Beantwoord

Mailadres dat gaat vervallen is mijn inlognaam voor Windows

• 30 augustus 2017
  • 8 reacties
  • 189 Bekeken

Mijn vodafone mailadres wordt opgeheven. Maar het is het adres waarmee ik inlog op Microsoft bij Windows 10. Ik kan dit adres nergens veranderen. Hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Seccie 30 augustus 2017, 14:38

Configuratiescherm > gebruikersaccount > gebruikers account wijzigen?

Ik geloof dat je daar ook het Microsoft adres kan omzetten in een lokaal account.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Configuratiescherm > gebruikersaccount > gebruikers account wijzigen?
Ik geloof dat je daar ook het Microsoft adres kan omzetten in een lokaal account.
Daar heb ik mijn mailadres al gewijzigd en mijn vodafone adres is daar ook niet zichtbaar. Maar steeds als ik de pc opstart krijg ik wél het vodafone mailadres te zien. Het kan zijn dat het niet uitmaakt, misschien moet ik gewoon afwachten wat er gebeurt.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Septinus, als ik het goed begrijp zie je het Vodafone e-mailadres, omdat je computer dit heeft onthouden en vult hij dit automatisch alvast voor je in. Zodra je je inlognaam hebt aangepast zoals @Seccie aangeeft (bedankt! 🙂 ) en daarna een keer je nieuwe inlog hebt gebruikt, zou de computer die nieuwe inlog moeten gaan onthouden.

Klopt dat?
Hoi,

het is inmiddels toch gelukt!

Bedankt.
Reputatie 7
Badge +6
Super! Kun je uitleggen wat je hebt gedaan? Op die manier kan iemand anders jouw oplossing gebruiken. 🙂
Een ander gebruikersaccount aangemaakt als administrator en het oude mailadres toen verwijderd. Op de een of andere manier lukte dat eerst niet.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor de update! 😃
Reputatie 1
Badge
Je kunt op je Microsoft account ook gewoon aliassen toevoegen, deze uiteindelijk primair maken en de oude verwijderen.

https://account.live.com >> Your info >> "Manage your sign-in email or phone number".
Account Alias toevoegen en vervolgens "Make primary",
Hierna kun je je oude account verwijderen (Remove) in dat zelfde scherm.

Reageer