Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 192 reacties
  • 41153 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


192 reacties

Ik heb 4 weken geleden gebeld om mijn verhuizing door te geven. Toen werd me inderdaad gezegd dat het 4 weken zou duren. Op de vraag waarom kreeg ik te horen dat er officieel 2 weken bedenktijd bij zit. Dat hoefde van mij niet want ik was op dat moment al bezig met de vloeren leggen en ik wilde bij tmobile blijven.

Ik kreeg toen ooit eh oren dat verhuizen van het contract niet mogelijk was en dat mijn lopende contract dan werd afgesloten en dat ik een nieuw jaarcontract zou krijgen. Dit zou inclusief de korting zijn dus ik vond dat geen probleem.

Modem teruggestuurd ( dat moest) en de interactieve box kon ik gewoon meenemen.

Afgelopen maandag werd internet weer aangesloten door de monteur en tot mijn verbazing kwam dinsdag een nieuwe interactieve box binnen.

Moet ik die terugsturen? Mag ik hem houden voor eventueel een 2e tv? Kost me dat dan extra geld?
Reputatie 7
Ha Ruijten R!



Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Is het verhuizen een beetje gelukt? Je bent druk bezig geweest zo te lezen. Leuk dat wij mee mochten verhuizen! Gek dat je een nieuwe TV Box hebt gekregen, dit was inderdaad niet de bedoeling aangezien je geen extra Box besteld hebt. Sorry voor de verwarring! Je hebt het goed begrepen, de TV Box uit je oude woning kun je gewoon meenemen! Een extra TV Box kost €5,- per maand. Als je wilt mag je hem dus houden, dan zit dat prijskaartje eraan. Wil je hem niet gebruiken, dan kun je hem terugsturen. Kun je jouw beslissing aan mij doorgeven? Mocht je hem terug willen sturen, dan zorg ik dat er een retourdoos jouw kant op komt.
Hoe geef ik via dit medium een verhuizing door?
Reputatie 7
Hoi Shipmate!



Wat leuk dat je gaat verhuizen! Per wanneer ga je over? Als jouw jaarcontract al afgelopen is, kun je mij via een privébericht je oude en nieuwe adres doorgeven. Is jouw contract nog lopende, dan hebben we een verhuisbewijs nodig. Via onze Community wordt het echter lastig een verhuisbewijs te sturen. Dat kan wel, maar dan staan al je gegevens openbaar. Dat is niet veilig, dus dat ga ik je ook niet aanraden. Je kunt een afbeelding sturen via Facebook of Twitter . Ik hoor graag van je, via welke weg dan ook, dan kan ik het voor je regelen!
Beste,

Ik wil een verhuizing doorgeven en begrijp dat ik na mijn verhuizing verplicht een nieuw jaarcontract krijg. Een alternatief zou volgens de klantenservice zijn om mijn huidige contract op te zeggen en elders een nieuw contract aan te gaan. Ik vind dit onzin. Ik heb juist voor T-Mobile gekozen omdat overal op jullie website staat dat de verhuizing simpel en kosteloos is. Ik krijg een nieuw jaarcontract terwijl ik elders al eerder een goedkoper abonnement kan krijgen. Het aangeboden alternatief leidt ook weer tot kosten, namelijk dat ik bij een andere aanbieder aansluitkosten moet gaan betalen. Hierdoor wordt het verhuizen bij T-Mobile eigenlijk helemaal niet gratis. De klantenservice heeft overigens nergens in de algemene voorwaarden terug kunnen vinden dat bij verhuizing een nieuw jaarcontract wordt aangegaan. Graag zou hier een oplossing voor willen ontvangen. Mvg, Yunus
Reputatie 7
Hi ymkonuksever, verhuizen is al druk genoeg daarom helpen we je graag een handje en kan je zónder problemen of extra kosten je aansluiting meeverhuizen. Omdat het gaat om een nieuw adres sluit je wel een nieuw contract voor een jaar af. Misschien haal je op je nieuwe adres bijvoorbeeld wel een hogere snelheid of kan je overstappen naar Glasvezel of DSL! We hopen natuurlijk dat je ook op je nieuwe adres klant bij ons blijft en regelen de verhuizing graag voor je! Wil je dit niet? Ook geen probleem, stuur ons dan even een verhuisbewijs door, dan kan je je huidige contract kosteloos opzeggen. Veel succes met de verhuizing en we horen graag van je!
Ik wil graag een verhuizing doorgeven. Kan dit ook eenvoudig online? Of moet ik hiervoor per sé telefonisch contact hebben? Ik hoor het graag.
Reputatie 2
Hey Neorej,



