Beantwoord

Klantvoordeel actief na 29-10

• 25 november 2019
  • 9 reacties
  • 395 Bekeken

Op 22 oktober 2019 abonnement op T-mobile Thuis afgesloten. Dit onder de voorwaarden dat 1000 mbits/sec op ons adres beschikbaar zouden zijn en dat we klantvoordeel zouden krijgen omdat ik ook mijn mobiele telefoonabonnement bij t-mobile heb. We zouden dan korting krijgen op mijn mobiele abonnement, meer internetbundel op de mobiele telefoon, upgrade naar een hogere snelheid van internet in ons huis, gratis tv-paketten t.w.v. €7,50 per maand. Deze voorwaarden stonden zo op het bestelformulier op internet en zijn mij herhaaldelijk toegelicht door mensen van de verkoopafdeling. 

Vandaag is onze aansluiting gemonteerd. Er is iets niet goed gegaan, dus ik bel de klantenservice. Krijg ik te horen dat we geen recht hebben op dat klantvoordeel omdat T-mobile het systeem heeft veranderd per november. En aangezien onze aansluiting vandaag, 25 november, pas is geïnstalleerd, zouden we geen recht hebben op wat we op 22 oktober contractueel hebben vastgelegd. 

Hier bovenop vermeld de website momenteel dat slechts nog 100mbits/sec en geen 1000 mbits/sec haakbaar zou zijn op ons adres. We betalen echter voor 200 mbits/sec. Die dus automatisch naar 500 mbits/sec geüpgrade ging worden als klantvoordeel.

Op een heleboel fronten houdt t-mobile zich niet aan de contractafspraken. Dit scheelt ons dus per maand behoorlijk. Terwijl juist dit klantvoordeel de reden was om bij t-mobile te gaan en niet bij kpn. Als t-mobile zich niet alsnog aan deze afspraken houdt dan lijkt het me dat we een gegronde reden hebben om binnen de contracttermijn het contract op te zeggen. Maar hopelijk kan e.e.a. nog geregeld worden.

icon

Beste antwoord door Sander 27 november 2019, 11:32

Hoi @KTdeWit,

Ik help je graag verder! Je hebt net besteld vóór en bent net opgeleverd né onze nieuwe Uit & Thuis campagne. Hierdoor lopen er een paar dingen net anders. 

Ik kan je geruststellen: de voorwaarden van de twee abonnementen blijven hetzelfde. Zowel die van je mobiel als van Thuis blijven zoals in je contract staat. Het Klantvoordeel staat hier buiten, dus deze verandert wel. Ik loop het snel met je door, want mogelijk kun je hier juist je voordeel mee doen!

Door de aanpassing van ons Klantvoordeel aanbod is de speedupgrade, TV voucher en de opties voor 200 en 500 Mbps komen te vervallen. Je kunt hierdoor niet meer de snelheid van 500 Mbps voor € 45,- kiezen. Maar ik heb goed nieuws! Je kunt namelijk wél één van deze opties kiezen:

-Je kunt je huidige snelheid (200 Mbps) behouden, ook al is deze optie niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. 

--Je kunt je huidige snelheid aanpassen naar 100 Mbps, waardoor je € 15,- per maand minder betaalt. Als je een Unlimited abonnement hebt, betaal je zelfs € 20,- minder per maand!

-Wil je per se 100 Mbps voor die € 28,-, dan ga ik mijn best voor je doen om een tussenoplossing te verzinnen. Stuur hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) en ik ga aan de slag!

-Omdat we balen dat de TV voucher niet meer beschikbaar is voor onze klanten in deze overgangsperiode, zorg ik ervoor dat je een correctie op je factuur krijgt die gelijkstaat aan een heel jaar TV voucher. Je kunt dus alsnog een TV pakket activeren. Of niet, als je liever een geldelijke korting ontvangt! 

-Let op: al je Klantvoordelen op mobiel blijven hetzelfde! 

Ik hoop dat je hiermee meer mogelijkheden hebt en er voordeel uit kunt halen!

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hi @KTdeWit, ik geef je graag meer duidelijkheid! De korting op de TV Box komt niet te vervallen maar je betaalt wel € 5,- per maand meer voor een TV Box met opname ten opzichte van een TV Box zonder. Dus voor een “standaard” TV Box betaal je € 5,- per maand, met de korting wordt dit € 0,- per maand. Voor een TV Box met opnamefunctie betaal je € 10,- per maand en met korting wordt dit dan € 5,- per maand. 

