Beantwoord

[Info] Onderhoud WBA-netwerk in de nacht van woensdag (22-08-2018) op donderdag (23-08-2018)

• 15 augustus 2018
  • 15 reacties
  • 1252 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
  • Oud T-Mobile moderator
  • 1204 reacties

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast Bellen. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons WBA-netwerk in de nacht van woensdag 22 augustus op donderdag 23 augustus tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

Wanneer?
We voeren dit onderhoud uit in de nacht van woensdag op donderdag tussen 01:00 en 06:00 uur. Gedurende deze tijd kun je een tijd niet internetten en bellen. TV-kijken kan dus wel. Naar alle verwachting is het onderhoud in één à anderhalf uur uitgevoerd.

Let op: ook kun je met je vaste telefoon in die tijd geen 112 bellen.

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand.

Als we klaar zijn
Het modem gaat vanzelf weer werken. Werken jouw diensten na het onderhoud toch niet? Haal dan het modem minimaal 10 seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen, en sluit hem weer vervolgens aan. Na enkele minuten is het modem weer opgestart.

Verandert er nog iets?
Dit onderhoud is vooral gericht om alles goed te houden. Zichtbaar verandert er dus niets. Het zorgt ervoor dat onze systemen stabieler werken.

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
icon

Beste antwoord door Sterre 23 augustus 2018, 10:39

Hi iedereen,

In Groningen hebben we momenteel (23-08-2018, 10:39 uur) inderdaad last van een storing. In dit topic houden we jullie graag op de hoogte. Excuses voor het ongemak!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 1
Het WBA netwerk is dus van KPN, voeren die geen onderhoud uit? of Jullie zelf?

Zojuist een e-mail van jullie mogen ontvangen met als onderwerp "Tijd voor een upgrade"

Nou ben ik dan wel reuze benieuwd wat die 'upgrade' is. Hogere snelheden?
Waar kan ik mijn mobiele internet kosten declareren die tijdens deze 5 uur downtime gemaakt wordt?
Ik ben tijdens deze periode namelijk genoodzaakt om beschikking te hebben over het internet.
Reputatie 1
Waar kan ik mijn mobiele internet kosten declareren die tijdens deze 5 uur downtime gemaakt wordt?
Ik ben tijdens deze periode namelijk genoodzaakt om beschikking te hebben over het internet.

Nergens, een provider heeft het recht om zijn netwerk te beheren. Je neemt een particuliere dienst af, dit heeft geen SLA. (Service Level Agreement) Indien je dat wel graag zou willen raad ik aan om een zakelijke verbinding van honderden/duizenden euro’s per maand af te nemen.

Tevens als internet een ‘noodzaak’ is, is mijn advies een 2e lijn erbij te nemen of een Unlimited abbo af te sluiten om dit soort situaties te voorkomen. Dit laatste puur meedenkend.
Is dit landelijk of lokaal onderhoud?
Reputatie 1
Is dit landelijk of lokaal onderhoud?

Zal wel landelijk zijn. Los topic voor iedereen dus. Noemen ook geen plaatsen. Heb je geen e-mail ontvangen? (Ik wel namelijk)
Reputatie 5
Badge +3
Hoi JSlijkhuis,

Bedankt voor jouw reacties! Ik vind het een goede vraag. Mij is bekend dat wij onderhoud op het netwerk uitvoeren, maar ik vind dat je een goed punt hebt. Ik heb in ieder geval meegekregen dat het op het WBA-netwerk is, dit heb ik geplaatst in het topic zodat het duidelijk is voor wie dit onderhoud geldt. Dus niet voor onze ODF-klanten.

Je opmerking over 'upgrade' vind ik ook heel scherp! Hiermee bedoelen we dat we het netwerk naar een hoger, beter niveau tillen. Veel plezier alvast met jouw verbeterde verbinding!
Reputatie 5
Badge +3
Het klopt wat JSlijkhuis zegt, Sanderv11! Dit betreft inderdaad een landelijk onderhoud. Als jij DSL bij ons afneemt of glasvezel via WBA, wordt dus ook jouw netwerk verbeterd met dit onderhoud.
Regio GRONINGEN (STAD), Glasvezel internet

Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice, het onderhoud is nog bezig of er is nu een storing.
Groningen City - Standard Internet (ADSL). NO INTERNET CONNECTION... I restarted my router, but the Internet light is never turned on!
Regio Groningen

Ook hier nog steeds alles down, modem herstarten helpt nog niet
Vanaf 01:00 tot nu nog steeds geen internet in Groningen. Ik las op de mail dat het onderhoud maximaal anderhalf uur zou duren tussen 01:00 en 06:00. De upgrade is nu 9 uur aan de gang. Graag zie ik hier zsm een update verschijnen.
Reputatie 2
Gezien het feit dat ik hier wel verbinding heb (andere locatie), vermoed ik dat er een storing moet zijn in Groningen. Ook hier was internet even na 01.00 weg. Vanochtend werkte echter alles als vanouds. Het onderhoud lijkt daarmee in principe afgerond (tenzij dat per regio verschilt).
Reputatie 5
Badge +3
Hi iedereen,

In Groningen hebben we momenteel (23-08-2018, 10:39 uur) inderdaad last van een storing. In dit topic houden we jullie graag op de hoogte. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 1

We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast Bellen. Daarom voeren wij onderhoud uit op ons WBA-netwerk in de nacht van woensdag 22 augustus op donderdag 23 augustus tussen 01:00 uur en 06:00 uur.

Dit is toch wat vreemd, op het Tweakers forum waren heel veel klachten te lezen van klanten die op het ODF netwerk zitten (met een 750 Mbit) abonnement. Ik neem dus aan dat de werkzaamheden zowel op WBA als ODF hebben plaatsgevonden...
Reputatie 7
Badge +6
Het onderhoud gold alleen voor de klanten op het WBA netwerk. Mochten er klachten zijn, dan horen we dat uiteraard graag. Klachten zijn er om opgelost te worden!

Reageer