[Info] Onderhoud in april

  • 25 februari 2020
  • 49 reacties
  • 11409 Bekeken
[Info] Onderhoud in april
Reputatie 6
Badge +6
  • T-Mobile Moderator
  • 1781 reacties


We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV kijken en Vast Bellen. Daarom voeren wij in april onderhoud uit op ons netwerk in de nacht tussen 01:00 en 06:00 uur.

 

In de huidige situatie is verbonden blijven onze topprioriteit. Met dit onderhoud zorgen we ervoor dat we ons netwerk stabiel houden, juist in deze situatie waar er meer van het netwerk wordt verlangd. Weet dat we er alles aan doen om de impact van het onderhoud te minimaliseren.


Voor wie geldt dit?
Het onderhoud wordt uitgevoerd op meerdere datums. Heb je van te voren geen e-mail van ons ontvangen? Dan geldt het onderhoud niet voor jou!

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit op de volgende datums in de nacht tussen 01:00 en 06:00 uur. Gedurende deze tijd kan je geen gebruik maken van Internet, Bellen en TV. TV Anywhere blijft wel gewoon beschikbaar.

  • In de nacht van 14 april op 15 april
  • In de nacht van 16 april op 17 april
  • In de nacht van 21 april op 22 april


Wat moet jij doen?
Voor de update hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. :wink:

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf je modem (en/of zwarte media converter) nog even resetten, als het internet toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen, en sluit hem weer vervolgens aan. Na enkele minuten is het modem weer opgestart. 

Verandert er nog iets?
Het onderhoud is er op gericht om ons netwerk te verbeteren, je merkt hier in principe niets van. 


Het netwerk van T-Mobile
We hebben te maken met een unieke situatie in Nederland die zorgt voor ongebruikelijke drukte op het netwerk. Het is belangrijker dan ooit dat ons netwerk stabiel blijft. We monitoren ons netwerk dan ook zorgvuldig en nemen maatregelen om de capaciteit en de stabiliteit te waarborgen.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!


This topic has been closed for comments

49 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Goedemorgen @Sander@Brian en @Jason,

 

Tenzij er vannacht onderhoud is gestart en dit nog niet is afgerond is er momenteel een storing voor tmobile thuis glasvezel internet.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • dns gecheckt, staat nog netjes op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 als backup. (Ivm eerdere tmobile storing).
  • modem oonieuw opgestart.

Modem reset is niet nodig momenteel.

Het probleem doet zich ieder geval in regio Eindhoven voor. Zie account voor exact postcodegebied. Al verwacht ik dat, als ik dit zo zie, er meer mensen last van hebben.

In Gorinchem sinds exact 06.30 uur ook geen internet meer. Ook glasvezel hier.

In Zwolle is er geen internet (glasvezel). Ik heb de modem al uit en aan gedaan.

 

Dit is de traceroute:

 

PS C:\Users\musim> tracert -d 1.1.1.1

Tracing route to 1.1.1.1 over a maximum of 30 hops

  1     3 ms     2 ms     2 ms  10.0.0.1
  2     3 ms     1 ms     2 ms  192.168.1.1
  3    11 ms    34 ms    13 ms  94.157.120.1
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.

192.168.1.1 is de T-Mobile modem.

 

Reputatie 1

Een 2 uur na de start van de storing is het nog steeds oorverdovend stil vanuit t-mobile. De storingspagina meldt gewoon dat er geen storingen bekend zijn.

Hier gaat iets fout in de reactie op de storing of op de communicatie richting de klanten.
Het roept vragen op of jullie wel bezig zijn met het oplossen van het probleem.

De informatie van T-mobile mbt actuele storingen: “Er is op dit moment op jouw adres geen storing bekend. Heb je problemen met internetten, bellen en/of TV kijken? Haal je modem 10 seconden van de stroom en sluit hem vervolgens weer aan. Als de lampjes weer groen zijn, moet het allemaal weer werken.“

 

Reputatie 1

Een 2 uur na de start van de storing is het nog steeds oorverdovend stil vanuit t-mobile. De storingspagina meldt gewoon dat er geen storingen bekend zijn.

