[Info] Onderhoud Thuis TV in de nacht van 10 op 11 juli

• 3 juli 2019
  • 10 reacties
  • 3178 Bekeken
[Info] Onderhoud Thuis TV in de nacht van 10 op 11 juli
Reputatie 3
Badge +2

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast Bellen. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons TV netwerk in de nacht van woensdag 10 op donderdag 11 juli.

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit tussen 02:00 uur en 06:00 uur. Hou er rekening mee dat de TV Box kan aanspringen ’s nachts. Gedurende deze tijd kan je geen gebruik maken van je vaste TV én TV Anywhere. Wel kan je gewoon lekker blijven internetten en vast bellen!

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand.

Als we klaar zijn
De TV-dienst gaat vanzelf weer werken. Werkt na het onderhoud toch niet? Volg dan onderstaande stappen:

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

Verandert er nog iets?
Dit onderhoud is vooral gericht om alles goed te houden. Zichtbaar verandert er dus niets. Het zorgt ervoor dat onze systemen stabieler werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

10 reacties

Geachte heer mevrouw,

bij het vorige onderhoud hebben wij veel problemen gehad met de router en ons beveiligingssysteem/camera’s. Alle instellingen van de router waren teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
Het bedrijf wat voor ons het systeem heeft aangelegd is een uur bezig geweest, op onze kosten, alles te herstellen en opnieuw in te stellen.

Gaat dit nu weer gebeuren dat we alle instellingen verliezen van de router? Want ik ben niet van plan elke keer bij onderhoud kosten te moeten betalen omdat onze router gereset wordt naar 0.

Ik hoor graag van u,

Groeten,
Bob Wels
Reputatie 5
Badge +2
Hey @bob_wels,

Met deze aankomende update kun je gelukkig wél probleemloos blijven internetten & bellen. Je beveiligingssystemen/camera's zouden daarom ook geen last moeten ondervinden van de aankomende update. Excuses dat dat met de vorige update wel het geval is geweest!
Er was ook gezegd dat dan de nummerweergave van inkomende gesprekken ook zou werken bij ons werkt dit nog steeds niet wat gaat t-mobile hieraan doen krijg iedereen nu een nieuwe modem zodat dit wel werkt?
Reputatie 7
Badge +10
@bob_wels

Wellicht verstandig om gewoon een backup te maken van de configuratie. zo kan je ook na een modem wissel bijvoorbeeld eenvoudig de instellingen terug zetten.

@jan948 de telefoon word niet mee genomen in de tv update. maar verwacht hem in de volgende modem update ik verwacht dat deze binnenkort word aangekondigd.
@Hidden.nld

thanks voor de tip. Heb ik direct gedaan👍🏻
Ik snap er werkelijk niks van, maar dit kan geen toeval zijn. Meestal als jullie onderhoud aankondigen, werkt mijn internet gewoon perfect op de vermelde datum en tijd, maar dan 1 of 2 dagen later op dezelfde tijd vliegt het internet er plots uit.

Zo ook weer vandaag. Alles werkt (pc, laptop en telefoon), maar rond 01:57 stopt plots de WiFi. Kunnen jullie mij vertellen waar het mis gaat? Het is erg lastig zo rekening te houden, er draait hier thuis behoorlijk wat apparatuur 24/7 op internet en ik apprecieer jullie moeite om mij op de hoogte te stellen.
En weer een nieuwe IP adres na onderhoud. Jammer dat dit niet wordt vermeld in het servicebericht.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Brammetje94, hmm dat is gek, wordt alleen de Wifi verbinding verbroken of ook de bekabelde verbinding? En is het een éénmalig iets dat na een reset is opgelost of komt het vaker voor na het onderhoud? Ik hoor het graag!

@Lehoon Ik zal kijken of we dit in toekomstige berichten (naast andere informatie) kunnen vermelden!
Hi @Brammetje94, hmm dat is gek, wordt alleen de Wifi verbinding verbroken of ook de bekabelde verbinding? En is het een éénmalig iets dat na een reset is opgelost of komt het vaker voor na het onderhoud? Ik hoor het graag!

@Lehoon Ik zal kijken of we dit in toekomstige berichten (naast andere informatie) kunnen vermelden!

Het gaat om de gehele verbinding. Bekabeld en wifi. Resets doen niets, het is erg duidelijk dat het onderhoud echt op een andere datum plaatsvind dan gecommuniceerd.

Zoals gezegd komt het vaker voor, zowel op dit adres als op vorige adressen dat op de aangegeven tijdstippen/data geen onderhoud wordt gepleegd en zonder melding op een later moment dit wel het geval is.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Brammetje94, voor zover mij bekend voeren we het onderhoud altijd op de geplande datum uit. Het kan soms voorkomen dat het qua tijdstip wat uitloopt maar hier houden we al rekening mee in de geplande tijd die er voor staat. Als het onderhoud echt uitgesteld wordt dan passen we dit ook aan in informatie. En gezien de reacties die we binnen krijgen na het onderhoud vindt het meestal plaats zoals gepland 🙂 Kan er misschien iets anders zijn wat de uitvalt triggert? Mocht het nog een keer voorkomen neem dan direct even telefonisch contact met ons, dan kijkt één van mijn collega's op dit moment direct met je mee om te kijken wat we kunnen ontdekken.

Reageer