Beantwoord

Klantvoordeel: upgrade internetsnelheid niet te activeren

• 4 november 2019
  • 15 reacties
  • 458 Bekeken

Ik heb op 2-10-2019 een internet thuisabonnement afgesloten. Ik heb me daarnaast ook aangemeld voor het klantvoordeel programma. Ik heb geprobeerd om via mijn t-mobile thuis pagina mijn klantvoordeel (hogere internetsnelheid voor dezelfde prijs) te activeren, maar helaas is deze optie niet beschikbaar voor mij, ondanks dat ik nog val onder het oude voordeelprogramma (thuis abonnement afgesloten voor 29-10-2019). Ik word hiermee verplicht om voor het nieuwe prijsplan/voordeelprogramma te kiezen, terwijl ik recht heb op het oude klantvoordeel programma. Hoe kan ik alsnog mijn snelheid verhogen (van 50mb naar 100 mb) zonder dat ik overga naar het nieuwe prijsplan?

icon

Beste antwoord door Sander 13 november 2019, 13:27

Hoi @ibn200, @erwin85 en @Koenvs,

Terecht punt, ik leg de opties hier graag uit! Door de aanpassing van ons Klantvoordeel aanbod is de speedupgrade komen te vervallen. Je kunt hierdoor niet meer de snelheid van 100 Mbps voor € 28,- kiezen. Maar ik heb goed nieuws! Je kunt namelijk wél één van deze opties kiezen:

-Je kunt je huidige snelheid (50 Mbps) behouden, maar dan voor € 25,-. Dit is € 3,- per maand goedkoper dan je huidige prijs. 

-Je kunt ervoor kiezen om één van de mobiele abonnementen te upgraden naar Unlimited. Dit is voor jou beschikbaar voor de prijs van € 25,-. Ik kan niet precies zien hoeveel je huidige mobiele abonnementen kost, maar € 25,- voor Unlimited is een scherpe prijs. Bijkomend voordeel is dat je dan ook 100 Mbps op je Thuis abonnement krijgt voor slechts € 25,-. Dat is ook weer € 3,- goedkoper dan je huidige prijs!

-Wil je per se 100 Mbps voor die € 28,-, dan ga ik mijn best voor je doen om een tussenoplossing te verzinnen. Stuur hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) en ik ga aan de slag!

Kortom, er zijn vele mogelijkheden met het nieuwe Klantvoordeel. Het is zeer goed mogelijk dat het zelfs gunstiger voor jou uitpakt. Laat je weten of er een goede optie tussenzit?

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @ibn200, @erwin85 en @Koenvs,

Terecht punt, ik leg de opties hier graag uit! Door de aanpassing van ons Klantvoordeel aanbod is de speedupgrade komen te vervallen. Je kunt hierdoor niet meer de snelheid van 100 Mbps voor € 28,- kiezen. Maar ik heb goed nieuws! Je kunt namelijk wél één van deze opties kiezen:

-Je kunt je huidige snelheid (50 Mbps) behouden, maar dan voor € 25,-. Dit is € 3,- per maand goedkoper dan je huidige prijs. 

-Je kunt ervoor kiezen om één van de mobiele abonnementen te upgraden naar Unlimited. Dit is voor jou beschikbaar voor de prijs van € 25,-. Ik kan niet precies zien hoeveel je huidige mobiele abonnementen kost, maar € 25,- voor Unlimited is een scherpe prijs. Bijkomend voordeel is dat je dan ook 100 Mbps op je Thuis abonnement krijgt voor slechts € 25,-. Dat is ook weer € 3,- goedkoper dan je huidige prijs!

-Wil je per se 100 Mbps voor die € 28,-, dan ga ik mijn best voor je doen om een tussenoplossing te verzinnen. Stuur hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) en ik ga aan de slag!

Kortom, er zijn vele mogelijkheden met het nieuwe Klantvoordeel. Het is zeer goed mogelijk dat het zelfs gunstiger voor jou uitpakt. Laat je weten of er een goede optie tussenzit?

