Beantwoord

klanttevredenheid onderzoek.

  • 9 June 2021
  • 8 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 2

Wij zijn maandag voor een klanttevredenheid onderzoek van een 0742020xxx nummer. Of wel eens blokjes in beeld hebben of problemen hadden met emaillen.

Zou niet gaan om overstappen of een nieuw jaarcontract. Onderzoek was voor meerdere glasvezel providers

Een aantal maanden korting (3 maanden 20 euro) bij T-mobile dus

Ze wilden de volgende dag langskomen. Geweigerd natuurlijk.

 

Heeft T-Mobile hiervoor opdracht geven?  Het complete nummer kan ik per pm wel sturen als dat nodig is.

 

Ik heb vorige jaar december de helpdesk gebeld .i.v.m de lang bestaande problemen met onze tv hd recorder. Probleem is tot nu toeniet opgelost. Dat jullie nu korting bieden is mooi. Maar daar wordt het probleem niet mee opgelost. 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Lisa 11 June 2021, 11:43

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7

Hi @Hans_68, super goed dat jij dit checkt! Dit soort zaken wil ik zelf ook altijd graag dubbelchecken, dus top dat jij dit aankaart. Zou jij mij via een privébericht inderdaad het volledige nummer kunnen doorsturen? Dan kan ik achterhalen of dit volledig te vertrouwen is. Er is namelijk wel een marketingbureau (Ipsos) wat onderzoek doet naar klanttevredenheid voor T-Mobile. Ik zoek dit graag verder voor jou uit!

Overigens wil ik ook heel graag dat jij geen problemen ondervindt met de TV Box. Kan jij aan mij toelichten wat er precies aan de hand is? Ik lees achter de schermen in een oude log iets terug over een haperend geluid tijdens de opnamefunctie. Kan jij aan mij bevestigen of dit het probleem is dat nog steeds bij jou speelt? Want dan wil ik dit zo snel mogelijk voor jou oppakken om dit te verhelpen! 🎈

Reputatie 7

Hi @Hans_68, heel erg bedankt voor de uitgebreide informatie die jij hebt toegestuurd via een privébericht! Zoals ik al aan jou had aangegeven, deel ik mijn antwoord ook hier in het topic. Zo kan iedereen mee lezen. 

Ik heb intern rondgevraagd of andere collega's het nummer kennen en niemand heeft aangegeven het nummer te kennen vanuit T-Mobile. Wel heeft een collega gevonden dat dit nummer van Speakup BV is. Deze partij werkt verder niet voor T-Mobile, maar is zo te zien wel een bestaand bedrijf. Jij hoeft je hier in principe dus geen zorgen over te maken. 

Voor wat betreft jouw probleem met de TV Box, daar ga ik jou gelijk verder mee helpen. Alles hoort gewoon goed te werken, dus ik wil dit graag zo snel mogelijk voor jou oplossen.

Ik kan jou handmatig alvast overzetten naar het nieuwe TV platform. Om dit in werking te stellen, zal namelijk de Entone TV Box worden omgewisseld voor een Amino Aria 610. Aangezien jij aangeeft dat de Aria nooit problemen geeft, zet ik graag al deze wisseling voor jou in werking als jij hiermee akkoord gaat. Er zitten wel de volgende voorwaarden verbonden aan het overzetten naar T-Mobile TV:

- Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen.
- In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden.
- Normaal word jij binnen twee weken overgezet naar het nieuwe TV platform. Echter worden er tijdelijk door het EK geen migraties gedaan. Ik kan dus al wel aan de slag, maar jij zal dan pas in week 28 daadwerkelijk worden overgezet.
- Jij zult zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft.

Een week voordat jij wordt overgezet, ontvang jij een e-mail van ons en de dag voordat jij wordt overgezet ontvang jij van ons een SMS.

Zodra de nieuwe TV Box up and running is en de andere TV Box retour is verzonden, dan kan ik de migratie verder voor jou in orde maken! Bij een volmondig akkoord, maak ik de aanvraag voor jou in orde!

Wat betreft jouw vraag of jij op den duur verplicht wordt overgezet van WBA naar ODF: hele goede vraag, maar geen zorgen! Jij kunt te allen tijde zelf beslissen of jij over wilt gaan naar ODF (het netwerk van T-Mobile). Jij zal dus niet verplicht over hoeven stappen. Mocht jij toch op den duur zelf willen migreren, dan zit daar geen nieuw jaarcontract aan vast. De kosten zullen mogelijk anders uitvallen als er bijvoorbeeld voor een ander Internet abonnement wordt gekozen. 

