Beantwoord

Kabel fout

• 16 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 282 Bekeken

Iemand een idee waar de kabel fout kan liggen? WiFi op me telefoon zegt kabel fout en de media box geeft ook een error aan. Heb al andere kabels geprobeerd maar niks werkt. Iemand een oplossing

Mvg

Colin 

icon

Beste antwoord door TAVL 16 oktober 2019, 18:12

Aan alleen WIFI heb je niet zoveel. Moet het internetsignaal ook werken. 😉 Heb je het modem en eventueel de mediaconverter ook al opnieuw opgestart? Gaat het om glas of DSL?

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Goedenavond @Colinenzo,

Geeft jouw router aan dat jij internet hebt? Of brand dat lampje oranje?

Hij geeft geen lampje alleen het WiFi lampje maar die knippert 

Goedenavond@Colinenzo,

Geeft jouw router aan dat jij internet hebt? Of brand dat lampje oranje?

Helaas brand dat lampje niet. Alleen die van de wifi maar die knipperd alleen 

Reputatie 7
Badge +5

Aan alleen WIFI heb je niet zoveel. Moet het internetsignaal ook werken. ;) Heb je het modem en eventueel de mediaconverter ook al opnieuw opgestart? Gaat het om glas of DSL?

Aan alleen WIFI heb je niet zoveel. Moet het internetsignaal ook werken. 😉 Heb je het modem en eventueel de mediaconverter ook al opnieuw opgestart? Gaat het om glas of DSL?

Nee dat nog niet hoe doe ik dat eingelijk? Volgens mij heb ik gewoon DSL

Reputatie 7
Badge +5

Er zijn drie mogelijkheden voor het modem. Ik zou de volgende volgorde aanhouden:

• Aan/uit knop op de achterzijde van het modem. Vaak is dit al voldoende.
  • Mocht dat niet werken, dan zou je nog een powerflip kunnen proberen door kabels eruit te halen en de stekker 10 seconden tot een halve minuut uit het stopcontact te halen. Opstarten zonder stekkers en als opstart voltooid is stekkers terug plaatsen.
  • Als dat nog niet helpt, dan kun je en fabrieksreset doen, door met het uiteinde van een paperclip in de inham aan de achterzijde te dukken, totdat het modem zichzelf volledig reset.

Als dat alles niet helpt, dan is er iets grondiger mis. Al hoop ik natuurlijk dat het inmiddels allemaal gelukt is en je weer online bent.

Reageer