Beantwoord

Inloggen in het modem lukt niet. Password DrayTek Vigor2132FVn werkt niet.

• 28 februari 2017
  • 12 reacties
  • 10905 Bekeken

Wat is het password van Password DrayTek Vigor2132FVn Router. Had via Google admin/admin gevonden maar deze inlog werkt niet. Is er een ander password? Wil graag de wifi settings aanpassen.

Moderator edit: werken de opties admin/admin en user/user niet, doe dan een fabrieksreset van jouw modem. Hierdoor valt jouw modem terug in de fabrieksinstellingen en moeten de genoemde opties wel werken.
icon

Beste antwoord door Pilovali 28 februari 2017, 08:17

Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

De standaard gegevens is user/user. Gebruikersnaam én wachtwoord is 'user'.

Laat je het even weten als het gelukt is?

Groet,
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

De standaard gegevens is user/user. Gebruikersnaam én wachtwoord is 'user'.

Laat je het even weten als het gelukt is?

Groet,
Super bedankt voor de rappe reactie dit werkt dus bedankt
Reputatie 6
Badge +17
Graag gedaan 🙂
Hoi hoi. Bij mij werken deze niet
Reputatie 6
Badge +17
Marjolein, misschien heb je het wachtwoord ooit veranderd?
Als je ongeveer 30 seconden de reset knop van het modem indrukt, dan wordt ie naar fabrieksinstellingen gereset.
Ook dat lukt niet. Moet ik hem dan weer aan en uit zetten Ook?
Reputatie 6
Badge +17
Welke modem/router heb je? Misschien heb je een andere.
Het is mij gelukt. Nu de repeater nog 😉
Reputatie 7
Badge +20
Hi Marjolein,

Fijn dat het is gelukt. Heb je inmiddels ook hetzelfde geprobeerd bij de repeater?
Volgens mij niet. Ik denk dat die dezelfde naam qua netwerk aangeeft. Kan dat?
Reputatie 1
Hey Marjolein27,

De repeater krijgt inderdaad dezelfde naam als je modem, zo kunnen je apparaten makkelijk verbinden. Het inloggen zou ook op dezelfde manier moeten werken.
Reputatie 6
Badge +2
@Gino, het is iets meer, het krijgt dezelfde naam als je Hoofd Access Point, je Wifi modem, maar ook hetzelfde kanaal ... en daar zit nu juist de grote bottleneck van het gebruik van een repeater.

You have a 2.4GHz AP with a wired ethernet backhaul but you find that there are spots in your office where coverage is poor. You do not have another ethernet port in the poor coverage area to attach another AP to, so a repeater sounds like a good solution. You buy a 2.4GHz repeater, set it up and lo and behold.......its as bad (sometimes worse) than it was before. You might find that you have extended the coverage to the dead spots, but the overall network performance has actually gone down.....but why?

When 2 APs are close to each other and on the same channel, they create interference which causes each devicve to have to re-transmit (a bit like two people talking at the same time resulting in a lot of "pardon? can you repeat that please as I could not hear because someone else was talking at the same time"). When you have to re-transmit, you slow everything down, waste valuable bandwidth and generally make everything seem worse.

REF: https://community.spiceworks.com/topic/988492-why-don-t-wi-fi-repeaters-work-very-well-ok-why-do-they-suck

In de Wiki staat ook het grootste probleem, de drawback van een repeater.
REF: https://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_repeater

Mijn advies is kort, wil je een groter bereik met je Wifi, plaats waar mogelijk een bedraad Access Point (AP)

Reageer