[Info] Onderhoud in april

  • 25 februari 2020
  • 49 reacties
  • 11318 Bekeken
[Info] Onderhoud in april
Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Moderator
  • 1431 reacties


We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV kijken en Vast Bellen. Daarom voeren wij in april onderhoud uit op ons netwerk in de nacht tussen 01:00 en 06:00 uur.

 

In de huidige situatie is verbonden blijven onze topprioriteit. Met dit onderhoud zorgen we ervoor dat we ons netwerk stabiel houden, juist in deze situatie waar er meer van het netwerk wordt verlangd. Weet dat we er alles aan doen om de impact van het onderhoud te minimaliseren.


Voor wie geldt dit?
Het onderhoud wordt uitgevoerd op meerdere datums. Heb je van te voren geen e-mail van ons ontvangen? Dan geldt het onderhoud niet voor jou!

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit op de volgende datums in de nacht tussen 01:00 en 06:00 uur. Gedurende deze tijd kan je geen gebruik maken van Internet, Bellen en TV. TV Anywhere blijft wel gewoon beschikbaar.

  • In de nacht van 14 april op 15 april
  • In de nacht van 16 april op 17 april
  • In de nacht van 21 april op 22 april


Wat moet jij doen?
Voor de update hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. :wink:

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf je modem (en/of zwarte media converter) nog even resetten, als het internet toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen, en sluit hem weer vervolgens aan. Na enkele minuten is het modem weer opgestart. 

Verandert er nog iets?
Het onderhoud is er op gericht om ons netwerk te verbeteren, je merkt hier in principe niets van. 


Het netwerk van T-Mobile
We hebben te maken met een unieke situatie in Nederland die zorgt voor ongebruikelijke drukte op het netwerk. Het is belangrijker dan ooit dat ons netwerk stabiel blijft. We monitoren ons netwerk dan ook zorgvuldig en nemen maatregelen om de capaciteit en de stabiliteit te waarborgen.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!


This topic has been closed for comments

49 reacties

Beste Jason,

Ik ben een van de klanten die al sinds woensdag 25-03 zonder internet zit, maar ik heb geen mail gehad over bovenstaande onderhoud. Betekent dit dus dat dit voor mij niet geldt en dat er voorlopig voor mij nog geen zicht is op een oplossing?

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Wvdkamp, jeetje dat is niet de bedoeling! De internetproblemen van vorige week zouden opgelost moeten zijn. Sorry voor het ongemak, ik ga direct voor je checken hoe ik je kan helpen! Heb je al geprobeerd om jouw modem en eventuele media converter (enkel bij Glasvezel) te resetten middels een herstart? Haal beide 20 seconden van de stroom af en sluit het weer aan. Als dit niet baat, dan helpt een factory reset van het modem. Op onze Community lees je hoe je dit het beste kunt uitvoeren: Hoe voer ik een factory reset uit?. Als dit niet gebaat heeft, dan ga ik schakelen met de specialisten zodat ook jouw verbinding weer 100% werkt! Er zijn altijd oplossingen. 

Wanneer je geen e-mail hebt ontvangen ten aanzien van bovenstaand onderhoud, dan zal bij jou geen onderhoud worden uitgevoerd inderdaad. 

Sinds de onderhoud van gisteravond, is de internet heel traag. Het laden van NOS duurt een halve minuut net als de de meeste webpagina’s. Ping test naar nos.nl geeft aan dat alle pakketten zijn verloren. Ping testen naar andere website is gemiddeld 30ms. Heb al glasmodem en modem zelf van de stroom gehaald zonder resultaat.

Sinds de onderhoud van gisteravond, is de internet heel traag. Het laden van NOS duurt een halve minuut net als de de meeste webpagina’s. Ping test naar nos.nl geeft aan dat alle pakketten zijn verloren. Ping testen naar andere website is gemiddeld 30ms. Heb al glasmodem en modem zelf van de stroom gehaald zonder resultaat.