Join the club...

Ik geloof best dat T-Mobile in haar recht staat om deze actie uit te halen omdat het niet een aanpassing is van het contract maar van klantvoordeel. Maar waar kun je dan nog wel vanuit gaan wanneer je een contract aangaat met T-Mobile?

De belofte om de prijzen niet te verhogen (buiten inflatiecorrectie) is een loze belofte gebleken. Nog voordat de eerste factuur is ontvangen ga je al van 28 naar 30 euro per maand voor 100 Mbit/s. Dan maakt het voor de gebruiker helemaal niets uit of dit door het contract of door klantvoordeel komt. Je wordt hoe dan ook eerst verkeerd geïnformeerd en dan bestolen.

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik ben eind oktober aangesloten, vervolgens wil ik enkele dagen later de gratis snelheidsverhoging activeren, maar nu blijkt dat ik niet omhoog kan omdat ik al de maximale snelheid heb (100 mb/s) terwijl ik tijdens het afsluiten van het abonnement uit ben gegaan van 200 mb/s. Ik voel me nu ook benadeeld omdat dit vooraf niet gecommuniceerd is en de gratis snelheidsverhoging 1 van de redenen is geweest waarom ik voor T-Mobile heb gekozen.

@ibn200

voor de mensen die tussen wal en schip vallen zal een moderator met een passende oplossing komen. wacht even op zijn reactie

@Hidden.nld  Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik heb eigenlijk voor Tmobile Thuis gekozen vanwege het voordeel dezelfde prijs te betalen voor een snellere verbinding. Op 28 oktober heb ik nog aangegeven geen verdere bedenktijd nodig te hebben, daarna is op 7 november mijn verbinding gerealiseerd en kom ik achter de nieuwe regeling. Klantvoordeel staat misschien los van het abonnement, maar ik voel me nu wel benadeeld. Ik hoop dat er iets mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +10

@ibn200 

voor de mensen die tussen wal en schip vallen zal een moderator met een passende oplossing komen. wacht even op zijn reactie

Reputatie 6
Badge +6

Beste,

Klantvoordeel staat los van je contract. Dit is een extra bij je abbonement waarvan je gebruik kunt maken.

@Waqqas Dat zijn inderdaad de opties. Ik kan kiezen voor 50mb voor €25, maar mijn punt gaat over het feit dat T-mobile wijzigingen doorvoert zonder maar enigzins rekening te houden met de klanten die gekozen hebben voor t-mobile thuis vanwege het “Meer snelheid voordeel”. Dit vind ik ronduit schandalig.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi @ibn200 

Als ik het goed begrijp heb je nu een thuis abbonement en een beperkt mobiel abbonement (niet unlimited)?

Met deze combinatie kan je voor de 50 mbps die je nu hebt €25 betalen en €30 voor 100 mbps.

Indien je 100 mbps wilt moet je je mobiel naar unlimited upgraden en dan kan je ook 100 mbps voor €25 nemen.

Als je geen unlimited wilt is het beste dat je de 50 mbps voor €25 kiest dat scheelt weer een paar euro.

Ik kom nu duurder uit als ik kies voor hogere snelheid. Ik heb mijn beslissing om over te stappen genomen op basis van op dat moment geldende voordelen (snelheid verhogen voor zelfde prijs). Tussen het afsluiten van mijn abonnement en de oplevering van mijn abonnement zijn de voordelen gewijzigd. Ik heb nu alleen de mogelijkheid om te kiezen voor het nieuwe voordeelprogramma of anders geen voordeel. 

@T-Mobile Waarom mag ik geen gebruik maken van hogere snelheid voor zelfde prijs, zoals jullie dat hebben gecommuniceerd bij het afsluiten van mijn abonnement?

Zie ook deze topic. Arthur heeft hetzelfde probleem als waar ik tegen aan loop.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/klantvoordeel-gewijzigd-na-afsluiten-maar-voor-ingang-abonnement-316606

Kan niet meer, je kan alleen over naar het nieuwe prijsplan.

