Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 192 reacties
  • 41273 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


192 reacties

Reputatie 1

@Cal I've already spent 15 euros to get 5 GB extra mobile data, so I don’t need to use the code you are sending, thank you. I will speak to T-mobile customer care to get the 15 euros debited back once I have wifi installed.

Reputatie 1

@Ginny thanks for getting back to me. 

let me quickly summarise my current situation.

about 20 days before moving to my new address , I arranged via the T-mobile site everything.

I was immediately informed that I would receive a package in the mail at my new address. few days later I get a post NL slip (without any email notification of a delivery) that my package is at a neighbour. When I checked, my neighbour had received nothing. I then spoke to a customer care at T-mobile who confirmed that I actually did not need any package and that this was perhaps some miscommunication. 

then I was informed that my internet would only start at the new address when I plug my modem in. this is also when I was informed about my new place having DSL and my old place having fiber optic. I had in my first communication with T-mobile submitted 22nd march as my start date at the new address. So yesterday the 22nd , I wake up to no wifi at the old address. which is fine. so I take the modem to the new address and it doesn't work there either. I call customer care, we try a few things and your colleague says she will call me back but I never get a call. Towards the end of the day I call back and this time your colleague says that since my original package was for fiber optic that means I would never have never received a cable for DSL. so now she has ordered a DSL cable for me which will take a week to deliver. Meanwhile I have no wifi at any of my addresses. I just had to update my mobile internet with 15 euros for more internet. these are costs that I would not have needed to make if my wifi was working. I’m a bit disappointed with the service if I'm being honest. More so with all the confusion and miscommunication. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @rohanmalhotra88, sorry for the inconvenience!

Our technician will come over and fix the issue on the 29th. To help you with a temporary solution, you may use our 4G-network for free with an Unlimited Internet voucher. Do you perhaps have a T-Mobile sim card? A prepay or subscription will do. If you do, please let me send you an Unlimited Internet voucher for the coming week. That way you'll be able to use the Internet via hotspot.

Of course your cellphone isn’t the only device which uses Internet, but no worries! Set up your phone as a mobile hotspot to create a Wifi network for your laptop and other devices. You can find the steps to set up your phone as a hotspot on our website: www.t-mobile.nl/toestelhulp.

Reputatie 1

Hi guys! I just thought i’d follow up since it’s been 9 days after my last message and no response. 
The package delivered to me for the move wasn’t correct. Even though this was repeatedly mentioned via me on phone and here. The technician who came somehow fixed the wifi by cutting up wires and leaving a hole in my wall which he said will be fixed in another appointment he would make. It’s been a week since then. And i got an email from T mobile saying they are closing my case/complaint number since everything is fixed. I got a 7 day voucher for free Mobile data , 2 weeks after i lost all wifi from my place. What happens to the extra costs of the mobile data i had to buy myself this month because of this? And the calling minutes i lost because of calling tmobile repeatedly? I’m very disappointed in the service this time after years of using tmobile. Shoddy , mismanaged and no real resolution. 

@Cal , ik wil inderdaad even afwachten tot de monteur geweest is en even kijken hoe en wat. Op dit gebied ben ik een leek ..

Moet ik de ONT die nu in mijn woning (oude woning zegmaar) hangt terug sturen ?

Dankjewel, hopelijk komt t goed ☺️

Reputatie 7
Badge +15

@C.1992 

Je kan die terugsturen want die staat geregistreerd op je oude woning en zal dus niet werken in je nieuwe woning.

Reputatie 7
Badge +4

Logische vragen die je stelt @C.1992! Geen zorgen, gelukkig is het niet de eerste keer dat de monteur een verbinding zal aansluiten. 😉 In principe hoef je de ONT niet terug te sturen. Omdat wij niet zo snel de ONT die we gebruiken noch het type glasvezelverbinding naar je huis zullen aanpassen kan de toekomstige bewoner hier nog lang gebruik van maken. Hoewel ik het iedereen zou aanraden is het alleen geen garantie dat de nieuwe bewoner T-Mobile neemt. 😜 Mocht je daarom het liefst zeker weten dat de ONT hergebruikt wordt dan mag je ook zeker de ONT kosteloos naar ons opsturen. Hiervoor kan je de DHL QR code gebruiken die wij per mail naar je toegestuurd hebben op 3 februari.

Geef het gerust aan als je nog vragen hebt, de Community en ik helpen je graag!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @TheDoc, ik heb de datum aangepast, alleen weet ik niet zeker of het zo goed loopt. Daarom heb ik Cal gevraagd om hier vrijdag, dan is hij weer aanwezig, een blik op te werpen. Dan komt het helemaal goed! 

