[INFO] Problemen met Internet T-Mobile Thuis

[INFO] Problemen met Internet T-Mobile Thuis
Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Moderator
  • 1069 reacties

[26-3-2020] Problemen met  Internet T-Mobile Thuis 

[26-03-2020]

[20:27] Dank voor alle reacties! We zitten zeker niet stil, zoals je in dit topic kunt lezen: [Technische aanpassing] Tijdelijk hinder T-Mobile Thuis. Mocht je nog problemen ervaren, dan kan je die daar delen.

[13:55] Bij sommige klanten staat Wifi uit op de modem nadat de verbinding is hersteld of na een reset. Zie je het Wifi lampje niet branden op de modem? Druk dan op de ‘WLAN’ knop op de zijkant van de modem om Wifi weer te activeren.

[9:31] Op dit moment zien we dat een hele kleine groep klanten nog geen verbinding heeft na de problemen van gisteravond. Als je de reset al hebt uitgevoerd en nog geen internet hebt, dan kan het zijn dat jij hier ook last van hebt.

Dit probleem is bij ons bekend en we zijn dit momenteel aan het onderzoeken. Zodra er meer bekend over is komen we in dit topic met een update.

[25-03-2020]

[20.47] Het probleem is opgelost! Mocht je dit nog niet direct merken, herstart dan even het modem en/of media converter! Sorry voor het ongemak! 

[20.35] We zien dat de verbinding bij de meeste mensen weer terugkomt.(...)

[19.12]  We zijn nog steeds hard op zoek naar de oorzaak. Zodra die is gevonden gaan we er uiteraard alles aan doen om het zo snel mogelijk op te lossen. We blijven jullie op de hoogte houden in dit topic. 

[18:00] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten problemen ervaart met internet. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte!

This topic has been closed for comments

537 reacties

Reputatie 1

Hoezo “Opzoek naar de oorzaak”? Die heb ik jullie zodra het begon toegestuurd via facebook: jullie DNS servers resolven niet.

Hebben jullie je eigen webcare ook offline geslingerd?

Reputatie 2

Hilversum, wel TV geen Internet. Klantenservice niet bereikbaar. Op de site van T'Mobile staat dat er nuks aan het handje is. Op alle storonen een dikke lijn omhoog.

Reputatie 1

Wat betreft de tip rondom het aanpassen van de DNS, nu alles weer werkt, adviseren wij om gewoon weer de DNS van T-Mobile te gebruiken!

Wat was nou het probleem en kunnen we dit vaker verwachten? 

Graag meer info voor uw klanten, want dat is tot op heden dramatisch!!

Reputatie 2

Wat betreft de tip rondom het aanpassen van de DNS, nu alles weer werkt, adviseren wij om gewoon weer de DNS van T-Mobile te gebruiken!

waarom adviseren jullie dat terwijl cloudflare of Google hun dnsen veel stabieler zijn en een groter netwerk hebben

Dus als ik het goed begrijp, gister een probleem vervolgens “opgelost” terwijl ik er niets van heb gemerkt van enkele vorm van oplossing en nu de volgende dag zitten we nog steeds zonder WIFI. Klantenservice bellen duurt ook minimaal een 30 minuten om vervolgens te worden verteld dat ze nog niet precies weten waar en wat de storing inhoudt, word tijd om over te stappen denk ik!

Hi,

Is there anyone who's facing the same issue of no house internet.

I am staying in 5613DC Eindhoven.

I am calling customer service but the waiting time is over half an hour.

The issue has been observed since morning

Reputatie 1

Het is een probleem met de DNS-server. Schakel je tijdelijk even over naar DNS 8.8.8.8 en 4.4.4.4 (Google's publieke DNS), dan kun je weer even door tot T-Mobile (of hun leverancier) het heeft opgelost. 

Bovenstaande heeft gewerkt bij mij. Kun je op elk apparaat instellen. 

Reputatie 1

Hoe kan een DNS server nou zo lang offline zijn en de klantenservice totaal onbereikbaar zijn?

Dan moet je je toch ontzettend diep schamen in deze tijd.

Ook ik ga op zoek naar een betere provider (en dat is niet KPN! Die zijn zo mogelijk nog slechter)

Internet werkt weer,  tv blijft zwart ook na diverse resets.

Utrecht parkwijk

Idem in ‘T Zand, Utrecht, Leidsche Rijn

Idem Utrecht Terwijde. Na 4 herstarts van media box en modem geen beeld. Media box reageert ook niet meer op de afstandsbediening

Het duurt te lang. Ik zit hier al een tijdje… 😉 Ach, het wordt vast wel verrekend met de rekening deze maand toch? 

Reputatie 1

elke dag een probleem.  gisteren en vandaag

Ik moet werken!!!

Hulst 4564 geen internet sinds 2uur. Lijkt landelijk dus?

