Beantwoord

Mijn ping is belachelijk hoog, hoe verbeter ik dat?

  • 17 januari 2021
  • 1 reactie
  • 139 Bekeken

Goedenavond,

Ik ben sinds een paar maanden overgestapt van kpn naar tmobile.

Ik heb gekozen voor het premium pakket 1000/1000

Ik heb al van alles geprobeerd, nieuwe kabels, clean install computers, wifi punten etc.

Mijn internet is traag, onstabiel en het ergste: mijnn ping zit rond de 80 a 100 ms.

 

Dit is echt heeeeel vervelend, mijn kinderen kunnen niet gamen en internet is traag.

Hoe los je zoiets op?

Of anders…..Hoe kan ik zo snel mogelijk terug naar KPN?

icon

Beste antwoord door Boris 20 januari 2021, 12:32

Hoi @Freddy Kleine ,

Goed dat je dit bij mij aankaart! Hier gaan we een stukje voor steken. Ik heb vanzelfsprekend direct naar de verbinding gekeken en zie dat je tot aan het modem toe netjes en stabiel de 1000 Mbit/s binnenkrijgt waarvoor je betaalt.

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kan de technische dienst geen onderzoek starten.

 Let op: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Freddy Kleine ,

Goed dat je dit bij mij aankaart! Hier gaan we een stukje voor steken. Ik heb vanzelfsprekend direct naar de verbinding gekeken en zie dat je tot aan het modem toe netjes en stabiel de 1000 Mbit/s binnenkrijgt waarvoor je betaalt.

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kan de technische dienst geen onderzoek starten.

 Let op: 
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Wij werken met de snelheidstest van speedtest.net 
- Zorg ervoor dat de screenshot duidelijk weergeeft dat je gebruik maakt van een bekabelde verbinding door het icoon van de bekabelde verbinding te tonen
- Test op meerdere momenten zodat wij een goed beeld kunnen krijgen van de verstoring (twee verschillende dagen en drie verschillende tijdstippen) 

Wil je mij over twee dagen de resultaten samen in één keer toesturen? Als je erbij wilt zetten op welke datum en tijd de screenshot is gemaakt, kan ik verdere stappen voor je ondernemen zodat jij weer van supersnel internet kan gaan genieten!

Reageer