[Info] Modem upgrade tussen 19 en 26 februari

• 13 februari 2019
  • 39 reacties
  • 4458 Bekeken
[Info] Modem upgrade tussen 19 en 26 februari
Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2538 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom voeren wij tussen 19 en 26 februari een upgrade van de modemsoftware uit.

Voor wie geldt dit?
Deze upgrade geldt alleen voor onze klanten met een Huawei modem. Op 18 februari ontvang je van ons een service e-mail met uitleg over de upgrade. Heb je geen e-mail ontvangen, dan geldt deze boodschap niet voor jou!

Wanneer?
We voeren de softwareupgrade 's nachts tussen 02:00 en 03:00 uit. Gedurende deze tijd kun je een korte tijd niet internetten, TV-kijken en bellen.Jouw Huawei modem zal in één van de nachten tussen dinsdag 19 en dinsdag 26 februari herstarten en de nieuwe software installeren. Het is niet vooraf te zeggen in welke nacht dit precies zal zijn. Elke nacht wordt bij een gedeelte van onze klanten de upgrade uitgevoerd.

Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?
Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf je modem (en/of zwarte media converter) nog even resetten, als het internet toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen, en sluit hem weer vervolgens aan. Na enkele minuten is het modem weer opgestart.

Verandert er nog iets?
Deze upgrade is gericht om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er dus niets. Het zorgt ervoor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over de upgrade? Reageer dan gerust op dit bericht!

39 reacties

Hoe weet ik wanner de upgrade precies plaatsvindt of heeft plaatsgevonden? In de nacht van zondag 24 op maandag 25 zijn precies op het onderhoudstijdstip de Oscars te zien.
Reputatie 3
Badge +2
Wat gezellig @Kris_tiaan! Ik kan niet checken wanneer de upgrade zal plaatsvinden op jouw adres. Het zal gebeuren tussen 19 en 26 februari, dus er is een kans van 15% dat de upgrade in de nacht van de Oscars valt. Tussen 02:00 en 03:00 valt het modem even weg, maar deze start uit zichzelf weer op. Er is dus een kleine kans dat je iets zal missen! In een worst case scenario mis je een klein stuk - dan maar hopen dat het in de ellenlange reclames valt... 😆
Als je de hele nacht met vrienden opblijft om de Oscars te kijken, wil je natuurlijk geen moment missen. En al helemaal niet de opening en aansluitende uitreiking van beste bijrollen. Is er iemand anders die wel kan checken wanneer de upgrade op mijn adres plaatsvindt?
@Cheyenne En waarom moet het per se tijdens een van de weinige momenten (Super Bowl, Oscars…) dat er 's nachts een belangrijk live tv-evenement wordt uitgezonden? Kan die nacht niet uit het schema worden gehaald?
Hallo T-mobile,

Mag ik vragen wat er precies wijzigt met de nieuwe firmware? of is er ergens en soort changelog beschikbaar?
Changelog ben ik ook benieuwd naar!
Zou graag ook weten wat de update van het modem precies inhoud.
Kan er na deze update eindelijk door mij als gebruiker worden ingesteld dat ik alleen de modem functie wil? Ik heb er namelijk een andere router achter hangen. Het Huawei modem ondersteunt dit, maar Vodafone (toen ik het aanschafte) had deze optie voor de gebruiker uitgezet.
Hi please share the changelog with us!
Het zou erg fijn zijn als de zogenaamde "bridge mode" na de upgrade tot de mogelijkheden behoort.
Zoals eerder vermeld in dit topic ondersteunt de router dit wel degelijk.
Hopelijk worden de IPTV poorten opengesteld voor internet en tv, zodat ik een switch in de tvkast kan leggen, zodat ik de kabel tussen de PS4 en de TV niet constant handmatig hoef te switchen...
Reputatie 3
Badge +2
Snap ik @Kris_tiaan! De updates worden ingepland wanneer dit noodzakelijk is. Met evenementen kan hierin geen rekening worden gehouden. Máár, maak je geen zorgen! Mocht de upgrade tijdens de Oscars gebeuren, dan hoeven jouw vrienden en jij niets te missen. Via de TV Anywhere app kan je namelijk gewoon verder kijken! Maak je hier nog geen gebruik van? Lees hier hoe je hier gratis van kunt genieten. Dit komt dus helemaal goed. Veel plezier! 😄
"Verandert er nog iets?
Deze upgrade is gericht om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er dus niets. Het zorgt ervoor dat onze systemen stabiel blijven werken."