Een verhuizing kun je op verschillende manieren doorgeven. Geen probleem!



Je kunt dit inderdaad telefonisch doen, maar ook via Facebook of Twitter! 🙂 Via deze Community is het ook mogelijk, dan zal een moderator het voor je oppakken.



Reputatie 7
Hi Neorej!



Wat Roy zegt klopt als een bus. Ik help je graag! Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Zet ook meteen jouw nieuwe adres in het privébericht. Ook hoor ik graag van je per wanneer je verhuist en of het hetzelfde abonnement op jouw nieuwe adres wilt. Ik ga dan meteen voor je aan de slag!
Reputatie 1
Jaaaaa... we gaan verhuizen en wil mijn Vodafone Thuis, uhr... T-mobile Thuis verbinding mee verhuizen.

Na dik 4 en een half jaar naar heel veel tevredenheid gebruik gemaakt te hebben van de glasvezelverbinding in de huidige woning gaan we verhuizen naar een dorp verder, ook daar is glasvezel aanwezig ( uiteraard prio 1 op de huizen wish list).

De geplande verhuizing is in het weekend van 13 Oktober. Tijd genoeg dus lijkt me.

Kan er iemand contact met me opnemen om dit verder te regelen?



Alvast bedankt.
Reputatie 7
Hoi RoGEK,



YEAH! Wat cool dat we met jou mee mogen verhuizen! Dat doen we natuurlijk graag en daarom zet ik jouw T-Mobile Thuis verhuizing graag voor je in gang. Kun je mij in een privébericht jouw huidige én nieuwe postcode en huisnummer sturen, plus je geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer ? Ook wil ik graag van je weten welk abonnement je op jouw nieuwe adres wilt hebben. Gewoon hetzelfde als nu? Of wil je toch een tandje sneller internet, misschien wil je wel een extra TV Box erbij? Let me know! Dan ga ik het voor je fixen.
Reputatie 1
Dankje voor de snelle reactie,



Je hebt fanmail met de gevraagde gegevens.
Hello, I am moving houses on 22-10-2018 and would like to arrange to have my t-mobile connection moved. I would also like to upgrade our internet speed from 100 to 200mbs. My 1 year contract ends on 7-11-2018 so I hope to be able to benefit from a new contract with a 6 month discount from this date.

I also wanted to find out if there is any way we can change the date payment is debited from my bank account. Currently my subscription is debited around 21st or every month - can this date be changed to the 26th?
Reputatie 7
Hi kion.stephen80, good to hear you want to stay with T-Mobile Thuis after moving! I'll gladly can arrange the move for you! In order to do that I need the following information through a private message:




  • Which subscription and bundles you want on the new address. You can find the availability for the new address here.
  • Your current address, your new address, your date of birth and the last four digits of your bank account number.
  • On what date you want the new subscription to start on the new address (this will also be the date on which your old subscription will stop)



With this information I can make up you new contract. Also, if you're using Klantvoordeel, don't forget to change the address for your mobile subscription as well. You can do this through My T-Mobile.

You will receive the 6 month discount for your new subscription!

I can also change the billdate for you but this can only be done after your new contract has started.