@KTdeWit Thanks voor de terugkoppeling en fijn dat de diensten in ieder geval werken! Heb je inmiddels de TV Box met opnamefunctie kunnen bestellen? Anders maak ik dit graag voor je in orde (of Sander natuurlijk). :smile: De exacte voorwaarden laat ik aan Sander over, maar wat hij bovenstaand omschreven heeft is wat we kunnen aanbieden.

Nieuwe verrassing. De vorige medewerker die ik hierover sprak zei dat we die kostenloos konden omruilen. Nu iemand aan de telefoon gehad die zegt dat we dan geen €5,- korting meer krijgen op onze TV box en dus bij moeten betalen. Ik haak steeds meer af.

Krijgen niet de beloofde hoge internetsnelheid die hier te krijgen zou zijn op datum contract afsluiten. Krijgen daar geen financiële compensatie voor. Terwijl T mobile heeft verzuimd mij in de twee weken bedenktijd op de hoogte te stellen van het feit dat de hoge snelheden zouden komen te vervallen. Natuurlijk waren we dan niet akkoord gegaan met dit abonnement. 
Uitzending gemist en de TV Anywhere app geven vreselijk slechte resolutie en hapert vaak. Dan vraag je om een tv box met opnamefunctie zodat we in de scherpe originele weergave kunnen opnemen en kijken, moeten we daar ook weer voor bijbetalen. Terwijl jullie de belofte van 500 mpbs op ons adres niet nakomen!

En het contract dan kunnen ontbinden omdat jullie ons hebben voorgelogen over de snelheid en klantvoordelen is dan alleen mogelijk als wij bijna een heel jaar €30 per maand betalen! Jullie zijn in gebreke gebleven door ons niet te informeren in de twee weken bedenktijd. Niet wij!

We moeten nu noodgedwongen bij T mobile blijven terwijl we trager internet, slecht beeldkwaliteit ervaren. Dat vraagt dan echt om een compensatie van jullie kant:

• kostenloos het contract ontbinden, of
  • een financiële compensatie voor het niet hebben van 500 mbps voor het beloofde bedrag (ik bedoel hiermee niet de compensatie voor de tv-zenders aangezien dit een apart klantvoordeel was), en/of
  • gratis tv box met opnamefunctie (dit was ons eerder aan de telefoon ook toegezegd).

Hoop snel weer wat te horen.

Reputatie 5
Badge +4

@KTdeWit Thanks voor de terugkoppeling en fijn dat de diensten in ieder geval werken! Heb je inmiddels de TV Box met opnamefunctie kunnen bestellen? Anders maak ik dit graag voor je in orde (of Sander natuurlijk). :smile: De exacte voorwaarden laat ik aan Sander over, maar wat hij bovenstaand omschreven heeft is wat we kunnen aanbieden.

Beste Sander,

Ok, 100 mbps is dus het hoogste wat jullie nog aanbieden. Behalve in ons uitzonderingsgeval. Is het dan niet op z’n plaats om ons een korting te geven omdat we eigenlijk, volgens de toen geldende voorwaarden 500 mbps hadden moeten ontvangen voor dat bedrag?

De diensten werken redelijk. Helaas hapert uitzending gemist vreselijk. En bepaalde programma’s staan er pas heel laat op of helemaal niet. Daar zoeken we nog een oplossing voor.

Ook heb ik al gebeld dat we een decoder met opnamefunctie konden krijgen. Maar de status van onze aansluiting was nog in behandeling.

Kun je ook nog laten weten onder welke voorwaarden we het internetabonnement eventueel kunnen opzeggen vanwege niet leveren van de snelheid waarbij we bij het contract afsluiten waren uitgegaan? Moeten we dan iets bijbetalen?

Dank je.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @KTdeWit

Allereerst excuus voor mijn verlate reactie, het is erg druk momenteel. Ik zal uitleggen hoe het zit met de snelheden op jouw adres. Op ons eigen netwerk bieden we op glasvezel de maximale snelheid van 1000 Mbps aan. Op het netwerk dat we huren van een netwerkbeheerder is maximaal 500 Mbps mogelijk. Op jouw adres is alleen het gehuurde netwerk beschikbaar. Wij boden tot voor kort ook pakketten aan met 200 en 500 Mbps. Daar zijn we mee gestopt omdat de prijzen die de netwerkbeheerder hiervoor vraagt te hoog zijn. Jij hebt nog een pakket van 200 Mbps kunnen kiezen. Dat zullen we dan ook bij jou blijven aanbieden als je dat wilt. Wat zijn nu jouw keuzes? Ik zet ze op een rijtje:

Je behoudt je huidige snelheid van 200 Mbps voor € 45,-. 

