Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119488 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Goedenavond, wij hebben onze mediabox terug gestuurd op 20 juli jl. al diverse keren contact gehad per mail, met het verzendbewijs in de email en de ontvagstbevestiging in de mail en ook telefonisch contact gehad en uiteindelijk op 19 augustus een telefonisch contact waarin uw medewerker vertelde dat jullie alles binnen hadden was op de 18e ingeboekt. Fijn alles opgelost! Dacht ik, tot ik vandaag  een rekening kreeg van 90 euro voor het niet terugsturen van de mediabox😡. Kan iemand dit nu wel definitief voor me oplossen. 
 

Bianca Schepers
 

 

Al meerdere berichten gehad dat ik t moet terug sturen, en dat had ik allang gedaan ik heb ook blijkbaar terug gemaild op noreply adressen. Ook zou ik gebeld worden door jullie. Zelf ook naar jullie gebeld en kom niet verder dan de wacht. 

De gevraagde apparatuur is in augustus al verstuurd netjes zoals gevraagd. We vinden het ook heel vervelend dat wij blijkbaar de dupe zijn dat er onderweg iets fout is gegaan. Als het bij binnenkomst bij jullie ergens fout gaat, dan kan het nooit zo zijn dat de klant daar de dupe van kan zijn.

 

Op dit moment hebben wij nog steeds verschillende diensten via jullie lopen en het voelt ondertussen heel vervelend dat er gedreigd wordt met een boete terwijl dit probleem niet bij ons ligt. We hopen dan ook dat dit snel op de correcte manier afgehandeld wordt. Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @narayda 

heb je misschien het verzendbewijs nog liggen die je hier kan uploaden zodat de moderators er meteen mee aan de slag kunnen?

Nee dat is t probleem geen verzendbewijs meer. En serieus op de post gedaan.

Reputatie 7

Hi @Bschepers Zo te zien heetf mijn collega de factuur al verrekend en het openstaande bedrag zal eind van de maand verwerkt worden. Ik heb de betaling nu uitgesteld in afwachting van de verrekening zodat je ook geen herinneringen ontvangt.

@narayda Mijn collega’s hebben je geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. We hebben de TV Box nog niet ontvangen, wanneer heb je deze op de post gedaan? Als dit pas geleden is dan kan het zijn dat het nog niet verwerkt is. Als het al langer geleden is dan vergoed ik de kosten graag voor je maar ik heb dan wel iets van een verzendbewijs nodig, dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Hi @Bschepers Zo te zien heetf mijn collega de factuur al verrekend en het openstaande bedrag zal eind van de maand verwerkt worden. Ik heb de betaling nu uitgesteld in afwachting van de verrekening zodat je ook geen herinneringen ontvangt.

@narayda Mijn collega’s hebben je geprobeerd te bellen maar je niet te pakken gekregen. We hebben de TV Box nog niet ontvangen, wanneer heb je deze op de post gedaan? Als dit pas geleden is dan kan het zijn dat het nog niet verwerkt is. Als het al langer geleden is dan vergoed ik de kosten graag voor je maar ik heb dan wel iets van een verzendbewijs nodig, dan ga ik meteen voor je aan de slag!

Hi @brian bedankt ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gehad en inderdaad zou het probleem nu opgelost zijn en alles alsnog ontvangen. Het is ook wel raar dat de modem wel ingeboekt is en de mediabox niet zat allemaal in dezelfde doos. Maar goed eind goed al goed zal ik maar zeggen. 

@Brian Het is begin augustus verzonden en heb geen verzendbewijs meer, heel stom van mij dat ik dat weggegooid heb, maar ben ik dan nu echt t dupe als jaren klant en nog steeds gebruik van diensten? Het is in de post kwijt geraakt en nu is dat dus mijn probleem. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @narayda, geen zorgen: de TV Box is inmiddels netjes retour gemeld en het verzendbewijs daarvan is niet langer noodzakelijk. Het Huawei modem is echter nog niet retour, weet je zeker dat je deze in dezelfde doos hebt gedaan? Als dit wel zo is, dan ga ik navraag doen bij onze distributiepartner, want dan is deze per ongeluk niet aangemeld als zijnde retour. 

Het komt hoe dan ook helemaal goed, dat weet ik zeker! 😉

@Jason huawei modem?