De storing duurt erg lang. En de updates mogen vaker komen en uitgebreider. Info waar ik iets mee kan zeg maar.

Volg de stappen uit de link en je kan internetten

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/alternatieve-dns-instellen

Ik heb voor mijn werk internet nodig. Nu gebruik ik mijn mobiele telefoon om een hotspot te creëren. Hoe kunnen we de kosten voor data declareren?

Reputatie 2

Utrecht 3544 glasvezel nog steeds geen tv ontvangst, communicatie met t mobile gaat erg stroef, alle apparaten nu al een keer of tig gereset, in alle denkbare volgorde maar helaas geen beeld 🥴

Roosendaal (NB) inmiddels weer internet,

handmatig de dns server ingesteld in windows en android op tablet

8.8.8.8.

4.4.4.4

nu internet weer werkend

Of stel standaard een alternatieve dns server in in je router, zodat je die altijd toegewezen krijgt.

Voor de Draytek Vigor2132 series:

LAN > General Setup

Klik acher LAN1 op Details Page

Vul bij DNS Server IP Address een alternatief server adres is bij Secondary IP Address.

Daarna op de telefoon/tablet even wifi uit en aan doen en dan zou het weer moeten werken. Andere apparaten het beste even herstarten.

Uitvoeren van bovenstaande gebeurt geheel voor eigen risico.

Ok voor iedereen de oplossing is hier. Ga naar je modem login en verander je dns server. Als je zyxel.hebt ga je als volgt te werk. Ga naar netwerkinstelling dan naar thuisnetwerken. Scroll naar beneden en vink bij DNS WAARDEN Statisch aan, zet bij dan server 1 8.8.8.8 en dns server 2 8.8.4.4 en klik op toepassen. Hierna werkt alles weer. Tenminste bij mij wel op alle 8 de apparaten weer wifi

Hallo T-Mobile na een uur storing nog geen update .geef aan hoe het er voor staat

Voor mij werkte het om de dns in de modem te wijzigen.

Ik heb hem in mijn zyxel modem aan kunnen passen onder thuiswerken en dan DNS waarden, die even aanpassen naar statisch en 1.1.1.1 en als tweede 8.8.8.8

Reputatie 1

Het belangrijkste advies:

Bij twijfel niks aanpassen en rustig de storing afwachten, hoe moeilijk het ook is .

In een internetbrowser ga je naar 192.168.1.1
Thuisnetwerk -> LAN-interface
klik op 'DHCP-server' , daar bij 'DNS-modus' , kiezen voor optie 'Handmatig'

en dan 8.8.8.8  invullen en OPSLAAN.

Daarna alle apparaten opnieuw opstarten.

Het belangrijkste advies:

Bij twijfel niks aanpassen en rustig de storing afwachten, hoe moeilijk het ook is .

•  
  •  
  •  

Postcode 7545VR.

Wel TV, geen internet, Netflix op smart TV werkt wel. heel apart, aangezien we thuis een lockdown hebben met 3 kinderen is dit erg vervelend, gelukkig heb ik t-mobile 4G onbeperkt en kunnen ze dus verbinding maken via mijn hotspot. Lang leve T-Mobile onbeperkt !!!

Reputatie 7
Badge +5

Ik zie meerdere signalen dat er schot in de zaak zit. Het kan dus geen kwaad om het modem even opnieuw op te starten. Bij voorkeur door deze even van het stroom af te halen. In het geval van glasvel in combinatie met Huawei of Zyxel, dan ook de mediaconvertor opnieuw opstarten. 

Het is de zoveelste keer dat het internet er uit ligt. Ben helemaal klaar met T-mobile! Echt de slechtste provider die ik ooit heb gehad. Gillend terug naar Xs4all! 

Reputatie 7
Badge +5

Hier in Breda wel weer wifi verbinding, maar geen tv (vaste internetverbinding). Modem al 2x aan- en uitgezet, zo ook het interactieve tv-kastje. Tips? :)

Probeer eens een powerflip; stekker een minuutje uit het stopcontact.

Als dat niet helpt dan kun je nog een fabrieksreset bij de tv box proberen. Dit doe je door via de inkeping op de achterzijde met een dun voorwerp de resetknop in te drukken. 

Helaas, Oud-Beijerland ook zelfde probleem! 

Maar dankzij tips en stappenplan om DNS aan te passen, zijn we weer online! 

Forum bedankt!

Ken je dat, dat je al een half uur bezig bent al je kabels te checken, de modems te resetten en de setting te checken omdat het internet niet werkt? Uit ervaring van zojuist kan ik je melden dat het verstandiger is eerst dit forum te checken zodat je weet dat er een storing is.. Pff. Hopelijk snel opgelost. Ook Harderwijk trouwens. Geen issue met de tv (dat hebben we gisteravond al gehad)