Beantwoord

Kan ik van mijn contract af? (geen internet na oplevering)

• 2 juli 2019
  • 12 reacties
  • 665 Bekeken

1 juli zou ik een nieuwe internet aansluiting krijgen. Helaas geen verbinding. Zie ik op mymobile dat internet nog in behandeling is. Na een uur in de wat te hebben gestaan zegt klantenservice dat het probleem bij mij ligt. De hele avond getest, nog steeds geen internet. Weer een uur in de wacht gezet inmiddels was het al 10 uur savonds maar opgehangen. Na ettelijke pogingen de volgende dag eindelijk iemand aan de lijn en die zegt dat ik verkeerd voorgelivht ben en dat het niet kan werken omdat kpn het niet heeft doorgevoerd. En dat ik moet wachten.. En verassend vandaag nog steeds geen internet. Ik ben zo klaar met jullie onbereikbaarheid, verkeerd voorlichten, het niet op tijd leveren, foutieve administratie. Als je niet kan.leveren dan geef je dat aan en stuur je geen stomme welkom mails en pakketten. Ik wil van jullie af. 1 je levert niet het beloofde dienst 2 tmobile is praktisch onbereibaar 3 krijg verkeerde informatie. Dit is totaal niet werkbaar. Wat gaan jullie hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Brian 5 juli 2019, 14:43

Hi @Ikbenmoe, niet te vermoeiend hoop ik? Ik geef je graag meer informatie! Je bent op 1 juli wel netjes aangesloten vanaf de centrale maar het lijkt er op dat er ergens in de verbinding naar jouw woning toe een defect zit. Dit zien we pas op het moment dat je signaal zou moeten hebben maar er niets binnen komt. Ik zie dat we onze monteur al ingeschakeld hebben en we gaan zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +3
@Ikbenmoe Welkom op het forum.

Vervelend dat het zo loopt. Het hoort toch echt anders te gaan.

Begrijp ik het goed dat het een DSL verbinding betreft en dat deze 1 Juli actief zou zijn?

Dit is een klant helpt klant forum met ondersteuning vanuit T-Mobile.

Ik ben nang dat webcare hiernaar moet kijken. Wij klanten kunnen geen gegevens in zien.Een reactie van webcare duurt gemiddeld 24/48 uur maar wegens drukte kan het uitlopen.

Als je alvast je klantnummer in je profiel zet, kunnen ze meteen voor je aan de slag. Die gegevens kan alleen T-Mobile zien, wij klanten niet.
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Ikbenmoe, niet te vermoeiend hoop ik? Ik geef je graag meer informatie! Je bent op 1 juli wel netjes aangesloten vanaf de centrale maar het lijkt er op dat er ergens in de verbinding naar jouw woning toe een defect zit. Dit zien we pas op het moment dat je signaal zou moeten hebben maar er niets binnen komt. Ik zie dat we onze monteur al ingeschakeld hebben en we gaan zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!
Hallo @Brian,

Ik ben ontzettend moe van Tmobile. De geboden oplossing is niet toereikend. De monteur komt pas over 2 weken en dat is niet snel. Om de tussentijd te overbruggen heeft een medewerker mij 7 dagen unlimited internet gegeven. Heel goed, en alleen dat is dus niet toereikend om deze periode te overbruggen. Ik heb dat aangegeven dat dat te kort is, maar daar kon hij niet veel aan doen. Ik moet maar weer gaan bellen als het eenmaal op is.

Toen ik bij de desbetreffende medewerker aangaf ontbind ik het contract maar werd ik om de oren geslagen met boeteclausules... Daarop wilde ik ook mijn tmobile abonnement opzeggen en je raad het al... Daar moet je weer voor bellen... Hij raadde mij aan dat ik moest gaan bellen met de monteur...

Maar je raad het al ook daar weer in de wacht. Het kost mij ontzettend veel tijd om elke keer te wachten en dan het weer uit te leggen. Moedeloos word ik ervan.

