Beantwoord

internet ligt er de hele morgen al uit (Ermelo/Meppel)

• 22 december 2020
  • 48 reacties
  • 1707 Bekeken

Het internet ligt er hier de hele morgen al uit. Op de Huawei ONT knippert het PON lichtje de hele tijd. Stroom er af en er op heeft geen zin.

Ik heb gebeld met T-mobile en zij vertelde mij dat er een storing in Ermelo en Meppel is (Ik woon in Meppel) alleen die is al van een paar dagen oud. Toch gek dat ik er voor de rest nog niemand hierover heb gehoord in Meppel.

Ik ben een beetje bang dat er iets mis is met MIJN glasvezel verbinding. Overigens in de laatste 2 jaar geen enkele KPN storing gehad met glasvezel.

Ik kan wel weer gaan bellen, maar daar krijg ik toch alleen maar hetzelfde te horen en die weten net zoveel als ik.

icon

Beste antwoord door Brian 24 december 2020, 15:49

Hi all, op het moment spelen er inderdaad wat problemen in de omgeving van Ermelo en Meppel. Sinds 21-12 is het netwerk in Ermelo weer volledig hersteld. In Meppel is dit ook het geval op 1 wijkcentrale na en hier zijn we nog mee bezig. Excuses voor het ongemak, we zorgen dat ook de laatste klanten zo snel mogelijk weer online zijn!

Bekijk origineel

48 reacties

Af en toe krijg ik weer verbinding, maar dan is vervolgens de uploadsnelheid minder dan 1Mbit/s. Download is daarentegen dan wel weer 500Mbit/s+, maar nog geen gigabit.

edit: En het ligt er weer helemaal uit.

Ik denk overigens niet dat dit te maken heeft met de algemene storing van T-Mobile aangezien ik de hele dag er al last van heb en andere mensen pas sinds 14.00 uur.

Serieus wat een kutbedrijf is dit zeg. Ik heb toch maar weer eens gebeld, kreeg ik eindeiljk iemand aan de lijn werd de verbinding verbroken.

Maar weer eens gebeld, de medewerker zegt weer dat er problemen zijn in de wijkcentrales in Meppel (ja joh?!?!?). Ik geloof niet dat dit het probleem is aangezien andere mensen in de buurt met T-Mobile glasvezel ook geen last hebben van storing.

Ook al zou er storing zijn in de wijkcentrale, waarom kan ik in godsnaam nergens informatie hierover vinden. Mijn T-Mobile thuis pagina blijft ook zeggen dat er geen storingen zijn in de buurt.

Hij zei ook dat mensen met KPN hier ook last van hebben. Ik kan ze in ieder geval niet vinden in de buurt.

Wat moet ik doen om dit te escaleren? Hier in het forum wordt ook niet gereageerd door een bevoegd persoon. 2e lijn is blijkbaar niet telefonisch bereikbaar volgens degene die ik aan de lijn had. 

Ter vergelijking hoe het gaat bij KPN als er problemen zijn. https://forum.kpn.com/internet-9/lampje-glas-brandt-niet-op-nt-kastje-524079

Ik heb maar even contact opgenomen met degene die over het glasvezelnetwerk gaat en mijn vermoedens blijkt dus te kloppen. 

Woon ook in Meppel, heb precies hetzelfde probleem, wel licht op het modem en geen data. Gister 2x gebeld met klantenservice en er schijnt dus inderdaad een storing te zijn in de centrales in Meppel. In Ermelo binnen 8 dagen opgelost als ik de mevrouw aan de lijn moet geloven. Heel erg irritant en vervelend, vooral tijdens het thuiswerken.

Woon ook in Meppel, heb precies hetzelfde probleem, wel licht op het modem en geen data. Gister 2x gebeld met klantenservice en er schijnt dus inderdaad een storing te zijn in de centrales in Meppel. In Ermelo binnen 8 dagen opgelost als ik de mevrouw aan de lijn moet geloven. Heel erg irritant en vervelend, vooral tijdens het thuiswerken.

Aan de ene kant ben ik blij dat je dit nu verteld, dat betekent in ieder geval dat het niet aan mij ligt. Aan de andere kant is het eigenlijk te zot voor woorden dat dit zo lang moet duren.

Welke wijk woon je als ik vragen mag? 

Aan de ene kant ben ik blij dat je dit nu verteld, dat betekent in ieder geval dat het niet aan mij ligt. Aan de andere kant is het eigenlijk te zot voor woorden dat dit zo lang moet duren.

Ik woon in het centrum, vlakbij het station.

Ik woon in het centrum, vlakbij het station.

Beste antwoord was een misklik, kan het ook niet meer wijzigen helaas.

Ik woon zelf in de bergierslanden. 

