[Info] Onderhoud in de nacht van 20 op 21 november - Zyxel modem update

  • 11 november 2019
  • 51 reacties
  • 5040 Bekeken
[Info] Onderhoud in de nacht van 20 op 21 november - Zyxel modem update
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 4314 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van woensdag 20 november op donderdag 21 november tussen 02:00 uur en 04:00 uur.


Voor wie geldt dit?
Deze upgrade geldt voor de klanten die gebruik maken van het Zyxel modem. Op 15 november ontvang je van ons een service e-mail met uitleg over de update. Heb je geen e-mail ontvangen, dan geldt deze boodschap dus niet voor jou!

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit in de nacht van 20 op 21 november tussen 02:00 uur en 04:00 uur. Gedurende deze tijd kan je geen gebruik maken van Internet, TV en Bellen. TV Anywhere blijft wel beschikbaar,

Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen. 

Wat moet jij doen?
Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. 

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf je modem (en/of zwarte media converter) nog even resetten, als het internet toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen, en sluit hem weer vervolgens aan. Na enkele minuten is het modem weer opgestart. 

Verandert er nog iets?
Dit is de langverwachte update voor het Zyxel modem met onder andere de fix voor nummerherkenning! In dit topic vind je daar meer informatie over.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

 

[Update 21-11-2019] 

Hi all, we zijn vannacht begonnen met het uitrollen van de nieuwe update. De nieuwe versie eindigt op b12. Deze update wordt gefaseerd uitgerold dus in de komende dagen zal deze voor iedereen beschikbaar worden!

 

[Update 25-11-2019]

Gedurende het weekend is de update voor de meeste klanten uitgerold en ongeveer 90% van de modems heeft de nieuwe firmware al binnen gehaald. De laatste 10% zal de update in de komende dagen ontvangen.


51 reacties

Goed nieuws@Brian , Maar vertel jij mijn werkgever datt ik wat later kom, ik moet om 3.45 richting het werk.;)

De app kan ook werken op mobiele data.
Nu zonder dollen, dit is de fix die nummerherkenning moet oplossen.

Dat is niet zo netjes daar in die technische hoek, was al wat onduidelijkheid en toen stellig dat het echt ging gebeuren, en er was een getuige bij.:)

Reputatie 7
Badge +7

@naalroc Ai wat een pech, eerst al problemen met de snelheid en nu helemaal geen verbinding meer. Maar geen zorgen, onze monteur heeft vastgesteld dat er geen signaal meer binnen komt en op dat moment sturen wij de opdracht door naar de netbeheerder om dit op te lossen. Vaak kunnen ze het oplossen vanuit de centrale maar ze kunnen als het nodig is ook de binnenkomende kabel vanaf de straat herstellen. We gaan voor je aan de slag en je ontvangt bericht!

@Waqqas Naast de fix voor de nummerherkenning zitten er nog een aantal kleine bugfixes in. Zo werd er soms automatisch kanaal 12 of 13 geselecteerd bij de Wifi wat in Nederland niet handig is. Daarnaast werd soms kanaal 161 geselecteerd op 5 GHz maar dit kwam sporadisch voor. Verder heb ik geen bijzonderheden doorgekregen. :slight_smile: 

We ontvangen wel wat signalen van klanten dat de bandsteering van de modem mogelijk zorgt voor een verslechterde Wifi verbinding en dit zijn we op dit moment aan het onderzoeken.

Reputatie 2

Goed nieuws Brian,

Maar hoe kan de TVAnyWhere app werken als mijn internet eruit ligt? ;-)

Even zonder dollen, is dit de upgrade van het Zyxell Modem dat er voor zorgt dat we weer nummer herkenning hebben?

Reputatie 7
Badge +7

Ik kreeg in de ochtend ook de email en in de email staat in de nacht van 20 op 21 november. Foutje in topic?

 

Reputatie 7
Badge +6

Beste iedereen!

 

Ik heb zojuist de datum aangepast: het onderhoud vindt plaats van 20 op 21 november en niet een dag later zoals het topic aanvankelijk vermeldde. 

 

Excuus voor de verwarring! 

 

Bedankt @Waqqas voor het melden! 

Reputatie 7
Badge +7

Graag gedaan @Sander ik kreeg trouwens 2 keer dezelfde service email, foutje denk ik.

Het is eigenlijk bijna samen gekomen met de zyxel update die wel was aangekondigd, en ook zo in het topic bevestigd werd, er is nergens een bericht uitgegaan dat men aan het netwerk ging sleutelen.


En precies zoals ik al zei, eerst stil blijven en pas als het uit de hand loopt een reactie, en terug draaien na de ACM melding in de Media.

We zeggen dus hetzelfde alleen met andere woorden.

 

 

 

 

 

Mensen houdt moet….

Ik heb sinds een paar maanden hier zitten meekijken omdat ik OOK dat probleem had, maar….
Blijkbaar vannacht DE update gehad en nummer weergave werkt hier nu op de Gigaset.

Nu hopen dat dit niet ten koste gegaan is van iets anders…. :thinking:

@Kiwi Gold ik heb de update nog niet. Zie je wel al in de modem interface onder systeeminformatie de firmware versie eindigend op b12?

Yup… V5.50(ABPY.0)b12_20190730.

