[Info] Onderhoud in de nacht van 20 op 21 november - Zyxel modem update

• 11 november 2019
  • 51 reacties
  • 4640 Bekeken
[Info] Onderhoud in de nacht van 20 op 21 november - Zyxel modem update
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 4108 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van woensdag 20 november op donderdag 21 november tussen 02:00 uur en 04:00 uur.

Voor wie geldt dit?
Deze upgrade geldt voor de klanten die gebruik maken van het Zyxel modem. Op 15 november ontvang je van ons een service e-mail met uitleg over de update. Heb je geen e-mail ontvangen, dan geldt deze boodschap dus niet voor jou!

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit in de nacht van 20 op 21 november tussen 02:00 uur en 04:00 uur. Gedurende deze tijd kan je geen gebruik maken van Internet, TV en Bellen. TV Anywhere blijft wel beschikbaar,

Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. 

Wat moet jij doen?
Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. 

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf je modem (en/of zwarte media converter) nog even resetten, als het internet toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen, en sluit hem weer vervolgens aan. Na enkele minuten is het modem weer opgestart. 

Verandert er nog iets?
Dit is de langverwachte update voor het Zyxel modem met onder andere de fix voor nummerherkenning! In dit topic vind je daar meer informatie over.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

[Update 21-11-2019] 

Hi all, we zijn vannacht begonnen met het uitrollen van de nieuwe update. De nieuwe versie eindigt op b12. Deze update wordt gefaseerd uitgerold dus in de komende dagen zal deze voor iedereen beschikbaar worden!

[Update 25-11-2019]

Gedurende het weekend is de update voor de meeste klanten uitgerold en ongeveer 90% van de modems heeft de nieuwe firmware al binnen gehaald. De laatste 10% zal de update in de komende dagen ontvangen.

51 reacties

Reputatie 6

Goed nieuws@Brian , Maar vertel jij mijn werkgever datt ik wat later kom, ik moet om 3.45 richting het werk.;)

Reputatie 2

Goed nieuws Brian,

Maar hoe kan de TVAnyWhere app werken als mijn internet eruit ligt? ;-)

Even zonder dollen, is dit de upgrade van het Zyxell Modem dat er voor zorgt dat we weer nummer herkenning hebben?

Reputatie 6

De app kan ook werken op mobiele data.
Nu zonder dollen, dit is de fix die nummerherkenning moet oplossen.

Reputatie 6
Badge +6

Ik kreeg in de ochtend ook de email en in de email staat in de nacht van 20 op 21 november. Foutje in topic?

Reputatie 2

De app kan ook werken op mobiele data.
Nu zonder dollen, dit is de fix die nummerherkenning moet oplossen.

Hi @Doornekamp33 ,

Moet je wel bereik hebben. En laat dat hier in Leidse Rijn nou net een dingetje zijn.

Maar dat is niet! de schuld van T-Mobile, maar van de gemeente Utrecht en de bewoners van een appartementen gebouw, die op het laatste moment hun goedkeuring weer hebben ingetrokken voor het plaatsten van een extra mast.

Er zijn hier dus te weinig masten waardoor ik in huis zo goed als geen 4G ontvangst heb. Lang leve de isolatie.

Als ik mobile wil bellen moet ik, of naar zolder (sta ik in een zichtlijn met de dichtsbijzijnde mast) of buiten gaan staan.

Reputatie 6

Zo goed als geen, ik mag blij zijn als ik data heb thuis, meestal 1 streepje en de tegen partij hoort niks, in de tuin lukt ook niet, boven lukt het net terwijl ik een straat verder prima ontvangst krijg, in ieder geval 3G.

Reputatie 1

Is iedereen vergeten wat er na het laatste onderhoud gebeurde?

Laten we hopen dat ze dat niet nog een keer doen.

Bij mij duurt het nog wel even eer het vertrouwen in T-Mobile terug is. Op 4G gaat nl alles nog steeds via Duitsland.

Reputatie 6

Wat is ergebeurd dan bij het laatste onderhoud, je maakt me nieuwsgierig, want het onderhoud wat was aangekondigd is niet uitgevoerd en gebeurd nu volgende week.

Ja, men heeft in de routering lopen sleutelen, en een paar foutjes gemaakt, maar dat was geen onderhoud of upgrade van je modem.

Reputatie 1

Het laatste “onderhoud om het netwerk te verbeteren “ was dat “foutje”, wat in werkelijkheid geen fout maar een geplande actie was die helemaal mis ging. 

En maar dagenlang ontkennen wat ze gedaan hadden. Mijn vertrouwen is helemaal weg bij T-Mobile. 

Reputatie 6

Dat is nu juist niet gemeld, men zou de zyxel update uitrollen, de routering is er zonder service bericht doorheen gefietst in de hoop dat men het niet zou merken.

