[Info] Onderhoud Internet en vast Bellen in november en december

• 6 november 2020
  • 18 reacties
  • 3898 Bekeken
[Info] Onderhoud Internet en vast Bellen in november en december
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 3798 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV kijken en vast Bellen. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons netwerk in november.

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV kijken en bellen. We voeren onderhoud uit op ons netwerk in verschillende onderhoudsrondes in november. Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 02.00 uur en 06.00 uur. Je kunt dan ongeveer een kwartier lang niet internetten en bellen. Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wanneer?

Onderhoudsronde drie: in de nachten tussen zondag 29 november en vrijdag 4 december voeren wij het onderhoud uit tussen 02.00 en 06.00 uur 's nachts. Iedere nacht is een andere groep aan de beurt. Het onderhoud zelf duurt ongeveer 15 minuten.

Onderhoudsronde twee: in de nachten tussen zondag 22 en vrijdag 27 november voeren wij het onderhoud uit tussen 02.00 en 06.00 uur 's nachts. Iedere nacht is een andere groep aan de beurt. Het onderhoud zelf duurt ongeveer 15 minuten. 

Onderhoudsronde één: in de nachten tussen zondag 8 en vrijdag 13 november voeren wij het onderhoud uit tussen 02.00 en 06.00 uur 's nachts. Iedere nacht is een andere groep aan de beurt. Het onderhoud zelf duurt ongeveer 15 minuten. 

Televisie ook?

TV kijken kan nog wel via de TV Box én via TV Anywhere. Download de App of ga naar www.tv-anywhere.nl. Log in met je TV-inloggegevens, die vind je in My T-Mobile Thuis. Let op: wanneer je TV Anywhere gebruikt als je niet verbonden bent met Wifi, verbruik je data uit de databundel van je mobiele telefoonabonnement.

Voor wie?

Het onderhoud wordt alleen uitgevoerd bij jou als je in de week van het onderhoud een e-mail ontvangen hebt.

Wat moet jij doen? 

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen. Na het onderhoud moet je soms zelf het modem (en eventueel de zwarte Media Converter of witte Optical Network Terminal) nog resetten. Haal deze minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

18 reacties

Waarom moet dat onderhoud pvd altijd in de nacht plaats vinden?!

Ik verdien mijn geld 's nachts via het  internet!

Ik heb shows gepland staan waar mensen kaartjes voor gekocht hebben!!!

Ik kan niet zomaar een kwartier weg vallen!!!!!

Het is pvd de zoveelste keer dat dat gebeurd in de nacht!!!

Doe het eens overdag!!!!!!

Verdeel het eens een keer zodat niet altijd de nachtwerkers de dupe zijn !!!!!!!!!!

Reputatie 7
Badge +18

@Wwwwww

Als het onderhoud overdag zou gebeuren dan zou juist 99% van alle T-Mobile gebruikers hierover klagen.

Er zullen heel veel mensen zijn die het internet overdag nodig hebben voor week of iets anders.

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Wwwwww ,

Ik begrijp je zorg, echt waar. We kiezen voor deze momenten, omdat we op deze momenten het netwerk zo het minst belasten. Het is ondervonden dat deze tijdstippen het beste zijn om dit soort onderhoud uit te voeren. We zullen je altijd tijdig inlichten over het onderhoud, zodat het niet onverwachts is. 

Is het onderhoud vroeg begonnen in regio Utrecht? Sinds een ruim half uur hebben we hier geen internetverbinding meer. Anders lijkt het me een storing.

Is het onderhoud vroeg begonnen in regio Utrecht? Sinds een ruim half uur hebben we hier geen internetverbinding meer. Anders lijkt het me een storing.

En een stuk later dan hier aangegeven, doet vanuit het niets het internet het weer. Alles heeft bij elkaar uiteindelijk toch wel een klein uur geduurd, maar goed. Ik ben allang blij dat het weer werkt, ook al is het op halve snelheid.

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, onderhoudsronde twee is toegevoegd aan het topic: in de nachten tussen zondag 22 en vrijdag 27 november voeren wij het onderhoud uit tussen 02.00 en 06.00 uur 's nachts. Iedere nacht is een andere groep aan de beurt. Het onderhoud zelf duurt ongeveer 15 minuten. 

Hoi,

Sinds het onderhoud heb ik ineens een ip-adres gekregen vanuit het tele2 netwerk, waardoor mijn ping ineens meer dan verdubbeld is, dit lijkt mij geen verbetering die is doorgevoerd en zou graag weer terug worden gezet naar de oude situatie.

Een modem-reset heeft hier niks aan verholpen helaas..

