Beantwoord

kosten na retour apparatuur

• 11 mei 2020
  • 6 reacties
  • 262 Bekeken

Goedendag,

Ik ben altijd zeer tevreden met T-Mobile geweest, wij hebben Mobile en hadden ook T-Mobile thuis. Echter door de grote afstand naar de centrale werd internet te traag en zijn we daarom overgestapt met de vaste verbinding.

Dit was in november afgelopen jaar, ik heb toen geen retour pakket gekregen en heb zelf het antwoord nummer opgezocht en de spullen retour gestuurd. Ik had toen toevallig de doos over van mijn nieuwe provider en die gebruikt er voor.

Het retour bewijs heb ik nog enige weken bewaard daarna maar na langere tijd niks gehoord te hebben heb ik het weg gegooid. Aangezien alles goed leek afgehandeld binnen de gewenste tijd die daar voor stond.

Nu bleek in november opeens dat ik een incasso kreeg van 250 euro. Onaangekondigd werd dit van mijn rekening gehaald onder de naam T-Mobile. Aangezien ik nergens van op de hoogte was heb ik dit (gelukkig) kunnen storneren. Een paar dagen later werd ik gebeld, waarom ik niet betaald had! Na een korte uitleg en verheldering vanuit T-Mobile aangegeven dat ik het een aparte manier vond. Dat ik communicatie verwacht over dit soort dingen vanuit T-Mobile als er iets is. Na geen communicatie deze maand weer 15 euro incasso, zelf gebeld en bleek alles nog zo te staan als in februari en dat T-Mobile nog wacht op mijn betaling. 

Ik loop nu vast, ik heb de spullen toch echt terug gestuurd. Ik heb geen mogelijkheid meer om het retour bewijs te laten zien. 

icon

Beste antwoord door Brian 13 mei 2020, 15:38

Hi @Krijn84, ik kan mij voorstellen dat dat even een aangename verrassing is! Op het moment dat we de hardware nog niet retour hebben ontvangen sturen we drie keer een herinnering naar de bij ons bekende e-mailadressen. Als er daarna nog steeds niet binnen is gekomen dan brengen we uiteindelijk het bedrag voor de apparatuur in rekening. Hier ontvang je ook weer bericht over. Als het bedrag niet binnen de termijn wordt voldaan dan worden er inderdaad incassokosten in rekening gebracht.

Hieronder zie je een overzicht van de herinneringen die verstuurd zijn:

15-11-2019 Eerste bericht dat de hardware terug gestuurd moet worden.

07-12-2019 Eerste herinnering dat de hardware niet ontvangen is.

16-12-2019 Tweede herinnering dat de hardware niet ontvangen is.

Na 2 maanden wordt de boete in rekening gebracht en op 14-02-2020 is de factuur opgesteld en de e-mail verstuurd.

06-03-2020 Herinnering dat de factuur van februari niet is betaald.

09-04-2020 Melding dat we het bedrag niet hebben kunnen incasseren.

24-04-2020 Tweede herinnering dat het bedrag nog open staat.

13-05-2020 Melding incassokosten.

Ik zie dat er afgelopen maandag (11-05-2020) voor het eerst contact met ons is opgenomen, ik ben bang dat het nu te laat is om het nog terug te draaien. Mocht je het verzendbewijs toch nog ergens hebben (bijvoorbeeld digitaal) dan kijk ik uiteraard graag naar de mogelijkheden om het bedrag te vergoeden!

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Krijn84, ik kan mij voorstellen dat dat even een aangename verrassing is! Op het moment dat we de hardware nog niet retour hebben ontvangen sturen we drie keer een herinnering naar de bij ons bekende e-mailadressen. Als er daarna nog steeds niet binnen is gekomen dan brengen we uiteindelijk het bedrag voor de apparatuur in rekening. Hier ontvang je ook weer bericht over. Als het bedrag niet binnen de termijn wordt voldaan dan worden er inderdaad incassokosten in rekening gebracht.

Hieronder zie je een overzicht van de herinneringen die verstuurd zijn:

15-11-2019 Eerste bericht dat de hardware terug gestuurd moet worden.

07-12-2019 Eerste herinnering dat de hardware niet ontvangen is.

16-12-2019 Tweede herinnering dat de hardware niet ontvangen is.

Na 2 maanden wordt de boete in rekening gebracht en op 14-02-2020 is de factuur opgesteld en de e-mail verstuurd.

06-03-2020 Herinnering dat de factuur van februari niet is betaald.

09-04-2020 Melding dat we het bedrag niet hebben kunnen incasseren.

24-04-2020 Tweede herinnering dat het bedrag nog open staat.

13-05-2020 Melding incassokosten.

Ik zie dat er afgelopen maandag (11-05-2020) voor het eerst contact met ons is opgenomen, ik ben bang dat het nu te laat is om het nog terug te draaien. Mocht je het verzendbewijs toch nog ergens hebben (bijvoorbeeld digitaal) dan kijk ik uiteraard graag naar de mogelijkheden om het bedrag te vergoeden!

Ik heb rond 7 december de spullen terug gestuurd, na de eerste herinnering. Waarna ik een week later zoals je zelf al aangeeft meteen de tweede herinnering dat de spullen terug gestuurd moeten worden. Wat je weg laat is dat er ook in de brief staat, mocht ik de spullen inmiddels terug gestuurd hebben. Dat het elkaar kruist dus, dat er dan niks aan de hand is en de brief als niet verzonden moet zien.

Vervolgens inderdaad een mailtje, dat ik jullie geld moet betalen, na 2 maanden terwijl ik alles heb teruggestuurd. 

En wat een geluk, ik heb het track en tracé nr naar jullie gemaild zie ik hier. Op 16-12-2020. 

Beetje vaag dat er dan kosten worden berekend aan mij.

Correctie, ik zie het al. Het antwoord nr klopt niet.

Er staat kpn bij.

Reputatie 5
Badge +6

Tja, ik denk niet dat KPN voor jou de spullen zal doorsturen naar T-Mobile. Maar je zou KPN nog eens kunnen bellen. Anders is het toch een kwestie van de rekening betalen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Krijn84, goed dat je het uitgedokterd hebt, nu weten we in ieder geval waar het misging!

Heb je toch niet nog ergens een verzendbewijsje liggen? Wanneer je retour-producten per ongeluk naar de verkeerde afzender stuurt, wat altijd kan gebeuren, willen we je met alle liefde alsnog tegemoetkomen. Zonder een verzendbewijs of iets van gelijke aard kan ik dat proces echter ook niet starten. 

Kun je de e-mails die je aan ons verzonden hebt met betrekking tot het terugsturen van de apparatuur alsjeblieft nog eens naar ons doorsturen? Gebruik hiervoor: klantenservice@t-mobilethuis.nl als ontvangstadres en zet in de titel je klantnummer erbij, dan wordt het direct aan je profiel gekoppeld. Dan zorg ik er vervolgens voor dat ik alles uit de kast trek om met je mee te denken. We zijn hier samen om problemen op te lossen! ❤

Ik ga zometeen de mail sturen, fijn om je bericht te lezen. Bij voorbaat dank.

Reageer