Beantwoord

Internet en tv van t-mobile

• 7 februari 2018
  • 4 reacties
  • 237 Bekeken

Hier even mijn recensie.
Ik vind het een kwalijke zaak dat als je overstapt van een andere provider naar tmobile dat ze je niet goed informeren over hoe ze werken.
Ik dacht alle kabels in mijn huis te hebben liggen maar tmobile werkt met een systeem dat je dus je tv met een andere kabel moet aansluiten als het internet.
Hier komt het dus op neer dat ik meerdere kabels naar verschillende kamers moet aanbrengen als ik dit eerder wist hadden we dit door de monteurs laten doen alleen dit had je van te voren moeten kiezen dus toen de monteur hier was kon dit niet meer.
Verder is de comminucatie tussen tmobile en guidion zeer slecht ze sturen je naar elkander toe als je een probleem hebt en ik dus bijna 2 weken zonder internet en tv kwam te zitten fout van tmobile omdat ik op de site kon aangeven voor een bepaalde datum aangemeld zou worden terwijl guidion dit niet waar kon maken zeer jammer.
Verder mochten ze van mij ook wel duidelijker aangeven dat de harddiskrecorder maar een beperkt aantal programmas kan opnemen namelijk 2 tergelijk.
Wat hier nog erger van is is dat je ook maar een beperkt aantal ruimte hebt dus naar een 7 a 8 programmas hebt opgenomen is de schijf vol en kan je niets meer opnemen.
In tegenstelling tot de meeste providers gaat dit via de cloud waardoor je veel meer kan opnemen.
Verder is het ook jammer dat je huur betaald voor 2e hands kastjes en afstandsbedieningen zelfs die van vodafone hier kan je verder niks van zeggen dit is de werkwijze van tmobile.
Verder is het internet tot op heden wel heel stabiel en beeld qualiteit vind ik verder ook goed maar zit er nu al door deze kleine beperkingen aan te denken om terug te gaan naar mijm huidige provider wanneer dit mogelijk is.

Hopelijk een paar handige tips waar tmobile in de toekomst aan kan werken om zijn/haar diensten te versoepelen naar de klant toe.

M.v.g. jordi
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 7 februari 2018, 21:06

Hallo Steelooo,

Wat vervelend dat het niet naar je verwachting is.
T-Mobile maakt gebruik van computer kabels omdat het iptv is. eigenlijk net als alle andere providers behalve de kabel provider. die gebruiken in veel gevallen nog de verouderde coax bekabeling.

Standaard doet de monteur inderdaad 1 tv en de andere tv's alleen tegen betaling.
Echter mocht je na installatie er achter komen dat het anders moet dan is het wel mogelijk om een monteur te laten komen. echter zitten hier wel kosten aan verbonden. deze zijn 55 euro voor de eerste 45 minuten en elke 15 minuten er na 17,50 exclusief materiaal. Een monteur zal altijd betaald moeten worden voor zijn diensten. of dit nu is door de klant of door T-Mobile, iemand moet de rekening betalen. Als T-Mobile een monteur wil sturen zullen zij ook de opdracht moeten geven. vandaar dat je terug gestuurd word naar T-Mobile.

echter bestaat er ook nog een mogelijkheid om de settopbox op een andere manier aan te sluiten.
Je kan gebruik maken van powerline adapters. deze zijn wat storings gevoeliger als een moca adapter. deze zet het internet signaal op de bestaande coax kabel en kan je er aan de andere kant weer uit halen. deze zijn vaak wel betrouwbaar mits er gebruik gemaakt word van kabelkeur kabels.

De hardware krijg je in bruikleen van de provider. als er word opgezegd dan moet je deze retour gestuurd worden. ze worden dan gecontroleerd en als ze aan alle voorwaarden voldoen dan worden ze weer opnieuw ingezet. zo werkt echt elke provider. dit om de kosten laag te houden.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo Steelooo,

Wat vervelend dat het niet naar je verwachting is.
T-Mobile maakt gebruik van computer kabels omdat het iptv is. eigenlijk net als alle andere providers behalve de kabel provider. die gebruiken in veel gevallen nog de verouderde coax bekabeling.