Als ik een verhuizing wil regelen dat krijg ik aanbod voor een nieuw contract welke € 15,- duurder is. Kijk ik echter in de algemene voorwaarden van toen dan zou er alleen verhoging zijn als de tarieven op het nieuwe adres hoger zijn dan op het oude adres. Dit is niet het geval. Hoe kan ik dus mijn oude tarief behouden?

Als je een verhuizing wilt regelen en het aanbod € 15,00 duurder is, dan verhuis je mogelijk naar een adres waar gebruik gemaakt wordt van KPN en T-Mobile hier geen eigen apparatuur heeft. In dat geval wordt er een heffing van € 15,00 gerekend omdat het gebruik van het KPN Netwerk de nodige kosten met zich mee brengt.

Wat zie je als je kijkt op de website van T-Mobile en hier een postcode check op het nieuwe adres uitvoert? Als ik het mij goed kan herinneren is de uiteindelijke totaalprijs (exclusief kortingen) van toepassing. D.w.z. als deze € 15,00 hoger is dan klopt het en geldt artikel 6.4 welke je zelf al benoemt.

Reputatie 1

Super, hele prettige service van jullie. Ik wacht de finale accoord af. Prettig weekeinde gewenst

Reputatie 7

Hi @Ferdel, allereerst: gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Ik voorzie je graag nog van een aanvulling. Het meeste is al gezegd in deze conversatie, maar graag rond ik het met deze reactie af. Ik waardeer het dat jij met zo'n kritische blik naar de verhuizing kijkt. Echter zie je op onze website terug dat je een nieuw jaarcontract aan gaat bij een verhuizing: Verhuizing doorgeven | T-Mobile Thuis.

Met een nieuw jaarcontract komt ook het nieuwe prijsplan kijken. Je zult hier met een verhuizing dus sowieso op overstappen. Verder verwijs ik je naar de andere reacties in dit topic wat betreft Klantvoordeel. Ook wat betreft deze korting, ontvang je nu de oude versie. Met je nieuwe abonnement zal deze korting komen op standaard € 5,00 korting, in plaats van de € 15,00 die je nu ontvangt.

Er staat nu sowieso een migratie van de lijn gepland, deze zal worden overgenomen door de nieuwe bewoner, dit mogen wij niet betwisten. Het verhuizen van het abonnement is met deze geplande migratie geen optie. Je kunt er dus voor kiezen om een nieuw abonnement af te sluiten op het nieuwe adres. Natuurlijk hoop ik dat je bij ons blijft, maar dan zou een nieuw abonnement (met een nieuwe korting) de enige optie zijn!

@Sander Was inderdaad precies wat ik zocht! Dank je wel.
Reputatie 7
Hi @jiepiewie, altijd spannend een verhuizing, ik geef je graag meer informatie! Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarabonnement aan. Via de postcodechecker op onze website zie je direct wat er beschikbaar is op jouw nieuwe adres. Als de snelheid beschikbaar is dan kan je hetzelfde abonnement gewoon blijven gebruiken óf uiteraard aanpassen hoe je wil! Met het nieuwe jaarabonnement ontvang je ook opnieuw 6 maanden korting en je betaalt geen aansluitkosten. Wij regelen de aansluiting op je nieuwe adres dus je hoeft zelf niets aan het aansluitpunt te doen! Bij Glasvezel kan je eventuele TV Boxen meenemen, de modem kan je terugsturen en er komt een monteur langs op je nieuwe adres om daar een nieuwe modem aan te sluiten.



Ik maak de verhuizing graag in orde voor je, als je mij via een privébericht onderstaande informatie door wil geven dan doe ik de rest voor je! ;)




  • De postcode en huisnummer van je oude adres
  • De postcode en huisnummer van je nieuwe adres
  • Per wanneer het abonnement op je nieuwe adres in moet gaan en per wanneer je het huidige abonnement stop wil zetten
  • Of en wat je eventueel nog aan wil passen aan je abonnement voor je nieuwe adres
Reputatie 7
Hi @JoritT, dat kan zeker! We kunnen de ingangsdatum voor je nieuwe adres en de einddatum van je oude adres apart van elkaar aanpassen. Op welke datum wil je het abonnement op het oude adres stopzetten? Dan pas ik dat voor je aan. Waarschijnlijk ten overvloede: Je betaalt in de periode dan dus wel voor beide abonnementen.
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @avdwerf, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Leuk dat we met je mee mogen verhuizen ook! :smile: Wat @Waqqas aangeeft klopt helemaal. We hebben niet de mogelijkheid om een tijdelijk internetcontract voor Thuis aan te vragen, maar wat je inderdaad wel kunt doen is voor de overbruggingsperiode 4G Voor Thuis te nemen. Je kunt dan het abonnement door laten lopen op je oude adres, en 1 maand voordat je volledig verhuisd bent naar je nieuwe adres, dat abonnement via een verhuizing verplaatsen. Zodra je dan weet wanneer je helemaal overgaat, heb je ook gelijk een einddatum voor het 4G abonnement op je nieuwe adres. Is dat een ideetje?

