[Info] Onderhoud in de nacht van 20 op 21 november - Zyxel modem update

  • 11 november 2019
  • 51 reacties
  • 5027 Bekeken
[Info] Onderhoud in de nacht van 20 op 21 november - Zyxel modem update

Toon eerste reactie

51 reacties

Reputatie 2

Hi naalroc,

Laat me raden…… Het modem is kapot en moet vervangen worden?

Ik hoop niet dat er iemand van Guidon langs komt. Aardige mensen, maar kunnen in 95% van de gevallen niks betekenen voor je. Zeker gezien het feit dat het tot dinsdag heeft gewerkt.

Dat duidt erop dat het niet bij jou zit, maar ergens anders (T-Mobile).

Is overigens een standaard antwoord, "Er moet een monteur langs komen" , van T-Mobile klantenservice als ze geen uitweg zien in de situatie. Dan word er tijd gewonnen.

Reputatie 1

Ik heb nu nog eens gezocht bij de "service” organisatie Guididon, wanneer er dan wel een monteur beschikbaar is; tot en met volgende week woensdag gecheckt, maar niks hoor, de eerstvolgende 8 dagen is er geen monteur beschikbaar, welke mij via hun “milieu-vriendelijke-route” kan helpen om HUN probleem op te lossen, en via de klantvriendelijke route al helemaal niet. Je bent niet aan de goden overgeleverd zoals hier eerder vermeld, maar aan de duivel. En hoe kom je op een milieuvriendelijke route van een 2 jarig contract af?, dat loopt nog 21 maanden.

Spijt!

Hoi @naalroc, Het is maar een idee/vraag;  maar heb je de Zyxel al een keer een hard reset gegeven (gaatje achterop modem)? Na een hard reset zou het modem automatisch een update moeten doen naar de laatste versie firmware. Op die manier weet je zeker dat je Zyxel op to date is!

 

Reputatie 1

Ik denk dat dit op het moment niet werkt @tonpoes , want de modem heeft geen internet; mogelijk moet dat wel als ik die update gemist heb; 

Maar eerst mar eens zien wanneer ze mijn internet + vaste lin +TV gefixt hebben.

Mijn vrouw is niet blij, zonder TV

En dat voor meer dan een week????

Leve Guidion……………...hun computer bepaald wanneer ik op de urgente lijst, geholpen wordt.

Hier wordt je niet blij van…

Maar bedankt voor de tip en interesse.

Wederom geen update, kan iemand uitleggen waarom deze niet is uitgerold. 

Na de update van vannacht: geheel volgens verwachting, geen nummerherkenning………..

Gigaset A420.

 

Lees zojuist bij Bartplek, dat de update niet is uitgerold. Ik hoef geen uitleg meer waarom dit niet is gebeurd. Ik zeg mijn abbo op i.v.m. wanprestatie.

Reputatie 7
Badge +7

[Update 21-11-2019] 

Hi all, we zijn vannacht begonnen met het uitrollen van de nieuwe update. De nieuwe versie eindigt op B012. Deze update wordt gefaseerd uitgerold dus in de komende dagen zal deze voor iedereen beschikbaar worden!.

Ik heb sinds gisteren 22:00 geen internet meer? Wat is hier aan de hand? Resetten van modum haalt niks uit

Reputatie 7
Badge +7

@Brian  mijn firmware versie eindigt op B9 is dit de juiste van nu of ben ik niet up to date?

Om precies te zijn Firmware-versieV5.50(ABPY.0)b9

[Update 21-11-2019] 

Hi all, we zijn vannacht begonnen met het uitrollen van de nieuwe update. De nieuwe versie eindigt op B012. Deze update wordt gefaseerd uitgerold dus in de komende dagen zal deze voor iedereen beschikbaar worden!.

Beste Brian,

Ik realiseer mij best, dat jullie hier niets aan kunnen doen, maar in de aankondiging is vermeld, dat de update vannacht uitgerold zou worden en niet dat e.e.a. gefaseerd plaatsvindt. En dan eindigt je laatste zin ook nog met een uitroepteken. Alsof het hier gaat om een presentje waar ik blij mee moet zijn. De wijze van communiceren verdient hier absoluut geen schoonheidsprijs. Als de onzorgvuldigheid in de boezem van t-mobile was gezocht, dan zou er ook kunnen staan: Excuses voor de onvolledige mededeling in de door jullie ontvangen e-mail, maar de update wordt gefaseerd uitgerold, waardoor het enige dagen kan duren tot de update op alle Zyxel modems staat.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @rob.vogel, je hebt helemaal gelijk. Voor deze deployment werd vanuit het achterland aangegeven dat het vannacht plaats zou vinden, niet dat het gefaseerd uitgerold zou worden dus bij deze excuses voor de miscommunicatie. Ik zal een duidelijke timeline delen zodra ik deze heb!