Ik heb begrip voor dat het technisch tegenzit, zelfs de lange wachttijden... Maar niet voor het feit dat je niet met een fatsoenlijke oplossing komt. Tmobile houdt mij aan een contract vast terwijl ze dit niet binnen een normale termijn kunnen oplossen. Ik ga nu liever met een andere partij in zee. Dat er een monteur komt wil niet zeggen dat het opgelost gaat worden. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in.

PS vandaag kreeg ik een lief sms bericht... Vergeet je niet om je internet te activeren? Echt het is onderhand een running gag geworden.
Reputatie 6
Badge +3
@Ikbenmoe Ik volg je verhaal een beetje en er is maar 1 ding aan te doen om kosteloos van je contract af te kunnen.

En dat is in gebreke stellen, met een aangetekende brief. Je geeft dan de provider een redelijke termijn zeg 2 weken (dan komt de monteur toevallig). Als het in die periode niet is opgelost of je krijgt geen reactie, dan kun je het contract als ontbonden beschouwen. Let op! Maak van alles foto's en screenshots, mocht T-Mobile het er niet mee eens zijn, dan moet je naar de rechter. Als je alles op papier hebt, krijg je gewoon gelijk. Zelf al enkele keren mogen ervaren.

Alleen triest dat dit zo moet.
Status update inmiddels gaat een medewerker van Tmobile dit proberen op te lossen. @Glassertje dank voor je advies. Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen.
Toch niet gelukt
Na veelvuldig langdurig contact met de klantenservice heb ik toch maar besloten om het contract voor 75 Euro te annuleren. Het duurde mij allemaal veel te lang, ik zat al 2 weken zonder internet en dat zou nog een week moeten duren. Ook de gekozen oplossing voor unlimited internet per week, was niet echt top. De tweede code voor de tweede week werkte zelfs niet eens. Vorige week een andere aanbieder gekozen en voila binnen 3 dagen een aansluiting en het werkte zowaar in een keer. Het kan dus toch op mijn adres.

Tot mijn verbazing krijg ik vandaag een berichtje dat de monteur morgen langs komt. Tmobile heeft een week de tijd gehad om die arme man te verwittigen dat het niet meer hoeft. Really Tmobile? Geen fatsoenlijk annuleringsproces? Of is weer een mederwerker weer wat vergeten? Wat is dat toch met Tmobile...

Moet ik morgen weer bellen om in de wacht te komen te staan? De volgende keer dat ik bel is ook om mijn mobiele abonnement te beeindigen. Wat een onvoorstelbaar gehannes van zo' n groot bedrijf als Tmobile had ik niet verwacht...
Schandalig dat tmobile je nog 75euro laat betalen. Het contract moet gewoon kosteloos ontbonden vanwege een wanprestatie van tmobile (kan je vinden bij consuwijzer) zoals Glassertje al stelde.
Ik zou iedereen aanraden voorlopig geen tmobile thuis te nemen, want het is daar een zooitje. Ze kunnen de klanten niet aan.
@Ikbenmoe,

Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen hoe het gaat? Heb in een zelfde situatie gezeten met deze belachelijke firma. Ben blij dat ik verlost ben.
Reputatie 3
Badge +2
Hi @Ikbenmoe, jammer om te lezen dat je er voor gekozen hebt het abonnement te annuleren. Wie weet mag ik je in de toekomst nog eens verwelkomen!

@Hakuin, na het bestellen van het abonnement heb je twee weken bedenktijd waarin je ervoor kunt kiezen om het abonnement kosteloos op te zeggen. Na deze twee weken, maar vóór de oplevering, betaal je inderdaad €75 om het abonnement te laten annuleren. Dit omdat wij na de bedenktijd altijd gelijk starten met de lijnaanvraag. Ik hoop dat dit zo wat duidelijker is!

Hi @Aronius, ik heb net op jouw Topic gereageerd. Gelukkig is dit inderdaad inmiddels opgelost!
De zoveelste tmobile medewerker die de wet niet kent Geweldig! Misschien eens tijd om de website van consuwijzer te gaan bestuderen voordat je flauwekul gaat verkondigen.