Dat is jammerlijk mislukt en de gevolgen zijn bekend, en men ontkende niet, men hulde zich even in stilzwijgen nadat bekend was dat het fout was gegaan, misschien nog wel erger.

Reputatie 6
Badge +6

En dan heb je ook nog de mensen die geen enkele probleem ondervonden tijdens die routering fout en voor wie nummerherkenning al werkt. Tv is toch niet van toepassing omdat ik van IPTV geniet op mijn eigen tv kastje 😎 Ben benieuwd wat die onderhoud bij mij doet.

Reputatie 7
Badge +6

Beste iedereen!

Ik heb zojuist de datum aangepast: het onderhoud vindt plaats van 20 op 21 november en niet een dag later zoals het topic aanvankelijk vermeldde. 

Excuus voor de verwarring! 

Bedankt @Waqqas voor het melden! 

Reputatie 6
Badge +6

Graag gedaan @Sander ik kreeg trouwens 2 keer dezelfde service email, foutje denk ik.

Reputatie 6

Die service mail krijg ik ook dubbel, 1x op de T-Mobile mail en 1x op de live mail, denk voor de zekerheid.

Reputatie 6
Badge +6

Oh ja bedankt ik herinner me net dat ik had ingesteld dat alle mails naar @t-mobilethuis.nl ook naar mijn privé email worden gestuurd. (CC) en apart op mijn privé email kreeg ik hem ook.

Reputatie 1

Dat is nu juist niet gemeld, men zou de zyxel update uitrollen, de routering is er zonder service bericht doorheen gefietst in de hoop dat men het niet zou merken.

Dat is jammerlijk mislukt en de gevolgen zijn bekend, en men ontkende niet, men hulde zich even in stilzwijgen nadat bekend was dat het fout was gegaan, misschien nog wel erger.

Wat je hier beweerd is volledig onjuist

Reputatie 6

Waar heb ik geen gelijk in dan, dan geef ik het gelijk toe @Hoeiendag 

Vrijdag is de routering omgezet, en Maandag werd er pas een reactie gegeven, nadat het zelfs op het nieuws was dat de ACM het in de gaten ging houden, en als ik het goed heb onthouden zou van maandag op dinsdag de Zyxel update er uit gaan.

1, Wanneer zou er een bericht zijn uitgegaan dat ze de routering gingen wijzigen?

2, Was men gelijk aanwezig met een reactie, of duurde dit weer een aantal dagen van stilzwijgen nadat er hier gereageerd werd nadat het opgemerkt was?

3, Is het niet mislukt? De routering via alleen Dtag.

Op welk vlak heb ik geen gelijk, volgens jou op alle 3, of mis ik er nog wat waar ik geen gelijk zou hebben.

Reputatie 1

Waar heb ik geen gelijk in dan, dan geef ik het gelijk toe@Hoeiendag 

Vrijdag is de routering omgezet, en Maandag werd er pas een reactie gegeven, nadat het zelfs op het nieuws was dat de ACM het in de gaten ging houden, en als ik het goed heb onthouden zou van maandag op dinsdag de Zyxel update er uit gaan.

1, Wanneer zou er een bericht zijn uitgegaan dat ze de routering gingen wijzigen?

2, Was men gelijk aanwezig met een reactie, of duurde dit weer een aantal dagen van stilzwijgen nadat er hier gereageerd werd nadat het opgemerkt was?

Op welk vlak heb ik geen gelijk, volgens jou op alle 3, of mis ik er nog wat waar ik geen gelijk zou hebben.

Volgens mij is het zo gegaan: er is een bericht gestuurd dat er onderhoud zou gaan plaatsvinden. Hierna bleek al het verkeer via Duitsland te lopen. T-Mobile reageerde nergens op terwijl klanten zeer slecht internet hadden en zagen dat alles via Duitsland liep. Fora liepen over van klachten en het kwam zelfs in het nieuws. Maar T-Mobile ontkende alles. Pas nadat de klachten nog verder toenamen kwam er een reactie. Pas weer daarna, toen ze in de gaten kregen dat ze het niet opgelost kregen draaiden ze het terug.

Het smerige van dit is dat ze dus alles ontkenden en dat er slechts een beperkt aantal klanten last hadden. 

Mocht ik het mishebben, dan bij deze mijn excuses. Maar dit is hoe ik het begrepen en ervaren heb. Ondertussen loopt 4G nog steeds via Duitsland. Ik vertrouw ze totaal niet meer. Waarschijnlijk worden de tarieven in januari weer verhoogd dus dan ga ik serieus kijken voor een alternatief.

