[Info] Onderhoud Thuis netwerk in de nacht van woensdag (27-6) op donderdag (28-6)

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2843 reacties

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van woensdag 27 juni op donderdag 28 juni tussen 01:00 en 06:00.

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit in de nacht van woensdag op donderdag tussen 01:00 en 06:00 uur. Gedurende deze tijd kun je een tijd niet internetten, TV-kijken en/of bellen. Naar alle verwachting is het onderhoud in één à anderhalf uur uitgevoerd.

Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen.

Als we klaar zijn
Na het onderhoud moet je soms zelf je modem nog even resetten, als het internet toch niet werkt. Haal hem minimaal 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen, en sluit hem weer vervolgens aan. Na enkele minuten is het modem weer opgestart.

Verandert er nog iets?
Dit onderhoud is vooral gericht om alles goed te houden. Zichtbaar verandert er dus niets. Het zorgt ervoor dat onze systemen stabieler werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

20 reacties

Bedankt voor de directe en duidelijke berichtgeving!

Toch zou ik wat meer details willen weten om wat voor soort onderhoud het gaat. Zeker gezien diensten simpelweg gedurende de nacht niet werken/toegankelijk zijn lijken me deze werkzaamheden vrij essentieel. Betreft hoogstwaarschijnlijk, uitgaande van het bericht, alle klanten van T-Mobile Thuis?
Dus dan werkt mijn halsalarm ook niet, want die gaat via de vaste telefoonlijn.Gaat dit echt uren duren?Hoop dat ik niet komt te vallen.
Komt voor mij erg slecht uit! Kan deze week elk moment bevallen en dan moet ik drinken kunnen bellen en appen!! Werk het 4g netwerk wel gewoon dan??
*dringend
Betref enkel T-Mobile Thuis, zoals het bericht ook aangeeft... 4G blijft dus werken. Succes met de bevalling!
Zul je net zien dat uitgerekend dan m'n vliezen breken! Dat gaat weer ten koste van onze data, wordt hier nog rekening mee gehouden??
Reputatie 6
Badge +7
@gaetanvdlaan Graag gedaan hoor! Het gaat niet om alle klanten maar wel om een flink deel (ongeveer 160.000). De klanten waar het om gaat hebben ook nog persoonlijk een e-mail ontvangen.

@Eleonore De vaste telefoonlijn ligt er inderdaad een tijdje uit maar om de overlast zo veel mogelijk te beperken vinden de werkzaamheden plaats tussen 01:00 en 06:00 uur 's nachts dus dan lig je waarschijnlijk al lekker te slapen! ;)

@Soenisie Spannend! Alvast veel geluk gewenst en wees gerust, het mobiele netwerk is inderdaad nog gewoon in de lucht! 🙂
Goedemiddag,
Kunt u aangeven of tijdens dit onderhoud ook de modem/router wordt voorzien van de laatste
firmware en hoe dat na te gaan is?
vr.grt
PeterA1960
@Brian, hoef jij s’nachts nooit naar het toilet, ik denk het niet? Dat zijn juist de gevaarlijkste en meest voorkomende valmomenten. Heb het alarm niets voor niets.
Geen leuke opmerking.🤔
Hmmm, hoezo lekker slapen, ben dan net terug van mijn avonddienst en kan dus helemaal niets doen, geen voetbal terugkijken helemaal niets, behalve dan jullie advies opvolgen
: “ blijf lekker slapen “
lekker dom
@Brian, hoef jij s’nachts nooit naar het toilet, ik denk het niet? Dat zijn juist de gevaarlijkste en meest voorkomende valmomenten. Heb het alarm niets voor niets.
Geen leuke opmerking.🤔

Er zijn toch voor dit soort gevallen ook mobile oplossingen?
Me moeke heeft ook zo apparaatje om der nek, en als wifi er uit ligt gebruikt hij het GSM signaal om alarm te slaan.
fijne begin van mijn vrije lang weekend geen internet en tv. Zou fijn zijn als het overdag gebeurd als ik er niet ben 😒.
Reputatie 2
@Sander Jammer dat er tijdens dit onderhoud nog niet voor word gekozen om de TV dienst volwassener te maken met apps zoals bijvoorbeeld Netflix en cloudpvr.
Staat dat voor dit jaar nog op de planning voor een van de onderhoudsmomenten de komende maanden?
Reputatie 7
Badge +6
Dag allen,

