Sticky

[Info] Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 februari 2017
  • 65 reacties
  • 17408 Bekeken


Toon eerste reactie

65 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hi @jiepiewie, altijd spannend een verhuizing, ik geef je graag meer informatie! Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarabonnement aan. Via de postcodechecker op onze website zie je direct wat er beschikbaar is op jouw nieuwe adres. Als de snelheid beschikbaar is dan kan je hetzelfde abonnement gewoon blijven gebruiken óf uiteraard aanpassen hoe je wil! Met het nieuwe jaarabonnement ontvang je ook opnieuw 6 maanden korting en je betaalt geen aansluitkosten. Wij regelen de aansluiting op je nieuwe adres dus je hoeft zelf niets aan het aansluitpunt te doen! Bij Glasvezel kan je eventuele TV Boxen meenemen, de modem kan je terugsturen en er komt een monteur langs op je nieuwe adres om daar een nieuwe modem aan te sluiten.

Ik maak de verhuizing graag in orde voor je, als je mij via een privébericht onderstaande informatie door wil geven dan doe ik de rest voor je! ;)

  • De postcode en huisnummer van je oude adres
  • De postcode en huisnummer van je nieuwe adres
  • Per wanneer het abonnement op je nieuwe adres in moet gaan en per wanneer je het huidige abonnement stop wil zetten
  • Of en wat je eventueel nog aan wil passen aan je abonnement voor je nieuwe adres
Hallo,

Ook ik ga verhuizen en wel ergens eind mei. Datum is nog niet helemaal bekend maar gegeven de problemen die ik in het verleden had met T-Mobile Thuis wil ik zeker weten dat de verhuizing nu goed gaat. Het nieuwe huis heeft ook glasvezel maar een glasvezelmodem (Genexis) met een andere 'kap' erop geloof ik.

Kan ik alles vanuit de meterkast qua router meenemen en blijft het huidige modem achter? Of moet ik die kap meenemen en zelf terugzetten op het nieuwe modem? Zijn er kosten aan de verhuizing? Blijft mijn abbo hetzelfde?

Dank voor de antwoorden 😉

Jean-Paul


Een update op mijn eigen vraag: ik heb op tijd de verhuizing aangevraagd en een verhuisdatum afgesproken. Dacht ik 😡 Nu blijkt dat het pas 2 weken na de beloofde datum wordt opgeleverd door Guidion... En ik moet dat dan zelf regelen??? Kom op zeg! Hoe lost T-Mobile dit op?
Ik ga verhuizen, maar de aansluiting op mijn nieuwe adres is nog niet bekend. De aansluiting zit al wel in de meterkast en de installatie is afgemeld.
Enig idee hoe lang het duurt voor de aansluiting zichtbaar is in jullie systeem? Ik kan nu geen glasvezel afsluiten voor mijn nieuwe woning.
Reputatie 3
Badge +2
Hi @Guitoray, ik kijk graag met je mee naar de status! Stuur mij een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kom ik zo snel mogelijk bij je! 👋🏼
Ik heb mijn glasvezel account laten mee verhuizen naar mijn nieuwe huis. Maar ik bedenk me net dat het wel handig is als er nog internet is op mijn oude adres tijdens de overlappende weken. Zijn hier nog opties voor bij T-Mobile?
Reputatie 6
Badge +7
Hi @JoritT, dat kan zeker! We kunnen de ingangsdatum voor je nieuwe adres en de einddatum van je oude adres apart van elkaar aanpassen. Op welke datum wil je het abonnement op het oude adres stopzetten? Dan pas ik dat voor je aan. Waarschijnlijk ten overvloede: Je betaalt in de periode dan dus wel voor beide abonnementen.
@Brian Dubbele kosten snap ik. We zouden dan ons huidige abonnement door willen laten lopen tot 1 november. Router is verouderd daar zouden we al een nieuwe voor krijgen. Maar we hebben ook twee Tv boxen. Kunnen we die blijven gebruiken tijdens de overlappende periode?
Op 1 oktober ga ik verhuizen naar een nieuw adres, maar helaas loopt dit niet zo soepel...

1e telefoongesprek, donderdag 12 september:
Ik heb gebeld met de klantenservice en alles leek goed te verlopen. Nadat ik had opgehangen, kreeg ik een mail van jullie ticket systeem dat mijn nieuwe adres niet goed was opgeslagen en of ik daarom wilde terug bellen.

