Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 192 reacties
  • 41262 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


192 reacties

Reputatie 1

Super, hele prettige service van jullie. Ik wacht de finale accoord af. Prettig weekeinde gewenst

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TheDoc, ik kijk graag als tweede paar ogen mee! Tommie heeft het administratieve voorwerk goed verricht. Omdat er al een opzegging van je internetlijn gepland stond voor 18-3 moeten we alleen ook nog de netwerkbeheerder informeren. Ik heb dit verzoek doorgestuurd naar onze technische dienst die contact hebben met de netwerkbeheerder en ik verwacht zij binnen een aantal werkdagen akkoord hebben van de netwerkbeheerder om de opzegging van je oude adres uit te stellen naar 30-3. Voor de zekerheid zal ik het nog voor je in de gaten houden maar ik kan je eigenlijk nu al vertellen dat dit gewoon goed geregeld zal worden.

Daarom wens ik je alvast een fijn weekend toe en succes nog met de voorbereidingen voor de verhuizing! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheDoc, ik heb de datum aangepast, alleen weet ik niet zeker of het zo goed loopt. Daarom heb ik Cal gevraagd om hier vrijdag, dan is hij weer aanwezig, een blik op te werpen. Dan komt het helemaal goed! 

Reputatie 1

Hallo @Cal van Odido , bedankt voor je snelle antwoord. Graag opschuiven naar 30 Maart zoals je zelf voorstelt. Bij voorbaat vriendelijk dank.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TheDoc, logische vraag die je stelt, ik geef je graag helderheid over de overzetdatum! Je internetlijn op je oude adres wordt gedeactiveerd op de verhuisdatum die je bij ons initieel hebt aangegeven, namelijk 19 maart. Ik verwacht het natuurlijk niet maar mocht de aansluiting van je nieuwe adres op de een of andere manier niet lukken op de installatiedatum, dan zal je oude adres nog steeds op 19 maart opgezegd worden. Ik zie wel dat je de installatie gepland hebt voor 30 maart. Wil je dat ik de opzegging van het oude adres verschuif naar 30 maart? Ook kan ik het abonnement op het oude adres langer laten doorlopen dan 30 maart, alleen houd er dan rekening mee dat er dubbele kosten om de hoek komen kijken.

Het allerliefst had ik ervoor gezorgd dat de data automatisch aangepast werden op elkaar, alleen omdat heel veel mensen geen spelingsruimte hebben op hun oude adres is er geen automatisch proces waarmee de opzegging op je oude adres uitgesteld kan worden.

Geef het gerust aan als ik hierin iets voor je kan betekenen, ik denk graag met je mee!

Reputatie 1

Hi, wij hebben onze verhuizing doorgeven en een afspraak gemaakt met Guidion. Het is mij duidelijk dat het contract op het nieuwe adres ingaat als het modem daar online is maar wordt op hetzelfde moment dan ook de aansluiting op ons huidige adres afgesloten. Met andere woorden blijven wij online op het oude adres tot het nieuwe aangesloten is?

Ik probeer via de Odido app en de klantenservice mijn verhuizing door te geven. Zowel de app als de klantenservice krijgen een foutmelding (op het nieuwe adres is volgens de website wel glasvezel beschikbaar). om te voorkomen dat ik straks zonder internet zit, zou ik graag zien dat Odido zich hier actief mee bezig gaat houden. Nu krijg ik als reactie 'probeer het morgen maar weer', alsof een foutmelding vanzelf weg gaat.

 

net toch maar weer de servicedesk gebeld. deze keer iemand aan de lijn gekregen die het ook niet voor elkaar kreeg, maar die gelukkig wel probeert om het op te lossen. De gegevens worden doorgestuurd naar de technische dienst. Zij zullen de verhuizing gaan regelen

Ik probeer via de Odido app en de klantenservice mijn verhuizing door te geven. Zowel de app als de klantenservice krijgen een foutmelding (op het nieuwe adres is volgens de website wel glasvezel beschikbaar). om te voorkomen dat ik straks zonder internet zit, zou ik graag zien dat Odido zich hier actief mee bezig gaat houden. Nu krijg ik als reactie 'probeer het morgen maar weer', alsof een foutmelding vanzelf weg gaat.

 

Yes, if you do not use the "verhuis option", you pay for the full contract.  It is just what is more important to you. 2 connections or the lowest costs. 

Looks like a Hobson’s choice :) I think in 2023, one of the leading telecom providers could realise people use home automation and need it in both homes between buying a new one and vacating the old one. Well, I guess not much can be done at this point. Thanks for your feedback nonetheless @eric.

Reputatie 7
Badge +14

Yes, if you do not use the "verhuis option", you pay for the full contract.  It is just what is more important to you. 2 connections or the lowest costs. 

Than order a new line, as a 'new customer '. Than once you are ready to stop the line in the old house, you terminate that subscription.  The only disadvantage is that the old subscription will need to be run for 1 year, the minimum contract term.

My current contract ends in May 2024.  Canceling it in January would mean paying for five extra months, wouldn’t it?  

Reputatie 7
Badge +14

Than order a new line, as a 'new customer '. Than once you are ready to stop the line in the old house, you terminate that subscription.  The only disadvantage is that the old subscription will need to be run for 1 year, the minimum contract term.