Uiteindelijk ben ik achtergekomen dat het aan mijn laptop ligt. Herstarten heeft het trage laden van de webpagina voor een groot deel verholpen.

Momenteel hebben we al sinds 17.00 geen wifi, geen tv !!! Kijk ik naar de storingen geeft ie mooi alles groen van nee hoor geen storing ... rara. Dit is al de 2de keer in zeer korte tijd

Reputatie 1

De afgelopen drie dagen ook weer een aantal keer kortstondig verbroken DSL verbinding (NO Carrier), dit had ik vorige week woensdag en donderdag ook al.

Er valt voor nu wel mee te leven maar begint wel irritant te worden. (IP bindings op wijzigende VPN IPs opnieuw instellen etc.) Het lijkt ook wel iedere keer na onderhoud een aantal dagen niet stabiel. (blijf er toch eens vanaf 😉 )

Zie de onderstaande (zeer beperkte!) logging .   
 

Groet,
@Mick_ 
 

Date Type Level Log Content
3-4-2020 21:05 User Level Notice User user login from <Redacted-IPv4> successfully.
3-4-2020 18:40 User Level Notice User user login from <Redacted-IPv4> successfully.
3-4-2020 18:36 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
3-4-2020 18:36 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
3-4-2020 18:36 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
3-4-2020 18:36 System Notice DSL connection is activated.
3-4-2020 18:35 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
3-4-2020 18:35 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
3-4-2020 18:34 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
3-4-2020 18:34 System Notice DSL connection is deactivated .
3-4-2020 15:44 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
3-4-2020 15:44 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
3-4-2020 15:44 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
3-4-2020 15:44 System Notice DSL connection is activated.
3-4-2020 15:41 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
3-4-2020 15:41 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
3-4-2020 15:41 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
3-4-2020 15:41 System Notice DSL connection is deactivated .
3-4-2020 11:29 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
3-4-2020 11:29 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
3-4-2020 11:29 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
3-4-2020 11:29 System Notice DSL connection is activated.
3-4-2020 11:29 User Level Notice User user login from <Redacted-IPv4> successfully.
3-4-2020 11:27 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
3-4-2020 11:27 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
3-4-2020 11:27 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
3-4-2020 11:27 System Notice DSL connection is deactivated .
2-4-2020 13:36 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2-4-2020 13:37 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2-4-2020 13:37 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2-4-2020 13:37 System Notice DSL connection is activated.
2-4-2020 13:35 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2-4-2020 13:35 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2-4-2020 13:35 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2-4-2020 13:35 System Notice DSL connection is deactivated .

 

Ik krijg steeds deze melding. Heb de stekkers er al uitgehad. Even gewacht alles weer opgestart en dan loopt die 1 minuut en blijft alles vasthangen en krijg ik deze melding.

 

error, er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen. Probeer het op een later tijdstip nog een keer.

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @appelboompje, @Mick_ en @larissie86, mag ik bij jullie een factory reset uitvoeren? In principe zouden de issues juist door het onderhoud verdwenen moeten zijn. Mocht het beter schrikken om zelf een factory reset uit te voeren, check dan het topic: hoe voer ik een factory reset uit?. Indien dit nog niet het gewenste resultaat geeft, stuur me dan een priveberichtje met jullie postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan controleer ik zo snel mogelijk hoe we het gaan verhelpen. De Community zit altijd klaar voor hulp! Voor nu: stay strong and safe! :muscle_tone2:

Hoi @appelboompje@Mick_ en @larissie86, mag ik bij jullie een factory reset uitvoeren? In principe zouden de issues juist door het onderhoud verdwenen moeten zijn. Mocht het beter schrikken om zelf een factory reset uit te voeren, check dan het topic: hoe voer ik een factory reset uit?. Indien dit nog niet het gewenste resultaat geeft, stuur me dan een priveberichtje met jullie postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan controleer ik zo snel mogelijk hoe we het gaan verhelpen. De Community zit altijd klaar voor hulp! Voor nu: stay strong and safe! :muscle_tone2:


 

