Beantwoord

Klantvoordeel (V1) meenemen met een verhuizing mogelijk of krijg je dan Klantvoordeel (V2)?

• 29 december 2020
  • 4 reacties
  • 193 Bekeken

Goedemiddag,

Een aantal weken geleden ben ik gaan samenwonen op mijn huidige adres. Mijn vriendin en ik zitten beiden met het mobiel bij T-mobile, en ook met de thuis-aansluiting hebben we altijd bij T-mobile gezeten. Met alle voordelen die we thuis altijd hadden heb ik op het nieuwe adres wederom voor T-mobile thuis gekozen.

Ik heb telefonisch een keer contact gehad met T-mobile om ALLE klantvoordelen automatisch mee te nemen naar ons nieuwe adres (abonnement uiteindelijk wel via internet afgesloten). Dus het automatisch koppelen van onze mobiele nummers aan de vaste aansluiting. Echter wat bleek… de 24e is onze thuis-aansluiting actief geworden en vanochtend bleek alsnog dat we handmatig onze mobiele abonnementen moesten aanmelden voor het klantvoordeel. Dat heb ik dus zojuist gedaan.

Op zich is het handmatig aanmelden voor het klantvoordeel niet zo erg maar dan kom ik  bij het volgende. Aan de telefoon is mij aangegeven dat ik alle voordelen mee kon nemen van het oude naar het nieuwe adres, we zijn echter niet specifiek op de voordelen ingegaan waar ik nu spijt van heb. Ik mis namelijk de €7,50 aan tegoed voor extra tv-pakketten en het blijkt nu achteraf na het aangaan van het contract dat ik hier ook geen recht op heb.

Mijn vraag is dan welk voordeel ik nu wel heb t.o.v. de €7,50 die vrij te besteden was aan tv-pakketten? Ik heb namelijk nu het idee dat het klantvoordeel behoorlijk ingeperkt is.

Al met al houd ik er een behoorlijk zure nasmaak aan over.

Graag jullie reactie.

P.s. ik kan niet meer inloggen via de website voor thuis en mobiel. krijg steeds de volgende melding:
Melding blijft komen na het verwijderen van de cookies.

icon

Beste antwoord door TAVL 29 december 2020, 14:53

Goedemiddag @ThijsK95,

Van harte met jouw nieuwe woning! Veel woongenot toegewenst.

Normaal gesproken is het zo dat als je verhuist, dat jouw Thuis abonnement op jouw oude adres wordt afgesloten. Dit is adresgebonden. Dit in tegenstelling tot jouw mobiel, welke persoonsgebonden is. Op jouw nieuwe adres geldt dan een nieuw abonnement met de huidige, actuele voorwaarden. Als hier specifieke afspraken gemaakt zijn, dan zou dit voor TM medewerkers terug te zien moeten zijn. Als jij alsnog via internet hebt afgesloten, dan kan ik mij goed voorstellen dat dit verder automatisch geregeld is en gewoon als nieuw contract wordt gezien. Mocht dit in het systeem staan vermeld dat je recht hebt op de oude voorwaarden, dan kan een mod bekijken wat hier de mogelijkheden zijn. Ik ken het verhaal en de concrete afspraken niet, dus vandaar mijn voorzichtigheid. 

Uitgaande van het nieuwe klankvoordeel geldt inderdaad dat de voucher is vervallen, maar is opgevolgd door grotere snelheidsverhoging. Dit is niet in alle gevallen gunstiger dan het oude klankvoordeel. Het nieuwe klankvoordeel biedt 25e mobiel Unlimited en 25e hoogste snelheid. Of 2,50 euro korting als je minder afneemt. Ik kan jouw situatie niet precies inschatten en dus niet precies berekenen in hoeverre dit echt een achteruitgang is. Wel biedt dit het grootste voordeel als TM over eigen apparatuur beschikt en 1Gbit internet kan aanbieden. In dat geval is 25e voor 1Gbit zeer zeer scherpt.

Moderators reageren vanzelf in dit topic. Al kan dat met de feestdagen wat langer duren.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @ThijsK95,

Van harte met jouw nieuwe woning! Veel woongenot toegewenst.

