Beantwoord

Klantenservice geeft iedere keer ander antwoord (lang verhaal..)

• 26 februari 2021
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Ik probeer al sinds begin Januari mijn contract te verlengen en wifi te verbeteren (is wel zo fijn dat wifi goed werkt als ik van thuis uit les moet geven). 
Na meerdere malen doorverbonden te worden krijg ik iemand aan de lijn die mij verteld dat ik een verouderd modem heb en dat dit vervangen wordt als ik mijn contract verleng. Probeert mij door te verbinden naar iemand die dit kan regelen, maar vanwege een storing lukt dit niet. 

2 dagen later kom ik er pas weer doorheen bij de klantenservice, waar ik te horen krijg dat ik niet kan verlengen omdat ik 2 dagen terug heb aangegeven dat ik een tv kastje wil wisselen. Een nieuw contract kan pas als alles weer binnen is. 

Ik wachten tot alles binnen is… vervolgens het oude kastje terug gestuurd… mega vertraging bij post NL. Hierover gebeld:

1e keer: ik zie dat het pakket nog onderweg is maar er staat geen gewicht bij, dan kan ik helaas niks voor u betekenen. Als het gewicht erbij staat had ik de order al aan kunnen melden zodat u een nieuw contract kon afsluiten. Mijn tip: bel postNL of ze het pakket kunnen wegen en dit kunnen updaten.

Na tig keer proberen te bellen PostNL aan de lijn gehad, gewicht kon niet meer worden toegevoegd. 

Later in de week staat dat het pakket wordt bezorgd inclusief het gewicht, dus ik weer bellen naar de klantenservice:

2e keer: nee meneer, wij kunnen niks met het gewicht. U moet wachten tot u een mail krijgt van Tmobile waarin staat dat het pakket binnen is. Dan kunt u weer bellen. 

Ik krijg de mail binnen, dus ik ga bellen:

3e keer: nee meneer, het kan best zijn dat u een mail heeft gehad, maar het is nog niet verwerkt. Vervolgens doorverbonden naar een collega die een verwerking om kon zetten (dit was op 22 feb 16:11), verteld de dame die ik aan de lijn krijg dat ze de aanmelding heeft doorgezet en dat ze mij persoonlijk woensdagmiddag terug zou bellen, dan zou alles geregeld zijn en dan zou ze mij een contractaanbieding doen met korting omdat alles zolang duurt en niet klopt (volgens haar had de klantenservice mijn tv kastje omruil nog gewoon stop kunnen zetten), daarnaast zou ik volgens haar ook een nieuw modem kunnen krijgen als ik mijn contract verleng. 

Inmiddels is het vrijdagmiddag en u raad het… nog geen belletje gehad. Dus ik terug bellen naar de klantenservice. 

1e keer: nee meneer, een modemruil kan niet, ik kan wel uw contract verlengen maar geen korting geven. Dus ik vragen naar de collega die mij zou bellen: nee ik zie geen aantekening, dus als ze dat nog niet heeft gedaan dan zal ze dat ook wel niet meer doen… ik heb gezegd dat ik een andere keer terug zou bellen.

Iets later op de middag 2e keer: ze kunnen mij een nieuw contract aanbieden, ze kunnen zelfs mijn modem wisselen, maar dan gaat dat wel ten koste van de korting die ik zou ontvangen de eerste maanden….  uhhh weer andere info?!?!?!

Ik word hier helemaal gek van. Een modem wat niet samenwerkt met de wifi punten die ze aanbieden. Daardoor een wifipunt extra moeten bestellen en de frequentie nog meer bevuilen omdat ik nu 2 kanalen heb…

Wat zou het verhaal zijn wat ik krijg als ik vandaag of morgen nog een keer bel… Wellicht dat de dame in kwestie mij alsnog terug kan bellen. 

icon

Beste antwoord door Brian 2 maart 2021, 16:41

Hi @Clerckmartijn Ai dit verdient niet de schoonheidsprijs. Inmiddels hebben we de TV Box binnen, ik ga de modemwissel in ieder geval voor je in gang zetten! Overigens kan je één van de Wifi bekabeld aansluiten op de huidige modem en dan de Wifi op de modem zelf uitzetten, de Wifi punten nemen het dan over. Het klopt dat je dan twee frequenties hebt (2.4 Ghz en 5 Ghz) maar de Wifi punten wisselen automatisch tussen beide afhankelijk van welk signaal het beste is op dat moment, je huidige modem doet dit niet. 

Je ontvangt bericht van onze monteursdienst om (uiteraard kosteloos) een afspraak te maken. Nog los van een eventuele verlenging gaan we dus  sowieso de modem verwisselen. De verlenging kan ik als simpele webcare medewerker niet voor je in orde maken maar hiervoor kan je rechtstreeks contact opnemen via 0800 0419, dan maakt één van mijn collega's het graag voor je in orde! (voor de volledigheid, de modemwissel regel ik voor je en hoeft dus niet meer via mijn collega's).

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Clerckmartijn Ai dit verdient niet de schoonheidsprijs. Inmiddels hebben we de TV Box binnen, ik ga de modemwissel in ieder geval voor je in gang zetten! Overigens kan je één van de Wifi bekabeld aansluiten op de huidige modem en dan de Wifi op de modem zelf uitzetten, de Wifi punten nemen het dan over. Het klopt dat je dan twee frequenties hebt (2.4 Ghz en 5 Ghz) maar de Wifi punten wisselen automatisch tussen beide afhankelijk van welk signaal het beste is op dat moment, je huidige modem doet dit niet. 

Je ontvangt bericht van onze monteursdienst om (uiteraard kosteloos) een afspraak te maken. Nog los van een eventuele verlenging gaan we dus  sowieso de modem verwisselen. De verlenging kan ik als simpele webcare medewerker niet voor je in orde maken maar hiervoor kan je rechtstreeks contact opnemen via 0800 0419, dan maakt één van mijn collega's het graag voor je in orde! (voor de volledigheid, de modemwissel regel ik voor je en hoeft dus niet meer via mijn collega's).

Hoi Brian, Bedankt voor je reactie en het regelen :-).

Nog even voor de duidelijkheid, wat voor modem krijg ik nu toegestuurd? Als dit een Zyxel is dan kan die communiceren met mijn wifipunten en heb ik dus een wifipunt minder nodig. 

Ik bel dan dadelijk nog naar de klantenservice om mijn abonnement te verlengen (voorlopig met 2 wifipunten, ik kan er altijd 1 afhalen als ik een Zyxel modem heb ontvangen).

Met vriendelijke groet,

Martijn de Clerck

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Clerckmartijn, het gaat dan inderdaad om de Zyxel modem :slight_smile: Met één Wifi punt kan je het dan inderdaad redden, je kan er eventueel tot 3 aansluiten. De nieuwe modem komt naar je toe!

Reageer