Ik hoop dat al jouw vragen zo beantwoord zijn. Mocht jij nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust! 😊

Reputatie 2

@Lisa  

Nog een vraag over het omwisselen van de Entone TV Box, moet dat gebeuren voor de omzetting? Voor ons betekend dat een aantal dagen/week zonder opname mogelijkheid. Omdat cloud opnames pas na de omzetting kan worden aangezet. is dat ook geen optie als vervanging.

Kan de Entone TV Box direct na de omzetting niet worden opgestuurd. Omdat we al een Amino Aria 610 hebben en deze ook aan dezelfde tv hangt zouden we gewoon na de omzetting nog live tv kunnen kijken en dan direct cloud opname kunnen inschakelen. En de Entone kan de na de omzetting worden verwijderd.

Het voor de omzetting opsturen is niet bepaald klantvriendelijke. 

Als ik nu een omzetting naar ODF (GPON)aanvraag. Wordt de TV dan tegelijk omgezet omdat het oude platform op GPON niet meer werkten zit ik dan ook aan de regel vast om voor de omzetting naar ODF de Entone TV Box op te sturen?

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Hans_68, het omwisselen van de Entone dient inderdaad te gebeuren voordat de migratie in gang gezet wordt. De Amulet en Kamai zijn niet compatibel met T-Mobile TV en wanneer deze boxen nog aangesloten zijn, wordt de migratie geweigerd. Daarom gaf Lisa ook aan dat je in de migratieperiode geen mogelijkheid tot opnemen meer hebt, totdat het afgerond is, sorry voor het ongemak! 

Je hebt helemaal gelijk dat het niet de meest klantvriendelijke manier is van handelen, maar om omgezet te worden, is de juiste aangesloten apparatuur nodig. Ook al zou je de Amulet precies tijdens de migratie niet aangesloten laten; wanneer de box nog niet geretourneerd is, denkt het systeem dat je deze in gebruik hebt en dat resulteert eveneens in weigering van de migratie naar het nieuwe platform. 

Bij omzetting naar ODF, behoud je dezelfde abonnementsstructuur en apparatuur - tenzij je nog een verouderd modem (Draytek) hebt, dan wordt deze vervangen voor een Zyxel + Media Converter of ONT (optical network terminal). Er vindt daarom geen verplichte, automatische overzetting naar T-Mobile TV plaats, maar dat is wel mogelijk. Verder behoud je ook hetzelfde jaarcontract. De maandprijs kan wel veranderen omdat je overgaat op een hogere snelheid (1000 Mbit/s).

Indien je verdere vragen hebt, stel ze gerust: we helpen en denken graag mee!

 

Reputatie 2

@Jason

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Moet ik voor de omzetting naar ODF de helpdesk bellenof is daar een speciale afdeling voor?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hans_68, heel graag gedaan, fijn dat nu ietwat meer duidelijkheid is gekomen!

Je kunt de omzetting naar ODF telefonisch én online aanvragen: net wat jouw voorkeur heeft. Indien je aangeeft: regel het maar en laat me weten wat de maandprijs zou worden, laat het weten, dan regel ik dit zo snel mogelijk voor je. Houd er wel alsjeblieft rekening mee dat het proces v an omzetting doorgaans twee tot vier weken in beslag neemt. De wensdatum kan afwijken van de uiteindelijke activatiedatum, maar we streven wel naar die wensdatum! 

Reputatie 2

@Jason

Ik had vanmorgen na 9 uur al de helpdesk gebeld. Ontvanger had zaterdag weer een vastlopen nadat eerste geluid en beeld zwart was geworden en zondag bij een begin gemist uitzending na enkele minuten hetzelfde en ín de avond na het terug kijken van een opname weer dubbele opnames in de lijst.

Plan B kan zolang gebruiken van de cloudopnames van de buren via de KPN app en een chromecast mocht het nodig.  Ze gebruiken de cloudopnames nooit.

Als cloudopnames voor de omzetting al ingeschakeld had kunnen worden aangezet zou dezelfde weg ook met de T-Mobile app gekund.

Hopelijk gaat alles verder goed kunnen we met de Olympische Spelen weer normaal TV kijken en opnemen.

 

Reputatie 7

Hi @Hans_68, super om te lezen dat jij direct hebt gebeld met de klantenservice! Ik zie achter de schermen dat mijn collega de wisseling van de TV Box in werking heeft gezet en dat het verzoek voor de netwerk migratie is ingediend. Ik hoop enorm dat jullie met deze nieuwe TV Box van alle problemen af zullen zijn, want jij hoort geen zwart beeld te hebben. Wat ontzettend fijn en aardig van de buren dat jullie gebruik mogen maken van hun Cloud opnames. Laat jij het aan mij weten zodra de nieuwe TV Box up and running is, of jullie zichtbaar verschil merken? Ik hoop echt van harte dat jullie met de nieuwe TV Box weer optimaal kunnen genieten! 😊

Reageer