Beantwoord

Kan niet bouwen op internetverbinding. Ook tv kijken en bellen is nauwelijks mogelijk

Reputatie 3
Wij zijn sinds 27 juni jongstleden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis. Toen de monteur van Guidion er was, werkte alles prima. Helaas was het genot van korte duur. Een paar uur later begon de ellende. De TV-ontvangers opnieuw opgestart. Ze bleven hangen op Server connection complete (woonkamer) en Cannot get upgrade (slaapkamer). Toen een kabel gelegd van de meterkast, door de woonkamer, naar de ontvanger daar. Die startte toen wel door en gaf beeld. Boven bleek de ontvanger een dag later ook doorgestart te zijn en was er beeld. De ontvanger boven is verbonden via een home plug. Ook beneden naderhand de verbinding via de home plug hersteld. Het beeld bleef zichtbaar. Toen een dag vrijwel probleemloos tv kunnen kijken. De volgende dag was het weer bingo, dus ik opnieuw in de weer met die kabel over de vloer naar de ontvanger beneden. Daar was weer beeld, maar niet lang daarna kwamen de blokjes en haperingen. Die werden steeds erger totdat het beeld volledig op zwart ging. Ook de internetverbinding kent regelmatige uitval, ook via wifi. Het wifi-signaal is op zich sterk genoeg, maar valt met enige regelmaat weg. We hadden sterk de neiging om onze opzegging bij Ziggo, waar alles over het algemeen probleemloos verliep, terug te draaien en daar verder te gaan.
icon

Beste antwoord door Sterre 11 juli 2018, 16:10

Hoi ceelenblokker,

Ik wil er alles aan doen om jouw gevoel over T-Mobile Thuis te veranderen! Ik zie je graag als een blije klant. Wat goed dat je al verschillende oplossingen geprobeerd hebt. Jammer dat het niet geholpen heeft. Ik zie dat je inmiddels via een andere weg contact met ons hebt opgenomen en dat we druk voor je op zoek zijn naar een oplossing. De netwerkbeheerder is vandaag aangestuurd om de internetlijn te herstellen. Ik verwacht dat zij jou een dezer dagen bellen om een afspraak met je te maken. Let op, zij bellen anoniem! Schrik dus niet als ze je bellen. Ik weet zeker dat jouw situatie opgelost gaat worden. Bedankt voor je geduld!
Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi ceelenblokker,

Ik wil er alles aan doen om jouw gevoel over T-Mobile Thuis te veranderen! Ik zie je graag als een blije klant. Wat goed dat je al verschillende oplossingen geprobeerd hebt. Jammer dat het niet geholpen heeft. Ik zie dat je inmiddels via een andere weg contact met ons hebt opgenomen en dat we druk voor je op zoek zijn naar een oplossing. De netwerkbeheerder is vandaag aangestuurd om de internetlijn te herstellen. Ik verwacht dat zij jou een dezer dagen bellen om een afspraak met je te maken. Let op, zij bellen anoniem! Schrik dus niet als ze je bellen. Ik weet zeker dat jouw situatie opgelost gaat worden. Bedankt voor je geduld!
Reputatie 3
Graag gedaan. Ik hoop inderdaad snel van ze te horen. Hopelijk zijn we dan voor het weekend, of als ze zaterdags kunnen komen, dan weer online en werkt alles weer zoals je mag verwachten.
Reputatie 6
Badge +7
Hi ceelenblokker, de netbeheerder is nog druk voor je bezig en ik verwacht dat het deze week opgelost wordt!
Reputatie 3
Hoi Brian, dat is fijn om te horen. Woensdagochtend komen ze als het goed is nog bij min langs van KPN.
Reputatie 5
Badge +3
Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken. Houd je ons op de hoogte van jouw verbinding?
Reputatie 3
Dat is goed. Ik hoop, als ze morgenochtend zijn geweest, dat we weer online zijn op alle devices. En natuurlijk zonder haperingen. ☺
Reputatie 3
KPN zou vanochtend tussen 8:00 en 10:00 uur komen. Helaas nog geen KPN gezien. Ook nog niets gehoord dat ze later zouden komen o.i.d. ☹️
Reputatie 3
Ze zijn er nu. Duimen 👍
Reputatie 3
YES!!! Alles doet het weer. Maar de plug die jullie in het modem doen is niet helemaal 100 procent meer. Deze zorgt nog wel voor haperingen. Ze raden aan deze te laten vervangen.
Reputatie 3
Te vroeg gejuicht. Het is weer hommeles. TV beneden doet het redelijk, soms wel blokjes. Internet is niet erg betrouwbaar. Nu weer ff wel, maar kan elk moment weer wegvallen. Drama en wederom een teleurstelling.
Beste Ceelenblokker,

Join the club met problemen.