1 week geleden al een wifi punt terug gestuurd helaas hebben jullie die nog niet ontvangen en krijg ik hier een boete voor? waarom zit hier een boete op?

het is niet dat ik geen klant meer ben van jullie. de wifi punt heeft nooit gedaan wat hij moest doen en dacht stuur heb terug en na het aanmelden van het retouren kreeg ik een mail dat dat binnen 8 dagen opgestuurd moest zijn…. nu krijg ik een mail dat ik een boete moet betalen… ik heb al een uur aan de lijn gehangen voor de klanten service maar helaas niemand aan de lijn gekregen.

 

graag zou ik in contact willen komen met jullie.

Reputatie 7
Badge +16

@Jason huawei modem?

@narayda Pardon, ik keek verkeerd; de Huawei uit 2017 stond er vlak boven. Mijn fout, ik zal iets alerter zijn! Het is nu in orde, bedankt voor je scherpte!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lexvanstralen, welkom op de Community!

De officiële retourmelding kan nog op zich laten wachten omdat de verwerkingstijd bij PostNL momenteel iets langer is dan gebruikelijk. Je kunt bij een retourprocedure doorgaans twee weken in het achterhoofd houden; dit betekent dat wanneer jij de box op 8 oktober hebt teruggestuurd, deze ongeveer rond 22/23 oktober bij ons geretourneerd zal zijn.

Eventuele aankondigingen en waarschuwingen per e-mail kun je voor nu negeren. Bedankt voor het terugsturen. Wij handelen het verder af. Stay safe!

Bedankt voor de nieuwe Zyxel modem! Dit werkt stukken beter.

Jullie zijn wel streng, zelfs voor bestaande klanten :thinking:

Enkele werkdagen na de installatie heeft mijn partner de vervangen DrayTek modem bij een PostNL punt afgegeven om op te laten sturen. Hierbij het bewijs:

Ik hoop dat jullie de modem snel terugvinden en dit vervolgens verwerken in jullie systeem.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Hoi,

ik heb gisteren mijn internet van T-Mobile Thuis opgezegd, maar het geautomatiseerde mailtje dat ik van jullie heb gekregen is niet ingevuld:

 

Stuur je apparatuur aan ons terug
De apparatuur die je van ons hebt is in bruikleen, dus die willen we graag terug als je opzegging afgerond is. Het gaat dan om:

0 modem
0 Interactieve TV Box(en),
0 Interactieve TV Box(en) met harddiskrecorder
0 Wifi-versterker(s)


Terugsturen
1. Pak een gebruikte doos, bijvoorbeeld een oude schoenendoos. Stop hier alle apparatuur in, inclusief kabels.
2. Stuur deze doos met apparatuur gratis terug, binnen 8 dagen nadat je T-Mobile Thuis abonnement is opgezegd. Vermeld hierbij altijd jouw retournummer: .
3. Ga hiervoor naar het dichtstbijzijnde PostNL Servicepunt (www.postnl.nl). Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren!

 

Er is niet aangegeven welke apparatuur ik terug moet sturen, en wat mijn retournummer is.

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @kevinchi_w7, fijn dat de nieuwe Zyxel je zo goed bevalt!

Ik heb meteen gecheckt of het pakketje inmiddels binnen is en dat is gelukt. Op 16 oktober in de middag is het pakket officieel retour gemeld aan onze kant. Eventuele toekomstige waarschuwende e-mails kun je volledig negeren. Hartstikke bedankt dat je de Draytek geretourneerd hebt, echt top! 

Hoi @MalouIJ, sorry voor de foutieve, onvolledige e-mail die je hebt ontvangen. Jouw retournummer stuur ik een privébericht naar je toe.

Ik vind het zeer jammer dat je ons gaat verlaten, maar begrijp en respecteer je keuze natuurlijk voor de volle 100%. Indien je je in de toekomst bedenkt, dan ben je altijd meer dan welkom. Laat ons in dat geval weten welk abonnement het beste bij jouw wensen aansluit, dan zorgen wij ervoor dat de overstap zo naadloos mogelijk gaat. Veel plezier en succes bij je nieuwe provider. Stay safe and healthy!

Ik ben met t-mobile overgestapt naar een nieuwe klantnummer om gebruik te kunnen maken van 1Gb. Het oude apparatuur heb ik vrij snel naar het gewenste adres gestuurd met klantnummer erbij. Kunt u bevestigen dat deze is ontvangen? Ik krijg namelijk mails dat het nog niet ontvangen is.

Klantnummer: XXXX

Hierbij het verzendbewijs
 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ali-tm1 

Het retourproces kan 2 a 3 weken duren voordat alles is verwerkt. Alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je negeren.

