Beantwoord

Lang slepende kwestie over onterechte boete

• 15 augustus 2020
  • 13 reacties
  • 505 Bekeken

T-Mobile,

Op 23 juli 2020 heb ik een afschrijving van 120 euro gestorneerd en in dezelfde minuut 30 euro betaald die ik in feite moest betalen.

De boetekwestie van 90 euro gaat over een tv box die ik in mei 2020 niet terug gestuurd zou hebben.
Ik heb dat apparaat op tijd en naar behoren terug gestuurd en het bewijs van retournering zit al maanden in mijn dossier bij T-Mobile.

Op 28 juli (dus 36 dagen na de stornering) kreeg ik een email dat die 90 euro inderdaad onterecht is.
Inmiddels al vele malen gebeld maar klaarblijkelijk nog steeds niet recht gezet.

Gisteravond werd ik tot mijn verassing zelf door T-Mobile gebeld waarom die 90 euro nog steeds open staat. Hij vond uiteindelijk de hele kwestie in mijn dossier, en ik dacht ha eindelijk opgelost. Maar nee hoor, hij verzocht mij om vandaag 15 augustus nogmaals met de klantenservice te bellen om het boekhoudkundig recht te zetten.

En dus heb ik zojuist voor de zoveelste keer de klantenservice gebeld.
en wat blijkt, de klantenservice KAN helemaal niets recht zetten.

Nu hangt die boete mij dus nog steeds boven mijn hoofd en bovendien straks 15 euro voor aanmaningen etc en daarna word ik dan ook nog afgesloten ??????

Dat ga ik toch niet allemaal ook meemaken???????

Beste T-mobile, ga dit nu intern even recht zetten zodat ik van al deze ellende af ben.

MVG J. Vellema

icon

Beste antwoord door Brian 25 augustus 2020, 14:22

Hi @jellevellema, ik heb de kosten voor de tweede TV Box ook vergoed. Excuses dat we dit de eerste keer over het hoofd hebben gezien. Voor de snelste en makkelijkste weg zou ik adviseren om het openstaande bedrag te voldoen en deze krijg je daarna weer van ons overgemaakt. Ik kan mij voorstellen dat je hier geen trek meer in hebt dus ik laat de keuze even bij jou. Als je het bedrag niet voldoet dan blij je herinneringen ontvangen maar deze mag je als niet verzonden beschouwen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Er zal een creditnota voor die 90 euro moeten komen. Een deels betaalde factuur kun je boekhoudkundig niet zomaar laten verdwijnen. Zolang je die niet hebt gaat dit nog wel even door met gedoe, maar je staat zeker met die bewijzen sterk bij een incassobureau.

Er zal bij T-mobile toch wel iemand zijn die op een knopje kan drukken om die 90 euro intern te crediteren ……????

Reputatie 7
Badge +7

Hi @jellevellema, ik heb meteen met je meegekeken en ik zie dat het inmiddels helemaal gelukt is met de credit. Je ziet hem terug op de factuur van augustus. Nu valt me alleen wat anders op, de credit is voor de hardware ‘boete’ van april voor 1 TV Box. Ik zie echter ook nog een bedrag open staan van mij voor een andere TV Box. Klopt het dat het in totaal gaat om twee TV Boxen? Ik hoor het graag, dan zorg ik dat het nu definitief afgehandeld wordt! 

Ja ik heb nu de 3e tv box. De 1e is probleemloos terug gestuurd.  

De 2e heb ik ook op tijd terug gestuurd en die bleek in eerste instantie blijkbaar zoek te zijn geweest. 

Klaarblijkelijk is die gevonden. Er is dus geen enkele reden mij een boete op te leggen. 

Dat hoeft ook niet staat in een email van 28 juli.

Toch wil T-Mobile mij nog steeds 90 euro in rekening brengen. 

Die ga ik natuurlijk niet betalen. 

Het probleem ligt geheel bij de  financiële administratie van T-Mobile. 

Reputatie 5
Badge +4

Ja ik heb nu de 3e tv box. De 1e is probleemloos terug gestuurd.  

De 2e heb ik ook op tijd terug gestuurd en die bleek in eerste instantie blijkbaar zoek te zijn geweest. 

Klaarblijkelijk is die gevonden. Er is dus geen enkele reden mij een boete op te leggen. 

Dat hoeft ook niet staat in een email van 28 juli.

Toch wil T-Mobile mij nog steeds 90 euro in rekening brengen. 

Die ga ik natuurlijk niet betalen. 

Het probleem ligt geheel bij de  financiële administratie van T-Mobile. 

Als apparatuur zoek is, dan ligt dat niet aan de financiële administratie maar aan de logistiek. Als daarna verzuimd wordt een creditnota aan te laten maken (of verzuimd goed te keuren), dan gaat het op de financiële administratie goed, maar in andere processen niet. Die financiële administratie heeft geen mandaat om zomaar een bedrag te crediteren.

Vanuit een financiële achtergrond wilde ik even duidelijk maken dat er bij dit soort processen al snel conclusies getrokken worden die niet juist zijn. Voor de klant blijft het resultaat natuurlijk hetzelfde. 🤡

Ik zei ook niet dat de logistieke fout bij de financiële administratie ligt. 

Maar als de fout wordt ontdekt dan moet de financiële administratie dat wel naadloos overnemen en de klant niet 4 maanden dreigen met en boete en ook nog innen. En na stornering van die 90 euro gaan de bedreigingen tot  nu nog gewoon door. 

Nou kom op administratie... Oplossen deze kwestie. Overigens heb ik sinds mei minstens 5x de klantenservice gebeld. Telkens veel bla bla en beloftes en geen millimeter opgeschoten. 

