Info

Ik ga verhuizen, wat nu?

  • 15 February 2017
  • 192 reacties
  • 41157 Bekeken
Ik ga verhuizen, wat nu?
Reputatie 7
Badge +8

 

 

Ik ga verhuizen, maar wat nu? 

 

Je hakt de knoop door en je besluit te gaan verhuizen. Of dit nu komt door omstandigheden als werk, studie of liefde; op je nieuwe adres heb je natuurlijk ook Internet + TV nodig en neem je ons het liefst met je mee toch? 

 

Postcodecheck

Allereerst wil je natuurlijk weten wat er mogelijk is op jouw adres: Glasvezel of DSL? De snelste manier om dit te checken is door naar onze website te gaan. Hier doe je de postcodecheck en controleer je of het pakket dat je wilt hebben beschikbaar is op je nieuwe adres.


Doorgeven

Nieuw! Vanaf 15-06-2021 is nóg makkelijker om je verhuizing te regelen. Vanaf deze datum is het namelijk mogelijk om je verhuizing door te geven via de Post NL Verhuisservice. Hiermee kan je in één keer je verhuizing doorgeven aan verschillende bedrijven. Op de website van Post NL lees je precies hoe je dit kan doen. 

Heb je daar jouw verhuizing doorgegeven? Dan nemen wij daarna telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken (niet elk adres is gelijk) en de verhuizing verder te regelen. Zo heb jij er geen omkijken naar en kan je zorgeloos verhuizen! 

 
Per 1 december 2020 kan je jouw verhuizing zelf regelen via Mijn Odido. Je kan de optie vinden onder Mijn gegevens > Adresgegevens > Verhuizing doorgeven. Let op: omdat we voor jou een nieuwe internetlijn aanvragen, willen wij dit minimaal vier weken van te voren weten. Wij kunnen in de tussentijd alles voor je in orde maken, zodat je goed wordt aangesloten op je nieuwe adres. 

Neem je toch liever persoonlijk contact op over je verhuizing? Dan kan je dit telefonisch of via social media aan de klantenservice doorgeven. Geef je postcodes, je verhuisdatum en mogelijke aanpassingen in je pakket meteen door. 

 

Nieuw jaarcontract

Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. De datum van ingang is de activatiedatum op je nieuwe adres. Let op: bij het doorgeven van een verhuizing, geef je een wensdatum op. Het kan voorkomen dat de uiteindelijke activatiedatum hiervan afwijkt.


Nieuwe apparatuur?

Het hangt af van je netwerk en je apparatuur of de TV Boxen en het modem mee verhuisd mogen worden, teruggestuurd moeten worden, of naar een recyclepunt gebracht mogen worden. Dit staat vermeld in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging. Check deze video met uitleg hoe je het modem terug kunt sturen: video retourpakket.

 

Het pakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres.

 

Geen aansluiting mogelijk?

Soms is je huidige contract nog niet afgelopen, maar kan Internet, TV en Vast Bellen van Odido niet aangesloten worden op je nieuwe adres. Het is dan belangrijk dat je ons een verhuisbewijs stuurt. Als wij een geldig verhuisbewijs ontvangen hebben kunnen wij het abonnement beëindigen met één maand opzegtermijn. Een verhuisbewijs is een officieel document:

  • een einde verhuurcontract van de verhuurder
  • een verkoopcontract van een koophuis
  • een verhuur- of koopovereenkomst van het nieuwe adres
  • een bewijs van inschrijving van de gemeente (GBA)

 

Tip: je mobiele abonnement verhuizen

Heb je ook een mobiel abonnement bij Odido? Vergeet niet om ook je verhuizing door te geven voor je mobiele abonnement. Dit doe je gemakkelijk zelf in Mijn Odido.

 

Heb je nog vragen, laat het ons weten in dit topic. Veel succes met je verhuizing! ☺


192 reacties

Reputatie 7
Hi @jiepiewie, altijd spannend een verhuizing, ik geef je graag meer informatie! Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarabonnement aan. Via de postcodechecker op onze website zie je direct wat er beschikbaar is op jouw nieuwe adres. Als de snelheid beschikbaar is dan kan je hetzelfde abonnement gewoon blijven gebruiken óf uiteraard aanpassen hoe je wil! Met het nieuwe jaarabonnement ontvang je ook opnieuw 6 maanden korting en je betaalt geen aansluitkosten. Wij regelen de aansluiting op je nieuwe adres dus je hoeft zelf niets aan het aansluitpunt te doen! Bij Glasvezel kan je eventuele TV Boxen meenemen, de modem kan je terugsturen en er komt een monteur langs op je nieuwe adres om daar een nieuwe modem aan te sluiten.