Voor jou wel een “geruststelling” dat het niet aan jou ligt, maar TMobile moet dit toch gewoon met spoed oppakken lijkt mij? Want dit kan echt niet

Reputatie 1

Ach went er maar aan wij zitten al sinds eind november met hetzelfde probleem. 

Op goede en professionele Service van T-Mobile kun je lang wachten. 

Succes.

Dit is wat ik krijg als af en toe connectie heb:

Reputatie 1

Wesleyl89 dit is wat wij hebben met een glasvezelkabel.

2.26

Mbps (downloaden)

19.2

Mbps (uploaden)

Server: Amsterdam

Je internetverbinding is zeer traag.

De downloadsnelheid van internet is zeer traag. 

Traagheid kan ik nog enigszins mee leven, maar een verbinding die na 5 minuten weer weg valt en vervolgens een kwartier downtime heeft is gewoon niet mee te leven. Zodra er ook maar enigszins belasting op de lijn komt klapt ie er uit.

Ik heb overigens ook een factory reset van de modem geprobeerd, maar dit haalt niks uit.

Reputatie 1

Bij ons viel zodra je wat deed op internet of WiFi alles gelijk weg. Dus een herkenbaar probleem. 

Bij ons kwam uiteindelijk na 7 dagen een monteur. Verving de modem maar niet de converter en volgens T-mobile lag het probleem bij Glasvezel van KPN. Maar daar lag het probleem niet maar in de "modem en converter" zeggen ze nu. Maar op snelle hulp/oplossing kun je lang. 

Vraag om een nieuwe modem en converter of een monteur  die alles vervangt. Mbt snelheid moet veel geduld hebben. Bij ons de hoop op fatsoenlijk tv kijken of internetten opgegeven voor dit jaar. Misschien dat het volgend jaar beter is. 

Succes 

Bij ons viel zodra je wat deed op internet of WiFi alles gelijk weg. Dus een herkenbaar probleem. 

Bij ons kwam uiteindelijk na 7 dagen een monteur. Verving de modem maar niet de converter en volgens T-mobile lag het probleem bij Glasvezel van KPN. Maar daar lag het probleem niet maar in de "modem en converter" zeggen ze nu. Maar op snelle hulp/oplossing kun je lang. 

Vraag om een nieuwe modem en converter of een monteur  die alles vervangt. Mbt snelheid moet veel geduld hebben. Bij ons de hoop op fatsoenlijk tv kijken of internetten opgegeven voor dit jaar. Misschien dat het volgend jaar beter is. 

Succes 

Wat een drama. Als ik niks hoor vandaag dan neem ik wel contact op met KPN en vraag hoe snel ze mij weer kunnen voorzien van werkend internet. Alle kosten mag T-Mobile dan mooi betalen.

KPN is wel wat duurder maar dan heb je dit gezeik allemaal niet. Als er wat aan de hand is wordt er dezelfde dag nog wat aan gedaan. En als het niet binnen hun bereik is zetten ze in ieder geval andere partijen aan het werk.

Nog steeds geen internet/tv :rage:

Ik heb contact opgenomen met KPN en ik heb besloten weer terug te gaan naar KPN.

Hoe hier met klanten wordt omgegaan is niet normaal. Ik lees van andere mensen dus gewoon dat ze soms een maand lang geen internet/tv hebben waaraan niks wordt gedaan.

Ik heb daarom de knoop maar vroeg doorgehakt en KPN gebeld hoe snel ze mij weer online kunnen krijgen, helaas is dit op zn vroegst 6 januari pas omdat er wel een monteur moet komen (aangezien de T-Mobile monteur het apparatuur heeft veranderd) anders kon het aankomende maandag al. Toch maar gedaan want ik heb nu 3 weken T-Mobile thuis en bij installatie verscheen de monteur al niet. Ik denk dit kan gebeuren dan regelen ze wel iemand anders vandaag of uiterlijk de volgende morgen. Nee hoor, ik moest zelf er maar achter aan gaan en ze kon mij vertellen dat er de volgende week weer een gaatje is. Na heel veel bellen en voet bij stuk houden is er uiteindelijk 2 dagen later in de avond nog snel een monteur gekomen die al een werkdag van 12 uur er op had zitten. Na 30 minuten was het aangesloten en was ik blij.

Anderhalve week geen problemen gehad (afgezien van de afschuwelijke kwaliteit van het beeld, maar dat nam ik voor lief). Totdat deze week het internet in één keer uitviel zonder reden (zie deze topic). Tot nu toe dus nog steeds geen internet/tv en het erge is dat ik ook geen idee wat de status is. Ze blijven maar herhalen dat er een storing is tussen Ermelo en Meppel, maar de klant krijgt geen feedback wanneer het eventueel gefixt kan zijn. Ik ben bang dat ik de rest van het jaar geen internet en TV meer heb als ik zo de problemen van andere mensen lees.

