Info

Hoe stuur je de apparatuur terug?

  • 22 February 2018
  • 529 reacties
  • 120241 Bekeken
Hoe stuur je de apparatuur terug?
Reputatie 7
Badge +8

Ga je verhuizen en neem je jouw Internet + TV diensten van Odido mee? Yay! Of heb je jouw abonnement opgezegd? Nay!  In deze gevallen vragen wij je om (een deel van) de apparatuur terug te sturen naar een DHL Parcel ServicePoint. In dit topic lees je precies hoe dit werkt! 

 
Milieu en duurzaamheid staan bij Odido hoog in het vaandel. We versturen daarom geen retourdoos, máár gelukkig kun je gemakkelijk zelf aan de slag. Verwachten wij apparatuur  terug? Haal dan een oude (schoenen)doos uit de kast of gebruik de installatiedoos van je nieuwe provider. Ook bij een supermarkt kun je bijvoorbeeld een gratis doosje meepikken. Genoeg mogelijkheden, wees creatief!  Per e-mail hebben we je een QR code/label gestuurd. Je kunt het label via je mobiele telefoon scannen bij een DHL Parcel ServicePoint (Let op, het retourneren bij een DHL Express ServicePoint is niet mogelijk). Kun je het label niet via jouw mobiele telefoon scannen? 

  

Stop een briefje in de doos met daarop je eigen adresgegevens. Geef bij het DHL ServicePoint (DHL Parcel) aan dat het pakket verstuurd moet worden naar Odido. Het ServicePoint kan het pakket dan zonder retournummer of QR-code opsturen. Je kunt je e-mailadres opgeven bij het DHL ServicePoint, dan volgen updates over de bezorging per e-mail. 

  

[Geen mobiele telefoons] 

Let op! Bovenstaande instructies gelden  alleen voor Internet + TV apparatuur, zoals modems, TV boxen, wifipunten, kabels en afstandsbedieningen. Wil je je mobiele toestel terugsturen? Ga daarvoor naar deze pagina: retourformulier

 

Modem

Gaat het om een Zyxel T-50 of Zyxel T-54 modem? Dan ontvangen we deze graag terug bij opzegging van Internet, TV en Vast Bellen van Odido.

Zyxel T-50

 

Bij verhuizing
Ga je verhuizen en neem je Internet, TV en Vast Bellen mee naar het nieuwe adres? Dan kun je een Zyxel T-50 modem of Zyxel T-54 modem gewoon meenemen naar het nieuwe adres. Wij hoeven deze niet eerst terug te ontvangen.

Andere modems van Odido
Gaat het om een ander modem, zoals een Huawei, Draytek 2132 of Draytek 2130 modem? Dan hoef je die niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Tip: gebruik het modem als tweede router. Heb je het overgebleven modem niet nodig? Lever het in bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

TV Box/Mediabox

Onderstaande TV Box(en) en Mediabox(en) ontvangen we graag terug bij opzegging.

TV Box: Amino Aria 610 of Amino Aria 7X
De Amino Aria 610 en Amino Aria 7X zien er aan de buitenkant hetzelfde uit. 

Amino Aria 610 / Amino Aria 7X

Mediabox(en)
 

Mediabox


Andere TV Box(en) van Odido
Andere TV Boxen hoef je niet terug te sturen tenzij anders beschreven in de e-mail.

Een TV Box die je niet meer nodig hebt kun je inleveren bij de milieustraat of E-waste inleverpunt.

 

Overige apparatuur

Overige apparatuur ontvangen wij ook graag terug. Welke overige apparatuur je terugstuurt, is afhankelijk van de diensten die je hebt gekozen. Hieronder zie je voorbeelden van overige apparatuur.

Wifipunt

 

Afstandsbediening voor TV
​​​
Media Converter
Kabels

 

 

 

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging!

Heb je nog vragen over het terugsturen van de apparatuur? Of is er iets misgegaan bij het retourneren? Laat een berichtje achter in dit topic en we helpen je verder!


529 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@zwarteraaf Ik vind het super leuk om jouw compliment te lezen, dank je wel! 😊

Mocht ik de toekomst nog iets voor je kunnen doen, laat het mij dan weten. Ik sta altijd paraat om verder te helpen! 

Reputatie 1

@zwarteraaf Fijn dat je van onze diensten kunt genieten via de Chromecast, uiteraard zeg ik de TV Box graag voor je op! 😊

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. De TV Box hoef je niet naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Ik heb de mail al ontvangen en ook de aanpassing van mijn abbo. Moet eerlijk zeggen gewoon perfecte service.