Dat noem ik niet echt een changelog, zorgen jullie er ook voor dat onze systemen blijven werken?
Naar welke versie wordt de router geüpdate? Dan kan ik zien of ik ‘m al binnen heb.
Naar welke versie wordt de router geüpdate? Dan kan ik zien of ik ‘m al binnen heb.

Dit wil ik ook graag weten.
Reputatie 2
Badge +2
Hi @Jeroen060 en @Kris_tiaan,

Ik kan me héél goed voorstellen dat jullie dat willen weten! De software versie verandert van versie V100R001C243B030 naar V100R001C243B032 (dit kan je zien wanneer je op de modem inlogt). We rollen dit in fases uit, dus mocht je nog niet aan de beurt zijn geweest, geen zorgen. Komt helemaal goed! Soms kan je de update 'forceren' door de modem even van de stroom te halen, hij gaat dan meteen de laatste update ophalen als deze al beschikbaar is. Succes! 😄
V100R001C243B032 deze versie heb ik al 12 dagen zeker , dus ik ben bang dat deze info niet klopt,

Sinds vandaag werkt, zonder dat ik iets gewijzigd heb, Synology Quickconnect ineens niet meer van buiten mijn thuisnetwerk. Ik heb zelf niets gewijzigd aan de configuratie van het modem en deze is zo te zien nog niet geupgrade. Mijn vermoeden gaat dan ook verder het T-Mobile netwerk in, zijn daar ook zaken gewijzigd?
Ik sluit mij aan bij John.
Vannacht heb ik waarschijnlijk de update gehad. Televisie viel namelijk weg voor x minuten.
Maar vanaf mijn werk kan ik nu niet meer mijn NAS benaderen daarnaast worden de getallen van mijn stroommeterlogger (youless) ook niet meer doorgestuurd naar het web.
Netgear Readynas niet meer vanaf het werk te benaderen.
Nexsan Transporter (personal cloud device) Meldt zich ook als offline op het web.
Youless (Stroomverbruikslogger) Stuurt ook geen getallen.
Honeywell Evohome Ook niet bereikbaar vanaf het web.

Last but not least.
Huawei modem ook geen inzage meer in de instellingen via de t-mobile thuis website.

Gaat het wel goed bij jullie T-mobile, want jullie eigen systemen werken niet, waarvoor de update bedoelt was. 😀
V100R001C243B032 deze versie heb ik al 12 dagen zeker , dus ik ben bang dat deze info niet klopt,

Nu je het zegt... die update staat er bij mij ook al ruim een week op. @MelisaTMT Was dit hem al of komt er toch nog een nieuwe?
Reputatie 6
Badge +7
@John Vermeer@leonbong We hebben regelmatig onderhoud op het netwerk maar voor zover mij bekend hebben we aan het netwerk 'an sich' niets veranderd. Mogelijk is jullie IP-adres gewijzigd door het onderhoud, dit wil nog eens gebeuren.

@Witties64@Jeroen060 De 032 update is de laatste versie die we nu aan het uitrollen zijn. Ik heb er geen verklaring voor waarom het bij jullie zo lijkt alsof hij al eerder de update uitgevoerd heeft 🤓🤷
@Brian
Het betreffen allemaal apparaten die via DHCP zijn ingesteld dus als het externe IP veranderd zou dat niks uit moeten maken.
Toen ik thuis kwam bleek dat mijn router ook geen actief "internet" lampje had. ik via geen enkel apparaat meer op internet.

Ik heb thuis de stekker van het router verwijderd uit de wandcontact doos en na een minuut terug gestoken toen kreeg ik weer internet.
Ach ja de boel doet het weer.

Achteraf blijkt toen mijn TV-wegviel bij de update dat ik daarna gewoon via 4G heb doorgekeken. Het betrof namelijk TV-anywhere via mijn telefoon.
Bij mij is het nog steeds: V100R001C243B030

Heb gisteren modem 3 minuten van stroom gehaald. Blijft nog steeds de oude versie

Heb gisteren modem 3 minuten van stroom gehaald. Blijft nog steeds de oude versie

Ook ik zit met hetzelfde.. heb ipv 3 min van stroom een reboot gegeven en nog steeds draai ik op de oude firmware.. Kan hier duidelijkheid over komen AUB?

Ook ik zit met hetzelfde.. heb ipv 3 min van stroom een reboot gegeven en nog steeds draai ik op de oude firmware.. Kan hier duidelijkheid over komen AUB?

Same here, intussen wel zonder notificatie een nieuw IP gekregen (85.x.x.x i.p.v. 32.x.x.x). Onderhoud lijkt zich niet alleen te beperking tot de firmware update.

Reageer