Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 523 reacties
  • 119488 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


523 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Petroz86, hartstikke bedankt voor het verzendbewijs, ik heb deze meteen aan jouw klantprofiel gekoppeld zodat we altijd het bewijs paraat hebben.

Ik blijf jouw situatie monitoren en zal elke dag controleren of de boete op een factuur komt te staan, mocht dit het geval zijn dan zetten we dit gelijk recht dankzij jouw verzendbewijs. Het komt helemaal goed, geen zorgen! 

Stay safe and healthy!

Hallo,

 

Ik heb op 26 oktober mijn interactieve tv boxen teruggestuurd, binnen de aantal dagen wat moest.

Op 2 november kreeg ik vervolgens een mail waarin stond dat alles goed ontvangen is.

Alleen heb ik vervolgens rond 4 november een brief gekregen, aangetekend op 30 oktober, dat de apparatuur nog niet ontvangen is en dat ik daardoor een boete heb.

Is het nu goed en vervalt dan mijn boete? In de mail stond namelijk niks over een boete vermeld en ik heb het op tijd ingeleverd.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mord 

In de periode dat jij de apparatuur terug stuurt tot wanneer je bericht krijgt dat alles ontvangen is kun je herinneringen ontvangen die je dan kan negeren.

Je kreeg een brief aangetekend op 30 october en een bevestiging dat alles ontvangen is op 2 november. Volgens mij is er niet zoveel aan de hand maar bewaar het verzendbewijs voor de zekerheid voor het geval dat de boete toch nog wordt afgeschreven.

Hoi,

 

Ik krijg een mail en brief dat ik mijn TV Box niet heb terug gestuurd. Ik heb dat wel gedaan. Waarom krijg ik nog een brief?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Stek81 ,

 

Deze brieven worden automatisch verstuurd. Dit is heel vervelend maar gebeurt helaas nog steeds.

Als je het verzend bewijs nog hebt kun je hier er een afbeelding van plaatsen. Dek wel eventuele privé gegevens af. Als je dat gedaan hebt kan een medewerker van T-Mobile dit aan je klantprofiel koppelen en ben je als het goed is af van die brieven en mails.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Stek81, bedankt voor het verzendbewijs en voor het retourneren van de apparatuur! 

Omdat de retourzending nog niet verwerkt was in ons distributiesysteem, ontving jij ten onrechte een waarschuwende e-mail, sorry daarvoor. Ik heb het verzendbewijs inclusief Track & Trace code voor alle zekerheid toegevoegd aan jouw klantprofiel zodat geheel inzichtelijk is dat jij de spullen netjes teruggestuurd hebt. Eventueel aankomende waarschuwingen kun je volledig negeren.

Een mooi weekend toegewenst en stay safe!

Pakket 9 nov terug gestuurd krijg 17 nov bericht dat pakket niet terug is

XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Goedemorgen, 

Ik heb op 28 oktober alle apparaten van T-Mobile retour gezonden.

Maar nu heb ik een mail ontvangen daarin staat dat er niets ontvangen is 

Hierbij stuur ik u het retour zending bewijs.

Hopelijk u zo voldoende te hebben geïnformeerd 

En spoedig iets van u te vernemen. 

Met vriendelijke groet XXXX

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Arie99 en @Imbrex, bedankt voor jullie verzendbewijzen! Ik heb deze toegevoegd aan jullie klantprofielen en de apparatuur afgemeld. Er zal nu geen boete verschijnen, sorry voor het ongemak!

@Imbrex Mag ik je nog verzoeken om de openstaande bedragen alsjeblieft over te maken, anders ontstaan daar wellicht buitengerechtelijke incassokosten op en dat willen we absoluut niet. Indien ik je kan helpen, let me know! 😊

Reputatie 2

Hoi @Shebje, ik heb goed nieuws: na langdurig uitpluizen en alles onderzoeken, heb ik het modem kunnen vinden bij onze distributie. Het heeft een paar telefoontjes gekost, maar dat is wel het minste dat ik kon doen voor je.

Ik ga het bedrag vergoeden en ervoor zorgen dat de factuur met de boete pas eind oktober betaald moet worden. Zo kan de vergoeding het openstaande boetebedrag rechttrekken en op 0 zetten. Hierdoor wordt het openstaande bedrag kwijtgescholden en hoef jij niets te betalen. Nogmaals, oprechte excuses voor hoe dit gelopen is!

P.s. zorg er alsjeblieft wel voor dat het reguliere maandbedrag van september (€ 41,75) betaald wordt tegen die tijd, anders komen daar weer buitengerechtelijke incassokosten op en dat willen we voorkomen.

Inmiddels heb ik de boete moeten betalen. 1 maand geen abonnement kosten gehad en zouden we nog zo'n 76 euro teruggestort krijgen. Helaas is dit nog niet gebeurd. Zou je me kunnen helpen hiermee?