Heel erg bedankt Teresa.

 

Reputatie 6
Badge +2

@zwarteraaf Fijn dat je van onze diensten kunt genieten via de Chromecast, uiteraard zeg ik de TV Box graag voor je op! 😊

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. De TV Box hoef je niet naar ons terug te sturen, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt. 

Reputatie 1

Ik maak sinds een tijdje gebruik van de ODIDO app op mijn chromecast en heb de TV box niet meer in gebruik.

De TV-box zou ik graag terug willen sturen omdat hij hier nu toch maar ongebruikt ligt en nooit meer gebruikt zal worden.

Is het mogelijk deze retour te sturen.

Reputatie 6
Badge +2

@nieuwhoffs Goed dat je hier gelijk over aan de bel trekt en mijn excuses dat het niet goed is gegaan! 

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie dat de track & trace blijft hangen in het leveringsproces, ik vermoed dat het pakket zoek is geraakt. Geen zorgen, uiteraard heb ik de boete gelijk voor je gecrediteerd! 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

Op de factuur is een boete berekend voor het niet terug zenden van het modem. 
Telefonisch is aangegeven alsnog te retourneren, bij ontvangst wordt de boete verrekend.
Geretourneerd via DHL maar kan niet zien wanneer het afgeleverd is, ook nog geen mail ontvangen dat het pakket door Odido ontvangen is. Kunnen jullie nagaan of het inmiddels ontvangen is, en de boete verrekend wordt op de volgende factuur. Het verzendbewijs als bijlage toegevoegd.

Moderator edit: Om zeker te zijn van geen schending van de AVG-wet en om iedereen bij deze nog beter in bescherming te nemen: deel vanaf heden alsjeblieft alleen de gevraagde screenshot en maak eventuele persoonsgegevens zwart of deel alleen een screenshot waarop het verzendbewijs en de eventuele aankomstdatum/afleverdatum staat. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @KarishmaPR, goed dat je aan de bel trekt, ik geef je graag de duidelijkheid die je verlangt! Ik zie dat de TV Box binnen is gekomen nadat deze factuur, achter de schermen, is opgesteld. Hierdoor konden wij de huidige factuur niet meer aanpassen. Geen zorgen, ik kan je met 100% zekerheid garanderen dat je de € 90,- zal terugkrijgen op de factuur van april. De vergoeding staat namelijk al gereed in het systeem, alleen kan de vergoeding pas geactiveerd worden met de eerstvolgende facturatieronde in april.

Je krijgt je geld dus absoluut van ons terug, de € 90,- zal vergoed worden in april, hier gaan wij voor je achteraan!

Hoi @KarishmaPR, ik heb het direct nagekeken! Het is correct verwerkt in ons systeem, maar we konden deze automatische herinnering niet meer tegenhouden. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana,

De 90 euro is toch bij mijn factuur van maart afgeschreven. Kunnen jullie dit zsm restitueren? Ik kan dit niet via de app aanvragen, dan krijg ik weer de chatbot…

Groetjes,

Karishma

Reputatie 6
Badge +2

@tmku Dank je wel voor de opheldering! 😊

Ik ben direct voor je gaan kijken en zie inderdaad dat de apparatuur nog niet is verwerkt. Dit kan tot zes werkdagen duren nadat het pakket bij ons is binnen gekomen. Wil je mij de track & trace sturen in een privébericht? Dan kan ik deze in ieder geval in jouw abonnement noteren.  

@tmku Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken om dit voor je uit te zoeken. Echter zie ik geen openstaande factuur of e-mail over dit bedrag. 

Ik neem aan dat je bij mijn profiel kijkt naar de klantnummer, maar het gaat om een andere; namelijk degene in mijn PM van een paar weken geleden naar jou, begint met: SPT

Reputatie 6
Badge +2

@tmku Ik ben gelijk het systeem voor je ingedoken om dit voor je uit te zoeken. Echter zie ik geen openstaande factuur of e-mail over dit bedrag. 

Mijn pakket is terug gestuurd en al ontvangen bij odido (11 Maart).

Nu krijg ik een email voor een betaling van € 75,- 

Kunnen jullie dat annuleren?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Yusif, fijn dat je ons hiervan op de hoogte brengt en bedankt voor het retourneren van de apparatuur! Omdat je pakket nog naar ons onderweg is heeft het distributiecentrum je apparatuur nog niet kunnen afmelden. Ik verwacht dat dit komende week alsnog zal gebeuren en vervolgens ontvang je ook van ons een bevestiging per e-mail dat wij de apparatuur hebben ontvangen.