Update: Tele2 ip is nog steeds van kracht, ping-probleem speelt niet meer voor nu,

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, onderhoudsronde drie is toegevoegd aan het topic: in de nachten tussen zondag 29 en vrijdag 4 december voeren wij het onderhoud uit tussen 02.00 en 06.00 uur 's nachts. Iedere nacht is een andere groep aan de beurt. Het onderhoud zelf duurt ongeveer 15 minuten.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Donnyvb, in de lijnmeting zie ik een VLAN foutmelding verschijnen. Dit kan ontstaan zijn door het onderhoud op 23 september. Ervaar je nu nog ping-issues?

Hoi, sinds gisteravond hebben we storing bij T-Mobile thuis. Zie foto. Ook na 10+ seconden de stroom af te halen van zowel modern als media convertor.

Wat nu?

Een voordeel: ik weet nu mijn klantnummer uit m'n hoofd \0/

Reputatie 1

Hoe weet je of het onderhoud heeft plaatsgevonden? Ergens deze week zou het gedaan zijn. Maar hoe weet je of het ook daadwerkelijk gedaan is?

Na afgelopen nacht geen glasvezel signaal (FO link converter brandt niet), alle stappen van het opnieuw starten meerdere keren herhaald. Onze digitale personeels “uitje” kon ik niet bijwonen en een aantal Gb data weg om maar toch (met slechte kwaliteit) te kunnen werken voor het ziekenhuis IT. 

Heeft dit te maken met het onderhoud? 

Reputatie 7
Badge +7

@r33zz Er was op 25 november sprake van tijdelijke obstructie in een bepaalde IP-range. Deze range is 's avonds rond 20:00 uur weer toegevoegd zodat alle getroffen gebruikers weer TV zouden moeten kunnen kijken. Sorry voor het ongemak! Werkt alles weer naar behoren bij jou?

@Hbol Je ontvangt in de week van een bepaalde onderhoudsronde een e-mail met daarin informatie betreffende het onderhoud. 

@Tklerk Het uitvallen van de Glasvezelverbinding lijkt niet herleidbaar te zijn tot het gepleegde onderhoud, desalniettemin is het natuurlijk frustrerend wanneer je een digitaal personeelsuitje daardoor niet hebt kunnen bijwonen - sorry voor het ongemak! Gelukkig zie ik dat de monteur morgen langskomt om het op te lossen. Ik weet zeker dat het gaat lukken, houd je ons op de hoogte? Alvast bedankt voor je medewerking!

Reputatie 1

Die email heb ik idd gehad. Maar mijn vraag is …… hoe merk je dat er onderhoud gedaan is?? 

Komt er een nieuwe firmware? of is het alleen dat jullie aan de backend onderhoud doen?

Goedemorgen iedereen,

Kan het zijn dat de DNS-server van jullie problemen geeft? Nadat ik in mijn router de DNS had aangepast naar die van Cloudflare (1.1.1.1 en 1.0.0.1) werkte het weer. Ik heb tevens GEEN mail van jullie mogen ontvangen over mogelijk onderhoud (woongebied 6641VD).

Edit: gezien https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/30-11-2020-problemen-met-internet-thuis-327603/index2.html#post1586502 ligt het dus inderdaad aan jullie DNS-server. Hopelijk is het voor de leeks snel opgelost.

Reputatie 7
Badge +7

@Hbol Soms zijn het firmware updates en vaak verrichten we onderhoud op de backend inderdaad. Dit zou zichtbaar moeten zijn in modemlogs in de Zyxel.

Reputatie 1

Goedemorgen Jason,

Vanochtend werd mijn modem om 9:00 exact herstart en viel het internet weg.

Nu kijk in het systeem en valt mij op dat eer een nieuwe firmware is geïnstalleerd (V5.50(ABPY.1)b15_20201207) gezien de datum sluit dit volgens mij niet helemaal aan bij de genoemde onderhoudsmomenten.

Verder ben ik er alleen maar blij mee, deze zal vast weer nog iets beter zijn dan de vorige. :grinning:

Reputatie 1

Goedemorgen Jason,

Vanochtend werd mijn modem om 9:00 exact herstart en viel het internet weg.

Nu kijk in het systeem en valt mij op dat eer een nieuwe firmware is geïnstalleerd (V5.50(ABPY.1)b15_20201207) gezien de datum sluit dit volgens mij niet helemaal aan bij de genoemde onderhoudsmomenten.

Verder ben ik er alleen maar blij mee, deze zal vast weer nog iets beter zijn dan de vorige. :grinning:

Dit bleek om een speciale test te gaan voor een aantal klanten met een specifieke probleem met het wegvallen van de WiFi. Bovenste is dus te verklaren.

Reageer