We have also bought a house, and for the time that we have both the current and the new houses, it would be good to have internet in both. In the Odido dashboard, I can only specify one transfer date. I don’t want it to happen on a single day. I want to have internet switched on at the new location and then switched off at the old one, after a month. But it doesn’t seem to be possible. I wonder how others manage it. It seems to be a reasonable approach, doesn’t it? With smart doorbells, security cameras, monitoring of energy production by solar panels, and, most importantly, temperature control, it’s hard to survive without internet these days! So, is it possible to switch on internet at the new location, and switch it off at the old one, later? Of course, I am happy to pay for both locations during this overlap.

Reputatie 7
Badge +15

@n.schaart 

Geen idee maar vroeger moest je het voor mobiel zelf regelen, kijk het even na wanneer je bent verhuisd 

Reputatie 3

Hallo @n.schaart 

Wanneer je gaat verhuizen dan veranderen de adressen voor je T-Mobile mobiel abonnementen niet automatisch, dit moet je zelf veranderen in je My T-Mobile account(s).

Bij het verhuizen sluit je een nieuwe jaarcontract af met de op dat moment geldende prijzen en voorwaarden.

Hallo @Waqqas 

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu mijn TMT verhuizing doorgegeven, maar als ik 1 van de mobiele nummers selecteer, en dan een adres wijziging wil doorgeven, kom ik weer bij de TMT pagina, en daar staat dat mijn verhuizing reeds is doorgegeven.

 

De nummers die ik mee wil verhuizen staan geregistreerd op hetzelfde email adres.

Kan dat er iets mee te maken hebben?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @n.schaart 

Wanneer je gaat verhuizen dan veranderen de adressen voor je T-Mobile mobiel abonnementen niet automatisch, dit moet je zelf veranderen in je My T-Mobile account(s).

Bij het verhuizen sluit je een nieuwe jaarcontract af met de op dat moment geldende prijzen en voorwaarden.

Reputatie 3

Als ik mijn verhuizing van TMT doorgeef, worden mijn mobiele abonnementen dan wel of niet automatisch meeverhuisd?

Aangezien de site verschillende signalen afgeeft.

 

Aan het begin staat dat dit automatisch meeverhuisd.

 

Verderop in het overzicht staat dat je mobiele abonnementen zelf moet doorgeven.

 

Lijkt een beetje onduidelijk.

 

Tevens zie ik dat ik alles nieuw moet afsluiten? 
Waarom kan niet gewoon mijn bestaande pakket opgepakt worden van mijn huidige adres, en gedropt worden op mijn nieuwe adres?

Ik zie ook dat mijn tv-keuze tegoed komt te vervallen? 
Ik ga dus duurder uit zijn? 
 

Ik snap het niet helemaal meer.

Reputatie 7
Badge +4

Logische vragen die je stelt @C.1992! Geen zorgen, gelukkig is het niet de eerste keer dat de monteur een verbinding zal aansluiten. 😉 In principe hoef je de ONT niet terug te sturen. Omdat wij niet zo snel de ONT die we gebruiken noch het type glasvezelverbinding naar je huis zullen aanpassen kan de toekomstige bewoner hier nog lang gebruik van maken. Hoewel ik het iedereen zou aanraden is het alleen geen garantie dat de nieuwe bewoner T-Mobile neemt. 😜 Mocht je daarom het liefst zeker weten dat de ONT hergebruikt wordt dan mag je ook zeker de ONT kosteloos naar ons opsturen. Hiervoor kan je de DHL QR code gebruiken die wij per mail naar je toegestuurd hebben op 3 februari.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, de Community en ik helpen je graag!

Reputatie 7
Badge +15

@C.1992 

Je kan die terugsturen want die staat geregistreerd op je oude woning en zal dus niet werken in je nieuwe woning.

@Cal , ik wil inderdaad even afwachten tot de monteur geweest is en even kijken hoe en wat. Op dit gebied ben ik een leek ..

Moet ik de ONT die nu in mijn woning (oude woning zegmaar) hangt terug sturen ?

Dankjewel, hopelijk komt t goed ☺️

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @C.1992, gefeliciteerd met je nieuwe thuis, dat is een leuk vooruitzicht! 😃 Het klopt volledig wat @Waqqas aangeeft: je modem kan je gewoon meenemen en als er al een ONT hangt dan heb je deze ook niet nodig. Ik wil alleen nog kleine toevoeging doorgeven: mocht de ONT in je nieuwe huis van een ander merk of kaliber zijn dan raad ik je aan om de nieuwe ONT pas terug te sturen ná de komst van onze installatiemonteur. Niet elke ONT werkt namelijk even goed met onze apparatuur en daarom kan de installatiemonteur het nodig achten om alsnog onze ONT te plaatsen. 

Ik wens je nog heel veel succes met verhuizen toe!

Reputatie 7
Badge +15

@C.1992

Een ONT valt onder accesoires maar die zal je niet meer nodig hebben dus die mag je retour sturen.

Ahh oké :)

moet ik dan het huidige ont kastje terug sturen, of hoe gaat dat ? 😅

Reputatie 7
Badge +15

@C.1992

In de doos zit een patchkabel en ONT, het kastje waarin de glasvezelkabel is aangesloten is het glasvezelaansluitpunt. Op dit punt wordt de ONT middels de patchkabel aangesloten.

@Waqqas

Daar ging ik ook vanuit ..

In de nieuwe woning zit inderdaad ook glasvezel. Het ONT kastje is het kastje wat de woning inkomt voor de glasvezel, toch ? Die hangt er al .. 

Pakket is net gekomen, ga het zo zien wat erin zit 😅

 

edit: dit zat er in het pakket ;

 

Reageer