Hier gaan wij voor je achteraan, je hoort snel meer van ons. Bedankt nogmaals voor je moeite en geniet nog van je weekend! 😄

Reputatie 2

Hallo,

 

Ik heb volgens jullie email het volgende nog niet terug gestuurd:

modem
 

Alleen klopt dit niet, ik heb vier dagen geleden dit al terug gestuurd met de overige apparaten. 

Hier het verzendbevestiging:

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @MrIsmail, normaliter moet je dit kunnen zien in de Track & Trace van DHL maar ik zie nu dat die vast blijft staan. Gelukkig zie ik dat wij het netjes ontvangen hebben!  

Beste,

 

ik heb mij internet pakket vernieuwd dus kreeg ik nieuwe Modem en wifi punt.

dus die oude Modem en wifi punt heb ik retour gestuurd, alleen ik heb niets ontvangen of het aangekomen os of dat het verwerkt is dus niet, ben benieuwd of het goed gaat..

het is ondertussen 2 weken geleden..

 

alleen ik heb geen retoursformulier ingevuld, want dat stond er niet bij, ik kon het in een doos doen en retour sturen..

Reputatie 6
Badge +2

@tmku Ik heb je een privébericht gestuurd! 

@Dragana Mijn oprechte excuses. Ik heb de vergoeding direct voor je in het systeem gezet! Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. 

@groovebastards Fijn dat je de apparatuur inmiddels hebt kunnen terugsturen, dank je wel! Wanneer het pakket bij ons binnen is, kan het maximaal zes werkdagen duren voor dat dit is verwerkt in ons systeem. Maak je geen zorgen, jij hebt netjes gedaan wat je moet doen! 

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Reminder :)

Reminder :)

Reminder! Tv box is ondertussen opgestuurd naar retouren.

 

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Reminder :)

Reminder :)

*REMINDER* check even mijn bericht van 28-2, graag een reactie. Heb het overigens ook telefonisch al gemeld dus het staat in mijn account als het goed is.

Ik ontving vandaag een 2e herinnering om apparatuur (oude tv-box) terug te sturen met daarbij de melidng dat er 90 euro in rekening wordt gebracht. Maar ik heb, nadat de nieuwe mediabox was geleverd) de afgelopen 3 weken lang moeten wachten op een afstandsbediening voor de nieuwe mediabox omdat de eerste ab niet meer wilde koppelen en ik daardoor de mediabox niet kon gebruiken (bleef zoeken naar een ab). Ik heb dit ook 3 weken lang dagelijks telefonisch aangegeven bij Odido en elke keer kreeg ik de melding dat de ab verstuurd zou worden maar dat er een storing was. Ik moest dus noodgedwongen de oude tv box gebruiken en kon die dus niet terugsturen. Nu heb de afstandsbediening eindelijk binnen sinds een paar dagen en kan ik de oude tv box terugsturen. Dus daarom géén 90 euro in rekening brengen want Odido is zelf de oorzaak .  M vr gr, Wim

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

Reminder :)

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!

 

ps. Tommy heeft mij uiteindelijk geholpen en eind vorige wee de ab laten opsturen.

Ik ontving vandaag een 2e herinnering om apparatuur (oude tv-box) terug te sturen met daarbij de melidng dat er 90 euro in rekening wordt gebracht. Maar ik heb, nadat de nieuwe mediabox was geleverd) de afgelopen 3 weken lang moeten wachten op een afstandsbediening voor de nieuwe mediabox omdat de eerste ab niet meer wilde koppelen en ik daardoor de mediabox niet kon gebruiken (bleef zoeken naar een ab). Ik heb dit ook 3 weken lang dagelijks telefonisch aangegeven bij Odido en elke keer kreeg ik de melding dat de ab verstuurd zou worden maar dat er een storing was. Ik moest dus noodgedwongen de oude tv box gebruiken en kon die dus niet terugsturen. Nu heb de afstandsbediening eindelijk binnen sinds een paar dagen en kan ik de oude tv box terugsturen. Dus daarom géén 90 euro in rekening brengen want Odido is zelf de oorzaak .  M vr gr, Wim

@Dragana Goed dat je nogmaals aan de bel trekt. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken hoe het precies zit. Goed nieuws, alle apparatuur is retour! 😀 Ik vermoed dat de track & trace niet meer is bijgewerkt, waardoor de status is blijven hangen. 

Zojuist de factuur ontvangen voor de apparatuur. Er gaat toch iets niet helemaal goed. 

Reageer