Alvast bedankt 

Reputatie 1

Hallo,

 

Tijdens de verhuizing is het modem van mijn oude huis verdwenen… Ik kon het nergens vinden en was bang dat ie bij het grofvuil was beland. Een week geleden kreeg ik bericht dat ik een boete kreeg voor het niet inleveren, dat snap ik natuurlijk helemaal. Gisteren heb ik het modem weer teruggevonden (hemelzijdank!), dus ik wil het graag alsnog opsturen. Heeft dat nog zin en verandert dat iets aan mijn boete?

 

Groet,

Chris

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Chris1983 

Jazeker, zo kunnen de moderators de boete alsnog kwijtschelden.

Na het opsturen upload hier het verzendbewijs dan even en dan moet het goed komen.

Vergeet niet je klantgegevens in de doos te steken op een papiertje bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Shebje, oorspronkelijk stond er € 166,75 open op de factuur van september. Dit bedrag is op 19 oktober betaald. Het maandbedrag van € 41,75 is hiermee betaald, evenals het boetebedrag à € 125,00. Vervolgens is de vergoeding van € 125,00 verrekend met de factuur van oktober (maanbedrag € 48,75) waardoor je nog een bedrag van € 76,25 terug zou moeten krijgen. Die € 76,25 is weer verrekend met het maandbedrag van november (€ 48,75) waardoor er nu nog € 27,50 resterend blijft. Die € 27,50 zullen wij 32 dagen na de incassodatum van november overmaken op jouw rekening.

Sorry dat ik onduidelijk ben geweest! Oorspronkelijk zou de vergoeding inderdaad het boetebedrag hebben moeten rechttrekken, maar spijtig genoeg is de uitgestelde factuur van september, eerder gefactureerd dan dat de vergoeding op de factuur verscheen. Dit heeft elkaar gekruist waardoor jij alsnog de boete hebt moeten betalen voordat dit vergoed werd op de volgende facturen. Heb ik het hiermee wel begrijpelijk genoeg uitgelegd? Zo niet, laat het alsjeblieft weten. Het is niet mijn intentie om valse verwachtingen te scheppen!

Reputatie 1

@Waqqas Dankjewel voor je reactie, fijn! Ik ga het vanmiddag opsturen!

 

Reputatie 1

Hallo @Chris1983 

Jazeker, zo kunnen de moderators de boete alsnog kwijtschelden.

Na het opsturen upload hier het verzendbewijs dan even en dan moet het goed komen.

Vergeet niet je klantgegevens in de doos te steken op een papiertje bijvoorbeeld.

 

Gelukt, ik hoop dat dit zo voldoende is!

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Chris1983, bedankt voor het verzendbewijs!

De Huawei is afgemeld en er zal geen boete in rekening worden gebracht. Eventueel aankomende e-mails met waarschuwingen zouden niet meer binnen moeten komen, indien dit wel gebeurt, mag je ze volledig negeren. Thanks voor het retourneren van de apparatuur. Stay safe!

Reputatie 1

Goedemorgen @Chris1983, bedankt voor het verzendbewijs!

De Huawei is afgemeld en er zal geen boete in rekening worden gebracht. Eventueel aankomende e-mails met waarschuwingen zouden niet meer binnen moeten komen, indien dit wel gebeurt, mag je ze volledig negeren. Thanks voor het retourneren van de apparatuur. Stay safe!

Hartstikke bedankt!! 

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan @Chris1983. Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen, let me know! 

@Waqqas Thanks voor je hulp in dit topic! 😁

Good afternoon,

I have canceled and returned the modem which is requested by T-Mobile but the beginning of November. I have the post receipt with me. However, T-Mobile still sent emails and mails to me stating I still need to return the device. Can you please help me sort this out? Thanks in advance!

 

Kind regards,

Aiya

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Abhijya, welcome to the Community!

It takes a little bit longer than usual to process the return, that's why we've sent an email stating we haven't received the equipment yet. No worries though! If you can post the proof of shipment in this topic, I'll gladly register the return and complete the process. Thanks in advance! 

Hi @Abhijya, welcome to the Community!

It takes a little bit longer than usual to process the return, that's why we've sent an email stating we haven't received the equipment yet. No worries though! If you can post the proof of shipment in this topic, I'll gladly register the return and complete the process. Thanks in advance! 

Hi Jason,

Thank you for the reply. Here is the ticket. Please let me know if there is anything else I can help.

Have a nice day!

Best,

Aiya

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Abhijya, thanks for the proof of shipment, perfect! I've added it to your customer profile and have processed the return accordingly. Should you receive any more emails regarding the return, please ignore them, my apologies for the inconvenience. 

Have an amazing weekend and stay safe!

Hallo,

ook ik ben slachtoffer van de spam en dreigbrieven van T-Mobile. 
bijgaand ook mijn bewijs van verzending.

Bijzonder vreemd dat dit via dit soort fora gedaan moet worden.

wellicht overwegen (net als vroeger bij Vodafone Thuis) geen retouren meer te doen?

 

ik ga ervan uit dat het hiermee geregeld is.

groet

Overstapper naar KPN Super WiFi

 

 

Reageer