Hier gaat iets fout in de reactie op de storing of op de communicatie richting de klanten.
Het roept vragen op of jullie wel bezig zijn met het oplossen van het probleem.

Ik heb na 35 minuten in de wacht gestaan te hebben ook maar de moed opgegeven om het te melden bij de klantenservice.

 

Alex

Ik heb wel te doen met de individuele medewerkers op die klantenservice daar. Die krijgen nu alle shit over hun heen. Hoe moeilijk is het om een storingsmelding op de website te plaatsen en een bandje in te starten dat het een bekend probleem is, dat men alles er aan doet. etc. etc. en met een schatting wanneer het opgelost is.

Hoi @appelboompje@Mick_ en @larissie86, mag ik bij jullie een factory reset uitvoeren? In principe zouden de issues juist door het onderhoud verdwenen moeten zijn. Mocht het beter schrikken om zelf een factory reset uit te voeren, check dan het topic: hoe voer ik een factory reset uit?. Indien dit nog niet het gewenste resultaat geeft, stuur me dan een priveberichtje met jullie postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan controleer ik zo snel mogelijk hoe we het gaan verhelpen. De Community zit altijd klaar voor hulp! Voor nu: stay strong and safe! :muscle_tone2:


 

Hoi Jason,

ik had zelf al een reset uitgevoerd en alles weer op fabrieksinstelling, probleem bleef zich erna behouden. Hebbik mij verder behouden op Netflix want die werkte weer wel.

vanmiddag toen ik de tv heb aangezet was er verder geen probleem meer te bekennen. Voor nu ben ik geholpen, in ieder geval bedankt voor je hulp

 

Goedemorgen @Sander@Brian en @Jason,

 

Tenzij er vannacht onderhoud is gestart en dit nog niet is afgerond is er momenteel een storing voor tmobile thuis glasvezel internet.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • dns gecheckt, staat nog netjes op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 als backup. (Ivm eerdere tmobile storing).
  • modem opnieuw opgestart.

Modem reset is niet nodig gezien de aard vd storing.

Het probleem doet zich ieder geval in regio Eindhoven voor. Zie account voor exact postcodegebied. Al verwacht ik dat, als ik dit zo zie, er meer mensen last van hebben.

Reputatie 1

Goedemorgen @Sander@Brian en @Jason,

 

Tenzij er vannacht onderhoud is gestart en dit nog niet is afgerond is er momenteel een storing voor tmobile thuis glasvezel internet.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • dns gecheckt, staat nog netjes op 1.1.1.1 en 8.8.8.8 als backup. (Ivm eerdere tmobile storing).
  • modem opnieuw opgestart.

Modem reset is niet nodig gezien de aard vd storing.

Het probleem doet zich ieder geval in regio Eindhoven voor. Zie account voor exact postcodegebied. Al verwacht ik dat, als ik dit zo zie, er meer mensen last van hebben.

Hier in Zoetermeer exact hetzelfde. TV werkt, internet niet. DNS check en modem van de stroom lossen het probleem niet op. Ook glasvezel btw.

Hier in Westerhoven (omgeving Eindhoven) ook geen internet meer. Ik kan gewoon inloggen op de modem, die geeft aan dat er verbinding is via ethernet (glasvezel converter) en op de glasvezel converter branden ook gewoon alle lampjes. Ook ik heb de modem al twee keer uit en aangezet.

Ik heb ook getest met alternatieve DNS servers, dat maakt geen verschil.

Deventer zelfde probleem op glasvezel. Internet doet het deels wel wat raar is.  

Hier, in Dordrecht, heb ik geen glasvezel internet, wel TV.

Ik kan 1 DNS server PINGen: 8.8.4.4, van de 6 adressen die ik ken, verder is er extern niets te pingen.

Hier in Badhoevedorp ook geen internet meer, ofwel bijna niets te breiken. 