Dat is niet zo netjes daar in die technische hoek, was al wat onduidelijkheid en toen stellig dat het echt ging gebeuren, en er was een getuige bij.:)

Mensen houdt moet….

Ik heb sinds een paar maanden hier zitten meekijken omdat ik OOK dat probleem had, maar….
Blijkbaar vannacht DE update gehad en nummer weergave werkt hier nu op de Gigaset.

Nu hopen dat dit niet ten koste gegaan is van iets anders…. :thinking:

Reputatie 7
Badge +7

@Kiwi Gold ik heb de update nog niet. Zie je wel al in de modem interface onder systeeminformatie de firmware versie eindigend op b12?

@Kiwi Gold ik heb de update nog niet. Zie je wel al in de modem interface onder systeeminformatie de firmware versie eindigend op b12?

Yup… V5.50(ABPY.0)b12_20190730.

Ik had toevallig een schoen met een wortel er in naast het modem staan… misschien dat dat heeft geholpen… :sunglasses:

Reputatie 1

@Kiwi Gold 

b12_20190730.....😂 de datum van de firmware versie suggereert een oplossing van 30 juli 2019, terwijl het toch écht inmiddels eind november 2019 is. Hier overigens nog steeds de oude b9 firmware, dus jij behoort tot één van de (weinige) geluksvogels. Gefeliciteerd!😏

Reputatie 7
Badge +7

@Kiwi Gold

Haha 😎

Ik ga vanavond ook maar eens een wortel in mijn schoen doen en naast de modem zette.

Onze huistelefoon heeft al nummerherkenning en tv is niet van toepassing wegens IPTV via eigen kastje

Hopen dat de Sint die 2,4 GHZ wifi verbeterd want die is echt matig....

Reputatie 7
Badge +7

@Kiwi Gold 

Wauw! Zag net dat mijn modem de nieuwe firmware heeft, ligt het echt aan de schoen?

Reputatie 7
Badge +7

[Update 25-11-2019]

Gedurende het weekend is de update voor de meeste klante uitgerold en ongeveer 90% van de modems heeft de nieuwe firmware al binnen gehaald. De laatste 10% zal de update in de komende dagen ontvangen.

Reputatie 1

@Brian En wat gaat er met mijn modem gebeuren? De monteur is vandaag eindelijk geweest, maar heeft het probleem niet op kunnen lossen, er is geen verbinding in het glasvezelsysteem; onbekend wanneer dat weer gaat werken. Dus al dat eindelijk gaat werken, dan is de update voorbij? Hoe wordt DAT dan opgelost?

Reputatie 7
Badge +7

Hey @Brian 

Zou je eens alle verbeteringen in de nieuwe firmware op kunnen noemen?

Ik merk niks maar wil toch wel weten wat ik nu beter kan verwachten.

Reputatie 7
Badge +7

@naalroc Ai wat een pech, eerst al problemen met de snelheid en nu helemaal geen verbinding meer. Maar geen zorgen, onze monteur heeft vastgesteld dat er geen signaal meer binnen komt en op dat moment sturen wij de opdracht door naar de netbeheerder om dit op te lossen. Vaak kunnen ze het oplossen vanuit de centrale maar ze kunnen als het nodig is ook de binnenkomende kabel vanaf de straat herstellen. We gaan voor je aan de slag en je ontvangt bericht!

@Waqqas Naast de fix voor de nummerherkenning zitten er nog een aantal kleine bugfixes in. Zo werd er soms automatisch kanaal 12 of 13 geselecteerd bij de Wifi wat in Nederland niet handig is. Daarnaast werd soms kanaal 161 geselecteerd op 5 GHz maar dit kwam sporadisch voor. Verder heb ik geen bijzonderheden doorgekregen. :slight_smile: 

We ontvangen wel wat signalen van klanten dat de bandsteering van de modem mogelijk zorgt voor een verslechterde Wifi verbinding en dit zijn we op dit moment aan het onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +7

@Brian  de easy mesh functie staat uit bij met en met 5 GHZ haal ik meestal 90% van de snelheid en 2.4 GHZ gemiddeld 40% gewoon in de woonkamer waar de modem ook staat, waarom is de snelheid zo laag? Volgens wifi analyser zit er niemand op kanaal 1 dus heb ook die kanaal.

Het gaat om 100 mbs DSL

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Waqqas,

We kunnen jammer genoeg niet op afstand achterhalen waarom je 2.4 GHz signaal achter blijft qua snelheid. Hiervoor kunnen veel (externe) factoren de oorzaak van zijn. Je kunt eventueel andere kanalen testen en zoveel mogelijk storende factoren in je woonkamer proberen te beperken. En natuurlijk zoveel mogelijk van je 5 Ghz verbinding gebruik te maken. Een 2.4Ghz verbinding is in de praktijk vaak langzamer, maar heeft wel een groter bereik

Reageer