Beantwoord

Internet valt weg als ik een stekker in het stopcontact stop

• 26 februari 2018
  • 8 reacties
  • 331 Bekeken

Hoi allemaal,

Sinds kort zijn we verhuisd en lopen wij tegen een ontzettend vreemd probleem aan. Ik zal de situatie schetsen:

In het stopcontact aan de muur zit een verlengsnoer naar de computerkast. In de kast zit een verdeelstekker waar onderandere de router op aangesloten zit. In het stopcontact aan de muur zit, naast het verlengsnoer, ook een verdeelstekker om telefoon en laptop op te laden en dergelijke. Als ik deze stekker, dus die van de verdeelstekker die niks met de computerkast/router te maken heeft, in of uit het stokcontact haal valt het internet uit. De router blijft gewoon aan staan maar de router moet opnieuw verbinding maken met het internet.

Ik ben benieuwd of er op deze planeet nog meer mensen zijn die dit wel eens hebben meegemaakt.
icon

Beste antwoord door Brian 1 maart 2018, 15:02

Hey Tint93, wauw dat is wel een bijzondere! Het enige dat ik mij kan bedenken is dat op het moment dat je de tweede verdeelstekker aansluit er een kleine spanningspiek ontstaat waardoor de modem zichzelf reset. Merk je ook aan de andere apparaten die aangesloten zijn dat ze bijvoorbeeld even van stand-by afgaan? Je zou het even kunnen testen met bijvoorbeeld een digitale wekker, als de ingestelde tijd zich reset dan betekent dat een tijdelijke stroomonderbreking (al zijn niet alle apparaten hier even gevoelig voor).
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hey Tint93, wauw dat is wel een bijzondere! Het enige dat ik mij kan bedenken is dat op het moment dat je de tweede verdeelstekker aansluit er een kleine spanningspiek ontstaat waardoor de modem zichzelf reset. Merk je ook aan de andere apparaten die aangesloten zijn dat ze bijvoorbeeld even van stand-by afgaan? Je zou het even kunnen testen met bijvoorbeeld een digitale wekker, als de ingestelde tijd zich reset dan betekent dat een tijdelijke stroomonderbreking (al zijn niet alle apparaten hier even gevoelig voor).
Reputatie 7
Badge +10
hallo Tint93

Kun je eens een foto laten zien .?

Bedankt voor je bericht. Aan mijn monitor of speakers die op stand-by staan merk ik niks. Morgen ga ik even zoeken naar een ouderwetse wekker om dat te proberen.

hallo Tint93

Kun je eens een foto laten zien .?

Waar wil je precies een foto van zien?
Reputatie 5
Badge +3
Hi Tint93, heb je een update voor ons? 🙂
Hey, sorry voor de late reactie, het inloggen op het forum lukte even niet en toen was ik het een beetje vergeten totdat ik weer tegen het probleem aanliep toen ik ging stofzuigen 😞 Het is maar een first world problem maar ik ben toch benieuwd wat het kan zijn.

De wekker deed het prima en de tijd blijft gewoon goed als ik stekkers er uit of er in deed.

Edit, Ik heb gecontroleerd of de batterij uit de wekker was om stroomonderbrekingen op te vangen. Deze was dus niet aanwezig in de wekker.
Reputatie 6
Badge +7
Hey Tint93, geen probleem hoor! Heb je al een andere verdeelstekker/stekkerdoos geprobeerd? De kans is groot dat het of de stekkerdoos is óf het stopcontact zelf. Dat eerste kan je makkelijk uitsluiten door even een andere stekkerdoos te proberen. Als dit het probleem niet verhelpt dan zou ik je stopcontact even na (laten) kijken. Verder zou je stroomaansluiting namelijk geen invloed moeten hebben op je modem tenzij je gebruik maakt van Powerline adapters (internet via de stroomkabels in je woning).
Hey,

De verdeelstekker is het toch niet denk is, deze heb ik nu totaal losgekoppeld en het internet valt regelmatig weg. Vandaag echt extreem, zodra het internet er is valt hij bijna direct weer weg. Tussen de storingen door typ ik dit berichtje 😮
Zou het niet een fout kunnen zijn in de router? We hebben namelijk een andere gekregen nadat we verhuisd waren. En sinds dien is het probleem aan de gang.
Reputatie 5
Badge +2
Hi,

Een vreemd probleem inderdaad. Betreft het een glasvezel of DSL modem? Valt zowel wifi als bekabeld internet uit? Wat zie je aan de lampjes op het modem als het internet wegvalt? Valt de tv ook uit op dat moment?

Reageer