Ik maak de verhuizing graag in orde voor je, als je mij via een privébericht onderstaande informatie door wil geven dan doe ik de rest voor je! ;)




  • De postcode en huisnummer van je oude adres
  • De postcode en huisnummer van je nieuwe adres
  • Per wanneer het abonnement op je nieuwe adres in moet gaan en per wanneer je het huidige abonnement stop wil zetten
  • Of en wat je eventueel nog aan wil passen aan je abonnement voor je nieuwe adres
Reputatie 3
Hallo,



Ook ik ga verhuizen en wel ergens eind mei. Datum is nog niet helemaal bekend maar gegeven de problemen die ik in het verleden had met T-Mobile Thuis wil ik zeker weten dat de verhuizing nu goed gaat. Het nieuwe huis heeft ook glasvezel maar een glasvezelmodem (Genexis) met een andere 'kap' erop geloof ik.



Kan ik alles vanuit de meterkast qua router meenemen en blijft het huidige modem achter? Of moet ik die kap meenemen en zelf terugzetten op het nieuwe modem? Zijn er kosten aan de verhuizing? Blijft mijn abbo hetzelfde?



Dank voor de antwoorden 😉



Jean-Paul




Een update op mijn eigen vraag: ik heb op tijd de verhuizing aangevraagd en een verhuisdatum afgesproken. Dacht ik 😡 Nu blijkt dat het pas 2 weken na de beloofde datum wordt opgeleverd door Guidion... En ik moet dat dan zelf regelen??? Kom op zeg! Hoe lost T-Mobile dit op?
Ik ga verhuizen, maar de aansluiting op mijn nieuwe adres is nog niet bekend. De aansluiting zit al wel in de meterkast en de installatie is afgemeld.

Enig idee hoe lang het duurt voor de aansluiting zichtbaar is in jullie systeem? Ik kan nu geen glasvezel afsluiten voor mijn nieuwe woning.
Reputatie 7
Badge +5
Hi @Guitoray, ik kijk graag met je mee naar de status! Stuur mij een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kom ik zo snel mogelijk bij je! 👋🏼
Ik heb mijn glasvezel account laten mee verhuizen naar mijn nieuwe huis. Maar ik bedenk me net dat het wel handig is als er nog internet is op mijn oude adres tijdens de overlappende weken. Zijn hier nog opties voor bij T-Mobile?
Reputatie 7
Hi @JoritT, dat kan zeker! We kunnen de ingangsdatum voor je nieuwe adres en de einddatum van je oude adres apart van elkaar aanpassen. Op welke datum wil je het abonnement op het oude adres stopzetten? Dan pas ik dat voor je aan. Waarschijnlijk ten overvloede: Je betaalt in de periode dan dus wel voor beide abonnementen.
@Brian Dubbele kosten snap ik. We zouden dan ons huidige abonnement door willen laten lopen tot 1 november. Router is verouderd daar zouden we al een nieuwe voor krijgen. Maar we hebben ook twee Tv boxen. Kunnen we die blijven gebruiken tijdens de overlappende periode?
Op 1 oktober ga ik verhuizen naar een nieuw adres, maar helaas loopt dit niet zo soepel...



1e telefoongesprek, donderdag 12 september:

Ik heb gebeld met de klantenservice en alles leek goed te verlopen. Nadat ik had opgehangen, kreeg ik een mail van jullie ticket systeem dat mijn nieuwe adres niet goed was opgeslagen en of ik daarom wilde terug bellen.



2e telefoongesprek, donderdag 12 september:

Nieuwe medewerker aan de lijn. Zij wilde mijn verhuizing/bestelling opnieuw in het systeem zetten. Tijdens het proces kwam ze erachter dat dit niet lukte, omdat er al een bestelling open stond. Ik heb mijn gegevens achter gelaten en zij heeft beloofd om de verhuizing in gang te zetten.



Een weekend is voorbij gegaan en ik heb nog geen mail ontvangen.



3e telefoongesprek, maandag 16 september:

Opnieuw gebeld met een medewerker en het hele verhuisproces doorlopen. Ik ontvang nu wel een mail, maar de informatie in de mail klopt niet. In de mail staat dat mijn abonnement op 30 oktober beschikbaar word op mijn nieuwe adres. Dat is 1 maand later dan wanneer ik daar intrek. Ook is mijn internetsnelheid verhoogd naar 200MB, terwijl ik duidelijk heb aangegeven dat ik niets aan mijn pakket wil veranderen. Internet hoort dus op 100MB te staan.