Nou hup aan het werk en oplossen! 

Reputatie 6
Badge +2

Sinds T-Mobile enige tijd geleden over gegaan is naar een andere distributeur voor haar hardware is het op zijn  zachts gezegd een puinhoop geworden met het verzenden en retourneren  van zendingen.

Reputatie 5
Badge +4

Ik zei ook niet dat de logistieke fout bij de financiële administratie ligt. 

Maar als de fout wordt ontdekt dan moet de financiële administratie dat wel naadloos overnemen en de klant niet 4 maanden dreigen met en boete en ook nog innen. En na stornering van die 90 euro gaan de bedreigingen tot  nu nog gewoon door. 

Nou kom op administratie... Oplossen deze kwestie. Overigens heb ik sinds mei minstens 5x de klantenservice gebeld. Telkens veel bla bla en beloftes en geen millimeter opgeschoten. 

Nou hup aan het werk en oplossen! 

Dat is dus de misvatting. Als de fout ontdekt wordt, dan moet de klantenservice zorgen dat dit wordt uitgezocht bij logistiek of een goedkeuring tot crediteren halen bij de betreffende gemandateerde (meestal mogen medewerkers dat niet zelf). Geautomatiseerd gaan er herinneringen en aanmaningen naar de klant als er een bedrag wordt gestorneerd. Immers is de factuur niet betaald. Zoals Eric al aangaf, zal er eerst een creditnota gemaakt moeten worden, zodat er geen onbetaald saldo meer is en de aanmaningen stoppen. De administratie kan dit niet oplossen, zoals gezegd moet de logistieke afdeling de fout oplossen óf de betreffende gemandateerde een creditnota goedkeuren. Dit heeft alles te maken met functiescheiding en voorkomen van fraude binnen de organisatie.

Kortom, het moet zeker opgelost worden en de klantenservice is aan zet om te zorgen dat die creditnota er komt.

Reputatie 7
Badge +7

@jellevellema Helder, ik ga het regelen en de boete voor de tweede TV Box ook afmelden. Hier gaan waarschijnlijk een paar dagen overheen maar ik blijf het voor je in de gaten houden en ik bevestig het zodra het is gelukt!

@pipodeclown_2 Fair point, de “administratie” is in dit geval inderdaad niet de boosdoener, dit had beter opgepakt moeten worden aan onze kant.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @jellevellema, ik heb de kosten voor de tweede TV Box ook vergoed. Excuses dat we dit de eerste keer over het hoofd hebben gezien. Voor de snelste en makkelijkste weg zou ik adviseren om het openstaande bedrag te voldoen en deze krijg je daarna weer van ons overgemaakt. Ik kan mij voorstellen dat je hier geen trek meer in hebt dus ik laat de keuze even bij jou. Als je het bedrag niet voldoet dan blij je herinneringen ontvangen maar deze mag je als niet verzonden beschouwen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

Hallo Brian, dank voor je bericht en handelen.

Dat een klant de administratieve bugs van een Hi-Tech bedrijf als T-mobile moet helpen oplossen met een voorschot ter hoogte van de boete dat bedenk je toch niet he ?  Daar doe ik dus niet aan mee.

Daar kunt u niks aan doen hoor dat snap ik wel.

Ik ga ervan uit dat ik niet geblokkeerd ga worden…...gezien de automatisering zou me dat nog niet eens verbazen ook.

Hallo T-Mobile,

Nog meer ellende...kijk hieronder; lees en huiver   !!!!

1. Woensdag 26 augustus ontving ik deze email:
    Goed nieuws: de terugbetaling waar we elkaar over spraken is goedgekeurd.
    En nu?
    We gaan dit zo snel mogelijk voor je regelen. Het besproken bedrag (€ -90.00) wordt op je eerstvolgende rekening of de rekening daarna verrekend. Nog heel even geduld dus.
    Met vriendelijke groet,
    Team T-Mobile Thuis

2. En wat denk je wat er vandaag 28 augustus gebeurde?
           Juist ja, een email van T-Mobile dat wegens betalingsachterstand mijn hele Thuis-gebeuren is                   geblokkeerd.
           Dus voor de zo ongeveer 80e keer weeeeeeeeeeeeeeeerrrrrr met de klantenservice gebeld.
           De klantenservice kon weer niks doen...maar kon me wel doorverbinden met iemand met meer                 bevoegdheid.
           Tot mijn verbazing werd de blokkade opgeheven..   !!
           Maaaaaarrrrrrrrrrrrrrr…… Ik moet eind september weer met de klantenservice bellen om te                       voorkomen dat weer er opnieuw van alles mis gaat.

• T-Mobile, er gaat sinds begin april al van alles mis, en nu weer en er komt gewoon geen einde aan. Ook niet na vandaag !!
    Ik zou nu zelf een rekening moeten indienen van 500 euro of zo wegens alle atijd die ik erin gestoken heb.
    En/of moet ik soms op z'n Youp van 't Hek's Facebook etc bestoken met negatieve publiciteit?
  • Wat een ellende T-Mobile !!    Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh………….!!!!!

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @jellevellema, wat een verhaal zeg, ik sta hier echt van te kijken! Omdat we de afgelopen tijd meerdere situaties hebben gehad waarin geretourneerde apparatuur toch niet retour gemeld lijkt te zijn bij de distributie, verbaast het me echter niet in de zin dat het jammer genoeg een terugkerend issue is. 

We dienen de hand in eigen boezem te steken en dit te voorkomen. Daar zijn we bij Webcare en op de Community hard mee bezig en ik weet zeker dat er een grote verandering aankomt waarmee ons deze misstappen bespaard blijven.

Bedankt voor jouw begrip en vermogen om hiermee om te gaan! 😊

Reageer