Beantwoord

Informatie omtrent overstappen van Ziggo naar T-Mobile Thuis

Toon eerste reactie

82 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Hi sanderr83, volgens mij is het niet helemaal goed gegaan met de foto's, ik zie ze namelijk niet terug. Zou je ze opnieuw kunnen posten? Dan kijken we graag met je mee! 🙂
Bij deze 😉
Echt niemand? Toch moeilijker dan gedacht? 😉
Volgens mij is die 2e foto je oude analoge telefoon aansluiting !
Reputatie 4
Badge +7
Waarom zou je overstappen? Alleen omdat het goedkoper is? Bij Ziggo heb je meer zenders, de internetsnelheid is maximaal 400Mb, je hebt apps op de medeiabox.
Yep, foto 2 is je ISRA punt, die kunnen ze weer tot leven wekken (hebben ze bij mij ook gedaan) en dan heb je via de telefoon internet i.p.v. via de kabel zoals bij Ziggo.

En ja, ik ben overgestapt van Ziggo naar t-Mobile vanwege a) de prijs, b) stabieler internet en c) meer kanalen zónder dat je daar de hoofdprijs voor betaalt.
Reputatie 5
Badge +4
Bedankt bujazebra, voor je uitleg!

@sanderrr83: Yes, je hebt het ISRA punt gevonden. Het werd voorheen gebruikt voor je telefoonaansluiting. Maar vergis je niet, hier is niets analoogs meer aan. Alles is bij ons digitaal. Ik durf zelfs te zeggen dan ons TV beeld het scherpst is in NL. Er is maar één aanbieder die nog analoge TV aanbiedt en ik geloof dat ze ook daar binnenkort over gaan stappen op digitaal. Je maakt dus zeker een stap de toekomst in bij T-Mobile Thuis!
Reputatie 4
Badge +7
Ooit het Ziggo beeld gezien Sander? Het analoge wordt uitgefaseerd bij Ziggo de komende jaren, te starten op 24 april in Capelle aan den IJssel.
toetsie schreef:

Ooit het Ziggo beeld gezien Sander? Het analoge wordt uitgefaseerd bij Ziggo de komende jaren, te starten op 24 april in Capelle aan den IJssel.

Nou? Vertel! Is het beeld echt zoveel slechter als Ziggo?

Nu begin ik wel te twijfelen.....ik wil natuurlijk niet achteruit gaan 😞
bujazebra schreef:

Yep, foto 2 is je ISRA punt, die kunnen ze weer tot leven wekken (hebben ze bij mij ook gedaan) en dan heb je via de telefoon internet i.p.v. via de kabel zoals bij Ziggo.

En ja, ik ben overgestapt van Ziggo naar t-Mobile vanwege a) de prijs, b) stabieler internet en c) meer kanalen zónder dat je daar de hoofdprijs voor betaalt.

Doet T-Mobile dit voor je of moet je dit zelf regelen en kost dit je geld???
Reputatie 6
Badge +7
Hallo Sanderrr83,

De aansluiting op de foto is een aansluitpunt en geen isra.
Als je verder geen aansluitpunten heb in huis zou ik het gewoon daar aansluiten.
Je krijgt een nieuw aansluitpunt mee geleverd. als ik jou was zou ik deze op het grijze kabeltje zetten en de draden opnieuw aanstippen zodat het op schoon koper zit.

Maak je geen zorgen over de beeldkwaliteit van T-Mobile. deze is beter dan Ziggo en KPN.

Als je gebruik maakt van de overstap service dan kan T-Mobile het voor je opzeggen bij Ziggo. mocht de aansluiting toch niet helemaal goed verlopen dan loopt Ziggo automatisch even wat langer door zodat je niet zonder diensten komt te zitten. En mocht De WiFi toch niet helemaal goed zijn op de beneden verdieping en de eerste verdieping dan gaan ze dat ook voor je oplossen.
Thanks voor je antwoord Hidden.nl!

Maar draden opnieuw aanstippen? Strippen?
sanderrr83 schreef:

Doet T-Mobile dit voor je of moet je dit zelf regelen en kost dit je geld???

Bij mij belde de Guidion-gozer met T-mobile waar ik bij stond
sanderrr83 schreef:

Maar draden opnieuw aanstippen? Strippen?

Stippen, met een soort van soldeerbout
Hmmmmm, ik twijfel heel erg nu om over te stappen. Ik ben totaal niet technisch en heb geen zin om voor eigen monteur te spelen.....

Kijk het aansluiten van T-mobile thuis lukt mij wel, maar dan moet de aansluiting wel al klaar zijn 🙂
Ik zal je eerlijk zeggen, bij mij was 't ook niet in één dag gepiept allemaal, maar het ging best wel snel (in vergelijking met sommige horror-verhalen die je hier op het forum leest dan). In totaal heb ik drie dagen zonder telefoon, televisie en internet gezeten (maar ik ben nu wèl weg bij die geldkloppers (Ziggo))
3 dagen zonder zitten vind ik al onacceptabel, ik neem aan dat ik ook gewoon een monteur langs kan laten komen die alles installeert inclusief de aansluiting voor een schappelijke prijs?

