MIjn ervaring met mijn overstap naar Tmobile-thuis

• 9 april 2019
  • 1 reactie
  • 316 Bekeken

Wat er goed ging en minder goed ging met mijn overstap van KPN naar Tmobile-thuis.
Wat zijn jullie ervaringen?

1 reactie

Hierbij mijn ervaring met de overstap:

Minder goed:
Mijn aansluiting werkte niet. Omdat de klantenservice de backoffice niet wou bellen ( met de simpele vraag of glasboer Reggefiber al is aangestuurd) heeft dat 5 dagen geduurt. Uiteindelijk kreeg ik een dame van klantenservice aan de lijn die dat wel heeft gedaan. Ik heb een telefoonnummer gekregen van Reggefiber en in één dag was het opgelost. Maar zonder die ene medewerkster van de klantenservice zat ik nog te wachten. Oh ja. Waarom hielpen de andere medewerkesters niet? Ja zeg meneer, als we de backoffice voor u zouden gaan bellen dan komen ze niet aan werken toe....

De snelheid downstream haalt geen 750Mb/s downstream. Dat blijft (gemeten op de DC2 in amsterdam) ergens hangen op 600Mb/s. Upstream gaat het wel goed: 800 Mb/s !!!!!

Portforwarding werkt niet op de HG659 modem. Dat betekent dan ik mijn sercurity cams en mijn NAS-en niet kan bereiken op het internet.

TV en internet zijn niet gecombineerd op één aansluiting. Dat betekent dus meer kabels door je huis en minder universele poorten beschikbaar. Bij KPN is Internet en TV wel op een ethernet aansluiting.

Dat ik voor die laatste issues mijn geluk maar moet zoeken op een forum vind ik geen vertrouwen opwekken in de ondersteuning...maar we gaan het uitvinden. Deze issues zijn inmiddels gepost op het forum.

Wat ging er wel goed.
File sharing op de USB plug werkt zonder problemen. Op een eenvoudige manier heb ik nu heeeeel veel muziek op mijn netwerk staan

600 Mb/s..downstream .is gewoon wow.

Prijs is zeer concurrerend.

Tot nu toe is de TV kwaliteit erg goed. Wel mis ik de mogelijkheid om op te nemen zodat ik niet kan ontsnappen aan die misselijkmakende reclames op TV. Ik had opnemen niet bij besteld. Toch maar even doen.

Reageer