@MelisaTMT ik weet dat je het goed bedoelt. Maar inmiddels als ik T mobile advertenties zie dan irriteer ik mij mateloos aan Tmobiel. De overstap naar Tmobile koste mij alleen maar geld (annuleringskosten, telefoonkosten),ergenis en irritatie. en dan presteren jullie het ook nog om niet te leveren. En de aanregereikte oplossing via mobiel internetten annuleerden jullie ook nog eens halverwege. Dank voor 3 weken nauwlijks internet.

Wat heb je aan een annuleringstermijn van 2 weken als je abonnement pas een maand later ingaat? Het is een farce. De 2 weken bedenktijd zou moeten ingaan op het moment dat het contract ingaat niet op het moment van sturen.

Wat heb ik nu geleerd?

• Je contract opzeggen wachten en pas een week voor einde een nieuwe aanbieder zoeken. De meeste aanbieders kunnen inmiddels binnen 3 dagen leveren (T mobile niet) 
  • Het is pertinent onwaar dat jullie na de bedenktijd altijd gelijk starten met de lijnaanvraag, dat doet Tmobile pas een week van te voren. Dit is informatie die ik van Tmobile klanten service zelf heb gekregen. En mijn geval was dit ook zo. 
  • De klantenservice van Tmobile is niet te bereiken: ik heb uren in de wacht moeten staan voor niets zeggende antwoorden

Het enige wat ik van jullie krijg: zijn die sneue mailtjes en brieven van : jammer dat je weggaat, of we hopen je weer te verwelkomen…. Ik denk… wat? Je smeert mij 75 euro extra kosten aan omdat je geen internet kan leveren… Hebben jullie dan echt niet door dat je mensen het totaal niet leuk vinden dat je boete krijgt, omdat Tmobile zijn belofte niet nakomt? dwz het leveren van internet? Kwijtschelding omdat Tmobile zat te klunsen is geen optie… Het antwoord van de klantenservice… Nee u kunt geen leidinggevende spreken, nee u krijgt niet kwijtschelding zo zijn de regels bij Tmobile… Ik moet het gesprek beeindigen.. tuut tuut…. De warmte van dit bedrijf is voelbaar…

Ik ben heel lang een abonnement houder bij tmobile mobiel geweest, ik denk wel 5 jaar,  maar jullie zijn met dat gekluns instaat om een trouwe klant extra te laten betalen voor niet geleverde diensten. Na 5 maanden ben ik nog steeds geirriteerd, No way never ga ik ooit nog iets van jullie afnemen. Bij de eerste beste gelegenheid zeg ik mijn mobiele contract ook op. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Ikbenmoe

Laat ik beginnen met je te bedanken voor je aanvankelijke aanvraag en de jaren trouw bij de mobiele tak! Ik kan het verleden niet veranderen en zal hier dan voornamelijk uitleggen wat we doen en waarom. Wellicht dat dit wat begrip oplevert. 

Het allerbelangrijkste is: wij willen iedere nieuwe klant natuurlijk ook het liefst zo snel mogelijk opleveren. Wij hebben er geen baat bij als hier vertraging ontstaat en erger nog: de klant ontevreden over is. Bij een product heb je twee weken bedenktijd terwijl je het product hebt. Bij een dienst heb je twee weken bedenktijd na aanvraag. Het is dus niet mogelijk om het een dagje uit te proberen en daarna opzeggen. Zeker als je te maken hebt met huurcontracten van een jaar bij de netwerkbeheerder. Ook al heb jij nu opgezegd, wij betalen alsnog de huur van die lijn voor de rest van het jaar. Een lijnaanvraag duurt over het algemeen 8 werkdagen. In principe gaat die aanvraag eruit nadat de bedenktermijn is verstreken. Natuurlijk zijn er situaties waarin het niet mogelijk blijkt om te leveren en dat zullen we dan niet doorberekenen aan de klant. Hier vragen we een schappelijke termijn voor. In dit geval heb je na 2 weken gevraagd de aanvraag te annuleren. Dan berekenen we een fractie van de kosten door. We willen namelijk dolgraag jou als klant behouden en die lijn in gebruik nemen. 

Ik betreur het hoe het is gelopen. Het zij zo. Ik sta in ieder geval voor je klaar bij vragen en geef graag uitleg. 

Reageer