Sticky

[Info] Onderhoud in mei

• 15 mei 2020
  • 20 reacties
  • 5999 Bekeken
[Info] Onderhoud in mei
Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3116 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV kijken en vast Bellen. Daarom voeren wij in mei onderhoud uit op ons netwerk in de nacht tussen 01:00 en 06:00 uur.

In de huidige situatie is verbonden blijven onze topprioriteit. Met dit onderhoud zorgen we ervoor dat we ons netwerk stabiel houden, juist in deze situatie waar er meer van het netwerk wordt verlangd. Weet dat we er alles aan doen om de impact van het onderhoud te minimaliseren.

Voor wie geldt dit?
Het onderhoud wordt uitgevoerd op verschillende data. Voor iedere nacht is een andere groep klanten aan de beurt. We kunnen niet zien welke klantengroep in welke nacht aan de beurt is. Wél hebben we ervoor gezorgd dat we niet in een weekendnacht de verbinding verbreken. Heb je van tevoren geen e-mail van ons ontvangen? Dan geldt het onderhoud sowieso niet voor jou!

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit op één van de volgende data in de nacht tussen 01:00 en 06:00 uur. Gedurende deze tijd kan je geen gebruik maken van Internet, Bellen en TV. TV Anywhere blijft wel gewoon beschikbaar.

• In de nacht van zondag 24 op maandag 25 mei
  • In de nacht van maandag 25 op dinsdag 26 mei
  • In de nacht van dinsdag 26 op woensdag 27 mei
  • In de nacht van woensdag 27 op donderdag 28 mei
  • In de nacht van donderdag 28 op vrijdag 29 mei
  • In de nacht van maandag 01 op dinsdag 02 juni

Wat moet jij doen?
Voor de update hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. :wink:

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf het modem (en/of zwarte media converter) nog even resetten, als het internet toch niet werkt. Haal deze minimaal 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen, en sluit hem weer vervolgens aan. Na enkele minuten is het modem weer opgestart. 

Verandert er nog iets?
Het onderhoud is er op gericht om ons netwerk te verbeteren, je merkt hier in principe niets van. 

Het netwerk van T-Mobile
We hebben te maken met een unieke situatie in Nederland die zorgt voor ongebruikelijke drukte op het netwerk. Het is belangrijker dan ooit dat ons netwerk stabiel blijft. We monitoren ons netwerk dan ook zorgvuldig en nemen maatregelen om de capaciteit en de stabiliteit te waarborgen.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

20 reacties

Hello. I live in central Groningen. I didn't receive an e-mail about the planned maintenance last night, but it seems that I was still affected. Since 1am my internet connection is not working. Neither restarting the router nor performing a factory reset were successful in fixing the problem for me.

(Sorry for not writing in Dutch)

Edit 10:18: After performing another factory reset, my router was able to connect to the internet. I now have a connection on all devices again.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @NHinNL,

I'm here to help! Since we haven't started the mantenance yet, there seems to be another issue. Could you follow these steps: stappenplan geen internet. It's in Dutch, but I hope you'll be able to understand since we use icons. If it doesn't help, could we test the connection to the ISRA? Is there another connection elsewhere possible? Could you make a picture of the modem and the connection to the wall socket and ISRA? 

Thank you @Sander, but I was thankfully already able to solve the problem with more factory resets and restarts.

I see that this is not the case anymore in the post, but I remember that this morning it listed a scheduled maintenance in the night from the 19th to the 20th of May. Either way, thank you again for your response!

Ik moet er weer hart om lachen. 

Hoe meer update hoe slecht werkt alles.

Het werkt niet alles wordt slechtere. 

Ik zit nu al een paar jaar bij jullie. 

Maar ik heb spijt als haren op mijn hoofd. 

Dat ik de laatste keer verlenging heb gedaan bij jullie. Want er wordt niks beter. 

Ik zal dan ook bij de eerste geleden over stappen naar een andere provider. 

Ligt de zaak het hele nachtelijke window plat of alleen tijdens de reboot van apparatuur bij mij thuis? 

Wat is nu de duur van het window? De site hier en de mail die ik heb gehad spreken van verschillende perioden in de nacht.

Het zou handig zijn als toch op een of andere manier transparant gemaakt kan worden wie wanneer aan de beurt is. Ik heb processen draaien in de nacht die ik niet de hele periode preventief wil hoeven plat leggen. 