Tevens bij de vele malen dat ik gebeld heb met de klantenservice sta ik elke keer minimaal 30 min. in de wacht en krijg ik elke keer leuk te horen dat het langer dan 5 min. duurt en ik dit niet gewend ben van T-Mobile. Dit ben ik dus wel gewend, want ik heb nog nooit iemand binnen een kwartier kunnen spreken.

T-Mobile is dan wel goedkoper dan KPN en als het werkt dan is het waarschijnlijk prima, maar als er ook maar enigszins problemen zijn dan ben je de sjaak bij T-Mobile.

Tot zover mijn rant.

Reputatie 1

Als je de klantenservice belt krijg je continu een ander verhaal. Of ze verzinnen zelf iets om net te doen dat ze er druk mee bezig zijn. Daarbij als je een monteur van Guideon krijgt om het probleem op te lossen. Gebruiken ze een afgedankt modem van de vorige klant. Werd me vanochtend verteld door de klantenservice.  De monteurs hebben geen nieuw en werkend materiaal bij zich. Dat moeten ze doorgeven en dan word het opgestuurd. Ze liegen alles bij mekaar, wij zitten nog 6 mnd vast aan T Mobile, daarna terug naar KPN glasvezel internet.

Als je de klantenservice belt krijg je continu een ander verhaal. Of ze verzinnen zelf iets om net te doen dat ze er druk mee bezig zijn. Daarbij als je een monteur van Guideon krijgt om het probleem op te lossen. Gebruiken ze een afgedankt modem van de vorige klant. Werd me vanochtend verteld door de klantenservice.  De monteurs hebben geen nieuw en werkend materiaal bij zich. Dat moeten ze doorgeven en dan word het opgestuurd. Ze liegen alles bij mekaar, wij zitten nog 6 mnd vast aan T Mobile, daarna terug naar KPN glasvezel internet.

Ik officieel nog een jaar, maar zij leveren niet dus ga ik ook niet betalen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi all, op het moment spelen er inderdaad wat problemen in de omgeving van Ermelo en Meppel. Sinds 21-12 is het netwerk in Ermelo weer volledig hersteld. In Meppel is dit ook het geval op 1 wijkcentrale na en hier zijn we nog mee bezig. Excuses voor het ongemak, we zorgen dat ook de laatste klanten zo snel mogelijk weer online zijn!

Reputatie 1

Hallo Brian, ik kom op dit topic uit via Tweakers. Wat ik lees daar lusten de honden geen brood van. Op z'n minst zouden jullie de klant netjes kunnen informeren ipv al die smoezen die jullie richting de klant gooien. 4 maanden schreef ik nog spijt te hebben van mijn overstap van T-Mobile Thuis naar KPN Thuis, maar als ik dit nu lees moet ik van deze conclusie terugkomen.

Dan nog de technische problemen die jullie in Meppel en Ermelo hebben: zo te zien is dit een een probleem bij de nieuw geplaatste apparatuur van Glasoperator op basis van GPON. De Huawei ONT's functioneren hier dus toch minder dan eerder aangeleverde AON switches, was het niet slimmer geweest de OLT's eerst goed te testen alvorens jullie klanten uitrollen? KPN Wholesale gebruikt ook OLT's maar daar lees ik wel veel minder klachten over…..

Reputatie 7
Badge +10

GPON is 1:32 als er 1 klant is die zijn eigen hippe  router aansluit met een sfp dan gaat de hele groep er uit. bovendien is door het gebruik van de optische splitters de demping en dus de glasvezel op de juiste manier aansluiten nog belangrijker.

Hier in Barneveld al sinds gisteren geen internet en tv. Moet je thuiswerken en voor Kerst deadlines halen, heb je dit! Alleen een berichtje op de site dat er een storing is. Daarna niks meer. Klantenservice is dicht ivm de feestdagen. Ik heb niet de indruk dat er iemand bezig is om dit te verhelpen want er worden geen updates geplaatst. Betekent dit de komende drie dagen ook geen tv en internet? Geen kerstfilms kijken voor de kinderen dus. Laat aub heel snel wat van jullie horen!

Reputatie 1

Goedemorgen,  went er maar aan alvast.

Snelheid en goede service moet je niet verwachten van T-Mobile. Dat komt niet in hun woordenboek voor, ze schuiven alles van zich af. Mbt de moderators daar kun je de niks mee, die roepen ook maar wat. Dus aan dit forum heb je gewoon niks. Zij lossen het probleem niet op maar geven "advies". 

Fijne feestdagen.

Dag Willem64, dat klinkt niet erg hoopvol. Enig idee waar ik dan moet zijn? Ik ben het nu al aardig zat, de komende periode met kleine kinderen opgesloten zitten in huis is al geen pretje maar zonder internet en tv wordt het niet echt gezelliger denk ik. 

Reageer