Standaard doet de monteur inderdaad 1 tv en de andere tv's alleen tegen betaling.
Echter mocht je na installatie er achter komen dat het anders moet dan is het wel mogelijk om een monteur te laten komen. echter zitten hier wel kosten aan verbonden. deze zijn 55 euro voor de eerste 45 minuten en elke 15 minuten er na 17,50 exclusief materiaal. Een monteur zal altijd betaald moeten worden voor zijn diensten. of dit nu is door de klant of door T-Mobile, iemand moet de rekening betalen. Als T-Mobile een monteur wil sturen zullen zij ook de opdracht moeten geven. vandaar dat je terug gestuurd word naar T-Mobile.

echter bestaat er ook nog een mogelijkheid om de settopbox op een andere manier aan te sluiten.
Je kan gebruik maken van powerline adapters. deze zijn wat storings gevoeliger als een moca adapter. deze zet het internet signaal op de bestaande coax kabel en kan je er aan de andere kant weer uit halen. deze zijn vaak wel betrouwbaar mits er gebruik gemaakt word van kabelkeur kabels.

De hardware krijg je in bruikleen van de provider. als er word opgezegd dan moet je deze retour gestuurd worden. ze worden dan gecontroleerd en als ze aan alle voorwaarden voldoen dan worden ze weer opnieuw ingezet. zo werkt echt elke provider. dit om de kosten laag te houden.
Reputatie 6
Badge +7
Hi Steeloo, jammer om te horen dat je van tevoren niet goed op de hoogte was van wat je kan verwachten. Ik heb je punten doorgenomen en het meeste is gelukkig wel terug te vinden op onze website. Onder andere de manier waarop wij aansluiten en de specificaties van de TV-Box. De installatie datum is daarnaast een verwachtte datum, deze kan wat afwijken maar Guidion probeert altijd zo dicht mogelijk op deze datum een afspraak in te plannen. Mocht de afspraak niet nagekomen zijn dan is dat uiteraard wel iets dat ons aan te rekenen valt.

Dit gezegd hebbende kijken we natuurlijk altijd hoe we onze communicatie kunnen verbeteren. Wat had je graag gezien en hoe hadden we het voor jou van tevoren duidelijker kunnen maken? Als je hier ideeën over hebt laat het dan zeker weten!
Geen idee wat ik nog met de coax kabel moet zou niet eens weten hoe ik dit moet aansluiten maar hier doelde ik ook niet op het kabel principe gaat bij jullie heel anders als bij andere maatschappijen stel ik heb op 1 kamer een pc en een tv staan dan is het dus bij jullie zo dat je het niet met 1 kabel af kan maar je moet er 2 hebben nu is het heel simpel om te zeggen dat al die info wel op de site vermeld staat ik vind dat je deze info beter even kan vermelden bij het kopje waar je hem aanschaft sterker nog ik heb hem telefonisch afgesloten en jullie collega vroeg of ik al glasvezel had ik zij ja zij die dit is mooi dan hoef je geen kabels te veranderen terwijl ik nu naar elke kamer een extra kabel moet gaan maken.

Verder geld dit ook voot de ruimte op het opname kastje veel mensen zullen niet eens weten hoeveel ruimte een tv programma inneemt denk ik en zoals jullie beginnen over andere tv providers zo is het dus bij de meeste tv providers zo dat je ze opslaat in de cloud en meerdere programmas op je cloud kunt hebben staan als je hier van af komt valt dit bij tmobile wel een beetje tegen hellemaal met alle aansluitnogelijkheden die het kastje bied maar alle software hiervoor er uit is gehaald zoals bijvoorbeeld voor eeen externe harde schijf.

Verder even over de samen werking met guidion is het een beetje vervelend dat ik van hun naar jullie word gestuurd maar jullie vervolgens zeggen nee wij kunnen er niks aan doem meneer moet u weer bii guidion zijn en hun zeggen dat ik bij tmobile moet zijn nogmaals ik had geluk dat ik mijn oude provider uiteindelijk 2 welem kon verlengen anders zat ik 2 welem zondee door jullie fout.beetje vreemd allemaal maar goed ik geef dit ook alleen als tip omdat ik niet de enige zou zijn die hier zo over denkt zoals ik al zij wat mischien verbeter puntjes zijn

Verder over de bruiklijn spullen dienik heb zij ik al hier kan je niks aan doen maar ziet er wel een beetje jammer uit dat je gewoom cijfers op de afstandsbedieningen mist en je gewoon 2 verschillende afstandsbedieningen krijgt waar zelfs de guodion monteur dit nog nooit gezien had 🤣🤣🤣😂😂
Reputatie 6
Badge +7
Bedankt voor de toelichting Steeloo! Het klopt inderdaad dat we een aparte aansluiting voor TV aanhouden. Het voordeel hiervan is dat deze verbinding niet stoort met je netwerk/internet verbinding, het nadeel is dat je inderdaad wel een tweede netwerkkabel nodig hebt. Mocht één van de afstandsbedieningen niet goed functioneren laat het dan zeker weten, dan stuur ik graag een nieuwe naar je op!

Reageer