Hoi Jason,

ik had zelf al een reset uitgevoerd en alles weer op fabrieksinstelling, probleem bleef zich erna behouden. Hebbik mij verder behouden op Netflix want die werkte weer wel.

vanmiddag toen ik de tv heb aangezet was er verder geen probleem meer te bekennen. Voor nu ben ik geholpen, in ieder geval bedankt voor je hulp

 

Dat hadden we zelf ook al gedaan maar ook dat bleek niet te werken. Na contact met de helpdesk hebben we de stekker uit de converter gehaald en dit lukte. Het is jammer dat we nu al meerdere malen problemen hebben gehad met de wifi, vooral in het kader van iedereen werkt thuis dan kan je deze problemen niet hebben.

Reputatie 6
Badge +5

Goedemiddag @appelboompje en @larissie86! Thanks voor de terugkoppeling, blij te horen dat het weer naar behoren werkt. Op dit moment leeft, werkt, studeert en streamt heel Nederland grotendeels vanuit huis. We snappen dat een stabiele verbinding nu belangrijker is dan ooit. Daarom doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat iedereen bereikbaar en verbonden is én blijft. Sorry dat ik jullie niet direct kon helpen aan een oplossing!

Hoi

Sinds de update van vannacht heb ik wel internet maar tv doet het niet. Het kastje gaat aan maar houdt zwart beeld en het blauwe lampje geeft reactie maar ik kan het kastje bijvoorbeeld niet met de remote uitzetten. Al meerdere keren modem en tv kastje van de stroom gehaald.

Graag reactie en spoedig een oplossing

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Owen172, daar gaan we je bij helpen! Probeer eerst even deze checks door te nemen:

  1. Of de UTP in de juiste poort zit + goed aangesloten is.
  2. Via welke poort op de TV de HDMI-kabel vanaf de TV Box binnenkomt. 
  3. Probeer eens op 'Menu' of 'Gids' te drukken. Worden deze zichtbaar?
  4. Geen 'Menu' of 'Gids'? Probeer dan even langs de ingangskanalen van de TV te wisselen met de afstandsbediening van de TV. 

Mocht dit niet werken, dan kun je een soft reset uitvoeren via onderstaande methode (zonder UTP-kabel):

  1. Koppel de UTP en stroomkabel los van de Interactieve TV Box.
  2. Haal het modem (en evt. de mediaconverter) 10 seconden van de stroom. 
  3. Als het modem is opgestart, steek je de stroom van de TV Box er weer in.
  4. Wanneer de box de melding "Geen internetverbinding gevonden" geeft, dan sluit je de UTP weer aan.

We gaan er niet van uit, maar als ook dit nog geen oplossing blijkt te zijn, geef dan een seintje. Dan zorg ik ervoor dat we met een alternatief komen en/of een expert ernaar laten kijken. Geen zorgen, er zijn altijd oplossingen!

Hoi

Dankjewel. Jouw collega Hans-Juriën is er afgelopen vrijdag samen met anderen mee bezig geweest.
Bovenstaande is allemaal zeer vaak uitgevoerd zowel voor mijn signaal, op verzoek helddesk en later op afstand door de tmobile collega's

Na allerlei werkzaamheden op afstand hebben ze de tvbox aangemerkt als defect. Ik had zaterdag verwacht een nieuwe te hebben maar kreeg pas zondag bericht dat deze onderweg ging.

Ondertussen aan te klooien met TV anywhere wat incidenteel grappig is om bijv in bed te gebruiken maar met telkens opstaan en automatisch uitschakelen omdat je te lang niet van kanaal wijzigt is dit een beetje prehistorisch :)

Hopelijk is dat kastje er snel en werkt alles dan weer

Dank

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Owen172, zo te horen gaat dit dan om de T-Mobile TV test, klopt dat? :slight_smile:  Hiervoor hebben we een apart subforum (alleen toegankelijk voor testers). Mocht je vragen en uiteraard feedback hebben dan kan je hier terecht!