Ik heb het ook al heel lang dat er blokjes zijn te zien en ook de uitzending gemist is een drama.
Ik ben reeds begonnen met verhaal op papier zetten voor de geschillencommissie.
Dit probleem met de blokjes wordt niet opgelost, zit in de tv box die ze niet hadden mogen uitleveren, probleem was bekend, toch zijn ze uitgeleverd en wij hebben de shit er van.
Als dit verhaal wordt ontkend dat maar eens naar Gea vragen bij de afdeling waar ze de opzeggingen regelen (niet regelen ook al leveren ze een slecht product).
Nee we zijn er mooi klaar mee, ik ga zodra het kan gelijk terug naar KPN dat werkte wel allemaal, dan maar een paar tientjes meer betalen, altijd beter dat alle ergernis die ik nu heb.
Reputatie 3
Haha, kreeg net een mail van T-Mobile, aangaande Ticket#2018071111015111, waarover ik de klantenservice had gesproken. Het zou zijn opgelost.
Wellicht een wat te optimistische conclusie. Ben benieuwd hoe lang het zal blijven werken. Had net alweer een korte hapering.
Reputatie 3

Het rood omcirkelde onderdeel (dus niet de kabel) moet, zo adviseerde KPN vanochtend, vervangen worden. Dan zouden alle haperingen tot het verleden moeten behoren, want de lijn was verder goed. Heel graag deze week nog, want we zijn al drie weken aan het klungelen en beginnen het goed zat te worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Celeenblokker,

Hmm het kan natuurlijk dat de sfp defect is alleen zou ik er dan voor kiezen om het modem in zijn geheel te vervangen.
Reputatie 5
Badge +3
Hoi ceelenblokker,

Bedankt voor het op de hoogte houden! Op deze manier heb ik goed inzicht in jouw ervaring, wat goed voor mij is om te weten. Ik zie dat je via een ander kanaal contact met ons hebt gehad. De situatie is doorgezet naar onze technische dienst, zij zijn eraan bezig voor je. Je krijgt hier bericht van, maar om zeker te weten dat jij net zo goed op de hoogte wordt gehouden zoals jij dat naar ons toe doet, houd ik het ticket in de gaten voor je!
Reputatie 3
Zou inderdaad wel heel erg fijn zijn als er iemand het liefst komende woensdag of uiterlijk vrijdagmiddag langs kan komen. Anders zijn we straks wéér een week verder en gaan we week 5 in met een onbetrouwbare internetverbinding. Niet handig als je wederhelft vanwege het aanstaande einde van haar baan aan het solliciteren is.
Reputatie 3
Goedenavond T-Mobile,

Vanavond, om te testen, even een kabel door het trappegat naar de meterkast gelegd vanaf mijn pc om eens te kijken of de internetverbinding dan nog zo hapert. En wat schetst mijn verbazing; het internet blijft zowaar stabiel. Maar aangezien ik een 500/500-abonnement heb, verwacht ik qua snelheid nog wel wat verbetering. Ik heb een speedtest bij T-Mobile gedaan en kwam uit op Download: 51.4 Mbit/s
Upload: 32.9 Mbit/s. Is niet heel veel voor 500/500. Kan ik het net zo goed terugzetten naar 100 MBit/s, zou je denken. Vraag is wat er dan nog aan snelheid overblijft.
Verder kán ik niet eens alle pc's in huis (heb er boven vier staan, afgezien van de extra tv-box, die ook boven staat) rechtstreeks op het modem aansluiten. Daarvoor zijn er te weinig aansluitingen op het modem. De rechtstreeks gelegde kabel ligt om te testen wel goed, maar is voor een permanente situatie natuurlijk niet heel ideaal.
Reputatie 7
Badge +10
hallo celeen,

500/500 kan je alleen halen via een kabel.
is je wifi instabiel of beneden de 10mbit op de verdieping van het modem en 1 boven if onder het modem dan kan je een wifi service bezoek krijgen.

bekabeld internet is natuurlijk altijd het beste. deze heeft geen last van storende factoren. het beste kan je dan een gigabit switch halen en deze boven neer zetten zo heb je ook maar 1 kabel naar beneden. bekabeld zou je altijd de snelheid moeten kunnen halen (afhankelijk vqn je eigen apparatuur natuurlijk) test via de desktop app van speedtest.net dit is de betrouwbaarste manier van meten.

een monteur kan natuurlijk voor jou de kabels wegwerken. de kosten zijn 17,50 per 15 minuten exclusief matetiaal bij een bezoek. wil je een apart bezoek dan betaal je voor de eerste 45 min 55 euro
Reputatie 5
Badge +3
Zou inderdaad wel heel erg fijn zijn als er iemand het liefst komende woensdag of uiterlijk vrijdagmiddag langs kan komen. Anders zijn we straks wéér een week verder en gaan we week 5 in met een onbetrouwbare internetverbinding. Niet handig als je wederhelft vanwege het aanstaande einde van haar baan aan het solliciteren is.

