Beantwoord

mijn ipadres lijkt in Groningen thuis te horen

• 6 april 2021
  • 1 reactie
  • 40 Bekeken

Reputatie 6
Badge +12
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 956 reacties

Ik woon in Zuid-Holland, niet Groningen. In de setup met een Zyxel modem krijg ik een ip adres toegewezen wat aan Groningen wordt gelinkt. Geo based advertenties zijn ook op Groningen gebaseerd. 

Als ik een eigen modem aan de glasvezelconverter hang krijg ik een ander IP adres wat wel een goede geolocation geeft.

Zou het kunnen dat mijn Zyxel ooit bij een klant in Groningen heeft gehangen en hetzelfde externe IP adres nog steeds hieraan wordt uitgedeeld?

Wat is ervoor nodig om een IP adres uit mijn eigen locatie te krijgen?

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 6 april 2021, 21:07

@eric de ipadressen horen niet toe aan een regio. Het ip kan het ene moment worden uitgegeven in groningen en het andere moment in Maastricht.

Ik weet ongeveer hoe het netwerk in elkaar zit maar heb niet genoeg info om dat met zekerheid te zeggen. Verwacht niet dat de moderators je dit kunnen uitleggen.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +10

@eric de ipadressen horen niet toe aan een regio. Het ip kan het ene moment worden uitgegeven in groningen en het andere moment in Maastricht.

Ik weet ongeveer hoe het netwerk in elkaar zit maar heb niet genoeg info om dat met zekerheid te zeggen. Verwacht niet dat de moderators je dit kunnen uitleggen.

Reageer