Ik had toevallig een schoen met een wortel er in naast het modem staan… misschien dat dat heeft geholpen… :sunglasses:

Reputatie 7
Badge +7

@Kiwi Gold 

Wauw! Zag net dat mijn modem de nieuwe firmware heeft, ligt het echt aan de schoen?

Reputatie 7
Badge +7

@Brian  de easy mesh functie staat uit bij met en met 5 GHZ haal ik meestal 90% van de snelheid en 2.4 GHZ gemiddeld 40% gewoon in de woonkamer waar de modem ook staat, waarom is de snelheid zo laag? Volgens wifi analyser zit er niemand op kanaal 1 dus heb ook die kanaal.

Het gaat om 100 mbs DSL

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Waqqas,

We kunnen jammer genoeg niet op afstand achterhalen waarom je 2.4 GHz signaal achter blijft qua snelheid. Hiervoor kunnen veel (externe) factoren de oorzaak van zijn. Je kunt eventueel andere kanalen testen en zoveel mogelijk storende factoren in je woonkamer proberen te beperken. En natuurlijk zoveel mogelijk van je 5 Ghz verbinding gebruik te maken. Een 2.4Ghz verbinding is in de praktijk vaak langzamer, maar heeft wel een groter bereik

Reputatie 7
Badge +7

De omgeving rondom het modem is geen probleem ik zat hiervoor bij Online.nl en hun hadden enkel 2.4 GHZ en de snelheid was altijd prima maar goed ik kan er mee leven alles bijna is op 5 GHZ en een paar apparaten op 2.4 GHZ. De snelheid is redelijk om ermee te werken.

Reputatie 2

De app kan ook werken op mobiele data.
Nu zonder dollen, dit is de fix die nummerherkenning moet oplossen.

Hi @Doornekamp33 ,

Moet je wel bereik hebben. En laat dat hier in Leidse Rijn nou net een dingetje zijn.

Maar dat is niet! de schuld van T-Mobile, maar van de gemeente Utrecht en de bewoners van een appartementen gebouw, die op het laatste moment hun goedkeuring weer hebben ingetrokken voor het plaatsten van een extra mast.

Er zijn hier dus te weinig masten waardoor ik in huis zo goed als geen 4G ontvangst heb. Lang leve de isolatie.

Als ik mobile wil bellen moet ik, of naar zolder (sta ik in een zichtlijn met de dichtsbijzijnde mast) of buiten gaan staan.

 

Zo goed als geen, ik mag blij zijn als ik data heb thuis, meestal 1 streepje en de tegen partij hoort niks, in de tuin lukt ook niet, boven lukt het net terwijl ik een straat verder prima ontvangst krijg, in ieder geval 3G.

Reputatie 1

Is iedereen vergeten wat er na het laatste onderhoud gebeurde?

Laten we hopen dat ze dat niet nog een keer doen.

Bij mij duurt het nog wel even eer het vertrouwen in T-Mobile terug is. Op 4G gaat nl alles nog steeds via Duitsland.

Wat is ergebeurd dan bij het laatste onderhoud, je maakt me nieuwsgierig, want het onderhoud wat was aangekondigd is niet uitgevoerd en gebeurd nu volgende week.

 

Ja, men heeft in de routering lopen sleutelen, en een paar foutjes gemaakt, maar dat was geen onderhoud of upgrade van je modem.

Reputatie 1

Het laatste “onderhoud om het netwerk te verbeteren “ was dat “foutje”, wat in werkelijkheid geen fout maar een geplande actie was die helemaal mis ging. 

En maar dagenlang ontkennen wat ze gedaan hadden. Mijn vertrouwen is helemaal weg bij T-Mobile. 

Dat is nu juist niet gemeld, men zou de zyxel update uitrollen, de routering is er zonder service bericht doorheen gefietst in de hoop dat men het niet zou merken.

Dat is jammerlijk mislukt en de gevolgen zijn bekend, en men ontkende niet, men hulde zich even in stilzwijgen nadat bekend was dat het fout was gegaan, misschien nog wel erger.

Reputatie 7
Badge +7

En dan heb je ook nog de mensen die geen enkele probleem ondervonden tijdens die routering fout en voor wie nummerherkenning al werkt. Tv is toch niet van toepassing omdat ik van IPTV geniet op mijn eigen tv kastje 😎 Ben benieuwd wat die onderhoud bij mij doet.

Die service mail krijg ik ook dubbel, 1x op de T-Mobile mail en 1x op de live mail, denk voor de zekerheid.

Reputatie 7
Badge +7

Oh ja bedankt ik herinner me net dat ik had ingesteld dat alle mails naar @t-mobilethuis.nl ook naar mijn privé email worden gestuurd. (CC) en apart op mijn privé email kreeg ik hem ook.

Reputatie 1

Dat is nu juist niet gemeld, men zou de zyxel update uitrollen, de routering is er zonder service bericht doorheen gefietst in de hoop dat men het niet zou merken.

Dat is jammerlijk mislukt en de gevolgen zijn bekend, en men ontkende niet, men hulde zich even in stilzwijgen nadat bekend was dat het fout was gegaan, misschien nog wel erger.

Wat je hier beweerd is volledig onjuist

Reageer