4e telefoongesprek, maandag 16 september:

Weer gebeld met een medewerker. Hij heeft geprobeerd om de datum te veranderen naar een datum rond 1 oktober. Mijn internetsnelheid zou pas aangepast kunnen worden als de huidige bestelling is verwerkt (wanneer dat is, is niet bekend).



Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij kan helpen om dit rond te krijgen. 🙂
Reputatie 7
Hey @JoritT,



Je TV Boxen kun je gerust meenemen naar je nieuwe adres. Deze TV Boxen hoef je dus ook niet retour te sturen. De opzegdatum kunnen we jammer genoeg niet meer wijzigen, hiervoor heb je zo te zien ook al contact opgenomen met mijn collega. Succes met de verhuizing!



Hey @Mossawi,



Ik wil je hier graag bij helpen! Allereerst wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan pak ik al je gegevens erbij.
Reputatie 1
Hallo,



Ik ga verhuizen vanuit Almere naar den helder, waar ik met mijn vriend ga samenwonen.

Hij heeft zelf al een internetaansluiting en daarom wil ik die van mij beëindigen.

Als het goed is loopt mijn contract in november af en wil ik hem om die reden ook niet meer verlengen.

Is dit mogelijk en wat moet ik er allemaal voor doen?





Met vriendelijke groet,



Mylene Sommers
Reputatie 7
Hey @Myleneeee,



Leuk dat je gaat samenwonen met je vriend! 😄 Iets minder leuk dat we nu gedumpt worden. 😭



Ik zie inderdaad dat je contract tot 19 november loopt. Zal ik het abonnement per die datum voor je stopzetten? Zo ja, laat het me weten dan maak ik de opzegging voor je in orde.
Reputatie 2

Beste T-mobile Thuis,

 

Sinds ik verhuisd ben, zijn mijn abbonnementskosten behoorlijk gestegen van de afgelopen 2 maanden. Hoe is dit mogelijk? Ook heb ik op jullie advies de klantvoordeel opnieuw ingesteld.

Ik hoop dat jullie mij hierin tegemoet kunnen komen, omdat jullie aangeven dat aan een verhuizing geen extra kosten verbonden zijn.

Reputatie 7

Hi @Owner, ik geef je graag meer informatie! Ik zie inderdaad dat je een korte periode geen gebruik hebt gemaakt van Klantvoordeel (29-08 tm 12-09). Het Klantvoordeel moet je inderdaad zelf opnieuw aanmelden bij een verhuizing, hier ontvang je ook bericht over van ons. Maar de reden dat de factuur hoger uitvalt is omdat er een verrekening plaats heeft gevonden in september vanwege de verhuizing en je alvast in het voren betaald voor het nieuwe adres op de factuur van oktober. Via My T-Mobile Thuis kan je de facturen zelf inzien en zie je precies wat er in rekening wordt gebracht! 

Reputatie 1

Hoi @Piotr !!

Sorry voor het late antwoord maar door de verhuizing ben ik vergeten te antwoorden! 

De opzegging vanaf 19 november is helemaal prima! 

 

Met vriendelijke groet,

 

Mylene Sommers

Reputatie 4

Hey @Myleneeee, no worries! Een verhuizing is niet niks. Is het allemaal gelukt? Ik heb de opzegging voor je doorgevoerd. Per 19 november stoppen onze diensten op je (oude) adres. Vergeet je niet om onze apparatuur terug te sturen naar ons? In dit topic vind je alle informatie over het retourneren van onze apparatuur hoe je dit kunt doen. Ik wens jullie heel veel plezier en geluk samen! ❤️🏡

Hallo,

 

Ik ben nu verhuizen maar helaas heeft de monteurder was super flouw gewees en die heeft mij niet gebellen en toen mis ik hem. Kunnen jullie me even helpen want ik heb heel snel me internet nodig en dat is niet zo fijn om al mijn mobiel data te gebruiken, want die is tog limited. :(

 

Alvast bedankt en een fijnen avond,

Dark

Reputatie 7

Hey @darkstardeath,

Ik zie dat je inmiddels bent geholpen door mijn collega! :smile: Je kunt probleemloos een nieuwe afspraak inplannen. Ik wens je heel veel succes met het uitpakken! :relaxed:

Naar welk adres mogen deze bewijsstukken eigenlijk?