Die service mag ik toch wel verwachten?
Datte... zou ik je niet kunnen vertellen (drie dagen zonder is echies niet onoverkomelijk hoorf)
sanderrr83 schreef:

3 dagen zonder zitten vind ik al onacceptabel, ik neem aan dat ik ook gewoon een monteur langs kan laten komen die alles installeert inclusief de aansluiting voor een schappelijke prijs?

Correctie, ja dat kan wel, maar laat die 'schappelijke prijs'-verwachting maar achterwege
Reputatie 4
Badge +2
Hi sanderrr83, ik geef je graag meer duidelijkheid! 🙂 Je internetaansluiting bestaat eigenlijk uit drie delen:

• Je ISRA-punt (hier komt de internetaansluiting je woning binnen) - Het ISRA-punt wordt beheerd door de netbeheerder en onze monteur mag hier geen werkzaamheden aan verrichten.
  • Je modem - Wij zorgen voor een goedwerkende modem en in het geval van Glasvezel komt onze monteur de modem voor je installeren.
  • Alles ná je modem (bijvoorbeeld kabels weggewerkt in de muur) - Alles ná de modem is je zogenaamde binnenhuis installatie en is je eigen verantwoordelijkheid. De monteur doet hier niets mee tijdens de installatie maar als je bijvoorbeeld kabels wil laten trekken dan kan je dit wel uit laten voeren door onze monteursdienst voor een meerprijs.

In dit geval kan je de modem dus zelf aansluiten op het aansluitpunt. Als dit niet lukt dan kunnen we een monteur bij je langs sturen om te helpen met het aansluiten. Deze monteur moet wel ingepland worden dus het duurt dan inderdaad wel een aantal dagen voordat de monteur bij je langs komt afhankelijk van hoeveel monteurs er beschikbaar zijn.
Brian schreef:

Hi sanderrr83, ik geef je graag meer duidelijkheid! 🙂 Je internetaansluiting bestaat eigenlijk uit drie delen:

• Je ISRA-punt (hier komt de internetaansluiting je woning binnen) - Het ISRA-punt wordt beheerd door de netbeheerder en onze monteur mag hier geen werkzaamheden aan verrichten.
  • Je modem - Wij zorgen voor een goedwerkende modem en in het geval van Glasvezel komt onze monteur de modem voor je installeren.
  • Alles ná je modem (bijvoorbeeld kabels weggewerkt in de muur) - Alles ná de modem is je zogenaamde binnenhuis installatie en is je eigen verantwoordelijkheid. De monteur doet hier niets mee tijdens de installatie maar als je bijvoorbeeld kabels wil laten trekken dan kan je dit wel uit laten voeren door onze monteursdienst voor een meerprijs.
In dit geval kan je de modem dus zelf aansluiten op het aansluitpunt. Als dit niet lukt dan kunnen we een monteur bij je langs sturen om te helpen met het aansluiten. Deze monteur moet wel ingepland worden dus het duurt dan inderdaad wel een aantal dagen voordat de monteur bij je langs komt afhankelijk van hoeveel monteurs er beschikbaar zijn.

Maar met die aansluiting die op de foto te zien was, kan de Tmobile monteur daar wat mee?

Zo ja, dan wil ik die meteen inplannen, dat hij alles meeneemt en installeert, zodat ik niet zonder internet en tv zit.

Neem aan dat T-mobile dit over heeft voor bestaande T-mobile klanten die hun pakket (lees: T-Mobile thuis) willen uitbreiden?

Thanks voor de klantvriendelijkheid alvast!
Reputatie 4
Badge +2
Hi Sander, ik heb even informatie ingewonnen bij een expert en zo te zien gaat dat wel lukken! 🙂 Dit is uiteraard wel even op het oog, mocht er wat defect zijn in de bekabeling dan zullen we hiervoor de netbeheerder in moeten schakelen maar als dat niet het geval is dan kan onze monteur direct aansluiten!
Wij hebben deze week besloten definitief over te stappen van Ziggo naar T-Mobile.....maar wat zie ik nu?!?

Fox Sports Eredivisie pakket niet meer gratis? Alleen de eerste maand gratis en daarna 7.50 per maand?

Jammer, maar nu is Ziggo goedkoper dan T-Mobile en zullen we dan ook bij Ziggo blijven.....jammer dat T-mobile het niet net zo doet als KPN dat je dat pakket volledig gratis krijgt als je daar ook een mobiel abbonnement hebt......Door deze actie ben ik nu ook geneigd over te stappen naar KPN als mijn mobiele contract afloopt bij T-Mobile 😞
En even voor de duidelijkheid.....op de T-mobile thuis chat vorige week is mij beloofd dat ik Fox Sports Eredivisie 1, 3 en 5 gratis kreeg.

Ik hoop dat die € 7.50 een vergissing is 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @sanderrr83

Yes, de kogel is bijna door de kerk! Twijfel niet langer! Ik las dat je ook een mobiel van T-Mobile hebt, dan krijg je nu juist bijzonder veel extra kortingen. Voorheen kreeg je FOX Eredivisie als extra. Nu krijg je een TV voucher ter waarde van € 7,50 per maand. Je kunt hier dus FOX Eredivisie voor kiezen. Of Film1 met korting tijdens de zomerstop! Ook krijg je een snelheidsverhoging van ons en extra’s op je mobiele abonnement! Lees het allemaal na op onze klantvoordeelpagina.

Houd je ons op de hoogte? 🙂

Reageer