Je gaat over op het nieuwe prijsplan voor 100 Mbps voor € 35,-. Met Klantvoordeel ontvang je nog eens € 5,- korting per maand. Heb je een Unlimited mobiel abonnement, dan betaal je hier nog slechts € 25,- voor. 

Los hiervan, bied ik alsnog een korting voor het mislopen van de TV voucher. Maar wellicht het allerbelangrijkste: werken de diensten inmiddels? Heb je een afspraak gemaakt met de netwerkbeheerder? Of is dat niet meer nodig? 

@KTdeWit Is het gelukt en zijn jullie eruit gekomen qua prijsplan? Anders ga ik graag voor je aan de slag, op basis van wat @Sander heeft aangegeven natuurlijk! :smile:

Nee ik hoor helaas niets meer van @Sander . Kunnen we dit per chat regelen of bellen? @Jason ?

Reputatie 5
Badge +4

@KTdeWit Is het gelukt en zijn jullie eruit gekomen qua prijsplan? Anders ga ik graag voor je aan de slag, op basis van wat @Sander heeft aangegeven natuurlijk! :smile:

Beste Sander,

Ik vind het moeilijk om een goed antwoord te geven op je bericht. Toen we het abonnement namen, vermeldde de website van T mobile Thuis dat we 1000 mbits/s zouden kunnen krijgen op onze glasvezel. Deze week was dat ineens 100 mbits/s. Hoe kan dat nou ineens veranderd zijn? Glasvezel hoort toch sowieso sneller te zijn?

We kunnen niet echt een keuze maken wat nu te doen met die snelheden als we niet eens weten wat nou echt het maximaal haalbare is. Het lijkt me niet handig om hier op een openbaar forum mijn postcode en huisnummer te geven, dus ik weet niet of jij hierin opheldering kan geven zonder die gegevens.

Verder snap ik niet wat je bedoelt met 100 mbits/s voor € 28,-. 

Ik zie nu dat ik een privébericht kan sturen aan je, dus dat ga ik nu doen. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @KTdeWit,

Ik help je graag verder! Je hebt net besteld vóór en bent net opgeleverd né onze nieuwe Uit & Thuis campagne. Hierdoor lopen er een paar dingen net anders. 

Ik kan je geruststellen: de voorwaarden van de twee abonnementen blijven hetzelfde. Zowel die van je mobiel als van Thuis blijven zoals in je contract staat. Het Klantvoordeel staat hier buiten, dus deze verandert wel. Ik loop het snel met je door, want mogelijk kun je hier juist je voordeel mee doen!

Door de aanpassing van ons Klantvoordeel aanbod is de speedupgrade, TV voucher en de opties voor 200 en 500 Mbps komen te vervallen. Je kunt hierdoor niet meer de snelheid van 500 Mbps voor € 45,- kiezen. Maar ik heb goed nieuws! Je kunt namelijk wél één van deze opties kiezen:

-Je kunt je huidige snelheid (200 Mbps) behouden, ook al is deze optie niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten. 

--Je kunt je huidige snelheid aanpassen naar 100 Mbps, waardoor je € 15,- per maand minder betaalt. Als je een Unlimited abonnement hebt, betaal je zelfs € 20,- minder per maand!

-Wil je per se 100 Mbps voor die € 28,-, dan ga ik mijn best voor je doen om een tussenoplossing te verzinnen. Stuur hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) en ik ga aan de slag!

-Omdat we balen dat de TV voucher niet meer beschikbaar is voor onze klanten in deze overgangsperiode, zorg ik ervoor dat je een correctie op je factuur krijgt die gelijkstaat aan een heel jaar TV voucher. Je kunt dus alsnog een TV pakket activeren. Of niet, als je liever een geldelijke korting ontvangt! 

-Let op: al je Klantvoordelen op mobiel blijven hetzelfde! 

Ik hoop dat je hiermee meer mogelijkheden hebt en er voordeel uit kunt halen!

Reageer