Sticky

[INFO] Onderhoud in Maart (update April)

• 24 februari 2021
  • 12 reacties
  • 4271 Bekeken
[INFO] Onderhoud in Maart (update April)
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 6054 reacties

[Update 01-04-2021] 

Voor een deel van onze klanten is het uitvoeren van het onderhoud in maart vertraagd. We gaan het onderhoud alsnog uitvoeren in april (week 14, 15 en 16). Geldt dit ook voor jou? Dan ontvang je hier opnieuw bericht over. Heb je geen bericht ontvangen? Dan is het onderhoud niet voor jou van toepassing.

Weer helemaal up-to-date

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV kijken en bellen. We voeren daarom deze maand onderhoud uit op ons netwerk in verschillende onderhoudsrondes. 

Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 02.00 uur en 06.00 uur. Je kunt dan ongeveer een kwartier lang niet internetten en bellen. Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wanneer?

Het onderhoud vindt de gehele maand elke maandag tot en met donderdag plaats in de nacht tussen 02.00 en 06.00 uur 's nachts. Iedere nacht is een andere groep aan de beurt. Het onderhoud zelf duurt ongeveer 15 minuten.

Televisie ook?

De onderbreking geldt alleen voor Internet en Bellen.

Voor wie?

Je ontvangt van te voren een e-mail wanneer het onderhoud voor jou plaatsvindt.

Wat moet jij doen? 

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Na het onderhoud moet je soms zelf het modem (en eventueel de zwarte Media Converter of witte Optical Network Terminal) nog resetten. Haal deze minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

12 reacties

Kleine kanttekening,

Kom dit probleem wel vaker tegen.

Het onderhoud vind plaats dus dinsdag s'ochtends tussen 2.00 en 6.00 tot en met vrijdag ochtend 2.00 en 6.00.

Heb wel eens meegemaakt dat een monteur 24 uur verkeerd zat :-)

Komt er een nieuwe firmware firmware b15_20210115 uit voor Zyxel modem ?

Reputatie 7
Badge +19

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

@Waqqas als je in een andere topic kijk, zie je dat men bezig is met een nieuwe firmware.

Ik verwacht dat iedereen hem gaat krijgen.

Reputatie 7
Badge +19

Dat zou kunnen, een groot aantal klanten hebben het onderhoud al gehad dus misschien kunnen zij wat delen.

krijg ik dan een betrouwbaar en stabiel internet na drie maanden klagen

Reputatie 6
Badge +2

Graag mijn oude upload snelheid weer terug en tracert werkend zoals het hoort

Of gaat Tmobile nog verder met mijn 1000/1000 glasverbinding verkl….?

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Thans, ik zie inderdaad dat jij afgelopen tijd last hebt gehad van een wegvallende verbinding. De precieze oorzaak is vanaf hier niet duidelijk. Zie jij een patroon terug in wanneer de verbinding wegvalt? Bijvoorbeeld rond dezelfde tijd/dagen of wanneer je een bepaalde handeling uitvoert? Als je wil, kan ik ook een monteur jouw kant opsturen. Hij loopt dan alles bij jou na. Hopelijk wordt het euvel zichtbaar en kan het ter plekke worden opgelost. Mocht je dit willen, laat het mij dan weten. Dan regel ik dat voor je!

@yalerta Ik heb direct ook een lijnmeting voor jou uitgevoerd, maar ik zie gelukkig geen gekke dingen in de verbinding. Welke uploadsnelheid haal je precies? En is dit de constante snelheid of dropt de uploadsnelheid zo af en toe? 

Vannacht ging bij ons de lijn uit. Maar dit was voor 02:00.

Enig idee waarom?

20 maart ongevraagd een monteur ontvangen heeft de media convertor verwisseld na een week weer het zelfde probleem  dagelijks de convertor verschillende keren opstarten er zit geen patroon in

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Thvmh ,

Ik ben direct naar je verbinding gaan kijken en zie dat we geen verbinding kunnen maken met het modem. Wil je mij meenemen in je set-up? Hoe heb je momenteel het modem verbonden? Soms wilt een herstart van het modem (link is klikbaar) ervoor zorgen dat deze weer helemaal online komt. 

Hoi @Thans ,

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet en TV in Dordrecht. Op dit moment werken we aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! In dit Communitytopic (link is klikbaar)houden we je op de hoogte.

Hoi @Thvmh ,

Ik ben direct naar je verbinding gaan kijken en zie dat we geen verbinding kunnen maken met het modem. Wil je mij meenemen in je set-up? Hoe heb je momenteel het modem verbonden? Soms wilt een herstart van het modem (link is klikbaar) ervoor zorgen dat deze weer helemaal online komt. 

Hoi @Thans ,

We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet en TV in Dordrecht. Op dit moment werken we aan een oplossing. Excuses voor het ongemak! In dit Communitytopic (link is klikbaar)houden we je op de hoogte.

Dit is omdat ik een eigen router gebruik. De lijn werkt prima, er was echter toen onverwachte downtime van de verbinding zonder dat hier enige rede voor was. Mijn apperatuur werkte allemaal prima er was zelfs verbinding met de wijkkast (want er was licht op de fiber) er was echter geen verbinding,

Reageer