Beantwoord

Klacht over Guidion

andaag 9 juli zou er een monteur tussen 10.00 en 12.00u langskomen om na onze verhuizing Tmobile thuis te installeren.

De monteur is langsgeweest en heeft na eigen zeggen aangebeld. Hij heeft zelfs een foto gemaakt van de voordeur als ''bewijs'' dat er niemand thuis was.
Nou is het zo dat mijn partner hoogzwanger thuis zit en geen kant op kan. Er was dus iemand thuis. Er is NIET aangebeld. Er is NIET aangeklopt. Sterker nog; als je door het raampje kijk zie je gewoon activiteit.

Na het bellen met de T-mobile klantenservice (vriendelijke medewerker) ben ik niets opgeschoten. t-mobile wijst met de vinger na guidion. Na het bellen met Guidion (waar je eerst 20 min in de wacht staat, vervolgens een medewerker aan de lijn krijgt die geen enkele empathie toont) is de eerst volgende mogelijkheid voor de installatie pas over 10 dagen.

Na het lezen van letterlijk tientallen klachten betreft afspraken die Guidion niet nakomt snap ik niet dat jullie als T-Mobile met zo'n bedrijf in zee gaan.

Ik ben klant vanaf het eerste uur. Vanaf het moment dat jullie mijn Mobiele Ben abonnement hebben overgenomen een jaar of 17 geleden. Zo ga je toch niet met trouwe klanten om?

Ik ben woest! De monteur is een smerige leugenaar en wij zitten 10 dagen langer zonder internet/telefonie en televisie. Dit is onacceptabel. Tevens hebben wij diverse keren Data moeten bijkopen op onze mobieltjes. Ik verwacht een compensatie.
icon

Beste antwoord door Mijnals 9 juli 2019, 19:51

@Glassertje

Wij zijn aangesloten door een monteur en alles werkt naar behoren! Echter wordt het verhaal, inmiddels soap steeds gekker..

..mijn vriendin zag een busje van een monteur voor de deur staan en is op haar sokken naar buiten gerend. De desbetreffende monteur gaf aan dat hij geen afspraak met ons had staan, maar bij de buren van twee deuren verder..

Er bleek dus een andere monteur voor ons te zijn ingepland terwijl de beste heer hiernaast aan het werk moest..maargoed.. De monteur wilde ons wel helpen, maar moest hiervoor wel toestemming hebben van zijn werkgever. De monteur heeft gebeld met zijn klantenservice en na veel moeite heeft hij de afspraak op zijn naam kunnen krijgen, want de andere monteur was inmiddels onderweg.. Hij heeft ons aangesloten. Binnen 15 min was hij klaar.

Alle lof voor deze monteur genaamd Raoul. Hij is een held!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +4
@Mijnals Ik snap dat je boos bent.

Ik zie geen oplossing, dan dat je moet wachten op de monteur. Echter in jouw situatie, kun je een voucher krijgen met onbeperkte internet voor 1 week. Daarna moet die vernieuwd worden. Het enige vereiste is een T-Mobile simkaart.

Misschien dat @TAVL je vooruit kan helpen.

Het is geen echte oplossing, maar zo hoef je zelf geen data te kopen en kan je tv kijken via TV-Anywhere.
@Glassertje
Bedankt voor uw bericht.

Na diverse telefoontjes heb ik een manager gesproken van het installatiebedrijf Guidion.
Vandaag tussen 16.00 en 18.00u komt er alsnog een monteur.

Mijn partner zit er weer klaar voor en heeft ook een briefje op de voordeur geplakt dat er WEL iemand thuis is.
Reputatie 6
Badge +4
@Mijnals Dat is fijn om te horen, dat de monteur vandaag nog terug komt. Het is ook belachelijk dat ze niet aanbellen. Ze zijn er toch, dus kunnen ze beter de klant gelukkig gaan maken.

Ik zal voor je duimen dat alles vanavond weer werkt.
@Glassertje

Fijne oplossing inderdaad. ze hebben nog 1u en 45 minuten om te komen ;-)

Het is een andere monteur die langskomt. De monteur van vanochtend durft waarschijnlijk zijn gezicht niet te laten zien.
Reputatie 6
Badge +4
@Mijnals Is die toch nog een beetje slim.

Zal wel net zo zijn dat net voor de tijd verloopt dat de monteur aan je deur staat. Lekker stressen. 😉
Reputatie 6
Badge +4
@Mijnals Ben stilletjes aan, toch wel benieuwd of er een monteur geweest is?
@Glassertje

Wij zijn aangesloten door een monteur en alles werkt naar behoren! Echter wordt het verhaal, inmiddels soap steeds gekker..

..mijn vriendin zag een busje van een monteur voor de deur staan en is op haar sokken naar buiten gerend. De desbetreffende monteur gaf aan dat hij geen afspraak met ons had staan, maar bij de buren van twee deuren verder..
Er bleek dus een andere monteur voor ons te zijn ingepland terwijl de beste heer hiernaast aan het werk moest..maargoed.. De monteur wilde ons wel helpen, maar moest hiervoor wel toestemming hebben van zijn werkgever. De monteur heeft gebeld met zijn klantenservice en na veel moeite heeft hij de afspraak op zijn naam kunnen krijgen, want de andere monteur was inmiddels onderweg.. Hij heeft ons aangesloten. Binnen 15 min was hij klaar.

Alle lof voor deze monteur genaamd Raoul. Hij is een held!
Reputatie 6
Badge +4
@Mijnals Ben in ieder geval blij voor jullie dat alles werkt. Bedankt voor het te laten weten.