Hallo @ali-tm1 

Het retourproces kan 2 a 3 weken duren voordat alles is verwerkt. Alle herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je negeren.

Het is vandaag precies 3 weken geleden, nog een week afwachten ?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ali-tm1, goed dat je contact opneemt! Ik heb de Track & Trace code bekeken en zie dat de status is 'retourzending gesorteerd, wordt overgedragen aan afzender'. Dat houdt in dat de retourzending nog niet bij ons distributiecentrum is aangekomen. Op het moment dat de status op 'afgeleverd' staat, is het pakket bij ons afgeleverd. Vanaf dat moment kan het nog enkele dagen duren voordat het pakket verwerkt is in het systeem. Zodra dat gebeurd is, ontvang je een ontvangstbevestiging per e-mail. 

Omdat jouw pakket echter al sinds 8 oktober op deze status staat, heb ik de retourproducten afgemeld in jouw oude klantprofiel (het vorige abonnement). Je zult nu geen waarschuwingen en boetes ontvangen. Eventuele toekomstige waarschuwingen en e-mails met betrekking tot dit retourpakket kun je volledig negeren!

Op zijn minst verwarrend als er staat “Bezorgd”

 

 

Reputatie 1

Goedemiddag, 

Ik heb de retourdoos met modem/router verzonden, deze zal rond deze tijd aan moeten zijn gekomen. 

Echter vrees ik dat ik de retourcode nergens heb vermeld. 

Uiteraard heb ik een verzendlabel van Postnl.

Zou u mij verder kunnen helpen?

Vriendelijke groet.

Peter

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Petroz86 

Heb je wel je klantgegevens ergens opgeschreven?

Houd er rekening mee dat het retourproces 2 tot 3 weken kan duren, herinneringen die je in de tussentijd ontvangt kan je dan negeren.

Bewaar het verzendbewijs goed, het bewijs kan nodig zijn als er iets niet goed gaat.

 

Reputatie 1

Hallo (Waqqas), 

Dank voor uw reactie.

Om op de vraag terug te komen; Nee, deze is niet genoteerd. De enige link zou het verzendlabel op de doos en mijn verzendbewijs zijn. 

Deze kan ik uiteraard toesturen indien gewenst.

Mocht het zover zijn hoor ik dit natuurlijk graag!

Vriendelijke groet,

Peter

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Petroz86, top dat je het aankaart in dit topic. Ik ga er meteen mee aan de slag!

Zou je het verzendlabel in een nieuw bericht in dit topic kunnen plaatsen, alsjeblieft - uiteraard graag met eventuele privacygevoelige persoonsgegevens zwartgemaakt? Er is nog geen retourpakket bij ons aangemeld, dit zal te maken hebben met de langere verwerkingstijden bij onze distributie en PostNL. Dat is niet bedoeld om met het spreekwoordelijke vingertje te wijzen en ons niet de vertraging aan te rekenen, maar meer bedoeld als uitlegverschaffing. Zodra ik een verzendbewijs heb ontvangen, kan ik het meteen op € 0,00 zetten en dan zal de boete niet opgelegd worden. Eventuele aankomende waarschuwingen en e-mails met betrekking tot het retourneren, kun je volledig negeren en zijn geautomatiseerd. Deze e-mails kan ik jammer genoeg niet uitschakelen, sorry voor de overlast!

Reputatie 1

Hoi @Petroz86, top dat je het aankaart in dit topic. Ik ga er meteen mee aan de slag!

Zou je het verzendlabel in een nieuw bericht in dit topic kunnen plaatsen, alsjeblieft - uiteraard graag met eventuele privacygevoelige persoonsgegevens zwartgemaakt? Er is nog geen retourpakket bij ons aangemeld, dit zal te maken hebben met de langere verwerkingstijden bij onze distributie en PostNL. Dat is niet bedoeld om met het spreekwoordelijke vingertje te wijzen en ons niet de vertraging aan te rekenen, maar meer bedoeld als uitlegverschaffing. Zodra ik een verzendbewijs heb ontvangen, kan ik het meteen op € 0,00 zetten en dan zal de boete niet opgelegd worden. Eventuele aankomende waarschuwingen en e-mails met betrekking tot het retourneren, kun je volledig negeren en zijn geautomatiseerd. Deze e-mails kan ik jammer genoeg niet uitschakelen, sorry voor de overlast!

Hoi Jason, 

dank u wel voor uw reactie, dat stelt me al meer gerust.

Hieronder het verzendbewijs:

In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet,
Peter Rozendaal

Reageer