Modem reset, DNS aangepast naar verschillende aanbieders. 

Nauwlijks tot geen verschil.

 

Alex

 

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

Hilversum geen Internet.

Begin er wel van te balen. Best wel wat storingen. Straks moet mijn dochter een presentatie geven…………………………. Dan maar een hotspot maken.

Ik snap nu waarom T-Mobile de combi vast en ‘onbeperkt’ mobiel Internet in de aanbieding heeft…….. Gratis bijleveren zou een betere oplossing zijn.

Vanuit Tilburg, geen internet. Verstoring begon gisteravond om 23:30 uur. DNS staan beiden op google.

Modem en fiber convertor al meerdere malen gereset.

 

Sommige Nederlandse sites zoals nu.nl zijn beperkt bereikbaar (als in niet alle afbeeldingen worden geladen). Overheid.nl is wel goed bereikbaar. Site  Console.worldoftanks.com in zijn geheel niet.

goedemorgen.

 

Hier in almere ook geen internet.

Ik werk vanuit huis en op vrijdag zijn we al minder bezet dan de rest van de week.

Heb voor nu hotspot maar aangezet om toch te kunnen werken.

Een 2 uur na de start van de storing is het nog steeds oorverdovend stil vanuit t-mobile. De storingspagina meldt gewoon dat er geen storingen bekend zijn.

Hier gaat iets fout in de reactie op de storing of op de communicatie richting de klanten.
Het roept vragen op of jullie wel bezig zijn met het oplossen van het probleem.

Ik heb na 35 minuten in de wacht gestaan te hebben ook maar de moed opgegeven om het te melden bij de klantenservice.

 

Alex

Barneveld ook geen werkende glasvezel internetverbinding.

No internet here in Amsterdam Noord either

 

 

In Dieren (Gelderland) ook geen glasvezel internet! Graag vermelden op de storingspagina.

en.....we zijn weer online!

Reputatie 1

Volgens mij hebben ze weer geprobeert om all het Nederlandse verkeer lekker goedkoop via Duitsland om te leiden. Hou daar toch eens mee op T-mobile. Je klanten betalen voor het netwerk hier. Probeer het niet steeds sneaky om te leiden

@niquedegraaff je wilt niet weten wat telcos met je spraakverbinding alles doen ;)

dan is Duitsland als routing nog best oke :D

source: heb voor Verizon/MCI en Tele2 gewerkt.

Sinds de onderhoud van gisteravond, is de internet heel traag. Het laden van NOS duurt een halve minuut net als de de meeste webpagina’s. Ping test naar nos.nl geeft aan dat alle pakketten zijn verloren. Ping testen naar andere website is gemiddeld 30ms. Heb al glasmodem en modem zelf van de stroom gehaald zonder resultaat.

Uiteindelijk ben ik achtergekomen dat het aan mijn laptop ligt. Herstarten heeft het trage laden van de webpagina voor een groot deel verholpen.

Dat hadden we zelf ook al gedaan maar ook dat bleek niet te werken. Na contact met de helpdesk hebben we de stekker uit de converter gehaald en dit lukte. Het is jammer dat we nu al meerdere malen problemen hebben gehad met de wifi, vooral in het kader van iedereen werkt thuis dan kan je deze problemen niet hebben.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Owen172, zo te horen gaat dit dan om de T-Mobile TV test, klopt dat? :slight_smile:  Hiervoor hebben we een apart subforum (alleen toegankelijk voor testers). Mocht je vragen en uiteraard feedback hebben dan kan je hier terecht!

Hoi Brian

Dank. Volgens mij ben ik daar na eerdere opmerkingen al terecht gekomen (?)

Maar sinds vrijdag op een nieuwe tvbox gewacht omdat de collega's er niet uitkwamen en die is nu binnen maar na eerst beeld nu na een volgende update hetzelfde probleem. Net Hans-Jurien een bericht gedaan en in afwachting.

5 dagen met alleen tv anywhere is echt niks :)