Hoi Brian

Dank. Volgens mij ben ik daar na eerdere opmerkingen al terecht gekomen (?)

Maar sinds vrijdag op een nieuwe tvbox gewacht omdat de collega's er niet uitkwamen en die is nu binnen maar na eerst beeld nu na een volgende update hetzelfde probleem. Net Hans-Jurien een bericht gedaan en in afwachting.

5 dagen met alleen tv anywhere is echt niks :)

Goedemorgen @Sander@Brian en @Jason,

 

Tenzij er vannacht onderhoud is gestart en dit nog niet is afgerond is er momenteel een storing voor tmobile thuis glasvezel internet.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • dns gecheckt, staat nog netjes op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 als backup. (Ivm eerdere tmobile storing).
  • modem opnieuw opgestart.

Modem reset is niet nodig gezien de aard vd storing.

Het probleem doet zich ieder geval in regio Eindhoven voor. Zie account voor exact postcodegebied. Al verwacht ik dat, als ik dit zo zie, er meer mensen last van hebben.

Reputatie 3
Badge +3

Goedemorgen @Sander@Brian en @Jason,

 

Tenzij er vannacht onderhoud is gestart en dit nog niet is afgerond is er momenteel een storing voor tmobile thuis glasvezel internet.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • dns gecheckt, staat nog netjes op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 als backup. (Ivm eerdere tmobile storing).
  • modem oonieuw opgestart.

Modem reset is niet nodig momenteel.

Het probleem doet zich ieder geval in regio Eindhoven voor. Zie account voor exact postcodegebied. Al verwacht ik dat, als ik dit zo zie, er meer mensen last van hebben.

In Gorinchem sinds exact 06.30 uur ook geen internet meer. Ook glasvezel hier.

In Zwolle is er geen internet (glasvezel). Ik heb de modem al uit en aan gedaan.

 

Dit is de traceroute:

 

PS C:\Users\musim> tracert -d 1.1.1.1

Tracing route to 1.1.1.1 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     2 ms     2 ms  10.0.0.1
  2     3 ms     1 ms     2 ms  192.168.1.1
  3    11 ms    34 ms    13 ms  94.157.120.1
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.

192.168.1.1 is de T-Mobile modem.

 

Reputatie 1

Goedemorgen @Sander@Brian en @Jason,

 

Tenzij er vannacht onderhoud is gestart en dit nog niet is afgerond is er momenteel een storing voor tmobile thuis glasvezel internet.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • dns gecheckt, staat nog netjes op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 als backup. (Ivm eerdere tmobile storing).
  • modem opnieuw opgestart.

Modem reset is niet nodig gezien de aard vd storing.

Het probleem doet zich ieder geval in regio Eindhoven voor. Zie account voor exact postcodegebied. Al verwacht ik dat, als ik dit zo zie, er meer mensen last van hebben.

Hier in Zoetermeer exact hetzelfde. TV werkt, internet niet. DNS check en modem van de stroom lossen het probleem niet op. Ook glasvezel btw.

Hier in Westerhoven (omgeving Eindhoven) ook geen internet meer. Ik kan gewoon inloggen op de modem, die geeft aan dat er verbinding is via ethernet (glasvezel converter) en op de glasvezel converter branden ook gewoon alle lampjes. Ook ik heb de modem al twee keer uit en aangezet.

Ik heb ook getest met alternatieve DNS servers, dat maakt geen verschil.

Hier in Rijen ook geen internet. Wel TV. Probleem begon rond 06:35.

Deventer zelfde probleem op glasvezel. Internet doet het deels wel wat raar is.  

Hier, in Dordrecht, heb ik geen glasvezel internet, wel TV.

Ik kan 1 DNS server PINGen: 8.8.4.4, van de 6 adressen die ik ken, verder is er extern niets te pingen.

Hier in Badhoevedorp ook geen internet meer, ofwel bijna niets te breiken. 

Modem reset, DNS aangepast naar verschillende aanbieders. 

Nauwlijks tot geen verschil.

 

Alex