[INFO] Onderhoud Internet, TV en Bellen van 22 op 23 september

  • 17 september 2020
  • 158 reacties
  • 13380 Bekeken
[INFO] Onderhoud Internet, TV en Bellen van 22 op 23 september
Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 2760 reacties

[OPGELOST] Update 24-09-2020

 

15:40 uur

Het probleem is gevonden en hersteld. Werkt het bij jou nog niet? Herstart dan het modem en/of de mediaconverter.

 

12:00 uur

Er is nog een lopend onderzoek gaande, alle betrokken partijen richten zich nu op dé oplossing. Tests worden uitgevoerd, maar er is nog geen eindresultaat.

 

08:00 uur
Het onderzoek is nog in volle gang voor de klanten die nog geen verbinding hebben. Zodra er meer duidelijk is melden we het in dit topic.


23-09-2020

Update 17:20 uur

Er zijn meerdere meldingen dat klanten geen internet ontvangen in omgeving Huissen. Ondertussen lijken enkele klanten weer verbinding te hebben maar de internet problemen zijn nog niet volledig verholpen. We zijn nog steeds hard aan het werk om de verbinding voor iedereen te herstellen.

 

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV kijken en Vast Bellen. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van 22 op 23 september.

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV kijken en bellen. We voeren onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van 22 op 23 september.

Wanneer?

Het onderhoud vindt ’s nachts plaats, tussen 01.00 uur en 06.00 uur. Je kunt dan een tijdje niet internetten, TV kijken en bellen.

Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

TV kijken kan nog wel via TV Anywhere. Download de App of ga naar www.tv-anywhere.nl. Log in met je TV-inloggegevens, die vind je in My T-Mobile Thuis.

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn

Na het onderhoud moet je soms zelf je modem (en/of zwarte Media converter) nog even resetten. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom en sluit hem weer aan. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar!

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!


158 reacties

ALWEER?..

 

Vorige week was mijn modem helemaal geüpdatet en gereset

Opeens was ik boos. Alle series en films zijn kwijt. 

Hopelijk dit keer op 22/23 sept niet. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Er zijn de laatste tijd wel veel onderhouds..

8/9 september 15/16 september en nu 22/23 september.

Waarom niet even melden wat er dan verandert? Ik gebruik de T-Mobile router niet en ben benieuwd wat de te verwachten impact is.

Op dit moment storing in Apeldoorn Zevenhuizen. Reset van alle apparaten gedaan, maar geen verbinding. Graag met spoed aktie. Net gebeld met de klantenservice. Er is al storing vanaf 11.00 uur in Apeldoorn. Glasvezel zei de medewerker erbij.

Duurt wel heel lang...

 

Reputatie 1

Op dit moment (23-Sep 7u28m) heb ik geen internet, en vaste telefoon* op 6852tn20. Modem reset uitgevoerd, maar dat bood geen oplossing. Rond middernacht werkte alles nog uitstekend. Balen, we komen nu in de problemen met school en werk!
 

*) ik heb drie 06 nummers geprobeerd en alle geven in gesprek, terwijl ze dat niet zijn. TV doet het wel.

Momenteel heb ik geen WiFi/ internet verbinding na het onderhoud. De router is al herstart. TV werkt wel. Momenteel thuis aan het werk, dus een snelle oplossing zou fijn zijn.

Heb geen internet (glasvezel) op postcode 6852 in Huissen 

Reputatie 1

@Jason Graag een bericht dat deze meldingen zijn gezien en dat er actie wordt ondernomen

 

Mvg,

Richard

Hier ook geen glasvezel internet in Huissen centrum, 6851 AG

Hier ook geen glasvezel internet in Huissen centrum, 6851 AG

Aanvulling op mijn bericht; ik woon ook in Huissen met postcode 6851 NW. 

Op twitter is net een reactie van tmobile geplaatst;

 

“Hi Herman, we ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met internet in/rondom Huissen. Op dit moment hebben we dit in onderzoek. Ondertussen houden we je hier op de hoogte van de ontwikkelingen: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385 Bedankt voor je geduld!”

https://twitter.com/tmobile_webcare/status/1308665689511792640

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, na het onderhoud van vannacht lijken er inderdaad problemen te zijn met de Internetverbinding in Huissen. We hebben dit in onderzoek en er staat inmiddels een melding online in het storingstopic. Excuses voor het ongemak, we houden jullie op de hoogte!

Reputatie 1

@Brian de bovenste link naar dit topic geplaatst op deze pagina (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/is-er-een-storing-bij-t-mobile-thuis-op-internet-tv-of-vaste-telefonie-284385) werkt niet. Mogelijk een verwijzing naar jullie interne CMS ipv naar het forum? Daardoor is het lastig voor mensen de weg naar dit topic te vinden.

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @afgverhart, excuses ik had inderdaad een verkeerde link geplaatst, hij zou nu wel moeten werken! 

Hier in Huissen postcode 6852 geen internet. Modem ge-reset maar helaas. We wachten af. 