2e telefoongesprek, donderdag 12 september:
Nieuwe medewerker aan de lijn. Zij wilde mijn verhuizing/bestelling opnieuw in het systeem zetten. Tijdens het proces kwam ze erachter dat dit niet lukte, omdat er al een bestelling open stond. Ik heb mijn gegevens achter gelaten en zij heeft beloofd om de verhuizing in gang te zetten.

Een weekend is voorbij gegaan en ik heb nog geen mail ontvangen.

3e telefoongesprek, maandag 16 september:
Opnieuw gebeld met een medewerker en het hele verhuisproces doorlopen. Ik ontvang nu wel een mail, maar de informatie in de mail klopt niet. In de mail staat dat mijn abonnement op 30 oktober beschikbaar word op mijn nieuwe adres. Dat is 1 maand later dan wanneer ik daar intrek. Ook is mijn internetsnelheid verhoogd naar 200MB, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik niets aan mijn pakket wil veranderen. Internet hoort dus op 100MB te staan.

4e telefoongesprek, maandag 16 september:
Weer gebeld met een medewerker. Hij heeft geprobeerd om de datum te veranderen naar een datum rond 1 oktober. Mijn internetsnelheid zou pas aangepast kunnen worden als de huidige bestelling is verwerkt (wanneer dat is, is niet bekend).

Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen om dit rond te krijgen. 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Hey @JoritT,

Je TV Boxen kun je gerust meenemen naar je nieuwe adres. Deze TV Boxen hoef je dus ook niet retour te sturen. De opzegdatum kunnen we jammer genoeg niet meer wijzigen, hiervoor heb je zo te zien ook al contact opgenomen met mijn collega. Succes met de verhuizing!

Hey @Mossawi,

Ik wil je hier graag bij helpen! Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik al je gegevens erbij.
Hallo,

Ik ga verhuizen vanuit Almere naar den helder, waar ik met mijn vriend ga samenwonen.
Hij heeft zelf al een internetaansluiting en daarom wil ik die van mij beëindigen.
Als het goed is loopt mijn contract in november af en wil ik hem om die reden ook niet meer verlengen.
Is dit mogelijk en wat moet ik er allemaal voor doen?


Met vriendelijke groet,

Mylene Sommers
Reputatie 5
Badge +2
Hey @Myleneeee,

Leuk dat je gaat samenwonen met je vriend! 😄 Iets minder leuk dat we nu gedumpt worden. 😭

Ik zie inderdaad dat je contract tot 19 november loopt. Zal ik het abonnement per die datum voor je stopzetten? Zo ja, laat het me weten dan maak ik de opzegging voor je in orde.
Reputatie 2

Beste T-mobile Thuis,

 

Sinds ik verhuisd ben, zijn mijn abbonnementskosten behoorlijk gestegen van de afgelopen 2 maanden. Hoe is dit mogelijk? Ook heb ik op jullie advies de klantvoordeel opnieuw ingesteld.

Ik hoop dat jullie mij hierin tegemoet kunnen komen, omdat jullie aangeven dat aan een verhuizing geen extra kosten verbonden zijn.

Reputatie 6
Badge +7

Hi @Owner, ik geef je graag meer informatie! Ik zie inderdaad dat je een korte periode geen gebruik hebt gemaakt van Klantvoordeel (29-08 tm 12-09). Het Klantvoordeel moet je inderdaad zelf opnieuw aanmelden bij een verhuizing, hier ontvang je ook bericht over van ons. Maar de reden dat de factuur hoger uitvalt is omdat er een verrekening plaats heeft gevonden in september vanwege de verhuizing en je alvast in het voren betaald voor het nieuwe adres op de factuur van oktober. Via My T-Mobile Thuis kan je de facturen zelf inzien en zie je precies wat er in rekening wordt gebracht! 

Hoi @Piotr !!

Sorry voor het late antwoord maar door de verhuizing ben ik vergeten te antwoorden! 

De opzegging vanaf 19 november is helemaal prima! 

 

Met vriendelijke groet,

 

Mylene Sommers

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Myleneeee, no worries! Een verhuizing is niet niks. Is het allemaal gelukt? Ik heb de opzegging voor je doorgevoerd. Per 19 november stoppen onze diensten op je (oude) adres. Vergeet je niet om onze apparatuur terug te sturen naar ons? In dit topic vind je alle informatie over het retourneren van onze apparatuur hoe je dit kunt doen. Ik wens jullie heel veel plezier en geluk samen! ❤🏡

Reageer