Beantwoord

ip configuratie mislukt

  • 7 December 2019
  • 52 reacties
  • 4651 Bekeken

Reputatie 3

Sinds vanochtend kan geen enkel WIFI apparaat in huis nog verbinding krijgen met de router.

Netwerk is wel zichtbaar maar blijft steken op ip-adres ophalen.

Ik heb een draytek 2132fvn glasvezel modem en omdat ik al wifi problemen had heeft T-Mobile een FRITZ!WLAN Repeater geplaatst.

Dit werkte prima en had goed en stabiele wifi.

Router en repeater uitzetten en wachten tot de router weer is opgestart en dan pas de repeater aanzetten geeft geen oplossing.

Netwerk vergeten en opnieuw inloggen ook niet.

 

Wat kan ik nog meer proberen?

 

icon

Beste antwoord door Brian 10 December 2019, 16:32

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @M. Sommers 

Zou Je je modem eens een fabrieksreset willen geven, met een tandenstoker of paperclip het reset knopje achter de modem in te drukken en wanneer alle lampjes uit zijn behalve het power lampje na ongeveer 10 seconden loslaten?

 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo M. Somers,

Is de FRITZ!WLAN Repeater bedraad aangesloten? (Type 1750E ?)

Als het goed is heeft de monteur deze dan als Access point ingesteld. 

Als dit het geval is mag de Fritz niet gereset worden, anders werkt deze niet meer, en moet opnieuw geconfigureerd worden.

Mvg.

Marcel

 

 

 

Reputatie 3

Hoi, 

Deze is inderdaad bedraad aangesloten. Factory reset ben ik huiverig voor.

Kom wel weer in het modem en de repeater met mijn laptop en ethernet kabel maar liever niet.

 

@Waqqas waarom moet ik het draytek modem resetten? Naar mijn idee geeft het FRITZ modem geen IP vrij. Of maakt de repeater alleen een verbinding en krijg ik een IP vanuit het draytek modem? 

Reputatie 7
Badge +15

Hi @M. Sommers 

Ik was niet op de hoogte van wat er nog ingesteld moet worden voor de repeater dus excuses daarvoor.

Bij gewone repeaters zoals devolo is het niet zo veel en als je er mee problemen ondervindt, kan je eens nagaan hoe het gaat met de wifi van je modem maar ik weet helaas niet hoe het met die Fritz zit.

Reputatie 3

Ik ben er uit! De fritz repeater 1750e werkt niet meer zoals de fabrikant het bedoeld heeft :-)

 

Als ik de 1750E met de kabel aan mijn PC hang en dan via http://192.168.178.2 inlog gebeurt er niks. (site is niet bereikbaar )

Ik heb de repeater een Fact.reset gegeven en na het opstarten kan ik wel via http://192.168.178.2 in de repeater komen echter wordt er nog steeds geen IP vrijgegeven. Nadat ik alles weer heb ingesteld (ook als accespoint) krijg ik nog steeds geen WIFI ook valt het me op dat alleen het 2,4ghz netwerk zichtbaar is. Het 5ghz signaal staat niet in de lijst met actieve WIFI-signalen (staat wel aan in de router hoor.. :-)  )

Na een minuut of 5 wordt de verbinding met de kabel via http://192.168.178.2 verbroken en kan ik de repeater nier meer benaderen. Pas na een fact.resest wel weer.

 

Noodoplossing is: Weer WIFI verbinding maken met het draytek 2132fvn glasvezel modem maar deze is:

1. een stuk trager

2. instabiel

Ik ben dus weer terug bij af!

 

@TMobile kom de repeater en de draytek 2132fvn maar ophalen en plaats een nieuw modem/router. Dit werkt zo niet meer!

Reputatie 3

Is er een medewerker van T-Mobile die kan reageren?

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers 

Dit is de handleiding van de Fritz!wlan repeater, als je alle stappen goed volgt kom je er vast uit.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/handleidingen/thuis-handleiding-wifi-repeater-1750E--uitgebreid.pdf&ved=2ahUKEwix1-a1panmAhVE3aQKHb2DDU4QFjAAegQIBhAB&usg=AOvVaw36S5oLv5KpKprqk-OmB4kP

Reputatie 3

@Waqqas bedankt voor je hulp en reactie.