Hi ceelenblokker,

Zojuist heb ik het ticket voor je bekeken. Er komt inderdaad een monteur bij je langs om het onderdeel en jouw verbinding in orde te maken. Ik zie dat je hier ook meteen een afspraak voor hebt gemaakt, wat goed! Ik begrijp dat deze afspraak later plaatsvindt dan gewenst. De werkdruk bij Guidion ligt momenteel erg hoog. Sorry hiervoor. Weet dat we er in ieder geval hard aan werken om het op te lossen!
Reputatie 5
Badge +3
Goedenavond T-Mobile,

Vanavond, om te testen, even een kabel door het trappegat naar de meterkast gelegd vanaf mijn pc om eens te kijken of de internetverbinding dan nog zo hapert. En wat schetst mijn verbazing; het internet blijft zowaar stabiel. Maar aangezien ik een 500/500-abonnement heb, verwacht ik qua snelheid nog wel wat verbetering. Ik heb een speedtest bij T-Mobile gedaan en kwam uit op Download: 51.4 Mbit/s
Upload: 32.9 Mbit/s. Is niet heel veel voor 500/500. Kan ik het net zo goed terugzetten naar 100 MBit/s, zou je denken. Vraag is wat er dan nog aan snelheid overblijft.
Verder kán ik niet eens alle pc's in huis (heb er boven vier staan, afgezien van de extra tv-box, die ook boven staat) rechtstreeks op het modem aansluiten. Daarvoor zijn er te weinig aansluitingen op het modem. De rechtstreeks gelegde kabel ligt om te testen wel goed, maar is voor een permanente situatie natuurlijk niet heel ideaal.

Ha ceelenblokker,

Ik heb dit bericht verplaatst naar dit topic, zodat ik je optimaal kan helpen met jouw vragen over je verbinding. Fijn om te lezen dat je deze snelheid bekabeld wel haalt! Met een wifiverbinding verlies je altijd wat aan snelheid, omdat het een signaal via de lucht is. Bekabeld is om deze reden altijd de beste manier van aansluiten. Meerdere pc's aansluiten op jouw modem kan via de aanschaf van een switch of hub. Ik help je hier graag mee.

Om je wifi te verbeteren, zou je de tips uit ons wifitopic eens kunnen uitproberen. Al denk ik dat jouw wifi na aankomend monteursbezoek al een hoop zal verbeteren. Laat je me het weten als je hier nog vragen over hebt?
Reputatie 3
Hi Sterre,

De snelheid waar ik het hierboven over heb, is via de testkabel, die ik heb neergelegd, dus bekabeld. Dus dat viel voor een 500/500-aansluiting wat tegen. Maar ik ben inderdaad benieuwd wat het bezoek van de monteur gaat brengen. Hopelijk weer een vlekkeloos werkende aansluiting, ook voor de extra tv-box boven, die momenteel helemaal geen beeld geeft.
Reputatie 3
Hallo medelezers,

Dit keer een positieve update van mijn kant. De status van verbindingen bij ons thuis met tv, internet en telefonie is de afgelopen week sterk verbeterd en is ook nog een stabiel, inclusief de wifi, die nu ook goed is te gebruiken. De tv geeft, zowel in de slaapkamer als de woonkamer, nu goed beeld en geen blokjes meer. De aangeschafte switch is een gouden greep gebleken. De pc's in huis zijn via de switch allemaal verbonden met internet en de snelheid valt ook niet tegen, als we de speedtest mogen geloven.
Al met al; mijn spijtgevoel van de overstap van Ziggo naar T-Mobile Thuis, maakt langzaam plaats voor blijdschap. Ik weet niet wat er afgelopen week gebeurd is, waardoor alles nu stabiel is, maar wij zijn er blij mee.

Dus dit topic mag, wat mij betreft, gesloten worden. Volgens mij kan ik dat niet zelf doen namelijk.

Zonnige groet,

Daniël
Reputatie 5
Badge +3
Ha Daniël,

Bedankt voor je update! Fijn om te horen dat je nu goed kunt genieten van jouw Internet, TV en vast Bellen. Veel plezier ervan! En je weet het hè, mocht je mijn hulp nog nodig hebben: ik sta voor je klaar.

Reageer