[Info] Modem upgrade tussen 19 en 26 februari

• 13 februari 2019
  • 39 reacties
  • 4717 Bekeken
[Info] Modem upgrade tussen 19 en 26 februari

Toon eerste reactie

39 reacties

Ik heb netjes de nieuwe firmware maar wat ik ook vermoed is dat de snelheden dramatisch laag zijn geworden.
Dat merkte ik gisteravond bij het onderhouden van online systemen. Waar ik voorheen 3/30000 up/down had, is het nu 2/17500 geworden.
Modem al power-off gedaan d.m.v. de voedingsadapter, geen soelaas.
Sinds gister nacht doet mijn Huawei modem helemaal niets meer. Geen internet (Ook geen web interface op 192.168.1.1), geen tv signaal, reboot helpt niet, en zelfs op een factory reset reageert hij niet. Het power lampje en LAN1 branden wel (ook zonder kabels erin geprikt)

Kortom: mijn modem lijkt het ineens begeven te hebben! Heeft dit iets met de update activiteiten te maken? Hoe kan dit snel opgelost worden?

Alvast bedankt, Wesley

Bij mij is het nog steeds: V100R001C243B030

Heb gisteren modem 3 minuten van stroom gehaald. Blijft nog steeds de oude versie
Ook ik zit met hetzelfde.. heb ipv 3 min van stroom een reboot gegeven en nog steeds draai ik op de oude firmware.. Kan hier duidelijkheid over komen AUB?
Same here, intussen wel zonder notificatie een nieuw IP gekregen (85.x.x.x i.p.v. 32.x.x.x). Onderhoud lijkt zich niet alleen te beperking tot de firmware update.

Ik heb de update al gehad het ip-adres is inderdaad 85.x.x.x.geworden. Maar dat is opzich toch geen probleem.
Reputatie 6
Badge +11
Same here, intussen wel zonder notificatie een nieuw IP gekregen (85.x.x.x i.p.v. 32.x.x.x). Onderhoud lijkt zich niet alleen te beperking tot de firmware update.
32.x.x.x is helemaal niet van T-Mobile bij mijn weten, typo? Bedoel je wellicht 31.x.x.x?
Er is nu 1000 keer gemeld dat in meerdere cases de versie van firmware is nog steeds: V100R001C243B030. Dat met reboot het blijft onveranderd.

Wat zijn de concrete acties om dit op te lossen?
Reputatie 4
Badge +3
Krijgt de Draytek ook nog een update, deze is ook alweer 2 jaar oud!?

Model Name : Vigor2132FVn
Firmware Version : 3.7.9.1
Build Date/Time : Apr 21 2017 17:29:16
Hier vannacht de update van 30 naar 32 gehad (2 dagen later dan de planning). Vandaag alleen maar problemen (pagina's laden niet). Modem al een paar keer van de stroom gehad. Kan dit komen door de firmware update, of is iets anders (groters) aan de hand?
Zie mijn post gisteren. Mijn modem is nog steeds dood; ben overdag niet in de gelegenheid om aan de telefoon te gaan hangen. @T-mobil Had gehoopt dat iemand dit had opgepakt zodat ik snel weer verder kan.. Alvast bedankt!
Hier vannacht de update van 30 naar 32 gehad (2 dagen later dan de planning). Vandaag alleen maar problemen (pagina's laden niet). Modem al een paar keer van de stroom gehad. Kan dit komen door de firmware update, of is iets anders (groters) aan de hand?

Heb hier echt exact hetzelfde, maar dan met eigen modem en router (Vigor 130 icm Edgerouter 😵. @Sander hebben jullie meer gedaan ? Krijg ook allemaal rare TLS handshake timeouts op verschillende websites, waaronder Github en Docker.

EDIT: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/28-02-2019-thuis-traag-internet-en-geen-verbinding-psn-en-andere-services-309622
Ik kan geen vpn-verbinding meer maken naar mijn Werk-omgeving. Verbinding wil ik maken via anyconnect. Ik kan wel verbinding maken via mijn hotspot (andere provider).

Hier vannacht de update van 30 naar 32 gehad (2 dagen later dan de planning). Vandaag alleen maar problemen (pagina's laden niet). Modem al een paar keer van de stroom gehad. Kan dit komen door de firmware update, of is iets anders (groters) aan de hand?Heb hier echt exact hetzelfde, maar dan met eigen modem en router (Vigor 130 icm Edgerouter 😵. @Sander hebben jullie meer gedaan ? Krijg ook allemaal rare TLS handshake timeouts op verschillende websites, waaronder Github en Docker.

EDIT: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/28-02-2019-thuis-traag-internet-en-geen-verbinding-psn-en-andere-services-309622

Kan het zijn dat jullie dit draadloos doen?
Ik ervaar sinds een weekje ook een onstabiele verbinding maar dit speelt niet als ik bedraad werk. Ook het spelen met de juiste kanaal heeft niet geholpen het blijft erg onstabiel. zelfs mijn iphone heeft er last van en die kan ik niet bedraad gebruiken

overigens draai ik nog steeds op versie 30... 🤔
Reputatie 6
Badge +11
Ik kan geen vpn-verbinding meer maken naar mijn Werk-omgeving. Verbinding wil ik maken via anyconnect. Ik kan wel verbinding maken via mijn hotspot (andere provider).
Welke VPN methode gebruikt dat AnyConnect? PPTP misschien?

Hier vannacht de update van 30 naar 32 gehad (2 dagen later dan de planning). Vandaag alleen maar problemen (pagina's laden niet). Modem al een paar keer van de stroom gehad. Kan dit komen door de firmware update, of is iets anders (groters) aan de hand?Heb hier echt exact hetzelfde, maar dan met eigen modem en router (Vigor 130 icm Edgerouter 😵. @Sander hebben jullie meer gedaan ? Krijg ook allemaal rare TLS handshake timeouts op verschillende websites, waaronder Github en Docker.

Kan het zijn dat jullie dit draadloos doen?
Ik ervaar sinds een weekje ook een onstabiele verbinding maar dit speelt niet als ik bedraad werk. Ook het spelen met de juiste kanaal heeft niet geholpen het blijft erg onstabiel. zelfs mijn iphone heeft er last van en die kan ik niet bedraad gebruiken

overigens draai ik nog steeds op versie 30... 🤔

Ik heb het op zowel bedraad als via Wifi.
Firmware is 1 dag later alsnog ge-upgrade.

Fout trage laden website hier ook last van. Heb ff andere dns in modem ingesteld google en nu geen problemen meer met laden websites.

Reageer