Beantwoord

Informatie omtrent overstappen van Ziggo naar T-Mobile Thuis


Reputatie 1
Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik hebben beiden een T-Mobile mobiele telefoon abonnement en mijn vrouw kan verlengen en gaat dit uiteraard weer doen. Ik moet nog even wachten, maar daarna zeker verlengen.

Wij zijn dus erg tevreden bij T-Mobile en denken aan een overstap van Ziggo naar T-Mobile thuis.....maar wij willen uiteraard niet teleurgesteld worden en opeens geen T-Mobile fan meer zijn ;)

Wijn zijn erg tevreden over Ziggo, maar een overstap naar T-Mobile thuis is zeker een optie......

Wij halen volgens Ziggo dit:

Standaard Internet (DSL) is beschikbaar Je verwachte maximumsnelheid:
Tot 100 Mbit/s downloaden en 10 Mbit/s uploaden.

Na de check te hebben gedaan op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ krijg ik deze informatie:

Wat: Koper
Distributiepunt(en): SDF
Wat: FttH

Internet Snelheid
Koper/DSL :103 Mbit/s
Bonded Koper/DSL: 206 Mbit/s

Zie ik hier goed dat wij 'gegarandeerd' 103 Mbit/s gaan halen op ons adres?

En wat adviseren jullie? 50 Mbit/s of 100Mbit/s nemen?

Voor jullie informatie: Wij zijn geen grote downloaders, maar wel fan van Netflix, Youtube, Fox Sports Eredivisie en gewoon normale tv. Bij Ziggo hebben we perfect internet en ook vloeiend beeld op de tv en geen gehaper of wat dan ook, kan T-Mobile ons dat ook garanderen?

Zie graag jullie reactie tegemoet.

Groeten,
Sander
icon

Beste antwoord door sanderrr83 27 juli 2018, 20:08

HET IS GELUKT!!!!!

Heb zelf voor monteur gespeeld en de oude wandcontactdoos verwijderd en een ISRA ministekker punt aangelegd en ik wist niet dat ik zo handig was haha!

Speedtest DSL internet 96 Mbit/s!!!! Bij Ziggo haalde wij maar 40Mbit/s!
TV kwaliteit net zo goed als Ziggo!

Door het klantvoordeel 100Mbit/s cadeau gekregen en €7.50 waardevoucher en gelijk Fox Sports Eredivisie aangeschaft. Voor ons mobiele abonnement allebei 2GB extra internetdata gekregen en mijn vrouw extra €2.50 korting op haar mobiele abonnement.

En voor de twijfelaars.....(wat ik ook was) niet meer twijfelen, maar stap meteen over!

T-MOBILE FOR LIFE!!!! 😃😀😀

* Nog 1 vraagje..... Ik kan bij video en audio instellingen bij de audio uitgang kiezen uit Stereo of Digitaal AC3? Wat is het beste? Mijn geluid komt gewoon uit de tv en heb geen dolby boxen oid....
Bekijk origineel

95 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Heb je volgens https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ook FttH? Dit betekend dat je glasvezel hebt, en daar wordt de snelheid gegarandeerd. Op DSL kan het soms minder zijn of meer, dit ligt aan de oude telefoonbekabeling in je huis.

Als je gewoon een beetje video's zit te streamen, heb je aan 50 Mbps meer dan voldoende. 100+ Mbps is bedoeld voor een groot gezin of iemand die héél veel download.
Reputatie 1
Geen glasvezel helaas.....is 50 Mbps genoeg voor Netflix en om voetbal op Fox Sports te kijken?
Reputatie 1
En oh ja..... nog even voor de duidelijkheid, wij willen tv en internet in 1 bij T-mobile thuis.
Reputatie 6
Badge +17
https://help.netflix.com/nl/node/306
Voor de allerhoogste kwaliteit (4k) bij Netflix, heb je 25 Mbps nodig. Als je met 3 of meerdere mensen 4k Netflix kijkt, dan is het raadzaam om hoger dan 50 Mbps internet aan te schaffen. Fox Sports is waarschijnlijk ongeveer 10 Mbps.
Reputatie 1
Mocht ik kiezen voor 50Mbps en ben niet tevreden, kan ik dit dan altijd aanpassen naar 100Mbps?

Hoe is jouw ervaring met Tmobile thuis DSL tv & internet?
Reputatie 6
Badge +17
Het is mogelijk om de snelheid te verhogen en te verlagen wanneer jou het beste uit komt. Zie ook https://thuisservice.t-mobile.nl/nu-regelen/abonnement-wijzigen/

Ik heb zelf geen T-Mobile Thuis, aangezien hier alleen kabel (Ziggo) en slechte DSL beschikbaar is.
Reputatie 1
Thanks Pilovali!

Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met DSL tv & internet?
Reputatie 5
Badge +2
Net als bij elke provider zijn er mensen tevreden maar ook mensen die ontevreden zijn over hun provider, dit is een tendens welke feitelijk geldt voor alles waarbij men afhankelijk van een dienst verleent door een tegenpartij (bank, energieleverancier verzekering enz. enz.)
Zelf ben ik sinds januari klant van Vodafone thuis nu T-mobile thuis, eigenlijk stomtoevallig aangezien er in mijn vorige appartement maar 1 gedeelde kabelaansluiting aanwezig was en er wel voor elk appartement glasvezel lag was de keus niet zo moeilijk, op internet heb ik de diverse glasvezel providers vergeleken en kwam bij Vodafone uit, tot op dit moment ben ik heel tevreden alles werkt perfect op de matige wifi van de Draytek na dan maar dat door een goede router zelf opgelost.
Moet wel eerlijk zeggen persoonlijk DSL nooit iets geweldigs gevonden te hebben het werkt maar dat is het dan ook een Eend rijdt ook net als een BMW alleen is er verschil en zo is het ook met DSL en glasvezel op de diverse forums lees je toch de meeste problemen met DSL aansluitingen
Reputatie 6
Badge +17
Zekers zijn er mensen met ervaring voor Thuis. Je kunt het beste even wachten tot ze reageren.

Nog een paar dingen:
- Als je T-Mobile Thuis hebt, kun je korting krijgen op je mobiel en/of Thuis abo als je de boel combineert.
- Houd er rekening mee dat TV via netwerkkabels gaat en niet via coax zoals bij kabel providers.
Reputatie 1

- Houd er rekening mee dat TV via netwerkkabels gaat en niet via coax zoals bij kabel providers.


Maar met 50 Mbits moet je toch gewoon perfect beeld moeten krijgen en ondertussen kunnen internetten?

Of moet ik dan aan 100 Mbits gaan denken?
Reputatie 6
Badge +7
Hi sanderrr83, wat super om te lezen dat jullie zo tevreden zijn met T-Mobile en ook voor Thuis klant willen worden! Via de postcode check op onze website zie je direct wat de verwachte snelheid is op jouw adres (onder de pakketsnelheid zie je in kleine lettertjes de te verwachten snelheid). Even uitgaande van fourstack zal je inderdaad 100 mbps halen. De snelheid kan altijd wat varieren met DSL zoals de andere forumganger al aangeven maar het zal zeker rond deze snelheid liggen.

Wat je snelheid betreft, je kan zeker zonder problemen je snelheid bijstellen! Een snelheid van 50 mbps is zeker voldoende maar als ik even uit persoonlijke ervaring spreek dan zou ik voor die paar euro verschil voor een hogere snelheid gaan. Zeker als je veel streamt via wifi, je wifi snelheid zal in veel gevallen namelijk lager zijn. Maar je kan het altijd eerst met 50 Mbps en dan de snelheid verhogen als het nodig is. Als je nog meer vragen hebt stel ze dan gerust, we zitten voor je klaar! 🙂
Reputatie 6
Badge +17

- Houd er rekening mee dat TV via netwerkkabels gaat en niet via coax zoals bij kabel providers.


Maar met 50 Mbits moet je toch gewoon perfect beeld moeten krijgen en ondertussen kunnen internetten?

Of moet ik dan aan 100 Mbits gaan denken?

50 Mbps is ruim voldoende voor IPTV. HD TV gebruikt ongeveer 12 Mbps, maar gaat niet van je internetsnelheid af, aangezien je 100 Mbps beschikbaar hebt op de lijn.
Reputatie 1
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Mijn ouders hebben glasvezel in hun buurt en die heb ik ook enthousiast kunnen maken voor T-Mobile thuis, die willen nu ook erg graag overstappen van Ziggo naar T-Mobile thuis :)

Wij zijn uiteraard ook overtuigd, alleen we twijfelen nog over 1 ding en dat is dat er geen monteur aan te pas komt.....Ik heb net even gekeken naar de aansluitingen en Ziggo heeft alles omgezet lijkt het en kan geen DSL aansluitingen vinden.....

Wij willen toch graag een monteur om te voorkomen dat het ons niet lukt en vervolgens te lang moeten wachten op een monteur en dan dus zonder tv en internet te zitten.

Is dit mogelijk?
Reputatie 2
Hoi Sander

Glasvezel wordt altijd aangesloten door een monteur i.v.m. met garantie etc.
Gebruik je bij Ziggo nu veel intelligente diensten vanuit het aanbod? Dan is het misschien goed om er vanuit te gaan dat je bij T-Mobile hierin waarschijnlijk een aantal stappen terug zult doen in de geschiedenis.
Voorbeelden kun je veel hier vinden https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/wensen-suggesties-voor-t-mobile-thuis-276166
Reputatie 6
Badge +7
Hi sanderrr83, goed om te horen dat jullie enthousiast zijn! 🙂 Begrijp ik het goed dat je geen DSL aansluitpunt kan vinden op jouw adres? We kunnen uiteraard een monteur sturen om je te helpen met het aansluiten maar als er geen aansluitpunt aanwezig is dan mag onze monteur deze niet voor je aanleggen. Dit gaat namelijk niet via je provider maar via de netbeheerder (KPN). Als dit het geval is dan kan je het beste even contact opnemen met de netbeheerder via www.mijnaansluiting.nl voordat je je abonnement bij ons afsluit. De netbeheerder kan je aansluitpunt dan alvast gereed maken zodat je meteen alles aan kan sluiten. Mocht het aansluiten dan niet lukken dan kunnen wij altijd een monteur bij je langs sturen!
Reputatie 1
Wij hebben DSL in de buurt en 103 Mbit is de maximum, maar hier binnen zie ik alleen een coax aansluiting....