Helaas heb ik (zoals blijkt uit mijn laatste reactie van 7 december) al deze stappen al eens doorlopen.

Net voor de goede orde dit (na een fact. reset van FRTZ) nogmaals gedaan. Zonder resultaat!

Probleem blijft:

  1. IP-adres wordt niet vrijgegeven door FRITZ
  2. Na een paar minuten (nog geen 5 minuten) geeft FRITZ niet meer thuis en kan ik via de kabel (want WIFI verbinding heb ik niet ivm uitblijven IP-adres) FRITZ niet meer benaderen.

Ik ben klaar met deze FRITZ en met de wankele WIFI verbinding van het  draytek 2132fvn glasvezel modem waar ik nu weer op aangewezen ben.

 

Ik ben niet blij! Daarom mijn vraag of een Medewerker van T-Mobile zelf zich met mijn probleem wil bemoeien (of bij jij @Waqqas een medewerker van T-Mobile, dan mijn excuus dat ik de aanname deed dat je niet voor T-Mobile werkt)

Reputatie 7
Badge +15

@M. Sommers

Haha nee hoor ik ben net als jou een klant 👍

Je zou nu trouwens wel eens een fabrieksreset kunnen proberen en vervolgens de repeater installeren met de handleiding. Mocht dat ook niet lukken dan kan je het met een Moderator bespreken als ze reageren 😉

Reputatie 3

@Waqqas thanks maar met fact.reset bedoelde ik fabrieksreset.

 

bin there done that.

 

Nogmaals dank!! ik wacht op een moderator……

…….

…..

..

.

 

 

.

 

:frowning2:

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, top dat je zelf al een aantal zaken hebt geprobeerd! Een vraag die ik heb, hoeveel apparaten verbinden er met de modem en/of de repeater? De repeater krijgt inderdaad een IP-adres toegewezen vanuit de modem, apparaten die met de repater verbinden krijgen dan vanuit de repeater een IP-adres. Ik begrijp dat de verbinding tussen modem en repeater  ook wegvalt, een fabrieksreset van de modem kan daarom in dit geval toch helpen. Zou je dit eens willen proberen? Ik ben benieuwd of de verbinding hierna wel constant blijft.

Reputatie 3

Hoeveelheid apparaten: diverse, maar met alle testen die ik hierboven beschrijf gaat het om 2 apparaten, mijn smartphone en tablet(krijgen wel IP adres van andere apparaten maar dus niet van de repeater)  

De bekabelde verbinding tussen mijn laptop en de repeater wordt na een aantal minuten verbroken. Na een fabrieksreset van de repeater wordt de verbinding weer hersteld. Mijn modem heeft in de connectie geen enkele bemoeienis.

 

Reputatie 3

@Brian heb ik je reactie gemist?

Probleem met WIFI is nog niet spontaan opgelost..😁 kunnen we concreet wat afspreken over de oplossingst termijn? Klacht is inmiddels al 5 dagen oud. 

Reputatie 3

@Brian @TMobile ,

Helaas geen reactie. Ik ga een klacht indienen via klachtenkompas. Dit was de vorige keer ook de enige manier om mijn klacht opgelost te krijgen. Spijtig dat het zo moet!

 

 

Reputatie 7

Hey @M. Sommers,

Excuses voor het late antwoord, wij zijn er gewild deze periode! Nu zie ik gelukkig dat je van mijn collega een vervangende repeater hebt ontvangen. Kun je mij aangeven of alles weer naar behoren werkt? We helpen je graag!

Reputatie 3

Hoi @Piotr ,

Bedankt voor je reactie. Inderdaad heb ik een nieuwe repeater ontvangen en deze werkt prima! Bedankt.

Vraag 1: ik heb de Zyxel wap6807 ontvangen. Dit is een dualband repeater alleen zie ik in de lijst met netwerken maar 1 Zyxel netwerk. Bij al mijn vorige dualband modems etcetera zag ik altijd 2 netwerken. Bijvoorbeeld de Fritzwlan 2.4G  en de Fritzwlan 5.0G. Hoe weet ik zeker dat ik op het 5 GHz netwerk van de Zyxel wap6807 zit?