Reputatie 6
Badge +6

@ibn200  wil je eens naar in je T-Mobile thuis account in het menu naar abbonementen gaan en dan op wijzigen tikken.

Als er achter 100 mb €31,00 staat dan kan het nog misschien.

Als er internet fast €25 staat dan dien je hierop over te gaan als je je snelheid wilt upgraden. Je moet dus wel overgaan op het nieuwe prijsplan als je over wilt gaan op 100 mbps

Reputatie 6
Badge +6

.

Ik heb zowel thuis internet als mobiel van T-Mobile. Mijn vraag gaat over onderstaande mail van T-Mobile. Hoe activeer ik meer snelheid voor dezelfde prijs?

“Je hebt je T-Mobile Thuis abonnement aangemeld voor T-Mobile Klantvoordeel op je adres. Wij zijn blij dat je nu T-Mobile Thuis met een of meerdere mobiele T-Mobile abonnementen combineert, daarom krijg je van ons extra voordelen. Je kunt nu je voordelen te activeren in My T-Mobile Thuis.

Welke voordelen kan ik krijgen op mijn T-Mobile Thuis abonnement?

• Meer snelheid: je krijgt hogere internetsnelheid voor de prijs van het internetabonnement dat één stap lager in snelheid is. Bijvoorbeeld: heb je nu internetsnelheid van 50Mbit/s, dan krijg je 100Mbit/s voor de prijs van 50Mbit/s.
  • Meer TV keuze: je krijgt elke maand € 7,50 tegoed (indien je T-Mobile Thuis TV hebt) dat je kunt gebruiken voor één of meerdere extra TV-pakketten.

Hoe krijg ik voordeel?
Om te genieten van de voordelen, activeer je deze eenvoudig zelf in je My T-Mobile Thuis:

• Meer snelheid: je mag je internetsnelheid verhogen tegen een voordelige maandprijs. Heb je al de hoogst mogelijke snelheid op jouw adres? Dan activeer je de Meer snelheid korting op je huidige abonnement. Je kunt je voordeel activeren in My T-Mobile Thuis. Of bekijk de stap-voor-stap instructie voor Meer snelheid. Let op: wijzig je je internetsnelheid dan kan het tot maximaal 7 dagen duren voordat deze actief is.
  • Meer TV keuze: we geven je een tegoed van € 7,50 die je zelf kunt inzetten op een of meerdere TV-pakketten naar keuze. Ook kun je het tegoed inzetten op een TV-pakket dat je nu al hebt. Je kunt je voordeel activeren in My T-Mobile Thuis. Of bekijk de stap-voor-stap instructie voor Meer TV keuze. 

Heb je nog vragen of wil je meer weten?
Neem dan een kijkje op t-mobile.nl/klantvoordeel. De Aanvullende voorwaarden T-Mobile Klantvoordeel en de actuele Actievoorwaarden T-Mobile Klantvoordeel lees je op t-mobile.nl/voorwaarden.

Alvast veel plezier!

Team T-Mobile Thuis “

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @ibn200 

Heb je thuis in combinatie met mobiel? Zo niet dan heb je helaas nog geen klantvoordeel.

Heb je het wel dan dien je eerst akkoord te gaan met de nieuwe klantvoordeel voorwaarden in zowel T-mobile thuis en en T-mobile mobiel onder het kopje klantvoordeel

Zie je niks onder klantvoordeel erover? Kijk eens bij T-Mobile thuis > abbonement > internet wijzigen, hier kan je ook akkoord gaan met alles en je snelheid wijzigen.

Internet only is €25, vast bellen en tv daar betaal je apart er bovenop voor.

Elke mobiele abbonement is mogelijk bij uit & thuis, bij unlimited krijg je €5 korting en bij een beperkt abbonement behoud je de €2,50 korting en 2 GB extra.

Reageer