Reputatie 2

Tussen 02 en 04 staat in de mail. Hierboven tussen 01 en 06.

??

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Henk Ernst en @paulklaverstijn,

Ik communiceer altijd een iets ruimere periode om eventuele uitloop mee te nemen. In dit geval zie ik dat de e-mail spreekt van 02:00 en 04:00. Ik kan bevestigen dat het onderhoud binnen dat kleinere tijdbestek plaats zal vinden. 

De enige zekerheid die ik kan geven is dat het onderhoud bij eenieder slechts op één tijdstip zal plaatsvinden. Ik kan niet achterhalen op welke datum een specifieke klant precies aan de beurt is. Mijn excuses. Je kunt controleren of de verbinding in de nacht is weggevallen. Zodra dit een keer is gebeurd, weet je dus dat het niet nóg een keer zal gebeuren. Dat is de een zekerheid die ik kan geven. 

Reputatie 2

@Sander 

Dank voor je uitleg. Logisch.

Hoe kan ik controleren of de verbinding is weggevallen?

Reputatie 2

'update is voor de verbetering van het netwerk'

Ik had al bedacht dat de update voor verbetering zou zijn zijn. 

Maar wat gaan jullie nu doen?

Nou het zal mij benieuwen, sinds de laatste “ VERBETERING ” van enkele weken geleden heb ik regelmatig dat mijn tv beeld in pixels uiteen valt.

Good afternoon,

I switch off the router at night for health reasons. I am afraid that if T-mobile expects me to have 6 nights the router on for doing the maintenance work I am afraid it is not going to be possible in my case.

I wonder which other possible solution/s can be offered as keeping the router on 24/7 is not even a possibility for me.

Looking forward to hearing from you

Thank you

Reputatie 7
Badge +6

Hi @LEDICIA,

I can reassure you 100%! It is perfectly okay if you switch off the router at night. The maintenance is on the network, therefor it is not necessary for the router to be connected at that time! 

Hello Sander,

Thanks for the reply. This answers a question that I was about to ask.

I would suggest that in future maintenance messages it is explicitely stated whether the modem/router should remain on.

Regards,

CoS

Heeft de update (negatieve) gevolgen voor klanten van jullie die een eigen router gebruiken?

Waarom publiceren jullie geen details over de update? Vind ik altijd erg interessant.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb de update deze nacht binnen gekregen, weinig te merken behalve de firmware versie :

V5.50(ABPY.1)b11

Reputatie 2

Kon na vannacht geen wifi verbinding meer maken. 
Via WPS lukt het wel, echter niet alle apparaten hebben WPS.
Deze apparaten via het gastnetwerk verbinding met internet laten maken.
Hierdoor kan ik deze apparaten niet met elkaar laten communiceren.

Zeer onhandig.

Reputatie 7
Badge +6

@Sander

Dank voor je uitleg. Logisch.

Hoe kan ik controleren of de verbinding is weggevallen?

Hoi @paulklaverstijn

Door te controleren of je modem nu deze firmware heeft: V5.50(ABPY.1)b11. Dan is het voor jou aangepast/uitgevoerd. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @LEDICIA,

I can reassure you 100%! It is perfectly okay if you switch off the router at night. The maintenance is on the network, therefor it is not necessary for the router to be connected at that time! 

Small correction, in addition to network maintenance, we also updated the firmware to some of our modems. Performance of the modem will remain the same.

Reputatie 7
Badge +6

Heeft de update (negatieve) gevolgen voor klanten van jullie die een eigen router gebruiken?

Waarom publiceren jullie geen details over de update? Vind ik altijd erg interessant.

Hi @Kooijman1984,

Heeft geen impact op eigen routers! Details zijn eigenlijk niet heel bijzonder. Meestal is het gewoon netwerkonderhoud waardoor het korte tijd offline moet. In dit geval ging het voornamelijk om het pushen van een nieuwe firmware. De klanten met het Zyxel modem merken hier niets van qua performance voor en na upgrade. 

Reputatie 7
Badge +15

@Sander

Het ging echt vlekkeloos bij mij!

Ik stond vanmorgen rond 10:00 op en ik keek meteen in de modem en voila! De firmware versie was meteen in beeld en de uptime was 4 uur en 9 minuten, dus rond 06:00 is de modem vanzelf opnieuw gaan opstarten en alles werkt naar behoren. 🙂

Kortom top service!

Reageer