Beantwoord

Inloggen beveiligde omgeving

• 19 februari 2021
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Als ik thuis werk moet ik inloggen in een beveiligde omgeving. Normaliter moest ik bij het opstarten alleen inloggen, maar sinds ik bij T-mobile thuis zit, moet ik regelmatig m’n inloggegevens invullen wat erg vervelend is. Volgens de ICT-er op werk ligt het waarschijnlijk aan de internetaanbieder, mogelijk houdt de router ADFS of singe sign on tegen waardoor ik steeds mijn gegevens opnieuw moet invullen. 
Ik kijk uit naar uw antwoord/oplossing. 

icon

Beste antwoord door Brian 4 maart 2021, 16:55

Hi @Susan224, bedankt voor de aanvulling! Ik ben even hardop aan het denken maar ik denk eigenlijk niet dat wij hier heel veel aan kunnen doen. Als het aan de modem zou liggen dan zou je werkgever misschien een andere modem kunnen leveren of mocht je er toevallig zelf nog 1 hebben liggen dan zou je die kunnen proberen. Het lastige met VPN’s is dat je internetverkeer dan via een ander netwerk loopt dus eventuele problemen met die verbinding hebben wij dan geen zicht meer op. 

De single-sign on en ADFS liggen in het domein van de werkgever (waar je op inlogt via de VPN) en het lijkt mij sterk dat dit op hardwareniveau door de modem geblokkeerd wordt. Maar mocht de IT afdeling een concrete oplossing hebben waar wij wat in kunnen betekenen dan doen we dat natuurlijk graag!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Susan224 ,

Ik kijk graag met je mee! Om precies erachter te komen wat er speelt, heb ik nog wat meer informatie van je nodig. Op die manier kan ik je het beste helpen. Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd welke beveiligde omgeving dit is. Ook wil ik graag weten welke foutmelding er verschijnt en met welke DNS er verbonden is vanaf het modem. Met deze extra gegevens, kan ik voor je aan de slag. Ik hoor het graag van je!

Hoi, sorry voor de late reactie maar de ICT-er van werk kreeg ik helaas niet te pakken om de antwoorden op de vragen te achterhalen. Ik hoop dat onderstaande de vragen voldoende beantwoord, anders zou ik graag telefonisch contact willen om het op te lossen. 
Om in de beveiligde omgeving te komen moet ik inloggen via Cisco AnyConnect. De DSN is 192.168.1.1. De ‘foutmelding’ is dat er steeds een venster verschijnt waar ik opnieuw moet inloggen als ik iets wil openen. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Susan224, bedankt voor de aanvulling! Ik ben even hardop aan het denken maar ik denk eigenlijk niet dat wij hier heel veel aan kunnen doen. Als het aan de modem zou liggen dan zou je werkgever misschien een andere modem kunnen leveren of mocht je er toevallig zelf nog 1 hebben liggen dan zou je die kunnen proberen. Het lastige met VPN’s is dat je internetverkeer dan via een ander netwerk loopt dus eventuele problemen met die verbinding hebben wij dan geen zicht meer op. 

De single-sign on en ADFS liggen in het domein van de werkgever (waar je op inlogt via de VPN) en het lijkt mij sterk dat dit op hardwareniveau door de modem geblokkeerd wordt. Maar mocht de IT afdeling een concrete oplossing hebben waar wij wat in kunnen betekenen dan doen we dat natuurlijk graag!

Reageer