Beantwoord

ISRA-punt niet aanwezig

• 21 januari 2021
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

Hi allen,

Mijn vriendin en ik zijn woonzaam in een onderwoning die, ook in het Kadaster, opgesplitst is met de bovenwoning als twee woningen. De bovenwoning heeft een ISRA-punt van KPN, maar onze woning heeft alleen een COAX-kabel van Ziggo. Echter willen wij graag klant worden bij T-Mobile Thuis. Wel heb ik toegang tot de kelder onder onze woning en ik heb zicht op de blauwe gevlochten kabel van KPN en de groene COAX-kabel van Ziggo die vanaf de straat de woning in komt.

Is het mogelijk dat T-Mobile op snelle termijn (aansluitdatum is 3 februari 2021) een monteur langs laat komen die een koperkabel door kan trekken naar onze woning om daar vervolgens een ISRA-punt te plaatsen?

icon

Beste antwoord door Seccie 21 januari 2021, 13:22

Hoi @jessedebakker,

Welkom bij de T-Mobile community en welkom als potentieel nieuwe T-Mobile Thuis klant.  

Voor het trekken van de koperkabel zal eerst de netbeheerder aan de slag moeten gaan. 

Ik heb even voor je gezocht hier op de community en kwam daar dit topic met onderstaand antwoord tegen:

Goed om te horen dat je overweegt om over te stappen, je bent uiteraard van harte welkom! 🙂 Top dat je zelf al op onderzoek uit bent gegaan naar het ISRA-punt. Ik geef je graag meer uitleg over wat je kan verwachten.

Werkzaamheden aan het ISRA-punt mogen alleen uitgevoerd worden door de netbeheerder (KPN). Als bij jouw aanmelding bij ons blijkt dat er geen ISRA-punt aanwezig is dan zijn er eigenlijk twee scenario's:

1. Er is geen ISRA-punt maar de invoerkabel is wel aanwezig en toegankelijk. In dit geval schakelen wij de netbeheerder kosteloos voor je in en zorgen we dat er een nieuwe ISRA geplaatst wordt.
  2. Er is geen ISRA-punt en er is ook geen invoerkabel aanwezig of zichtbaar. Dit lijkt bij jou het geval te zien. In deze situaties moet er een monteursteam van de netbeheerder komen die ook kunnen mogen/graven om de kabel op te sporen of om een nieuwe de woning binnen te brengen. Voor deze werkzaamheden brengt de netbeheerder kosten bij je in rekening.

Op het moment dat wij jouw aanmelding in gang zetten en het monteursbezoek inplannen maken wij al kosten en er is geen garantie dat onze monteur het aansluitpunt zal kunnen vinden. We zien namelijk regelmatig dat een invoer bijvoorbeeld weggewerkt is achter een muur omdat vorige bewoners de aansluiting nooit gebruikten. Als je mij een privébericht stuurt met je postcode en huisnummer dan kijk ik graag of ik misschien nog meer informatie voor je kan achterhalen met betrekking tot de ISRA. Uiteraard zien we graag dat je klant bij ons wordt maar tenzij je de invoerkabel nog kan achterhalen zou ik je in alle eerlijkheid, gezien de mogelijke bijkomende kosten, een overstap eigenlijk met pijn in mijn hart afraden.

Hopelijk weet je voldoende zo, zo niet dan horen we het graag van je! 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @jessedebakker,

Welkom bij de T-Mobile community en welkom als potentieel nieuwe T-Mobile Thuis klant.  

Voor het trekken van de koperkabel zal eerst de netbeheerder aan de slag moeten gaan. 

Ik heb even voor je gezocht hier op de community en kwam daar dit topic met onderstaand antwoord tegen:

Goed om te horen dat je overweegt om over te stappen, je bent uiteraard van harte welkom! 🙂 Top dat je zelf al op onderzoek uit bent gegaan naar het ISRA-punt. Ik geef je graag meer uitleg over wat je kan verwachten.

Werkzaamheden aan het ISRA-punt mogen alleen uitgevoerd worden door de netbeheerder (KPN). Als bij jouw aanmelding bij ons blijkt dat er geen ISRA-punt aanwezig is dan zijn er eigenlijk twee scenario's:

1. Er is geen ISRA-punt maar de invoerkabel is wel aanwezig en toegankelijk. In dit geval schakelen wij de netbeheerder kosteloos voor je in en zorgen we dat er een nieuwe ISRA geplaatst wordt.
  2. Er is geen ISRA-punt en er is ook geen invoerkabel aanwezig of zichtbaar. Dit lijkt bij jou het geval te zien. In deze situaties moet er een monteursteam van de netbeheerder komen die ook kunnen mogen/graven om de kabel op te sporen of om een nieuwe de woning binnen te brengen. Voor deze werkzaamheden brengt de netbeheerder kosten bij je in rekening.

Op het moment dat wij jouw aanmelding in gang zetten en het monteursbezoek inplannen maken wij al kosten en er is geen garantie dat onze monteur het aansluitpunt zal kunnen vinden. We zien namelijk regelmatig dat een invoer bijvoorbeeld weggewerkt is achter een muur omdat vorige bewoners de aansluiting nooit gebruikten. Als je mij een privébericht stuurt met je postcode en huisnummer dan kijk ik graag of ik misschien nog meer informatie voor je kan achterhalen met betrekking tot de ISRA. Uiteraard zien we graag dat je klant bij ons wordt maar tenzij je de invoerkabel nog kan achterhalen zou ik je in alle eerlijkheid, gezien de mogelijke bijkomende kosten, een overstap eigenlijk met pijn in mijn hart afraden.

Hopelijk weet je voldoende zo, zo niet dan horen we het graag van je! 

Hoi @Seccie,

Dank voor je reactie. Ik heb weinig technische kennis met betrekking tot ISRA-punten, maar volgens mij is de invoerkabel wel zichtbaar in de kelder. De kabel van de bovenwoning in ieder geval wel.

Wat mij betreft is deze vraag niet beantwoord, dus graag weer open zetten.

Je moet naar site van de netbeheerder gaan en daar een aanvraag doen voor nieuw te realiseren aansluiting.

In geval van kpn zullen zij aangeven of er een koperaansluiting wordt aangelegd of dat er zelfs glasvezel aanwezig is in het gebied.

Neem aan dat toen de woning kadastraal gescheiden werd, er ook een eigen water gas en elektra aansluiting is aangebracht in de woning.

Als de infrastructuur aanwezig is kan je een provider vragen om zijn diensten aan te bieden.

Een provider zal niet jouw infra structuur aanvragen bij een netbeheerder.

Heb even op kpn( infrastructuur) site gekeken, die verwijzen je door naar www.mijnaansluiting.nl

Het gaat er niet om of er een kabel van KPN in de woning loopt maar of die ook van jou is.

Wat zegt deze site https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ als je je adres invoert.

Als daar staat dat koper leverbaar is heb je een mogelijke aansluiting in huis, staat er niks zul je een aansluiting moeten laten aanleggen met de kosten die dat meebrengt.

Reageer