Reputatie 6
Badge +6

Waar heb ik geen gelijk in dan, dan geef ik het gelijk toe@Hoeiendag 

Volgens mij is het zo gegaan: er is een bericht gestuurd dat er onderhoud zou gaan plaatsvinden. Hierna bleek al het verkeer via Duitsland te lopen. T-Mobile reageerde nergens op terwijl klanten zeer slecht internet hadden en zagen dat alles via Duitsland liep. Fora liepen over van klachten en het kwam zelfs in het nieuws. Maar T-Mobile ontkende alles. Pas nadat de klachten nog verder toenamen kwam er een reactie. Pas weer daarna, toen ze in de gaten kregen dat ze het niet opgelost kregen draaiden ze het terug.

Het smerige van dit is dat ze dus alles ontkenden en dat er slechts een beperkt aantal klanten last hadden. 

Mocht ik het mishebben, dan bij deze mijn excuses. Maar dit is hoe ik het begrepen en ervaren heb. Ondertussen loopt 4G nog steeds via Duitsland. Ik vertrouw ze totaal niet meer. Waarschijnlijk worden de tarieven in januari weer verhoogd dus dan ga ik serieus kijken voor een alternatief.

Het is niet zo dat T-mobile dit van tevoren heeft aangekondigd, ze hebben dit gewoon gedaan en toen kwamen de problemen bij mensen en die hadden zelf dan door dat de routering nu via Duitsland gaat.

Reputatie 6

Het is eigenlijk bijna samen gekomen met de zyxel update die wel was aangekondigd, en ook zo in het topic bevestigd werd, er is nergens een bericht uitgegaan dat men aan het netwerk ging sleutelen.

En precies zoals ik al zei, eerst stil blijven en pas als het uit de hand loopt een reactie, en terug draaien na de ACM melding in de Media.

We zeggen dus hetzelfde alleen met andere woorden.

Reputatie 1

Zat met smart te wachten op de telefoon update, maar heb sinds vanmiddag 15:30 geen internet verbinding, noch telefoon en TV.

Dat ik dit kan schrijven komt doordat ik nog een “oude” straalverbinding heb met een ander netwerk, en heb nu dus een kabel over de vloer liggen om toch van het internet gebruikte kunnen maken; maar natuurlijk geen telefoon en tv (krijg een “ingesprek”toon op de vaste lijn) Ik kan de satelliet schotel wel weer aanzwengelen, maar omdat dat abo. is opgezegd, geen nl tv natuurlijk.

Het modem is al gereset, maar ik blijf steeds een rood led'je houden bij het wereldbolletje;

Toch zie ik een melding hier op het forum, dat er geen storingen zijn, maar helaas kan je op die melding niet reageren.

Dus maar even hier, hoewel ik er niet veel van verwacht om eerlijk te zijn.

Maar misschien heb ik het fout.

Misschien morgen als de moderators weer aan hun werk gaan?   @Sander @Brian 

Beste  T-Mobile, leuk voor wie nummer herkenning errggg belangrijk is ....

Maar wanneer kan ik (en vele anderen) nu eens TV kijken met dit Zyxel modem?? Ongelooflijk hoe dit probleem na maanden nog steeds níet is opgelost!!! Want na verschillende firmware updates werkt dít nog steeds niet ...  

Klant tevredenheid is geen issue voor T-Mobile.

Reputatie 1

@tompoes Ik kijk prima met dat modem naar de TV, dat is: tot gisteren middag, sindsdien storing op alles van T-mobilethuis, en het beroerde is, ik weet niet waar ik dit eigenlijk moet melden, een forum zal dit zeker niet op kunnen lossen…...

Beste @naalroc , je zult je probleem bij de 'technische' helpdesk moeten melden. Daarna ben je aan de goden overgeleverd .…

Inderdaad zijn er T-Mobile gebruikers waar het Zyxel T-50 modem probleemloos werkt; bij 20% echter níet!

Reputatie 1

Inmiddels heb ik een half uurtje bij de klantenservice aan de lijn gehangen, en na alle op afstand uitgevoerde testen blijkt dat er een monteur nodig is; ze sturen mij een sms om een afspraak te maken; die ontvangen en de conclusie van de computer is, dat ze voor mij geen monteur kunnen inplannen via een milieu-vriendelijke route! De hele week niet, en het is pas woensdag, en de storing is er sinds dinsdag!

Toen gebeld naar de service organisatie die geen service monteur voor mij heeft deze week; een hele vriendelijke man vertelt mij dat ik op de voorrangslijst wordt geplaatst, maar kan mij verder niets beloven. Ik heb gesuggereerd dat die monteur ook bij mij langs mag komen via een iet-z-milieu-vriendelijke-route, maar daar kon hij niets aan doen; ik heb ook gevraagd om een bevestiging  hiervan per Email, maar dat kon hij niet, want de service organisatie is niet in staat om een individuele Email te genereren.

Nou daar zakt je broek van af; en ik ben pas 2 ½ maand klant bij T-mobile; hoe stom kan je kiezen…..

En nu mis ik ook nog eens de update van mijn modem om de nummerherkenning te laten werken. grrrrrr.

Reageer