[Info] Onderhoud Thuis TV in de nacht van dinsdag (30-10) op woensdag (31-10)

  • 22 oktober 2018
  • 4 reacties
  • 1586 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • T-Mobile Moderator
  • 4092 reacties
We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast Bellen. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons netwerk in de nacht van dinsdag 30 oktober op woensdag 31 oktober tussen 02:00 uur en 04:00 uur.

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit in de nacht van dinsdag op woensdag tussen 02:00 uur en 04:00 uur. Gedurende deze tijd kan je geen gebruik maken van je vaste TV. Je kan wél gebruiken maken van TV Anywhere via de app of via je browser! Bellen en Internet blijven ook gewoon beschikbaar. Naar alle verwachting is het onderhoud in ongeveer een uur uitgevoerd.

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand.

Als we klaar zijn
De TV-dienst gaat vanzelf weer werken. Werken jouw diensten na het onderhoud toch niet? Volg dan onderstaande stappen:

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

Verandert er nog iets?
Dit onderhoud is vooral gericht om alles goed te houden. Zichtbaar verandert er dus niets. Het zorgt ervoor dat onze systemen stabieler werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!

4 reacties

Is het nog steeds zo dat het tv-signaal alleen via poort 1 en 2 wordt verstuurd? Ik wil niet overal kabels door mijn huis, dus heb een powerline adapter aangesloten bij de modem, maar dat betekent dat ik óf het tv signaal door het huis kan doorlussen met deze adapters óf de data.

Ik heb enige tijd geleden contact gehad met de klantenservice en daar gaven ze aan dat het nog op de 'backlog' stond. Wordt hier nog iets mee gedaan?


Grt, Jeroen
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Jeroen,

Goede vraag! Het TV-signaal loopt via LAN3 en LAN4. Er is momenteel niets bekend over een verandering hierin. Een bekabelde verbinding is natuurlijk altijd de beste vorm van bekabeling, dus dat zou ik je zeker aanraden!
Hallo Sterre,

Dank voor je antwoord, maar dat is natuurlijk niet meer iets van deze tijd om kabels door het hele huis te hebben lopen. Het kan toch niet zo zijn dat er geen wireless oplossing is voor een dergelijk probleem? Als ik van te voren had geweten dat ik voor dubbele tv allemaal kabels door mijn huis moest trekken had ik natuurlijk niet voor T-mobile gekozen
Reputatie 5
Badge +3
Hoi @jeroen-hilversum,

Ik begrijp heel goed dat je dat vindt! Het mooiste is natuurlijk een woonkamer zonder zichtbare kabels. Omdat een wireless signaal erg beïnvloed wordt door verschillende factoren, kunnen wij alleen bekabeld goed beeld garanderen. Het wireless signaal kan namelijk verslechteren door muren, een draadloze bel, enzovoorts. Een bekabelde verbinding wordt niet beïnvloed omdat hij van het modem rechtstreeks het signaal doorgeeft aan de TV Box, en geeft daarom het beste beeld. Dat willen we jou bieden! Een ontspannen avondje TV-kijken met scherp beeld.

Reageer