Reputatie 7

Hey @Verhuizer1994,

Dit mag je sturen naar ons e-mail adres. Of via de welbekende social media kanalen, zie dit topic. Vergeet niet om je klantgegevens mee te sturen dan kunnen we de bewijsstukken makkelijk herleiden naar je abonnement. Alvast bedankt!

Goedemorgen,

Wij gaan over een tijdje verhuizen en zitten tijdelijk met 2 adressen omdat er eerst veel verbouwd moet worden. Ik zou dan ook graag op beide adressen tijdelijk internet hebben, na een paar maanden kan het op het oude adres vervallen. Is dit mogelijk?

Reputatie 7
Badge +15

@avd

Voor het huis dat je binnenkort verlaat zou je 4G voor thuis kunnen kopen, het is maandelijks opzegbaar met 100 GB aan het begin van de maand daarna 5 GB per dag met 2 GB aanvullers. €42,50 voor sim en router en €35 voor alleen een sim.

Als je 2 vaste lijnen wilt voor thuis dan moet je 2 aparte bestellingen Plaatsen. Je zit er wel een jaar aan vast dus eerder beëindigen kost geld.

@avd

Voor het huis dat je binnenkort verlaat zou je 4G voor thuis kunnen kopen, het is maandelijks opzegbaar met 100 GB aan het begin van de maand daarna 5 GB per dag met 2 GB aanvullers. €42,50 voor sim en router en €35 voor alleen een sim.

Als je 2 vaste lijnen wilt voor thuis dan moet je 2 aparte bestellingen Plaatsen. Je zit er wel een jaar aan vast dus eerder beëindigen kost geld.

Thanks. Ik heb echter een compleet thuis pakket met TV, dat is volgens mij niet mogelijk bij 4g voor thuis?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @avdwerf, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Leuk dat we met je mee mogen verhuizen ook! :smile: Wat @Waqqas aangeeft klopt helemaal. We hebben niet de mogelijkheid om een tijdelijk internetcontract voor Thuis aan te vragen, maar wat je inderdaad wel kunt doen is voor de overbruggingsperiode 4G Voor Thuis te nemen. Je kunt dan het abonnement door laten lopen op je oude adres, en 1 maand voordat je volledig verhuisd bent naar je nieuwe adres, dat abonnement via een verhuizing verplaatsen. Zodra je dan weet wanneer je helemaal overgaat, heb je ook gelijk een einddatum voor het 4G abonnement op je nieuwe adres. Is dat een ideetje?

Hoi @avdwerf, van harte gefeliciteerd met jouw nieuwe woning! Leuk dat we met je mee mogen verhuizen ook! :smile: Wat @Waqqas aangeeft klopt helemaal. We hebben niet de mogelijkheid om een tijdelijk internetcontract voor Thuis aan te vragen, maar wat je inderdaad wel kunt doen is voor de overbruggingsperiode 4G Voor Thuis te nemen. Je kunt dan het abonnement door laten lopen op je oude adres, en 1 maand voordat je volledig verhuisd bent naar je nieuwe adres, dat abonnement via een verhuizing verplaatsen. Zodra je dan weet wanneer je helemaal overgaat, heb je ook gelijk een einddatum voor het 4G abonnement op je nieuwe adres. Is dat een ideetje?

 

Heb even zitten kijken, maar kan ik dan niet beter gewoon een nieuw internetabonnement aanschaffen? Dan betaal ik 30 euro per maand, met 4g betaal ik 42,50 met router erbij. Dan breid ik het internetabonnement zodra we er gaan wonen uit met interactieve TV. Mijn huidige Thuis contract loopt tot 30-5-2020 en wordt daarna dacht ik per maand verlengd? Dan kan ik die opzeggen een maand voor we gaan verhuizen, en ben ik er volgens mij ook toch?

Reputatie 7
Badge +16

@avdwerf Dat is ook absoluut een optie, het enige is dat bij een verhuizing van abonnement het aansluit/activatieproces doorgaans sneller verloopt dan bij een nieuwe aanvraag. Bovendien betaal je dan extra aansluitkosten (€ 30,-) en eventuele installatiekosten, wanneer je Glasvezel zou nemen (€ 37,50). Aan jou de keuze natuurlijk! Als ik je ergens anders bij kan helpen, dan hoor ik het graag. De Community zit altijd voor je klaar. Succes met de keuze! :blush:

Reageer