Beantwoord

Internet in anti-kraak pand (voormalig schoolgebouw 3 jaar geleden)

  • 23 January 2020
  • 1 reactie
  • 475 Bekeken

Hallo,

Ik heb bij jullie een internet abonnement besteld (30mbit internetabonnement zonder telefonie of tv). Op zolder heb ik een wandcontactdoos aansluitpunt gevonden en beneden in mijn ruimte zitten verschillende netwerkaansluitingen. Is dit voldoende om zelf het pakket aan te sluiten? Kan ik met bedrading dan ook internet krijgen via die netwerkaansluitingen? Als het internetkastje op zolder staat, is het wifi signaal dan voldoende 2 verdiepingen lager?

Ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet,

Sandra

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 January 2020, 11:04

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Sandradeborah 

In de meeste gevallen kan je het DSL pakket gewoon zelf installeren, het is ook niet zo meilijk maar mochten er problemen zijn dan kan er altijd een monteur langskomen.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Als je je postcode en huisnummer invoert op bovenstaande site zie je een actieve telefoonlijn?

Als je niks van onderstaande in je woning kan vinden lijkt het kleine doosje op foto 1 rechts je ISRA (aansluitpunt). Kijk ook eens in de meterkast of woonkamer.

 

Zou je voor de zekerheid het doosje op foto 1 eens kunnen open schroeven en kijken of hij is verbonden? Er zou een kabel met de kleuren rood/blauw/oranje/wit moeten binnenkomen waarvan blauw en rood zijn aangesloten. Af en toe werkt oranje en wit ook ipv rood en blauw.

Wi-Fi naar 2 verdiepingen beneden zal moeilijk zijn tenzij je een internet kabel naar beneden kan aanleggen en daar een andere router bijvoorbeeld aansluiten.

Ik weet niet echt hoe het zit met die aansluitpunt beneden. Misschien iemand anders?

Reageer