Normaal gesproken is het zo dat als je verhuist, dat jouw Thuis abonnement op jouw oude adres wordt afgesloten. Dit is adresgebonden. Dit in tegenstelling tot jouw mobiel, welke persoonsgebonden is. Op jouw nieuwe adres geldt dan een nieuw abonnement met de huidige, actuele voorwaarden. Als hier specifieke afspraken gemaakt zijn, dan zou dit voor TM medewerkers terug te zien moeten zijn. Als jij alsnog via internet hebt afgesloten, dan kan ik mij goed voorstellen dat dit verder automatisch geregeld is en gewoon als nieuw contract wordt gezien. Mocht dit in het systeem staan vermeld dat je recht hebt op de oude voorwaarden, dan kan een mod bekijken wat hier de mogelijkheden zijn. Ik ken het verhaal en de concrete afspraken niet, dus vandaar mijn voorzichtigheid. 

Uitgaande van het nieuwe klankvoordeel geldt inderdaad dat de voucher is vervallen, maar is opgevolgd door grotere snelheidsverhoging. Dit is niet in alle gevallen gunstiger dan het oude klankvoordeel. Het nieuwe klankvoordeel biedt 25e mobiel Unlimited en 25e hoogste snelheid. Of 2,50 euro korting als je minder afneemt. Ik kan jouw situatie niet precies inschatten en dus niet precies berekenen in hoeverre dit echt een achteruitgang is. Wel biedt dit het grootste voordeel als TM over eigen apparatuur beschikt en 1Gbit internet kan aanbieden. In dat geval is 25e voor 1Gbit zeer zeer scherpt.

Moderators reageren vanzelf in dit topic. Al kan dat met de feestdagen wat langer duren.

Reputatie 2
Badge +2

Hi @ThijsK95 , Hoe het precies zit met Klantvoordeel en een verhuizing is super duidelijk hierboven uitgelegd door @TAVL . Top!

Ik kan in jouw gegevens van dit nieuwe abonnement niet de logs van mijn collega's zien. Ik heb dan ook geen inzicht in de afspraken die precies zijn gemaakt. Echter kan je altijd aanhouden dat wanneer een nieuw abonnement wordt afgesloten, dan hiervoor altijd het nieuwste Klantvoordeel geldt. Ook als je een verhuizing zou door laten voeren in het vorige abonnement, dan vervalt ook het oude Klantvoordeel. Dit heeft ermee te maken dat je met een verhuizing ook een nieuw jaarcontract afsluit en dan ook het Klantvoordeel krijgt met de actuele voorwaarden op het nieuwe adres.

Wat betreft je vraag over de omleiding van de pagina. Heb je geprobeerd om onze websites te openen via een andere browser of via een ander apparaat? Wellicht dat dit wel voor jou werkt!

Beste Demi,

Dat betekent in mijn situatie dus dat ik de volledige €7,50 misloop aangezien het andere voordeel wat is benoemd bij ons thuis niet mogelijk schijnt te zijn. T-mobile geeft namelijk aan dat ik maximaal 100mb/s internetsnelheid kan ontvangen in onze woning (gehele wijk is bouwjaar 2015 of nieuwer).

Ik heb wel €5,- korting op de internetsnelheid maar dat had ik op het oude adres ook NAAST het TV-tegoed van €7,50. Dat betekent dus dat ik met dit contract €90 duurder uit ben waarmee het voordeel t.o.v. andere providers dus weg is terwijl ik daar mobiel & thuis nog niet eens gecombineerd heb.

Daar staat buiten dat het nogal oneerlijk is tegenover andere klanten die op hun adres wel hogere snelheden kunnen halen, die betalen dus hetzelfde en krijgen meer.

Dan blijft voor mij ook nog de vraag open staan m.b.t. het niet kunnen inloggen mij my-tmobile voor het mobiele abonnement. Zowel op mijn vaste pc, laptop als mobiel en ipad kan ik niet inloggen en blijven er foutmeldingen komen. Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @ThijsK95 ,

Voor het probleem met het inloggen van My T-Mobile Thuis, wil ik je vragen om een kijkje te nemen in dit topic (link is klikbaar). Deze week zal er een fix worden uitgevoerd, zodat de problemen worden opgelost. 

Reageer