Moet ik dan naar mijnaansluiting.nl en komt KPN het dan gratis aanleggen bij ons thuis of hoe moet ik dat zien?

@StefanT: Terug in de geschiedenis?!?! Hoe moet ik dat zien? Schokkend beeld? Geen HD?
Bij Ziggo hebben wij het meest uitgebreide pakket inclusief Netflix, maar exclusief Fox Sports Eredivisie.
Reputatie 2
Zeker de TV dienst heeft veel achterstand met concurrenten, in het artikel waar ik naar verwees staan zaken in die andere partijen al lang kunnen.

Enkele voorbeelden:
- Ontvanger ondersteund geen apps zoals o.a. Netflix, videoland etc. als je dat wilt moet je echt een smarttv hebben of chromecast.
- Als je kiest voor opname functie kun je de opnames alleen op het apparaat afspelen waarop je de opname maakt en niet op de andere ontvanger, daaraan gekoppeld je kunt niet via de mobiele app een opname gaan inplannen.

Het is bij mij in het verleden wel is voorgekomen dat het beeld en geluid niet gelijk lopen of het beeld aan het dansen is, maar dat zijn gelukkig maar incidenten.
Reputatie 1
Wij hebben DSL in de buurt en 103 Mbit is de maximum, maar hier binnen zie ik alleen een coax aansluiting....

Moet ik dan naar mijnaansluiting.nl en komt KPN het dan gratis aanleggen bij ons thuis of hoe moet ik dat zien?



Niemand een antwoord op deze vraag?
Reputatie 1
Zeker de TV dienst heeft veel achterstand met concurrenten, in het artikel waar ik naar verwees staan zaken in die andere partijen al lang kunnen.

Enkele voorbeelden:
- Ontvanger ondersteund geen apps zoals o.a. Netflix, videoland etc. als je dat wilt moet je echt een smarttv hebben of chromecast.
- Als je kiest voor opname functie kun je de opnames alleen op het apparaat afspelen waarop je de opname maakt en niet op de andere ontvanger, daaraan gekoppeld je kunt niet via de mobiele app een opname gaan inplannen.

Het is bij mij in het verleden wel is voorgekomen dat het beeld en geluid niet gelijk lopen of het beeld aan het dansen is, maar dat zijn gelukkig maar incidenten.


Zo zou je haast denken dat het een achteruitgang is vergeleken met Ziggo....?
Reputatie 2
Zo zou je haast denken dat het een achteruitgang is vergeleken met Ziggo....?

Um... ja... ja... behalve in prijs
Reputatie 6
Badge +7
Hi sanderrr83, je kan een aanvraag indienen via www.mijnaansluiting.nl en KPN neemt dan contact met je op voor de aanleg van een ISRA-punt. De kosten hangen af van de werkzaamheden die de netbeheerder uit moet voeren maar dit wordt uiteraard van te voren met je besproken!
Reputatie 7
Badge +10
Hallo sanderrr83,

Als de postcode check aangeeft dat je kan bestellen of in het andere geval een snelheid aangeeft dan betekend dit dat er gewoon een aansluiting aanwezig is. je heb hem alleen nog niet gevonden :)
In de meeste gevallen staat er KPN of PTT op het doosje maar dit hoeft niet het geval te zijn.
De Coaxkabel is meestal groen. de kabel van PTT meestal blauw en als je glasvezel heb dan is deze meestal oranje.

Helpt dit in je zoektocht ?
Reputatie 1
Dat kastje is de aansluiting van Ziggo (Ziggo monteur heeft die bevestigd)

En dat open kastje met al die draadjes geeeeeen ideeeeeeee....maar lijkt mij op een kapot stopcontact ;)

Dit zijn de enige aansluitingen in huis, please help 🙂
Reputatie 2
Wij hebben DSL in de buurt en 103 Mbit is de maximum, maar hier binnen zie ik alleen een coax aansluiting....

Moet ik dan naar mijnaansluiting.nl en komt KPN het dan gratis aanleggen bij ons thuis of hoe moet ik dat zien?



Niemand een antwoord op deze vraag?


Precies, doen ze gratis (bij mij was het zo gepiept)
Reputatie 1
Dat kastje is de aansluiting van Ziggo (Ziggo monteur heeft die bevestigd)

En dat open kastje met al die draadjes geeeeeen ideeeeeeee....maar lijkt mij op een kapot stopcontact ;)

Dit zijn de enige aansluitingen in huis, please help :)


Niemand antwoord op mijn foto's?

Reageer