Vraag 2: kan ik de repeater ook zelf configureren? Het IP-adres dat in de bijgevoegde gebruiksaanwijzing staat " geeft geen thuis" . En kan dan ook niet zien of beide frequenties "aan staan" ?

 

Thanks voor de reactie.

Reputatie 7

Hi @M. Sommers, top dat het gelukt is met de nieuwe repeater! We hebben dit type net nieuw in gebruik dus ik heb nog geen uitgebreide handleiding kunnen vinden (ook niet online) maar dit type lijkt redelijk vergelijkbaar en daar vind je wel een uitgebreide handleiding voor. De repeater wisselt overigens net als de Zyxel modem automatisch tussen 2.4 Ghz en 5 Ghz maar je kan deze ook handmatig instellen. Ik kan mij voorstellen dat je dit ook bij de repeater het geval is!

Reputatie 3

Hoi @Brian of @Piotr ,

Inmiddels weer even geleden maar m'n probleem is weer terug. Eigenlijk 3e keer terug.

Na een week stopte de Zyxel wap6807 er ook mee ( IP adres niet vrijgegeven). 

Klant en service gebeld, monteur langs gestuurd, de Zyxel wap6807 weer van de muur. De FRITZ weer terug, wonderbaarlijk werkte deze weer...tot nu.

Weer gedonder met vrijgegeven IP adres.

Ik wil geen repeaters meer maar een structurele oplossing.

Groet

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @M. Sommers,

 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer het IP-adres wederom niet vrijgegeven wordt. Heb je hier op alle apparaten last van? Is jouw Fritz bekabeld aangesloten als access point, of zoals je zegt als repeater ingesteld? 

Reputatie 3

Sorry, als acces point. Ja alle apparaten krijgen geen IP adres.

 

Het rare is dat na een dag de FRITZ van de spanning en de ethernet kabel er uit te hebben gehaald er weer een IP adres wordt vrijgegeven.

 

T werkt nu dus weer, maar voor hoe lang?

Reputatie 3

@Jason 

Het werkte dus tot gisteravond. 

Nu krijgen weer alle apparaten geen IP adres.

Ik wil van deze constructie af. Geen oud draytek modem met daaraan een acces point geknoopt, maar een degelijk nieuw modem.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @M. Sommers! Goed dat je het aankaart, gelukkig heeft mijn collega van de klantenservice de expert ingeschakeld. Die is vanmorgen langs geweest als het goed is, heeft de modem swap zijn vruchten afgeworpen? Ik hoor het graag van je. :relaxed:

Reputatie 3

@Jason het heeft precies een week goed gedraaid. Nu weeeer ip config probleem. Zie bovenste 2 van screenshot, geen enkel apparaat heeft meer WIFI.

Ik ga maar voor de 4e keer weer eens bellen met de klantenservice...ze herkennen me daar inmiddels wel.

Reputatie 3

Helaas net gebeld met klantenservice. Honds behandeld. Ik moet het doen met wat ik nu heb. Argument: ik betaal alleen voor een bekabelde verbinding met de buitenwereld, meer niet.

 

Ik meen ook te betalen voor een router (zit toch in het abonnement opgenomen) waar een WiFi antenne op zit en die ook een signaal uitzend. Echter als dit signaal niet van die kwaliteit is die je er van mag verwachten mag je geen rechten verbinden aan deze dienst.

 

Omdat ik tot op heden nog steeds niet geholpen wordt door T-Mobile heb ik via #klachtenkompas een klacht ingediend.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @m.sommers,

 

Mijn oprechte excuses voor hoe je behandeld bent door mijn collega’s. Dat kan niet de bedoeling zijn en mag nooit gebeuren! Ik heb voor jou een extra inspectie aangevraagd op afstand bij mijn collega-expert. De uitkomst hiervan plaats ik binnen nu en 5 werkdagen in een privéberichtje aan jou. 

Reageer