If oyu have any questions I'll be happy to help!
Reputatie 3
wanneer wordt het nieuwe modem op het nieuwe adres geleverd?

ik heb aangegeven dat mijn verhuizing 26-10-2018 is.

het heeft dus weinig zin om het heel veel eerder te leveren, omdat we niet voor 05-10 de sleutel krijgen.

aangezien het huis nu al leeg is, wil ik liever niet dat ik de levering van het nieuwe modem misloop, en zo de monteur niks aan te sluiten heeft.
Reputatie 7
Hi n.schaart, ik geef je graag meer informatie! Een aantal werkdagen voor de opleverdatum sturen we het pakket naar je op. Je ontvangt van ons een e-mail met een Track & Trace code van de verzending. Mocht je op dat moment niet aanwezig zijn dan kan je er voor kiezen om het pakketje bij het dichtstbijzijnde Post NL punt af te laten leveren!
Ik ben verhuisd, en heeft ons 2 dagen geduurd. Ging heel snel, dus het 4 weken van tevoren doorgeven dat ging helaas niet, want ik kan niet in de toekomst kijken helaas.



Kunnen jullie helpen om mij snel weer aan te sluiten op het nieuwe adres?

Ik heb 3 kinderen die graag naar netflix kijken. Ze zitten nu te vervelen in een huis doe nog niet helemaal uitgepakt en opgeruimd is.



De modem heb ik meeverhuisd, want het oude adres staat leeg, en zal ook voorlopig leeg staan.



Het abbonement wat wij hebben is voor ons voldoende.



Alstublieft help ons.
Reputatie 7
Hi Bianca, excuses voor de late reactie! Hopelijk is alles goed gegaan met verhuizen? 🙂 Ik zie dat we je verhuizing inmiddels in gang hebben gezet, helemaal goed! Op dit moment zit je nog in de 14 dagen bedenktijd, hier kan je afstand van doen zodat we sneller voor je aan de slag kunnen. Als je dit wil laat het mij dan nog even weten, dan voer ik dit graag voor je door!
Hi Brian



Alles is goed gegaan gelukkig. En ja bedenktijd mag eraf, wij hebben het abonnement gewoon met ons meegenomen zoals die was, en die was goed. Dus niets te bedenken.

Alvast bedankt
Ik ben heel teleurgesteld in jullie als tmobile

Maar vooral in de werkneemster van de klantenservice, maar ook met U Brian.



Ik had gebeld om de verhuizing door te geven, welke onmiddellijk was door omstandigheden.

Werd beloofd dat de bedenktijd weggehaald werd, zodat het nu minder dan 2 weken zou gaan duren, in plaats van 4.

Vervolgens ziet Brian op de forum dat die er toch nog staat, en dus eraf zal halen met mijn toestemming, welke ik gegeven heb.



Nu heb ik net gebeld met klantenservice voor status. Gok eens... Staat nog steeds de bedenktijd actief, die in 2 dagen pas afloopt.

Die is nu weggehaald (zeggen ze), maar het gaat nu nog steeds lang duren voor ik mijn internet hebt.



Diep diep teleurgesteld in jullie
Reputatie 7
Hi Bianca, geen zorgen, we hebben het welkomstpakket vandaag naar je toegestuurd en de netbeheerder opdracht gegeven om je aan te sluiten. Dit staat gepland voor komende maandag dus dat gaat helemaal goedkomen! 🙂
Hi, I will move in November to Almere, do I need to pay the installation again? I currently pay 28 euros for 100mb internet, is it going to increase when I move ?
Reputatie 7
Badge +5
Hi @FlaviaLuisa, so exciting that you are moving! Congrats! If you are moving to a house were you can receive a fiber connection, you will have to pay for the installation costs. This is only when you choose to subscribe to Internet Only. When you choose to subscribe to Internet, TV and a landline, the installation costs will be for free. Whether you will pay more or the same on your new address, you can check right here with your new postalcode. Good luck!😀
Hi @Cheyenne is it possible to not pay the one-off costs (installation costs) since I am already a customer?



I can also install it myself.
Reputatie 7
Hi FlaviaLuisa,



There are several reasons why you may not install fiber yourself. First of all, we care about your health. By looking into the fiber wire your eyes can be damaged. Also, when you make one tiny mistake, the whole fiber wire can get broken. The costs for the repair are expensive (€ 300,- or more) and you have to pay for it. I'll advise you to let our technician install your modem!

Reageer