Onderstaande mail heb ik naar Guidion gestuurd. Op 26 januari 4G voor thuis ontvangen, nog steeds niet aangesloten maar T-mobile wel 45 euro factureren...Ik kom er niet uit…

Mijn eerste ervaring met T-mobile

Geachte heer, mevrouw,

Op 25 januari heb ik een 4g voor thuis product besteld bij T-mobile waarvoor ik bij Guidion een afspraak t.b.v. de installatie heb gemaakt (adres XXXXX)

In eerste instantie was het al niet mogelijk om de installatie binnen een redelijke termijn te moeten laten plaatsvinden en heb ik zelf tot tweemaal toe telefonisch contact moeten opnemen. Na veel moeite lukte het Guidion om een afspraak op 1 februari te laten plaatsvinden.

Zojuist is door Guidion eenzijdig deze afspraak verplaatst, dit terwijl deze afspraak inmiddels zo'n dag of 10 al vast staat, ik daar vrij voor heb genomen en andere afspraken hieromheen heb gepland. Daarnaast is de afstand dusdanig ver (de installatie vindt plaats in een tweede woning van mij, dus niet mijn huisadres) dat ik uberhaupt niet aanwezig kan zijn.

Wat mij vooral steekt is de halsstarrige manier van communiceren van uw kant, het eenzijdig zomaar op korte termijn verplaatsen van deze afspraak en dit zonder overleg aan mij meedelen. Los van het feit dat ik nu nog langer geen gebruik kan maken van het product (waaarvoor ik wel betaal), vind ik die opstelling niet klantvriendelijk.

Bij het maken van de afspraak heb ik alle begrip getoond dat ivm de huidige omstandigheden i.c.m. het buitengebeid het iets langer duurt voordat montage plaatsvindt. Dat nu eenzijdig 1 werkdag vantevoren de afspraak wordt verplaats (en waarbij er gewoon maar vanuit wordt gegaan dat ik daar aanwezig kan zijn) is echt beneden alle peil.

Graag ontvang ik van u een schriftelijke bevestiging dat de voornoemde afspraak op maandag a.s. gewoon doorgaat. Een kopie van dit schrijven stuur ik eveneens door aan T-mobile als opdrachtgever.

Reputatie 2
Badge +2

Hi @TNH , voor vragen over een monteursafspraak kan je het beste contact opnemen met Guidion zelf: 088 - 200 0151. Wij hebben zelf geen inzicht in de agenda van de monteurs. Wanneer er verandering in de afspraak komt, dan wordt dit later pas doorgegeven aan ons. Om je zo snel mogelijk verder te kunnen helpen, is een belletje met Guidion de snelste optie voor nu. Balen dat de afspraak verplaatst is! Vaak wordt er wel een reden opgegeven waarom de afspraak wordt gewijzigd of er wordt contact met je opgenomen voor het plannen van een nieuwe afspraak. Ik denk dat de afspraak is verplaatst naar het eerst mogelijke moment. In ieder geval wil ik je vragen om contact op te nemen met Guidion. Zij kunnen jou meer informatie verschaffen over de afspraak die staat op a.s. maandag! :muscle_tone2:

Hi @TNH , voor vragen over een monteursafspraak kan je het beste contact opnemen met Guidion zelf: 088 - 200 0151. Wij hebben zelf geen inzicht in de agenda van de monteurs. Wanneer er verandering in de afspraak komt, dan wordt dit later pas doorgegeven aan ons. Om je zo snel mogelijk verder te kunnen helpen, is een belletje met Guidion de snelste optie voor nu. Balen dat de afspraak verplaatst is! Vaak wordt er wel een reden opgegeven waarom de afspraak wordt gewijzigd of er wordt contact met je opgenomen voor het plannen van een nieuwe afspraak. Ik denk dat de afspraak is verplaatst naar het eerst mogelijke moment. In ieder geval wil ik je vragen om contact op te nemen met Guidion. Zij kunnen jou meer informatie verschaffen over de afspraak die staat op a.s. maandag! :muscle_tone2:

nou ja, ik heb inmiddels al 7 keer met T-mobile gebeld en nog steeds reactie, ook niet na meerdere beloftes om teruggebeld te worden. Mijn eerste factuur is al afgeschreven en nu een maand later nog steeds geen reactie. Ook een contactverzoek naar Guidion lukt niet. Niemand reageert en als er gereageerd wordt, wordt de verbinding verbroken. Kortom ik ben er wel klaar mee, mijn eerste ervaring met T-mobile maar na 4 weken nog steeds geen installatie.  Het is en blijft makkelijk om mij als klant maar verantwoordelijk te maken voor het contact zoeken met Guidion, zij verplaatsen zelf de afspraken en komen dan niet eens opdagen.  Dat betekent dat ik 1 uur en 15 minuten heb gereden van Amersfoort naar de woning en niemand komt !!!! Dat is toch gewoon ongehoord!

Los het gewoon op, stuur een monteur als ik er kan zijn en compenseer me voor alle gemaakte kosten en geef me mijn reeds betaalde abonnementskosten terug

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @TNH, 4G voor Thuis is - anders dan de naam wellicht doet vermoeden - geen T-Mobile Thuis product maar valt binnen Mobiel. Daarom zal ik jouw verzoek in de juiste subsectie plaatsen zodat dit opgepakt kan worden door onze vakkundige collega's. 

Een oprecht excuses dat het nog niet gelukt is met de installatieafspraak. We gaan ervoor zorgen dat er nu wel meer vaart achter gezet kan worden!

Reageer