Beantwoord

internet valt steeds weg

• 26 december 2020
  • 5 reacties
  • 228 Bekeken

Het internet valt steeds weg en heel veel storing tijdens tv kijken. Modem al diverse malen gereset. Wat nu? Word er tureluurs tijdens gamen en/of film kijken.

icon

Beste antwoord door Cal 29 december 2020, 13:39

HI @Wilfred80, het zijn goede punten die @Waqqas aanhaalt! Wat ik, op basis van mijn metingen, vooral wil benadrukken is om de kabel tussen het aansluitpunt en het modem goed te controleren. Ik vermoed namelijk dat hier het probleem zit.

Het beste zou zijn om, bij wijze van test, de kabel te vervangen met de kabel die nu tussen het modem en de vaste telefoon zit. Dit is namelijk exact dezelfde kabel van het type RJ11.

Mocht dit om de een of andere reden niet mogelijk zijn, dan raad ik je aan om de kabel aan beide kanten helemaal los te halen, en om de kabel er vervolgens weer goed in te duwen. Bij beide opties kan het ook zeker geen kwaad om het modem 30 seconden van het stroom af te halen. 

Als dit niet de oplossing is geweest, én de tips van Waqqas ook geen vruchten afwerpen, dan is de monteur wel echt noodzakelijk. In ieder geval heb ik er goede hoop in dat wij het hiermee kunnen oplossen!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Wilfred80 

Heb je glasvezel of DSL?

Indien DSL is je modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA met de meegeleverde grijze DSL kabel? Bij glasvezel help het even stroomloos laten van de mediaconverter ook niet?

Valt alleen de WiFi weg of ook bedraad direct op de modem?

Heb je verder nog eigen netwerkapparatuur achter de modem of gebruik je alleen de modem?

Heb DSL. Alles valt weg ook de modem.

Vandaag contact gehad met de klantenservice en zij zien ook een onstabiel internet punt. Binnen 48uur kan ik via guidion een afspraak maken voor een monteur. Dus ellende zal nog wel ff duren.

Wel raar dat ze niet gelijk een afspraak kunnen inplannen, dit omdat ze een partner hebben hiervoor, niet handig. 

Tussen de aansluiting en de modem zit niks. Na de modem een  powerline adapter. En aan de 2e powerline een switch.  

Reputatie 7
Badge +18

@Wilfred80 

Hoe ziet jouw ISRA punt er uit?

Indien dit een wandcontactdoos is voor een telefoonadapter zou je deze dan eens willen openschroeven en een foto plaatsen van de bedrading?

Reputatie 5
Badge +2

HI @Wilfred80, het zijn goede punten die @Waqqas aanhaalt! Wat ik, op basis van mijn metingen, vooral wil benadrukken is om de kabel tussen het aansluitpunt en het modem goed te controleren. Ik vermoed namelijk dat hier het probleem zit.

Het beste zou zijn om, bij wijze van test, de kabel te vervangen met de kabel die nu tussen het modem en de vaste telefoon zit. Dit is namelijk exact dezelfde kabel van het type RJ11.

Mocht dit om de een of andere reden niet mogelijk zijn, dan raad ik je aan om de kabel aan beide kanten helemaal los te halen, en om de kabel er vervolgens weer goed in te duwen. Bij beide opties kan het ook zeker geen kwaad om het modem 30 seconden van het stroom af te halen. 

Als dit niet de oplossing is geweest, én de tips van Waqqas ook geen vruchten afwerpen, dan is de monteur wel echt noodzakelijk. In ieder geval heb ik er goede hoop in dat wij het hiermee kunnen oplossen!

Bedankt voor de reacties. Morgen ga ik de kabels omruilen om te checken. Ook ga ik de wcd openmaken en als t nodig is vervangen. 

Ik post de uitkomst daarvan hier.

Reageer