Reputatie 2

na 3 uur nog steeds geen internet op postcode 6851 CL Huissen.
 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Discman @rbjanssen Dank voor de meldingen, we zijn op dit moment nog steeds bezig met het onderzoek naar de oorzaak, zodra er meer duidelijk is melden we het in dit topic. Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 1

Mijn internet (glasvezel) ligt er uit in Nijmegen, 6545KG. Kan dit hiermee te maken hebben?

Reputatie 1

Hi @Discman @rbjanssen Dank voor de meldingen, we zijn op dit moment nog steeds bezig met het onderzoek naar de oorzaak, zodra er meer duidelijk is melden we het in dit topic. Ik houd jullie op de hoogte!

Kun je ons meenemen in dit proces? Inmiddels al een paar uur zonder vaste verbinding en mijn werk / overleggen met collega’s via een hotspot gaat allemaal een stuk minder soepel. De frustratie begint op te lopen laat maar zeggen. Na uren nog moeten zoeken naar een oorzaak klinkt niet veelbelovend.

Hi @Discman @rbjanssen Dank voor de meldingen, we zijn op dit moment nog steeds bezig met het onderzoek naar de oorzaak, zodra er meer duidelijk is melden we het in dit topic. Ik houd jullie op de hoogte!

Kun je ons meenemen in dit proces? Inmiddels al een paar uur zonder vaste verbinding en mijn werk / overleggen met collega’s via een hotspot gaat allemaal een stuk minder soepel. De frustratie begint op te lopen laat maar zeggen. Na uren nog moeten zoeken naar een oorzaak klinkt niet veelbelovend.

Ik zit ook al ruim 4 uur op mijn 4G verbinding.. svp updates!!!

En het ‘grappige’ is, dat er op mijn t-mobile thuis staat dat er geen probleem is bij mijn postcode...

Bellen gaat ook niet met de vaste telefoon en inkomende gesprekken ook niet. Hopelijk is dit snel opgelost T-Mobile......... postcode 6852 

Reputatie 7
Badge +8

@rboxem In grote lijnen is de volgorde in de meeste gevallen: We ontvangen meldingen van klanten over een mogelijke storing en/of we zijn dat er een storing in het netwerk is op onze “down detector”. Ons eigen netwerkteam gaat dan aan de slag en een analyse doen over wat er precies gebeurt bij klanten en op welk punt er wat mis gaat. Als we het zelf op kunnen lossen dan gaat het door naar een engineer of monteur om het te herstellen.

Als het “dieper” in het werk zit dan gaat de opdracht door naar één van onze netwerkpartners en die gaan er dan mee aan de slag. Dit kan bijvoorbeeld een netbeheerder zijn of als het bijvoorbeeld om een netwerkhub gaat een externe partij. Die gaan dan vervolgens op hun locatie op onderzoek uit en doen aanpassingen om de storing te herstellen. Dit kan vervangende hardware zijn bij een hardware defect of een omleiding van het internetverkeer etc.

Wat het in dit geval exact is, is nog niet bekend maar dit soort storingen worden altijd met de hoogste prioriteit afgehandeld. De meeste storingen worden dezelfde nog opgelost en er wordt zelfs tot in de late uren doorgewerkt als dit nodig is.

 

@Friede Het kan kloppen dat je geen melding op My Thuis ziet, hier zie je kleinere lokale storingen op jouw adres. In dit geval gaat het om een wat grotere storing in omgeving Huissen en deze zie je dus niet terug. In plaats daarvan melden we dit aan de lijn en op de community!

Ook hier nog geen internet op postcode 6852 MB. Verbruik van mobile data loopt aardig op met 2 personen thuiswerken en afspraken via Teams. 

Reputatie 2

Kom op T-mobile ik ben zelf IT specialist en dit hoeft voor een professionele organisatie die hier in gespecialiseerd is echt niet zo lang te duren.

Ik denk dat het tijd wordt dat het probleem geëscaleerd wordt en er meer mensen met kennis van zaken op gezet worden!

Verder hoor ik graag waar ik mijn mobiele data kosten kan declareren?

 

Reputatie 1

@rboxem ..In grote lijnen is de volgorde in de meeste gevallen: We ontvangen meldingen van klanten over een mogelijke storing en/of we zijn dat er een storing in het netwerk is op onze “down detector”. Ons eigen netwerkteam ..

Bedankt voor de uitgebreide reactie @Brian, ik bedoel hetgeen we op dit moment ervaren in Huissen. Iets meer inzicht in de verloop van dit incident zou denk ik wat meer begrip brengen. Ik begrijp van anderen dat TV het bijvoorbeeld nog wel doet (ik zou het niet weten, heb zelf geen tv) dus het probleem lijkt niet fysiek te zijn, daarnaast ook opvallend dat dit voorkomt na een onderhoudsperiode. 

Nou is T-Mobile ons dit natuurlijk niet verschuldigd, maar zie het als een tip van iemand die weet hoe het is om aan de kant van een ISP te staan..Ik weet zeker dat jullie netwerkteam meer weet dan hetgeen wij hier nu lezen. Transparantie en inzicht in de concrete stappen (al is het aan de hand van de simpele deductie die ik hierboven doe) helpt enorm als het gaat om begrip en daarmee uiteindelijk klantwaardering. 

Reageer