Het betreft hier onderhoud. Er zal dus niets veranderen aan het product. We zorgen ervoor dat alles stabiel blijft werken. Als het gaat om een aanpassing, dan zullen we spreken van een update of een upgrade. De apparatuur zal voorzien blijven van de laatste firmware.
Reputatie 2
Is het te verwachten dat T-Mobile de diensten zal updaten of upgraden dit jaar.
Ik kan namelijk binnenkort weer verlengen en vind het vrij jammer dat het TV product nog onvolwassen/achterhaald is.
Nou dan ik deze keer benieuwd of mijn diensten deze keer wel blijven werken
Iedere keer als jullie onderhoud uitvoeren heb ik problemen dat niets meer werkt ook niet na tig keer je stroom eraf halen en dergelijke en het is dan voor het weekend
Krijg je doodleuk te horen maandag of dinsdag werkt alles weer
BEN BENIEUWD
Sinds het onderhoud hapert het beeld op BBC 4, blokkerig beeld en soms valt het beeld even weg. Het is vandaag iets minder erg.
Alle overige BBC kanalen geven geen storing.

Heb een harde reset van zowel de modem als de tv box gedaan. Stroomkabel losgetrokken, meer san 10 sec gewacht en stroomkabel weer aangesloten. Maar nog steeds haperingen. Ik wil graag weer ongestoord de mooie BBC natuurdocumentaires kunnen bekijken.

Hoop dat het snel wordt verholpen!
Reputatie 6
Badge +7
@StefanT We hebben meerdere updates per jaar dus dit gaat zeker gebeuren! Zo is vandaag Apple TV ondersteuning voor TV Anywhere gelanceerd!

@epia77 Is de verstoring met BBC 4 inmiddels voor jou verholpen? Zo niet laat het mij dan zeker even weten!
@StefanT We hebben meerdere updates per jaar dus dit gaat zeker gebeuren! Zo is vandaag Apple TV ondersteuning voor TV Anywhere gelanceerd!

@epia77 Is de verstoring met BBC 4 inmiddels voor jou verholpen? Zo niet laat het mij dan zeker even weten!

Nee, ik heb nog steeds storing op BBC 4. Is BBC 4 naar een andere kanaal verhuisd? Zo ja, dan zou interferentie met 4G het probleem kunnen zijn.
Voor het onderhoud van afgelopen donderdag had ik een perfect beeld op BBC 4.
Zijn er meer meldingen over blokkerig beeld na het onderhoud en bij welke televisiezenders?
Als dit niet wordt opgelost dan zie ik me genoodzaakt om terug te gaan naar Ziggo aangezien deze de enige is die ook BBC 4 aanbiedt.
Ik kijk het meest naar BBC 1 en 4. Hoop dat het snel wordt verholpen!

Ik heb een video gemaakt waar af en toe blokkerig beeld verschijnt op BBC 4 https://youtu.be/jOLG1SxYEjE
Reputatie 5
Badge +3
Hoi epia77,

Don't leave us! Ik ga voor je door het vuur om dit op te lossen. Bedankt voor je video, dat geeft een goed (af en toe blokkerig) beeld van jouw situatie. Om de situatie te verbeteren, kun je de volgende stappen uitvoeren?

1. Koppel de UTP- en stroomkabel los van de TV Box. De UTP-kabel is de grijze/witte kabel.
2. Haal de stroomstekker van het modem uit het stopcontact.
3. Haal de kabels uit poort 1 t/m 4.
4. Wacht 1 minuut.
5. Plug de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
5. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
6. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.
7. Als het modem is opgestart zet je de TV Box weer op de stroom.
8. Wanneer de TV Box de melding geeft: "Ethernet not detected, Please connect ethernet cable" sluit je de UTP-kabel weer aan.

Je kunt ook een andere LAN-poort proberen voor je TV. Ik hoor graag of deze stappen geholpen hebben. Ik hoop natuurlijk van wel, maar mocht het niet zo zijn, laat me dat gerust weten. Dan kijk ik samen met jou naar een andere oplossing!

Reageer