Reputatie 7
Badge +15

1000 Mbit is alleen beschikbaar op het T-mobile glasvezel netwerk. Je zit dus op het KPN netwerk.

Het doel van T-mobile is wel om alle glasvezel klanten aan te sluiten op het eigen netwerk zodat iedereen 1000 Mbit kan nemen maar dat zal nog lang duren.

Reputatie 1

Hi I’m trying to arrange a move but over the last 2 work days I’ve spent a total of 2.5 hrs on hold on your customer service line. At this rate it would be easier to cancel and go with a different provider. Can you please help? 

 

 

Dank je Waqqas. Het is toch lachwekkend dat ik een facebook of twitter account moet aanmaken om een verhuizing door te geven aan mijn internet provider...

Reputatie 1

Hi,

so I put in a request to move my current home wifi connection to a new address in Amsterdam. I was sent a mail saying I would get a package delivered at my new address that would have new equipment and I would be informed when it’s on the way. it seems I never got an sms or email about it coming and all I saw at the new address was a post nl slip saying it was delivered to the neighbour. I checked with the neighbour and it seems they never got anything. so now I'm assuming it has been misplaced. of course I checked the post NL site and it says delivery was made to the neighbour . So I'm a bit stuck as what to do. 

additionally, I'm still at the old address where my wifi is working, and I've got the mail saying I can connect my wifi device at the new address. does that mean when I take my wifi box to the new address, it will automatically stop working at the old one? also what does the lost package actually have in it?

Please let me know in case I need to share more details .

Thank you!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Flere 

Met de overstapservice heb je te maken met een opzegtermijn van 1 maand, geef de verhuizing ook ongeveer 4 weken van tevoren door zodat er genoeg tijd is om alles te regelen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @C.1992, gefeliciteerd met je nieuwe thuis, dat is een leuk vooruitzicht! 😃 Het klopt volledig wat @Waqqas aangeeft: je modem kan je gewoon meenemen en als er al een ONT hangt dan heb je deze ook niet nodig. Ik wil alleen nog kleine toevoeging doorgeven: mocht de ONT in je nieuwe huis van een ander merk of kaliber zijn dan raad ik je aan om de nieuwe ONT pas terug te sturen ná de komst van onze installatiemonteur. Niet elke ONT werkt namelijk even goed met onze apparatuur en daarom kan de installatiemonteur het nodig achten om alsnog onze ONT te plaatsen. 

Ik wens je nog heel veel succes met verhuizen toe!

Goedemiddag,

Kan iemand mij uitleg geven over dit verhaal, ik lees overal op de community dat vroegtijdig het contract stopzetten prima mogelijk is met een officieel verhuisbericht en nu opeens zou het niet meer kunnen?

Bedankt alvast!
 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sj0kkie 

Volgens mij is dit van invloed voor jou.

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan het T-Mobile Thuis pakket niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

Bij jou is dezelfde snelheid via dezelfde techniek beschikbaar op je nieuwe adres.

Ik zie toch meerdere topics in de community van mensen welke het contract vroegtijdig hebben kunnen ontbinden door middel van een verhuisbewijs. De techniek / snelheid op het nieuwe adres was daar compleet irrelevant.

 

Waar staat dit in de voorwaarden dat dit niet meer mogelijk is? Ik kan het nergens terugvinden. De klantenservice medewerker geeft aan dat dit sinds halverwege februari 2021 is aangepast, maar ik heb het contract in November 2020 afgesloten met diens voorwaarden. 
 


 

Reputatie 1

Hi @Jason , thanks for getting back to me.

the technician coming on the 29th is something I had to arrange myself via T-mobile customer care. Hopefully that solves the problem and confusion. I do use T-mobile Sim as well, and I already purchased an unlimited internet data bundle that should last me for my current cycle. I’m assuming I will be comped for that? as well as not charged for no internet availability for T-mobile Thuis for the duration it is not active. Is that something you can arrange, so is that something I need to call customer care for again? 

Reageer